Snoopy schreef:ja maar als je wel opvalt... dan is dus de vraag of je dat kunt overleven. Of je er nog tegen kunt met meneer aangesproken te worden. Ik weet van mezelf dat wanneer dat gebeurt, of als ik als TS wordt gezien en herkend, zelfs als mensen positief reageren, ik me erg ongemakkelijk kan gaan voelen...zo ongemakkelijk dat ik er rekening mee hou dat het op de lange termijn helemaal niet vanzelfsprekend is of je daar mee om kunt blijven gaan.
Herkend worden als TS is inderdaad nooit leuk maar als ik het goed heb gelezen zit je in de RLE.
Ik weet niet in hoe vaak je voor die tijd als vrouw door het leven ging maar 1 ding weet ik wel, je kan die knop wel omzetten voor jezelf je bent er nog niet.
Anna zei het eigenlijk al: observeer, ik zou het willen aan vullen tot: observeer, leer ervan en pas datgene wat opvalt aan.
Ik heb in maart van dit jaar de stap gemaakt en als ik alleen de foto's van een feestje uit die periode zie zie ik al hoe anders ik toen was.
Houding, makeup, kleding, haardracht, spraak, taalgebruik, gedragingen alles blijkt net even anders als je dacht.
Is dat erg dat je niet foutloos begint? Ik vind van niet je hebt +/- 30 jaar niet leven als vrouw achter de rug dus moet je alles bewust en in een moordend tempo leren.
Je komt er echt wel daar twijfel ik eigenlijk niet aan, je klinkt zelfbewust genoeg in je posts.
Pas alleen op dat je jezelf niet verlamd door de angst herkend te worden, herkenning zal gebeuren maar uiteindelijk minimaal.
Zal je vervolgens om kunnen gaan met die incidenten waar het alsnog fout gaat? Niemand die het voor jou kan bepalen maar mijn gevoel zegt dat je dat echt wel kan