Transgenders op Omrop Fryslan

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bliss
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo mar 23, 2008 13:24

Transgenders op Omrop Fryslan

Bericht door Bliss »

Zaterdagavond 18: 20 bij Sneons, in gesprek over het fenomeen 'transgender'en 'genderdysforie'.

Te gast zijn Marga Claus schrijfster van het boek Bollman en Bollman , Jeanine landelijk voorzitster van de LKG T&T, Arnold Helmantel voorlichter bij Tûmba en Anne Russchen coördinatrice van de Transgender jongerengroep Groningen en bestuurslid COC Groningen & Drenthe.

Speciaal voor de mensen die na willen praten over dit onderwerp houdt Tûmba zaterdagavond de telefoon tot 23.00 uur aan.

Liefs Bliss
Jennifer Hopelez
ff weer wat posten
Berichten: 57
Lid geworden op: di nov 17, 2009 20:36

Re: Transgenders op Omrop Fryslan

Bericht door Jennifer Hopelez »

Bliss schreef:Zaterdagavond 18: 20 bij Sneons, in gesprek over het fenomeen 'transgender'en 'genderdysforie'.

Te gast zijn Marga Claus schrijfster van het boek Bollman en Bollman , Jeanine landelijk voorzitster van de LKG T&T, Arnold Helmantel voorlichter bij Tûmba en Anne Russchen coördinatrice van de Transgender jongerengroep Groningen en bestuurslid COC Groningen & Drenthe.

Speciaal voor de mensen die na willen praten over dit onderwerp houdt Tûmba zaterdagavond de telefoon tot 23.00 uur aan.

Liefs Bliss
Komt er ook een vertaling of transcriptie van? ;-)
Ik bedek mijn schmertz met nerts
Gebruikersavatar
joyke
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: di jul 07, 2009 21:23
Locatie: Arnhem

Bericht door joyke »

zal vast niet geheel in het fries zijn hoor
respect komt van twee kanten
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Denk t ook niet, als je bedenkt dat de landelijk voorzitster van de LKG T&T, de coördinatrice van de Transgender jongerengroep Groningen en bestuurslid COC Groningen & Drenthe komen 8) Buiten dat, fries is best n mooie taal die met n beetje moeite best te volgen is :wink:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Bliss
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo mar 23, 2008 13:24

Bericht door Bliss »

De vragen zijn in het fries gesteld, maar met een beetje concentratie best te verstaan. Jeanine en ik antwoorden ook in het Nederlands. De herhaling staat als het goed is van de week op de website van Omrop Fryslan.

Liefs Bliss
Gebruikersavatar
Petra v
ForumFan
Berichten: 377
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 22:07
Locatie: Stiens
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Er was veel interesse in het onderwerp door de betrokken programma medewerkers. En hoewel gestuurd door de gestelde vragen, en duidelijk aangegeven was van de beperkte tijd, vond ik dat er een prima stuk bekendmaking over het onderwerp transgenderisme gebracht is. Natuurlijk had het veel breder en uitgebreider kunnen zijn, iets waar misschien mensen over zullen vallen, maar dat was onder de gegeven omstandigheden niet mogelijk. Ik was er bij, en keek er naar. 8)

Dit is misschien ook een aanzet voor andere regionale zenders om iets aan het onderwerp te doen. hebben ze iets "nieuws" te presenteren, en wij als groep weer meer bekendheid onder de bevolking.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Gebruikersavatar
joyke
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: di jul 07, 2009 21:23
Locatie: Arnhem

Bericht door joyke »

ik vond het ook door de geringe tijd toch een goed stuk. Vooral de eerste uitleg met die poppetjes. Verder was de info prima en dat boek is volgens mij wel iets wat in de kasten van menig transgender kan gaan liggen.
respect komt van twee kanten
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 343
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Het heeft me wat moeite gekost de uitzending te vinden, maar ik vond het zeer de moeite waard. Zeker ook nuttig om 'anderen' te laten zien.
Daarom maar even de link: SneornS. De start ligt na circa 12 minuten, 30 seconden.
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Gebruikersavatar
Petra v
ForumFan
Berichten: 377
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 22:07
Locatie: Stiens
Contacteer:

Link Omroep Fryslân

Bericht door Petra v »

Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Bliss
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo mar 23, 2008 13:24

Bericht door Bliss »

We gaan ergens begin 2010 op de T&T Groningen deze aflevering met zijn allen bekijken. Marijke Roskam en Miranda Werkman van Omrop Fryslan zullen dan ook aanwezig zijn. Na de tijd is er dan ruimte om met zijn allen wat dieper in te gaan op deze aflevering en wat zo'n aflevering bv voor effect kan hebben op de kijkers.

Wij hebben in ieder geval al hele positieve ervaring met het publiek in de zaal wat merendeels senioren waren. Bij aankomst in de kantine, na de opname, ontvingen wij een daverend applaus van deze mensen. We hebben hele oede gesprekken met ze gehad en kregen niets anders te horen dan positieve feedback.

Dit staat overigens wel haaks op de problematiek onder senioren ten aanzien van lgbt mensen die ik het afgelopen jaar ben tegen gekomen. Coming out dag stond natuurlijk niet voor niets dit jaar in het teken van 'ouderen'.

Liefs Bliss
Plaats reactie