Wachttijd VU
Moderator: Moderators
-
- Forumdiva
Ik had indertijd al na 1 gesprek van mijn psychologe van het VU groen licht mogen krijgen, alleen het protocol stond dat niet toe, met als gevolg dat alle drie de volgende gesprekken redelijk inhoudsloos waren en van 45 minuten het 2e gesprek, tot nog geen 25 min voor het 4e gesprek. Nou, dan is het protocol volgen ook echt zinnig. Nee hoor Petra, ik vind dat ze bij jou gehandeld hebben zoals het is. Ik weet ook niet hoe lang, meer vooral niet hoe intens die 2 gesprekken geweest zijn. En vergeet niet dat bij het VU doordat het team groter is jouw psycholoog zich tegenover alle andere moet verdedigen om jouw groen licht geven, mensen die jou totaal niet kennen. Alleen vanuit de beoordeling van jouw psycholoog moeten hun een standpunt bepalen. In Groningen is dat makkelijk dus, de psychiater bepaalt. Dat gebeurt op zoveel plaatsen over de hele wereld, alleen voor srs heb je een verklaring van een 2e psycholoog/psychiater nodig. En omdat het nu in Groningen gebeurt bij het Petra zou het niet kunnen of kloppen, raar hoor.
Petra, je vat mn postje verkeerd op. Ik ben juist wel heel blij voor je, en ik ga echt niet insinueren dat het bij jou niet goed zit ofzo...
Ik vind alleen het verschil tussen de VU en groningen zo inmens groot..ze zouden wat van elkaar kunnen opsteken... de VU wat makkelijker en groningen ietsje moeilijker...bij de laatste is het veel eenvoudiger groen licht te krijgen weet ik uit veel verhalen die ik erover hoor...
je insinueert nu zelf dat er bij mij wel meer zo spelen, maar dat weet je niet, ik ben bij een genderteam die moeilijker doet. Ik ben bovendien wel aan de hormonen maar dat heeft echt (overdreven) lang geduurd, maar 2 gesprekken vind ik weer het andere uiterste... dat is wat ik ermee bedoel...
Ik vind alleen het verschil tussen de VU en groningen zo inmens groot..ze zouden wat van elkaar kunnen opsteken... de VU wat makkelijker en groningen ietsje moeilijker...bij de laatste is het veel eenvoudiger groen licht te krijgen weet ik uit veel verhalen die ik erover hoor...
je insinueert nu zelf dat er bij mij wel meer zo spelen, maar dat weet je niet, ik ben bij een genderteam die moeilijker doet. Ik ben bovendien wel aan de hormonen maar dat heeft echt (overdreven) lang geduurd, maar 2 gesprekken vind ik weer het andere uiterste... dat is wat ik ermee bedoel...
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."
"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Wat doe je aanvallend zo bedoel ik het toch helemaal niet. In een ander postje heb je zelf gezegd trouwens wat een transitie mentaal teweeg kan brengen, ik vind dat daar wel netjes naar gekeken moet worden en ook als alles goed zit betekent dat nog niet dat je op een later tijdstip best problemen tegen kan komen. Dat heb je zelf ook nog bevestigd.Anna. schreef: En omdat het nu in Groningen gebeurt bij het Petra zou het niet kunnen of kloppen, raar hoor.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."
-
- Forumdiva
Ik vind het jammer dat je je zo vlug aangevallen voelt, als je dat in het dagelijkse leven ook doet stel je je erg kwetsbaar op, en dat is echt niet goed voor je snoopy.Snoopy schreef:Wat doe je aanvallend zo bedoel ik het toch helemaal niet. In een ander postje heb je zelf gezegd trouwens wat een transitie mentaal teweeg kan brengen, ik vind dat daar wel netjes naar gekeken moet worden en ook als alles goed zit betekent dat nog niet dat je op een later tijdstip best problemen tegen kan komen. Dat heb je zelf ook nog bevestigd.Anna. schreef: En omdat het nu in Groningen gebeurt bij het Petra zou het niet kunnen of kloppen, raar hoor.
Dat de transitie mentaal veel te weeg brengt klopt, maar ik vermoed dat er in Groningen waarschijnlijk eerder groen licht gegeven kan worden omdat de begeleiding ook beter kan zijn dan bij het VU, er is oa een maatschappelijk werker, iets wat ik in het VU echt gemist heb. Niet dat ik zeg ga nu allemaal naar Groningen, maar woon je in het noorden, lijkt mij Groningen momenteel een betere plaats dan Amsterdam, zeker gezien de chirurg in Groningen zich ook heeft laten bijscholen in Thailand.
