"Acceptatie" van mijzelf en door anderen, als &

Algemeen

Moderator: Moderators

Acceptatie van mijzelf over mijn "T" gevoelens

Ik heb moeite met het accepteren van mijn "T" gevoelens
10
24%
Ik heb geen moeite met het accepteren van mijn "T"gevoelens
28
68%
Ik accepteer het niet maar het dringt zich steeds weer op
1
2%
Ik wou dat ik er vanaf kon komen
2
5%

Totaal aantal stemmen: 41

Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Joost,

't Zijn schátten :)

Ik mail je wel,

Isabelle
Get over it.
José van Dam
is nieuw hier

Beetje van wel en beetje van niet

Bericht door José van Dam »

Tsja, lastige keuze...

Ik vind 't echt geweldig om mezelf om te kleden/bouwen enz. en ook shoppen (op internet) naar nieuwe kleding, make-up, enz. is erg leuk (alhoewel duur )

Toch heb ik gekozen voor de laatste optie. Het brengt namelijk best wel problemen met zich mee als je 't aan niemand durft te vertellen. Ik moet altijd zorgen dat alles goed verstopt is als er iemand op bezoek komt, kan bijv. geen damesschoenen onder de salontafel laten staan... Daarnaast ben ik ook altijd bang dat er wat van de make-up blijft zitten dus schrob ik (wellicht overbodig) tot ik zeker ben dat alles weg is. Ook kan ik momenteel geen serieuze relatie met een vrouw aangaan, omdat ik het haar dan toch op een bep. moment moet vertellen...

Kortom: Alhoewel ik het niet kan laten, zou ik er best wel wat voor over hebben om "normaal" ( = van binnen hetzelfde als van buiten) te kunnen zijn...

Groetjes,
- José -
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Isabelle Raulin dAymeries schreef:Joost,

't Zijn schátten :)

Ik mail je wel,

Isabelle
Dank voor het electronische bericht, ik heb het met veel interesse gelezen. Ik begrijp dat details helaas nog discreet moeten blijven. :cry: :oops: Maar als je hoort wat moraalridders stiekum doen :oops:

Groetjes,

Joost
Monica Dreamgirl
ForumFan

"Acceptatie" van mijzelf en door anderen

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi allemaal,

een paar jaar geleden had ik ongetwijfeld wat anders ingevuld, maar ik heb nu zonder een spoor van twijfel gekozen voor het tweede antwoord. Ik heb mezelf geaccepteerd zoals ik ben.

Dat heeft een hele lange tijd gekost, maar ik geloof dat als je eenmaal er achter bent dat het nooit over gaat je je daar maar beter bij kan neerleggen en ontdekken hoe je je T-zijn dan een plaats geeft in je leven.

Om te beginnen ben ik gestopt me af te vragen "waarom?" Ik ga ervan uit dat ik ermee geboren ben, dat ik er dus niks aan kan doen, dat de waarom-vraag dus geen zin heeft, en daarmee irrelevant wordt.

Daarna ben ik op een avond voor de spiegel gaan staan en heb hardop tegen m'n spiegelbeeld gezegd: "Ik ben een travestiet." En later heb ik daar aan toegevoegd dat ik daar geen probleem mee heb. Geloof me, gewoon het voor jezelf toegeven helpt al een heleboel.

Maar wat me het meest geholpen heeft is het kontakt met anderen. Het samen op stap gaan, lol maken en ontdekken dat het 98% van de mensen geen fluit uitmaakt hoe jij er bijloopt. En die paar je uitlachen, nou ja, soi, lekker teruglachen.

Wat ik "nieuwe" meiden zou willen aanraden is om goed en serieus aan jezelf te werken, en jezelf zo snel je kan te accepteren. Het enige wat ik nu jammer vind is dat ik er zo lang over gedaan heb. Terugkijkend is dat zonde van de tijd geweest.

groetjes,

Monica
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Monica,

Ben volkomen mee eens. Heel mooi uitgedrukt. :D

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

maar het blijft een klotewoord!

shalomm:)
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi allemaal,

Acceptatie...konklusie, :cry:

in totaal 28 keer de knop ingedrukt op een totaal van ongeveer 409 "leden", oftewel 1,5% van het totaal aantal "leden", vraag mij altijd weer af waarom zo weinig en speciaal als het iets is waar we allemaal mee temaken hebben?? Misschien een poll aan wijden?? :roll:

In ieder geval van de 28 dames zijn er maar 2 die het "T" zijn niet kunnen accepteren of er vanaf zouden willen komen, de conclusie zou zijn dat dus de rest geen moeite mee heeft of enige moeite.
De waarde van deze poll, ik denk dat met 1,5% reacties en daar de meesten zijn van diegene die hier regelmatig posten dat we geen representatief beeld hebben gekregen van alle "leden" hier hoe ze acceptatie ervaren en dat is jammer.

