Het transitieproces begint (even erg eenvoudig weergegeven) via de reguliere route met intake/psychobabbel gedurende (veel) maanden, tegelijkertijd of in de loop der tijd RLE, en na dit alles HRT en uiteindelijk SRS (uitzonderingen zijn er altijd).
Naast deze reguliere route is er de alternatieve route, via een psycholoog/psychotherapeut en een endocrinoloog. Als je na de HRT een SRS wilt, moet je dat buiten NL zoeken. Mijn vraag gaat over deze alternatieve route en met name ervaringsgegevens (dus iedereen die ervaring met deze route heeft).
In hoeverre is er bij deze alternatieve route een vast protocol? Met andere woorden, zijn er net zoals bij de reguliere route ijkmomenten die een volgende fase mogelijk maken? En als deze er zijn, waar bestaan deze dan uit?
Om mijn invalshoek even te verduidelijken. Op dit moment heb ik (meer) behoefte aan (pure) fysieke begeleiding, dan een 'complete behandeling'. Zoiets als een begeleiding door een endocrinoloog met (misschien) af en toe een babbel om te kijken of ik niet doordraai
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)