Artikel over Genderteam in Parool Zaterdag 12 September

Algemeen

Moderator: Moderators

Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

AM_ber_79 schreef:Sinds wanneer trek jij je er iets van aan of t legaal is of niet? :-? Er staan hele lappen tekst hier die overgenomen zijn van andere websites....

http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=6532

http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=6527

http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=6543

http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=6499

maar nu is t plots n probleem...
AM ber 79, Het is helemaal geen probleem. In tegenstelling tot sommige mensen, handelen anderen correct en met respect, waardoor het meteen ook al lastiger handelen is. Wat niet wil zeggen dat als je bepaalde dingen doet, zoals text overnemen en plaatsen, dat dat gevolgen heeft. Copieerrecht etc is er natuurlijk om in geval van een dispuut er een beroep op te kunnen doen, maar zegt niet dat er wel of ooit aanspraak op gemaakt zal worden.

Dus AM ber 79, niet altijd er overal boven op springen.

Tenzij je een hitsige konijn zou zijn... :wink: ( dat laatste was bedoeld als grap )
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Grappig. In KRO's De Wandeling zei Jos Megens nog dat er 38 spijtoptanten (op 3800) zijn (zie dewandeling.kro.nl, onderste filmpje). Zowel het getal van 1-2% als het getal van 3500-4000 geopereerde patiënten hoor je vaker bij het genderteam.
5 spijtoptanten? Ze zeggen maar wat (zoals wel vaker).

En wat is het weer -heerlijk- genderdichotoom. Wanneer grijpen ze nu eens de kans om te laten zien dat er ook qua gevoel VEEL meer is tussen man en vrouw, zelfs als iemand alle medische zaken doet die er kunnen? Niet één zin. Gemiste kans, wat mij betreft.

Groetjes,

Frederique
N.B: Madeleine, bedankt voor het posten van dit artikel.
Kijk ook eens op de genderkalender !
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Frederique_ schreef:Grappig. In KRO's De Wandeling zei Jos Megens nog dat er 38 spijtoptanten (op 3800) zijn (zie dewandeling.kro.nl, onderste filmpje). Zowel het getal van 1-2% als het getal van 3500-4000 geopereerde patiënten hoor je vaker bij het genderteam.
Ja en wat is de definitie van een spijtoptant eigenlijk. Dat moet je eerst weten. En dat maakt het allemaal nog veel ingewikkelder. Gelukkig wemelt het in nederland van een hoop recht door zee transen, die met rationeel verstand niet in hun wens en gedachtegang te volgen zijn maar wel de tevredenheidscijfers omhoog krikken.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Frederique_ schreef:Grappig. In KRO's De Wandeling zei Jos Megens nog dat er 38 spijtoptanten (op 3800) zijn (zie dewandeling.kro.nl, onderste filmpje). Zowel het getal van 1-2% als het getal van 3500-4000 geopereerde patiënten hoor je vaker bij het genderteam.
Volgens mij hoeft 'spijtoptant zijn' niet in te houden dat je ook daadwerkelijk de weg terug weer aflegt. Er zijn misschien 5 mensen daadwerkelijk geopereerd om de oude situatie zo goed als mogelijk te herstellen, maar er kunnen best meer spijtoptanten zijn die zich berust hebben in de situatie maar er wel spijt van hebben dat ze het gedaan hebben.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Madeleine.
ff weer wat posten

Bericht door Madeleine. »

Snoopy schreef:Gelukkig wemelt het in nederland van een hoop recht door zee transen, die met rationeel verstand niet in hun wens en gedachtegang te volgen zijn maar wel de tevredenheidscijfers omhoog krikken.
Zucht, mijn nederige excuses dat ik niet ongelukkig genoeg ben, te weinig complicaties ervaar in het traject (ja het duurt erg lang) en vragen die ik krijg (omdat ik lang niet altijd passabel genoeg ben om niet op te vallen) geduldig behandel zonder mij er erg aan te storen...