Wat het wel heeft opgeleverd, denk ik, behalve persoonlijke emoties, herkenning, denk ik het besef dat acceptatie leidt tot........een stukje dichter bij jezelf....en dat is al veel waard. :D

groetjes , Adriana
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ola

ik vind pollen niet handig, te beperkt om alleen op te reageren ,doe da liever op forum voor toelichting enzo:)

shalomm
José van Dam
is nieuw hier

Bericht door José van Dam »

adriana schreef: in totaal 28 keer de knop ingedrukt op een totaal van ongeveer 409 "leden", oftewel 1,5% van het totaal aantal "leden", vraag mij altijd weer af waarom zo weinig en speciaal als het iets is waar we allemaal mee temaken hebben??
Hoi Adriana,

De poll's in phpNuke zijn niet altijd even makkelijk te vinden, omdat ze binnen een forum staan. Mensen die dit forum "Algemeen" niet bezoeken, zien de poll niet. Het zou handiger zijn als ze ofwel in de forum index, ofwel travestie.org index zichtbaar zouden zijn...

Groetjes,
José
sharon
ff weer wat posten

Bericht door sharon »

Hoi allemaal,

Ik zit zo'n beetje in de zelfde categorie als José van Dam. Ik moet ook alles verstoppen voor als er visite komt. Alleen heb ik gekozen voor: met moeite accepteren.

Dit zit als volgt. Met behoorlijke tussen posen ben ik al vanaf mijn 16de cd. Waarschijnlijk zit het er al vanaf mijn geboorte. Voor mijzelf heb ik dit al een tijdje geaccepteerd. Ik ben er alleen niet aan toe om het de buiten wereld ook te vertellen. Ik zou graag "full-time" cd zijn ( ts is voor mij fysiek onmogelijk ), maar door de omstandig heden met mijn werk maakt dit zo goed als onmogelijk.

Normaal heb ik zo'n instelling van: het zal me aan me reet roesten wat je van me denkt. Maar met mijn familie ligt dat toch net ff anders. Wat dat betreft zit ik weer in het zelfde schuitje als Joost. Mijn familie weet dat ik ooit vrouwen kleding droeg en me daar ook naar gedraagde. Daarop kreeg ik van mijn ouders te horen dat als ik dat ooit nog eens zou doen, zouden ze nooit meer met mij praten. ( mijn ouders kennende, houden ze zig er ook aan )

De drang van het omkleden is de laatste paar maanden weer enorm toegenomen. Ik heb voor mijzelf het gevoel als of ik weer in de eerste fase ben beland ( een soort van degradatie :lol: ) en toch hou ik nog teveel van mijn familie om hun dit over te brengen.

Groetjes van Sharon.
Doe maar rustig aan, het leven gaat al snel genoeg.
Prescilla
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

Hallo meiden.

Ik heb voor het tweede antwoord gekozen.
Ik ben gewoon wie ik ben.
Ik heb me volledig geaccepteerd zoals ik ben en mijn moeder ook die
vind het geweldig en wil me helpen waar ze kan en mijn broer net zo.
Ik heb sinds kort een nieuwe Vriend en die heeft er geen enkel probleem
mee dat ik een T*-Girl ben.
Hij zei gelijk van ja ik neem je zoals je bent met alles erop en eraan.
En wat anderen over mij denken zal mij een worst zijn..
Als iemand er een probleem mee heeft is het zijn probleem
en niet de mijne.
Ben door mijn familie afgestoten omdat ik homoseksueel ben en ook
nog eens een T*-Girl ben heeft me wel even pijn gedaan maar ik ben ook maar gewoon een mens.
Ik mis mijn familie niet heb genoeg aan mijun moeder en broer en mijn
stiefvader die mij ook accepteerd zoals ik ben en hij vind het alleen maar geweldig hoe ik ben.
Ik ga ook gewoon als vrouw naar mijn moeder en aangezien zij in een
zeer gereformeerd dorp woond waar eigenlijk niets kan loop ik daar als
prescilla rond en de mensen kijken wel even maar krijg geen rare reacties.
En als er rare reacties zouden komen trek ik me er niets van aan.
Trok in het begin er wel wat van aan van alle negatiefe reacties
maar als je er naar blijft luisteren dan voel je je ook alleen maar rot en
ellendig het beste is gewoon niet naar luisteren en je voelt je steeds beter.

