Is Semenya een vrouw?

Algemeen

Moderator: Moderators

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

AM_ber_79 schreef: niet helemaal vrouw zijn
Tja, mensen hebben nu eenmaal de neiging om een hiërarchie van echtheid in te stellen, zeker waar het gender betreft. Maar ik vind dat geen prettige manier van met gender omgaan. Vandaar "Semenya is een vrouw. Punt." Niks vagevuur voor mensen die niet helemaal man of vrouw zijn.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef: Man of vrouw zijn is een kwestie van identiteit, van waar je (voor) staat in deze wereld en dat wordt niet bepaald of tenietgedaan door wat voor lichamelijke ambiguïteit dan ook.
Dat vind ik een hele mooie gedachte, en het is ook zo waar.
Alleen helaas Carsten heeft dat fysieke probleem net als transen dat hebben, en de wereld denkt hier toch anders over. We zijn zon kleine minderheid, het is aanpassen of dus als een lichamelijke (en dus voor anderen ook geestelijke) ambiguïteit door het leven gaan.
Op een gegeven moment besef je dat dit probleem groot is. Want ook na aanpassing, betekent TS voor veel mensen man. En als iets eenduidigs wordt je niet snel gezien hoe graag je dat ook wilt.
Ik heb ook veel meer voldoening van mensen die me als iets walgelijks zien dan mensen die het zo gaaf vinden dat ik de wereld demonstreer dat er meer is tussen M en V alleen.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:Ik heb ook veel meer voldoening van mensen die me als iets walgelijks zien dan mensen die het zo gaaf vinden dat ik de wereld demonstreer dat er meer is tussen M en V alleen.
Het laatste vind ik ook heel vervelend, maar het eerste is - hoe oprecht ook - erg pijnlijk. Hoewel, de kans dat het in echte erkenning verandert is misschien groter dan bij het tweede.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:
Snoopy schreef:Ik heb ook veel meer voldoening van mensen die me als iets walgelijks zien dan mensen die het zo gaaf vinden dat ik de wereld demonstreer dat er meer is tussen M en V alleen.
Het laatste vind ik ook heel vervelend, maar het eerste is - hoe oprecht ook - erg pijnlijk. Hoewel, de kans dat het in echte erkenning verandert is misschien groter dan bij het tweede.
Precies!!! Veel meer kans op erkenning!
En zij zien ook precies zoals het is.. walgelijk. :)
De vlees geworden walging van elke volbloed heteroman, dus als ie van me walgt houdt ie van me :) :D Hij mag van me walgen :)
hahaha

"ik walg van je schatje maar ik zie dat je een vrouw bent" :P
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Janiek_ schreef:
Het laatste vind ik ook heel vervelend, maar het eerste is - hoe oprecht ook - erg pijnlijk.
Maar gaat t dan om jouw leven of de erkenning die n wildvreemde op straat over jouw leven geeft? Waarom zou je jezelf zo afhankelijk opstellen van wat anderen zeggen of vinden?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:
Janiek_ schreef:
Het laatste vind ik ook heel vervelend, maar het eerste is - hoe oprecht ook - erg pijnlijk.
Maar gaat t dan om jouw leven of de erkenning die n wildvreemde op straat over jouw leven geeft? Waarom zou je jezelf zo afhankelijk opstellen van wat anderen zeggen of vinden?
Omdat vrouw-zijn voor mij een werkwoord is.... niet iets wat je op een geisoleerd eilandje kunt beleven zonder sociale contacten. Ik ben afhankelijk van hoe ik overkom op de buitenwereld. Dat is iets anders als afhankelijk opstellen tov de mening van een ander. Maar of je kunt bestaan of niet als vrouw, is daar uiteindelijk wel afhankelijk van.

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

als mensen als iets doorhebben, zullen ze je, puur uit beleefdheid, toch wel aanspreken met mevrouw. Maar of n wildvreemde op straat me nu ziet als man of als wannabe vrouw, maakt mij echt helemaal niks uit.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:als mensen als iets doorhebben, zullen ze je, puur uit beleefdheid, toch wel aanspreken met mevrouw. Maar of n wildvreemde op straat me nu ziet als man of als wannabe vrouw, maakt mij echt helemaal niks uit.
mij dus wel.

