Ik denk dat ik de blanke hetero vrouwen nog toevoeg aan Frederiques blanke hetero mannen. Maar los daarvan, het feit dat je misschien niet door iedereen geaccepteerd zult worden wil niet zeggen dat je je dan niet kan inzetten voor acceptatie door meer mensen.Ken jij een groepering die door IEDEREEN geaccepteerd en gerespecteerd wordt?
Am_ber_79 schreef:
Ik had het ook niet specifiek tegen jou, maar tegen iedereen die hier meeleest. En dat het in bijna niemand z'n geval perfect geregeld is weet ik ook wel, maar daarom verbaas ik me altijd zo over het feit dat mensen zo heftig tegen pogingen zijn om de situatie van T's te verbeteren.Overigens is t in mijn individuele gevalletje totaal niet perfect geregeld.
Am_ber_79
In de Verenigde Staten noemen ze dat 'hate-crime'. Wie daarvoor veroordeeld wordt krijgt 25 % meer celstraf dan wie veroordeeld wordt voor een mishandeling of moord die niet wordt gekwalificeerd als hate-crime. Zo krijg je potenrammers, rechts-extremisten en trans-haters voor langere tijd van de straat, en is de hoop dat ze er extra van doordrongen raken wat ze gedaan hebben (of dat deel van de theorie werkt weet ik overigens niet). Het lijstje dat ze daarvoor in de VS gebruiken is netjes omschreven in de wet, en is vermoedelijk niet zo lang dat ze er het eind van kwijtraken. Als het daar kan moet het hier ook kunnen, toch?Allochtonen worden geslagen door rechts extremistische dwazen om wie ze zijn. homo's worden door potenrammers geslagen om wie ze zijn. En zo kan je een heel lijstje maken van mensen die mishandelt worden om wie ze zijn. Moeten de daders van deze mishandelingen dan ook zwaarder gestraft worden? Want dan is het einde zoek.
groetjes,
Monica