Inschatten hoe iemand op hormonen reageert en of iemand het hele proces aankan kan je gedeeltelijk van te voren doen, hoe stabiel is iemand, voor de rest kom je er toch pas gedurende het hele proces achter.
- Prescilla
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Groningen werkt inderdaad veel sneller als het Vu in Amsterdam..Dit heeft er ook mee te maken dat ze ongeveer 12 srs operaties per jaar doen..De gesprekken die ik in het vu heb gehad waren voor mij ook alleen maar tijdrovend aangezien ik uit het noorden naar Amsterdam moest reizen..Toen ik me aanmelde bij het vu woonde ik nog in rotterdam maar ben toen door omstandigheden verhuist naar groningen..Ik had iets van 4 gesprekken gehad in het vu waarbij ik een keer niet opgemaakt kwam omdat het toen midden in de zomer was en het 35 graden was..Dus ik had zoiets van ik ga onopgemaakt heen ik kreeg toen de wind van voren van mijn psychiater..Ze kon niet begrijpen waarom ik niet opgemaakt was gekomen..Ik heb haar toen maar even met de neus op de feiten gedrukt en gezegt dat ik niet aan haar kon zien of ze nu man of vrouw was want dat gevoel zit in je of niet..En daar had ze dus geen antwoord op heb toen ook het gesprek met haar afgerond en ben toen overgestapt naar groningen..Anna. schreef:Snoopy schreef:Anna. schreef: En omdat het nu in Groningen gebeurt bij het Petra zou het niet kunnen of kloppen, raar hoor.
Dat de transitie mentaal veel te weeg brengt klopt, maar ik vermoed dat er in Groningen waarschijnlijk eerder groen licht gegeven kan worden omdat de begeleiding ook beter kan zijn dan bij het VU, er is oa een maatschappelijk werker, iets wat ik in het VU echt gemist heb. Niet dat ik zeg ga nu allemaal naar Groningen, maar woon je in het noorden, lijkt mij Groningen momenteel een betere plaats dan Amsterdam, zeker gezien de chirurg in Groningen zich ook heeft laten bijscholen in Thailand.
Ik heb in groningen mijn intake gehad en daarna ook maar 2 gesprekken en een test die ik op een computer moest doen..En kreeg na de uitslag van de test te horen dat ik groen licht had..Kon na een maand naar de endocrinoloog en moest toen een bloedtest laten doen en een week later zat ik aan de hormonen..Heb 16 maanden aan de hormonen gezeten en in die periode van hormoon gebruik wel elke keer gesprekken gehad met mijn endocrinoloog..Zelfs voor de operatie kwam hij nog bij mij langs op de kamer net als Astrid Elliot de maatschappelijk werkster van het genderteam kwam langs..
Ik ben blij dat ik in groningen ben geholpen en nog steeds onder behandeling sta voor hormonen en mijn controles wat betreft de operatie..Ik vind de hulp die je van het genderteam in groningen krijgt echt heel erg goed..Als je ergens mee zit kun je gewoon bellen en als ze er dan niet zijn bellen ze je gewoon terug..
En Petra als je naar Dr Weijmar Schultz gaat doe hem de groetjes van mij
Groetjes Prescilla
Groetjes Prescilla
doe eens niet zo onvolwassen ! Ik geef gewoon mn mening als je daar niet mee om kan gaan, dan reageer je maar niet hoor.Anna. schreef: Ik vind het jammer dat je je zo vlug aangevallen voelt, als je dat in het dagelijkse leven ook doet stel je je erg kwetsbaar op, en dat is echt niet goed voor je snoopy.