Kort door de bocht, die 'recht door zee transen' die nergens last van hebben bestaan niet, ik heb 32 jaar geleefd in het alternatief en dat alleen is al genoeg motivatie om door te gaan.
Moet ik dan maar stil in een hoekje gaan zitten janken, of zeuren op het forum dat ik het zo slecht heb en de rest niet wijs is omdat ze te weinig klagen?
Mijn voorkeur gaat dan toch uit om mijn problemen te ventileren tegen vrienden of familie en weer verder te gaan, een keuze is er toch niet..

Denk eens na voor je jezelf in een hokje plaatst en de rest voor gek verklaard, ik hoor inmiddels nog liever iemand roepen "hey een vent in een jurk" dan weer dat zelfde plaatje afgedraaid wordt dat 80% van de transen wel gek met een hun kop moet zijn...
[/b]
Waar je route in dit leven ook naartoe leidt,
vergeet geen plezier te hebben op de weg daar naartoe.
Ik gebruik teveel smileys, sorry... ;)
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

joandelynn schreef: maar er kunnen best meer spijtoptanten zijn die zich berust hebben in de situatie maar er wel spijt van hebben dat ze het gedaan hebben.
Spijt of gemengde gevoelens achteraf vormen een heel groot taboe onder transen.

Van wat ik gehoord heb van vooral vrouwen krijg ik de indruk dat het verstandig is je te realiseren dat die gemengde gevoelens en vraagtekens er gewoon bij horen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

t zal nooit worden zoals je zelf denkt dat t ooit zal worden. En dan moet je je eisen bijstellen. Maar of dat je dan ook gelijk een spijtoptant maakt?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:
joandelynn schreef: maar er kunnen best meer spijtoptanten zijn die zich berust hebben in de situatie maar er wel spijt van hebben dat ze het gedaan hebben.

Van wat ik gehoord heb van vooral vrouwen krijg ik de indruk dat het verstandig is je te realiseren dat die gemengde gevoelens en vraagtekens er gewoon bij horen.
Helemaal mee eens!
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Madeleine. schreef:
Snoopy schreef:Gelukkig wemelt het in nederland van een hoop recht door zee transen, die met rationeel verstand niet in hun wens en gedachtegang te volgen zijn maar wel de tevredenheidscijfers omhoog krikken.
Zucht, mijn nederige excuses dat ik niet ongelukkig genoeg ben, te weinig complicaties ervaar in het traject (ja het duurt erg lang) en vragen die ik krijg (omdat ik lang niet altijd passabel genoeg ben om niet op te vallen) geduldig behandel zonder mij er erg aan te storen...

Kort door de bocht, die 'recht door zee transen' die nergens last van hebben bestaan niet, ik heb 32 jaar geleefd in het alternatief en dat alleen is al genoeg motivatie om door te gaan.
Moet ik dan maar stil in een hoekje gaan zitten janken, of zeuren op het forum dat ik het zo slecht heb en de rest niet wijs is omdat ze te weinig klagen?
Mijn voorkeur gaat dan toch uit om mijn problemen te ventileren tegen vrienden of familie en weer verder te gaan, een keuze is er toch niet..

Denk eens na voor je jezelf in een hokje plaatst en de rest voor gek verklaard, ik hoor inmiddels nog liever iemand roepen "hey een vent in een jurk" dan weer dat zelfde plaatje afgedraaid wordt dat 80% van de transen wel gek met een hun kop moet zijn...
[/b]
Nou ik denk dat een forum daar voor bedoeld is en het spaart je familieleden en vrienden ook nog als je mazzel hebt.

Maar dat is het punt niet. Als transseksualiteit steeds meer gezien wordt als een soort zelfverkozen lifestyle en over srs resultaten niet moeilijk wordt gedaan komt er dan ooit verbetering? En als het standaardverhaal is, een succesvol leven als man, en dan de wens tot een GAB, hoe goed is zoiets dan te volgen/begrijpen? En als er vervolgens met een attitude wordt doorgeleefd, "maakt mij allemaal niet uit als ze me als man zien", wat voor indruk van transseksualiteit ontstaat er dan anders dan de zelfverkozen lifestyle en een levenslang andere mensen met woorden gaan overtuigen tot welke sekse je behoort. Iets wat je overigens nooit zal lukken. Maar dat maakt niet uit, de rest is gek.

