Britse jongen (12) wil jongste transseksueel ooit worden

Algemeen

Moderator: Moderators

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef: En dat maakt ook dat het verschil tussen transgenderist en transseksueel veel minder groot is dan sommige mensen graag zou willen...
:D Uiteindelijk gaan de meesten toch voor de bijl, nietwaar :wink: ?

Geboren vrouwen voelen zich ook niet allemaal op dezelfde manier vrouw.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Klopt. Maar het valt wel op dat als transgenders onderling zich anders voelen worden ze daardoor sommigen al snel in een ander hokje (liefst: buiten het hokje transseksueel) geplaatst. Alsof alle transseksuelen hetzelfde voelen, en alle transgenderisten, en alle travestieten... :roll:

Groetjes,

Frederique
(Trotse Transgender-in-brede-zin)
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Frederique_ schreef:Oh ja: ik ken transseksuelen die heel eerlijk zeggen dat ze zich toch nooit zo vrouw zullen voelen als hun biologisch-vrouwelijke partner. Ik denk dat zo'n gedachte alleen maar fair is. En dat maakt ook dat het verschil tussen transgenderist en transseksueel veel minder groot is dan sommige mensen graag zou willen...Frederique
Als een vrouw commentaar op mij heeft als ze het weet, zeg ik nog weleens heb jij moeten bewijzen dat je je vrouw voelt van binnen, ik wel. Tot nog heeft iedereen er over gezwegen daarna in dat licht.
En ook hoeveel vrouwen zijn er niet zonder baarmoeder en eierstokken geboren worden ? Die onvruchtbaar zijn ? Geen kinderen willen ?
Nee hoor, ik ben een vrouw met een verleden, wat niet altijd even makkelijk is geweest. Geboren worden in het verkeerde lichaam is voor niemand makkelijk, en het transitieproces kan behoorlijk zwaar zijn.
Geluukig zijn wel allemaal anders, ervaren we dingen anders, maar laten we elkaar in de 1e plaats als medemens accepteren.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Ghehehe, lang leve de hokjes! In welke hokje pas jij het beste? In die van transgenderist? In die van transseksueel? Is t uberhaupt van wezenlijk belang in welk hokje je valt? Ik pas maar in 1 hokje en dat is t pashokje. Ik ga me niet conformeren naar wie dan ook om op die manier een betere vrouw/transseksueel/transgender/whatever te zijn.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

AM_ber_79 schreef:Is t uberhaupt van wezenlijk belang in welk hokje je valt?
Wel als andere mensen je het recht ontzeggen om in dat hokje te gaan zitten.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

waarmee je eigenlijk ook aangeeft zelf ook graag in hokjes te willen denken. Incl al de tekortkomingen die algemene hokjes met zich mee brengen....
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Maar ik zie die tekortkomingen dan ook helemaal niet, daarom heb ik ook geen enkel probleem met de bestaande hokjes.

En ik denk ook dat transgenders die hokjes veel krapper zien dan ze in werkelijkheid zijn hoor, er is best veel speelruimte binnen de bestaande hokjes.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

joandelynn schreef:Maar ik zie die tekortkomingen dan ook helemaal niet, daarom heb ik ook geen enkel probleem met de bestaande hokjes.

En ik denk ook dat transgenders die hokjes veel krapper zien dan ze in werkelijkheid zijn hoor, er is best veel speelruimte binnen de bestaande hokjes.
Dit is ook mijn ervaring. Ik werd als man geaccepteerd en wordt nu als vrouw geaccepteerd en de uiterlijke verschillen zijn zelfs zo miniem dat mensen die mij pakweg tien jaar niet gezien hebben me gewoon herkennen. De meeste mensen zijn er gewoon niet zo mee bezig en kunnen heel goed leven met mensen die niet zo heel uitgesproken man of vrouw zijn.

Als je goed kijkt naar wat een enorme diversiteit er is onder de mensen, dan zou je niet zo gauw over 'hokjes' spreken waar het om gender gaat.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
KirstenHershe
ForumFan
Contacteer:

Re: Britse jongen (12) wil jongste transseksueel ooit worden

Bericht door KirstenHershe »

AM_ber_79 schreef: Ouders van andere scholieren reageren vooralsnog verontwaardigd en ook kinderen hebben het er moeilijk mee, zo meldt de Britse sensatiekrant.
Dat zegt voldoende volgens mij... :roll:

xoxo Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Plaats reactie