Cloe
nog wat info:
Enkele van de boeken die ik heb en gelezen:
Nederlandse schrijfster uitgegeven in 2006:
Loes Vlaming (transvrouw) – boek: “Leven tussenin” – verlangens en frustraties van een transseksueel. Uitgeverij Filatrop – ISBN-10: 90-803027-7-5
In het Engels:
Liz Hodgkinson (Engelse journaliste) 1991 – boek “Bodyshock”- The truth about changing sex”
ISBN 0-86287-317-7
Helen Boyd (Engels) (partner van een cross-dresser) – “My husband Betty” – Love,sex, and life with a crossdresser. ISBN-13 978-1-56025-515-4
Het ging mij eigenlijk om het 2de boek van haar, maar omdat beter te kunnen plaatsen wilde ik ook eerst het eerste lezen over de travestie fase.
Een van de meest bekende gender psychologen Dr. Anne Vitale (zelf al 30 jaat post-up en ouder) in Californie (heb 2 sessies bij haar gehad) heeft ergens geschreven dat ze nog nooit een TS had meegemaakt die niet een travestie fase had doorgemaakt. Wil niet zeggen dat men TV is/was maar dat dit het begin was met het experimenteren met het vrouwelijke.
Helen Boyd (Engels) (partner van een transgender) –She’s Not The Man I Married – my life with a transgender husband: ISBN-13 978-158005-193-4
In feite een "glijdende schaal" in de praktijk.
Amerikaanse transvrouwen:
Bekend en goed verder van TS : Jennifer Finney Boylan – She’s Not There: a Life in Two Genders
Wat ik nog wil lezen van TS: Donna Rose het boek: Wrapped in Blue – ik vind haar site
http://www.donnarose.com/index.html een absolute top van info en ze is verwoord vele zaken die met TS temaken hebben op een zeer duidelijke overtuigende en en krachtige wijze.
--------------
Man beleving door een vrouw:
De journaliste Amerikaanse journaliste Norah Vincent – Self –Made Man – one woman’s journey into Manhood and Back Again.
Zij wilde zelf ondervinden wat het was om man te zijn. Veel vrouwen zijn er sinds lang van overtuigd dat mannen in alle opzichten het beter hebben. Zij heeft 18 maanden als man gewerkt/geleefd zonder dat ze als vrouw werd herkend.
Haar eind konklusie over het man zijn bevestigde in feite wat ik zocht en verwachte, wil de uitkomst hier niet verraden.
Adriana