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

AM_ber_79 schreef:als mensen als iets doorhebben, zullen ze je, puur uit beleefdheid, toch wel aanspreken met mevrouw. Maar of n wildvreemde op straat me nu ziet als man of als wannabe vrouw, maakt mij echt helemaal niks uit.
Ja, dat denk ik ook Amber, meeste mensen zijn gelukkig nog steeds beleefd. En hoe iemand me op straat ziet ? Geen idee, en daar kan ik me ook niet druk om maken. Achterom kijken of ze me nastaren heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Het zegt me niets wanneer ik "uit beleefdheid" als vrouw wordt behandeld terwijl mensen iets heel anders denken. Ik wordt liever stijfgescholden op straat in vrouwelijk vorm, dan dat iemand beleefd loopt te liegen.

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

En hoe denk je te weten te komen of het uit beleefdheid is of dat men jouw ook gewoon als vrouw ziet ? Kan volgens mij alleen maar door het te vragen en daar schiet je ook niet echt iets mee op, en komt je zelfvertrouwen ook niet ten goede. Want zelfvertrouwen is toch ook best een factor die meespeelt.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

AM_ber_79 schreef:
Janiek_ schreef:
Het gaat niet om afhankelijk opstellen, maar wel om "in contact" met de anderen om je heen leven. Als je je als vrouw presenteert, maar men blijft in de interactie op jou als man reageren, dan voelt dat niet oké. In die zin staat of valt een contact wel met de erkenning voor je identiteit. Wat een wildvreemde op straat denkt of voelt, is in dit geval niet zo interessant.

Mijn ervaring is gelukkig dat mensen in direct contact meestal wel overweg kunnen met een transvrouw als vrouw te behandelen. Wat ze daar precies bij voelen is (alweer) niet van het grootste belang. Ik hoef niet, zoals Snoopy lijkt te willen, op mijn donder te hebben voor het feit dat ik trans ben. Die tijd is gelukkig voorbij. Mensen die negatieve gevoelens erover hebben, moeten gewoon beleefd blijven en daar zelf mee in het reine zien te komen. Het probleem ligt bij hen. Zo is dat (idealiter) met al onze negatieve gevoelens over andere mensen. Daarvoor hebben mensen omgangsvormen ontwikkeld.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

ho ho je haalt mijn woorden uit zn verband...

Ik heb gezegd dat ik denk dat wanneer je stijfgescholden wordt in vrouwelijke vorm je er meer zeker van kunt zijn dat iemand je als vrouw ziet dan wanneer er beleefd tegen je wordt gedaan. Dat is iets heel anders dus dan afgerekend willen worden op je TS-zijn.

Dat bedoelde ik in relationeel verband. Ik heb liever dat iemand zegt dat ie van me walgt maar me toch een leuk genoeg meisje vind, dan een man die beweert me leuk te vinden en dan uiteindelijk homo blijkt te zijn bij wijze van...

Niet meer dan logisch toch?

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef: Niet meer dan logisch toch?
Waarschijnlijk snap ik je niet helemaal, want ik kan me er weinig bij voorstellen.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Anna. schreef:En hoe denk je te weten te komen of het uit beleefdheid is of dat men jouw ook gewoon als vrouw ziet ? Kan volgens mij alleen maar door het te vragen en daar schiet je ook niet echt iets mee op, en komt je zelfvertrouwen ook niet ten goede. Want zelfvertrouwen is toch ook best een factor die meespeelt.
Ja zelfvertrouwen is heel belangrijk.
Ik heb het wel eens gevraagd aan een vreemde of die persoon iets in de gaten had. Maar je weet nooit zeker of ze de waarheid spreken. Daar kun je alleen via een omweg achter komen, en zelfs dan kunnen mensen solidair met je willen zijn. wat op zich ook wel mooi is.
Niet alle mensen zijn er op uit om te kwetsen. Het is wel leuk als je toevallig iemand treft die er wel op uit is en dan denkt: he he eindelijk ik zie mijn kans schoon je vraagt erom dan haal ik alles uit de kast ook :D

Plaats reactie