JE BENT WIE JE BENT OF JE NU HETERO HOMO LESBISCH TRAVESTIE
TRANSSEKSUEEL TRANSGENDER CROSSDRESSER OF WAT DAN OOK
NIEMAND KAN DAT VERANDEREN ALLEEN JIJ KAN DAT DOEN.

Ik heb een regel en dat is
(BLIJF JEZELF WANT ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN)
Groetjes Prescilla
Selena Maria
dagelijks aanwezig

Bericht door Selena Maria »

ik heb moeite met mijn T*gevoelens heb ik ingevuld.Of laat ik het iets anders zeggen,ik denk dat ik het nog een plaats moet geven.Wat mij,nu dat ik het de ruimte heb gegeven dwarszit,is zoiets als Irena zei over het motortreffen.Voor mij is dat met mijn rockbandjes.Op die momenten is de moeite van acceptatie het grootst.Ook merk ik dat ik de laatste tijd onbewust mezelf stoerder ga gedragen alsof ik onbewust toch weer de strijd aan ga het weg te stoppen.En dat terwijl ik het juist nu een plek wil geven.Als iets er buiten de oogkleppen van mensen valt is het eng,bedreigend en moet het zonder verder te kijken belachelijk gemaakt worden of zelfs vernietigd!En dit komt omdat het merendeel van de mensen vreselijk onzeker zijn juist omdat ze bepaalde gevoelens of frustraties moeten onderdrukken!(komt me bekend voor?)Vervolgens ga je dan dus mensen die WEL zichzelf kunnen zijn uitlachen,belachelijk maken.Maar het gaat om hoe wil JIJ je leven inrichten!!
100%jezelf ....niet50% of 80%NEE!!100%!Wij vallen er niemand mee lastig!Misschien slaat dit nergens op maar dan te bedenken dat sommigen die dit niet accepteren zelf iets hebben uitgehaald dat echt andere mensen,kinderen schade heeft berokkend!
Maar Selena vindt haar plaats wel!!
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Priscilla,

Geweldig zoals jij je manifesteren durf.
Ik vind in theorie wel dat ik dat ook moet doen, maar ben zelf nog lang niet zover dat ik openlijk ermee naar buiten durf. :oops:
Maar ben wel steeds meer hindernissen aan het wegruimen, dus wie weet.
Bedankt voor het voorbeeld.
Cyn.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

José schreef:De poll's in phpNuke zijn niet altijd even makkelijk te vinden, omdat ze binnen een forum staan. Mensen die dit forum "Algemeen" niet bezoeken, zien de poll niet. Het zou handiger zijn als ze ofwel in de forum index, ofwel travestie.org index zichtbaar zouden zijn...
Beste José, Ik denk dat je anders moet concluderen:
  1. In het forum wordt maar door een selecte groep van de geregistreerde forumgebruikers gereageerd op berichten. Ik schat zo in dat er van de 519 forumgangers (peildatum 27 aug 2003), maar zo'n kleine 40 mensen actief gebruik maken van dit forum in de vorm van regelmatige postings. Da's dus nog niet eens 10 % ! Hoeveel mensen wel de berichten lezen maar nooit reageren is helaas niet bekend.
  2. Mensen lezen over een poll heen (kan goed want hij staat alleen maar boven het eerste bericht) of interesseren zich er eenvoudigweg niet voor.
  3. Het forum 'algemeen' is het het meest gelezen en actieve forum van allemaal. Het ligt dus niet voor de hand te stellen dat mensen juist dit forum niet bezoeken
Dat mensen die polls niet weten te vinden lijkt me onwaarschijnlijk. Immers, een ieder kan bij elke bezoek klikken op Berichten sinds laatste bezoek rechtsboven in de forumindex. Daarmee krijg je altijd de meeste recente berichten die je nog niet hebt gelezen. Inclusief de polls....
Elke dag de nieuwe postings even bijhouden....hooguit 10 minuten werk !
(Hoewel, er wordt de laatste tijd verdacht veel geschreven ! Ga zo door meiden ! )
Laatst gewijzigd door Nathalie op wo aug 27, 2003 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
sharon
ff weer wat posten

Bericht door sharon »

Ik ben druk bezig Nathalie. Ik loop nog een jaar of twee achter maar die haal ik wel in. Pffff :lol:

Groetjes van Sharon.
Doe maar rustig aan, het leven gaat al snel genoeg.
Plaats reactie