Ja dat bedoel ik dus. Heel andere werkwijze hoor. En dat slaat nergens op bij de VU. Aan de andere kant ik vind twee gesprekken voor zoiets ingrijpends is gewoon weinig. Dan kunnen sommigen zich wel aangevallen voelen door mn mening, maar ga dan bij jezelf eerst eens te rade waarom je je zo voelt ipv dat op mij te projecteren... bedankt!Prescilla schreef: Dus ik had zoiets van ik ga onopgemaakt heen ik kreeg toen de wind van voren van mijn psychiater..Ze kon niet begrijpen waarom ik niet opgemaakt was gekomen..Ik heb haar toen maar even met de neus op de feiten gedrukt en gezegt dat ik niet aan haar kon zien of ze nu man of vrouw was want dat gevoel zit in je of niet..En daar had ze dus geen antwoord op heb toen ook het gesprek met haar afgerond en ben toen overgestapt naar groningen
groetjes
Re: Groen licht
jij zit hier zelf te insinueren en je beschuldigt mij ervan. ga dan eerst zelf maar eens denken waarom jij je psych bekwaam vind enkel omdat hij op de plaats zit waar hij zit, en je daarna afvragen waarom mijn opmerking je zo raakt, daar het dus helemaal niet persoonlijk bedoelt was. Dan lijkt het er eerder op dat je jezelf aan het overschreeuwen bent en je psych gebruikt als alwetende alibi. Als je het wilt redden in dit proces moet je of een bord voor je kop hebben of wijzer worden dan je psych... jij moet maw beter weten waar je met jezelf aan toe bent dan je psych, dat ben je aan jezelf verplicht.Petra v schreef: Al kan ik het me voorstellen dat als je zelf al meerdere gesprekken hebt gehad en het einde nog niet in zicht is het moeilijk is te aanvaarden dat een ander ogenschijnlijk zo gemakkelijk / snel groen licht heeft en jij nog niet. Ook daar ga ik nog altijd uit van bekwaam verantwoord handelen. Goede zorg verlenen. Er zijn dan blijkbaar zaken die nog een rol spelen waar eerst verandering in moet komen.
Waarom volg je je eigen raad niet op dan? "doe eens niet zo onvolwassen" klinkt echt behoorlijk alsof je je aangevallen voelt en van je afbijt. Enkel en alleen omdat Anna haar mening geeft. En vervolgens zou zij dan maar niet mogen reageren. Terwijl je het zelf ook doet. klinkt bij mij als n geval splinter-balk.Snoopy schreef:doe eens niet zo onvolwassen ! Ik geef gewoon mn mening als je daar niet mee om kan gaan, dan reageer je maar niet hoor.Anna. schreef: Ik vind het jammer dat je je zo vlug aangevallen voelt, als je dat in het dagelijkse leven ook doet stel je je erg kwetsbaar op, en dat is echt niet goed voor je snoopy.
Twee gesprekken is erg weinig imo. Hoe kan men in twee gesprekken zeker stellen dat je daadwerkelijk zwaar genderdysfoor bent, je sterk genoeg in je schoenen staat, je uberhaupt door hebt waar je voor staat, hoe groot je sociale opvang is, etc etc? Twee gesprekken om te kunnen bepalen of iemand er volledig klaar voor is om zo'n zwaar traject in te kunnen gaan....ik vind het verbazingwekkend! Maar mijn gelukwensen heb je!
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Ja dat klopt, omdat Anna met haar opmerking mij persoonlijk probeert te raken/betuttelen door te suggeren dat ik me kwetsbaar opstel in het dagelijks leven en dat dat niet goed voor me is enz. Dan denk ik dus, mens waar bemoei je je mee? Maar goed Petra en Anna proberen allebei woorden en sentimenten in mn mond te leggen blijkbaar als een soort "verdediging" van de eigen standpunten. "je voelt je aangevallen, je bent jaloers" enkel omdat ik dus zeg dat ik twee gesprekken nogal weinig vind...AM_ber_79 schreef:Waarom volg je je eigen raad niet op dan? "doe eens niet zo onvolwassen" klinkt echt behoorlijk alsof je je aangevallen voelt en van je afbijt.Ik vind het jammer dat je je zo vlug aangevallen voelt, als je dat in het dagelijkse leven ook doet stel je je erg kwetsbaar op, en dat is echt niet goed voor je snoopy.
maar goed.... het zaaaal weeeeeel!!!!!
dat ik hier mn energie aan spendeer is indd wel merkwaardig daar heb je een punt
fijne nacht allemaal
-
- dagelijks aanwezig
@Prescilla
Wat een naarling die tegen je zei dat je niet opgemaakt was,dat bepaal je nog altijd zelf lijkt me.
In de hele wereld lopen er genoeg biovrouwen rond zonder makeup,ik vind het niks als ze zoiets tegen iemand zeggen.
Over Groningen, gezien het aantal aanmeldingen daar, dit is vele malen minder, zo kunnen ze een ieder ook meer aandacht geven, ook dit is een voordeel t.o.v. de patient.
Ik ben weleens voor niks naar Amsterdam gekomen,de afspraak was toen niet verwerkt, ik ga er niet op afgeven, maar de berg dossiers op een stapel,in het oude gedeelte van het Genderteam zal ik nooit vergeten:)
Ik houd niet van chaotisch, en dat was het wel 5 jaar terug.
Wat een naarling die tegen je zei dat je niet opgemaakt was,dat bepaal je nog altijd zelf lijkt me.