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Feit is dat je nog steeds transseksueel bent en geen bio vrouw. Dus ja, er zullen altijd mensen zijn die zien dat je niet als vrouw geboren bent. En daar kan je echt niks aan doen. so be it. De vraag is alleen hoe jij er zelf mee omgaat.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:Feit is dat je nog steeds transseksueel bent en geen bio vrouw. Dus ja, er zullen altijd mensen zijn die zien dat je niet als vrouw geboren bent. En daar kan je echt niks aan doen. so be it. De vraag is alleen hoe jij er zelf mee omgaat.
Ik stel een andere vraag, wat maakt dat de een daarmee om kan gaan en de ander niet en is het logisch dat hier makkelijk mee omgegaan wordt. Het gegeven dat een discussie hierover al snel als zeuren wordt afgedaan vind ik raar.

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:
Ja dat kun je je afvragen ook. Dat bedoelde ik ook met het niet kunnen volgen en invoelen van de gedachtegang van sommige transen (meerderheid eigenlijk), blijkbaar is het na srs allemaal koek en ei, het enige wat ze niet kunnen is kinderen baren, maar voor de rest zijn ze net als andere vrouwen hoor. Zo'n gedachtegang is voor mij zo wezensvreemd, ik begrijp daar niets van.
Is dit niet objectief gezien een van de ergste dingen die je als vrouw kunt overkomen? Dat is wat ik bedoel, maar dat is blijkbaar geen punt, want vrouw zijn betekent waarschijnlijk dus iets heel anders voor een hele grote groep dan het voor mij betekent.

Er is geen sprake van een taboe, het speelt gewoon helemaal niet.

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

en dan heb je nog de vraag, wanneer wordt je als meid onder de meiden geaccepteerd?

Nou ik heb gehoord dat veel meiden onder elkaar nogal de gewoonte hebben elkaar voor hoer uit te maken, en dat de gespreksonderwerpen en de woordkeus acuut veranderen als er plots een man binnen gehoorsafstand is.. dus als je dat meemaakt, dan kan de vlag uit...

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik vind dat weer een behoorlijk aantal zaken hier behoorlijk door elkaar beginnen te lopen, wanneer spijtoptant, verwachtingen, herkenbaarheid als geboren in een manlijk lichaam.
Ik denk dat je spijtoptanten in 2 groepen moet splitsen, de mensen dioe spijt hebben en dit openbaar maken en dit kenbaar maken bij het VU, met of zonder terugdraaien operatie. En de mensen die spijt hebben omdat bv hun leven niet beter is geworden. En ja, wat is spijt, betreuren, terugdraaien, had het nooit moeten doen ?
Verwachtingen, het gras is na je srs of jaren hormoon gebruik niet groener, als het meezit smaakt het lekkerder, als je pech hebt iets minder lekker, maar de kleur blijft bij bijna iedereen na een aantal jaren toch echt wel hetzelfde, en een transseksueel zonder problemen ? Luk Gijs wijst ze deur heeft hij mij weleens verteld.
Herkenbaarheid is een raar iets, want er zijn genoeg mensen die na een aantal jaren hormonen zo goed als onherkenbaar door het leven gaan. Ja, een andere transseksueel of iemand die eerder met een transseksueel te maken heft gehad ziet het bijna altijd, maar dat noem ik niet herkenbaar zijn.
Maar laten we ons houden bij het stuk ipv weer af te dwalen om het dwalen.....
Madeleine.
ff weer wat posten

Bericht door Madeleine. »

Zo weer een hoop dingen door elkaar heen, eens een poging om overal op te antwoorden ;P
Snoopy schreef:
AM_ber_79 schreef:Feit is dat je nog steeds transseksueel bent en geen bio vrouw. Dus ja, er zullen altijd mensen zijn die zien dat je niet als vrouw geboren bent. En daar kan je echt niks aan doen. so be it. De vraag is alleen hoe jij er zelf mee omgaat.
Ik stel een andere vraag, wat maakt dat de een daarmee om kan gaan en de ander niet en is het logisch dat hier makkelijk mee omgegaan wordt. Het gegeven dat een discussie hierover al snel als zeuren wordt afgedaan vind ik raar.
Geen sluitend antwoord hier, ik ga er heel makkelijk mee om omdat ik geen keus heb.
Het heeft mij jaren gekost om mijzelf te accepteren en toen ik eindelijk zover was kon het mij letterlijk niets meer deren wat wie dan ook er verder van vindt.
Bij problemen denk ik altijd; ik kan er over blijven meanderen, of geef het een plaats, accepteer dat niet alles goed is en verplaats mijn focus van negatieve naar positieve dingen.

Overigens vind je mening geen 'gezeur' het is alleen de toon die de muziek maakt en die toon ervaar ik mede door mijn eigen betrokkenheid/deels andere beleving als scherp.
Is verder geen probleem, ik kan alleen daarom ook wel eens wat harder reageren dan ik bedoel :)
Snoopy schreef:
Janiek_ schreef:
Ja dat kun je je afvragen ook. Dat bedoelde ik ook met het niet kunnen volgen en invoelen van de gedachtegang van sommige transen (meerderheid eigenlijk), blijkbaar is het na srs allemaal koek en ei, het enige wat ze niet kunnen is kinderen baren, maar voor de rest zijn ze net als andere vrouwen hoor. Zo'n gedachtegang is voor mij zo wezensvreemd, ik begrijp daar niets van.
Is dit niet objectief gezien een van de ergste dingen die je als vrouw kunt overkomen? Dat is wat ik bedoel, maar dat is blijkbaar geen punt, want vrouw zijn betekent waarschijnlijk dus iets heel anders voor een hele grote groep dan het voor mij betekent.

Er is geen sprake van een taboe, het speelt gewoon helemaal niet.
Als man wilde ik absoluut nooit kinderen omdat mijn gevoel aangaf dat ik nooit een vaderfiguur zou kunnen zijn.
Als vrouw komt die wens wel boven, of dat komt door de hormonen, of doordat ik het altijd al wilde wie zal het zeggen.
Maar ja dan is er de harde realiteit, na de SRS kan ik geen kinderen krijgen, dan kan je rouwen om iets wat nooit zal komen, of nadenken over alternatieven als die wens echt levensgroot wordt.
Of alles erna koek en ei is? Geloof het niet, wel dat het naar omstandigheden niet onaardig gaat en dat je daarmee tevreden kan zijn.
Snoopy schreef:en dan heb je nog de vraag, wanneer wordt je als meid onder de meiden geaccepteerd?

Nou ik heb gehoord dat veel meiden onder elkaar nogal de gewoonte hebben elkaar voor hoer uit te maken, en dat de gespreksonderwerpen en de woordkeus acuut veranderen als er plots een man binnen gehoorsafstand is.. dus als je dat meemaakt, dan kan de vlag uit...
Wanneer wordt je geaccepteerd? Als je kledingkeuze wordt afgebrand en je weinig subtiel naar een andere kapper wordt gestuurd :P

Onderling voor hoer uitmaken, die kende ik nog niet tis wel een ongeschreven regel in mijn beperkte vriendinnenkring om roddelen over vriendjes/man of andere vriendinnen die er niet bij zijn niet te doen als er mannen bij zijn..
Maar dat is zoals gezegd mijn kleine kring, hoe dat elders er aan toe gaat, je ne sais cuoi.

Zo en nu heb ik lamme vingers, tijd voor een bodempje single malt ;)
Waar je route in dit leven ook naartoe leidt,
vergeet geen plezier te hebben op de weg daar naartoe.
Ik gebruik teveel smileys, sorry... ;)
Plaats reactie