In de hele wereld lopen er genoeg biovrouwen rond zonder makeup,ik vind het niks als ze zoiets tegen iemand zeggen.
Over Groningen, gezien het aantal aanmeldingen daar, dit is vele malen minder, zo kunnen ze een ieder ook meer aandacht geven, ook dit is een voordeel t.o.v. de patient.
Ik ben weleens voor niks naar Amsterdam gekomen,de afspraak was toen niet verwerkt, ik ga er niet op afgeven, maar de berg dossiers op een stapel,in het oude gedeelte van het Genderteam zal ik nooit vergeten:)
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Dat komt ook omdat ze er niet vanuit gaan dat je vrouw bent maar trans. En als je trans bent draag je dus make up en liefst ook kipfiletjes. Ik voelde me totaal niet serieus genomen door de psych, en de reeks domme opmerkingen die ik te horen heb gekregen zijn niet te tellen. Maar goed, het is natuurlijk heiligschennis zo te praten over een team waar enkelen hier met grote bewondering en ontzag nog jaarlijks op de thee gaan.antoinette41 schreef: In de hele wereld lopen er genoeg biovrouwen rond zonder makeup,ik vind het niks als ze zoiets tegen iemand zeggen.
Snoopy liev hoor en ik begrijp in ieder geval WEL wat je bedoelt.
Lekker mijn thread kapen om te melden hoe snel ze gaan en wij zo zielig langzaam hahaha...
Wrijf het er maar lekker in hoor.
Zo voelt het voor mij iig.
Bedankt hé, ik voel me echt super nu!
Lekker mijn thread kapen om te melden hoe snel ze gaan en wij zo zielig langzaam hahaha...
Wrijf het er maar lekker in hoor.
Zo voelt het voor mij iig.
Bedankt hé, ik voel me echt super nu!
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
- Prescilla
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Ja ze was nogal verbouwereerd dat ik er onopgemaakt kwam..Ze was dan ook erg boos op me en vroeg ook waarom ik niet opgemaakt was want ik moest opgemaakt komen omdat ik vrouw wilde zijn..Mijn opmerking naar haar toe kwam schijnbaar erg hard aan want ze zat echt met een bek vol tanden me aan te kijken..Ik zei tegen haar welke vrouw maakt zich elke dag op en ik kan ook niet aan de buitenkant zien of je vrouw of man bent of hoe je je voelt..En stelde dus ook aan haar de vraag waarom zei zich niet had opgemaakt want zij was ook vrouw en toen zei ze van ja ik had er geen zin in..Dus ze gaf eigenlijk het antwoord met wat ik dus ook gaf ik had er op die dag ook geen zin in..antoinette41 schreef:@Prescilla
Zo ben ik dus ook een keer voor niks naar amsterdam gegaan want bij mij was de afspraak dus ook niet doorgevoerd..Was dus voor niks van groningen naar amsterdam gereisd zo leuk als ze je dan ook even bellen of een brief sturen dat het niet door kan gaan..Heb in groningen nog nooit gehad dat ze me voor niets lieten komen ze sturen altijd een brief of ze bellen je als het niet door kan gaan en maken dan gelijk een nieuwe afspraak voor je..
Groetjes Prescilla
- Prescilla
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Misschien is dat bij het Vu in Amsterdam zo dat ze je niet als vrouw zien in Groningen is dat dus heel anders..Daar spreken ze je netjes aan met mevrouw en ze willen zelfs je ziekenhuispasje aanpassen maar aangezien dat voor de wet niet mogelijk is doen ze het niet..Ze maken wel een notitie in je dosier dat je aangesprokken dient te worden met mevrouw..En dat vind ik dus wel erg positief van Groningen..Snoopy schreef:Dat komt ook omdat ze er niet vanuit gaan dat je vrouw bent maar trans. En als je trans bent draag je dus make up en liefst ook kipfiletjes. Ik voelde me totaal niet serieus genomen door de psych, en de reeks domme opmerkingen die ik te horen heb gekregen zijn niet te tellen. Maar goed, het is natuurlijk heiligschennis zo te praten over een team waar enkelen hier met grote bewondering en ontzag nog jaarlijks op de thee gaan.antoinette41 schreef: In de hele wereld lopen er genoeg biovrouwen rond zonder makeup,ik vind het niks als ze zoiets tegen iemand zeggen.
Bij het Vu ben ik toen regelmatig op geroepen met meneer en zo nu en dan was het dat ze meneer zeiden en dat ze toen zich bedachten en dat er ineens mevrouw achteraan kwam en een sorry..
Groetjes Prescilla