Transgenders op Omrop Fryslan
Moderator: Moderators
Transgenders op Omrop Fryslan
Zaterdagavond 18: 20 bij Sneons, in gesprek over het fenomeen 'transgender'en 'genderdysforie'.
Te gast zijn Marga Claus schrijfster van het boek Bollman en Bollman , Jeanine landelijk voorzitster van de LKG T&T, Arnold Helmantel voorlichter bij Tûmba en Anne Russchen coördinatrice van de Transgender jongerengroep Groningen en bestuurslid COC Groningen & Drenthe.
Speciaal voor de mensen die na willen praten over dit onderwerp houdt Tûmba zaterdagavond de telefoon tot 23.00 uur aan.
Liefs Bliss
Te gast zijn Marga Claus schrijfster van het boek Bollman en Bollman , Jeanine landelijk voorzitster van de LKG T&T, Arnold Helmantel voorlichter bij Tûmba en Anne Russchen coördinatrice van de Transgender jongerengroep Groningen en bestuurslid COC Groningen & Drenthe.
Speciaal voor de mensen die na willen praten over dit onderwerp houdt Tûmba zaterdagavond de telefoon tot 23.00 uur aan.
Liefs Bliss
-
- ff weer wat posten
Re: Transgenders op Omrop Fryslan
Komt er ook een vertaling of transcriptie van?Bliss schreef:Zaterdagavond 18: 20 bij Sneons, in gesprek over het fenomeen 'transgender'en 'genderdysforie'.
Liefs Bliss
Ik bedek mijn schmertz met nerts
Denk t ook niet, als je bedenkt dat de landelijk voorzitster van de LKG T&T, de coördinatrice van de Transgender jongerengroep Groningen en bestuurslid COC Groningen & Drenthe komen Buiten dat, fries is best n mooie taal die met n beetje moeite best te volgen is
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Er was veel interesse in het onderwerp door de betrokken programma medewerkers. En hoewel gestuurd door de gestelde vragen, en duidelijk aangegeven was van de beperkte tijd, vond ik dat er een prima stuk bekendmaking over het onderwerp transgenderisme gebracht is. Natuurlijk had het veel breder en uitgebreider kunnen zijn, iets waar misschien mensen over zullen vallen, maar dat was onder de gegeven omstandigheden niet mogelijk. Ik was er bij, en keek er naar.
Dit is misschien ook een aanzet voor andere regionale zenders om iets aan het onderwerp te doen. hebben ze iets "nieuws" te presenteren, en wij als groep weer meer bekendheid onder de bevolking.
Dit is misschien ook een aanzet voor andere regionale zenders om iets aan het onderwerp te doen. hebben ze iets "nieuws" te presenteren, en wij als groep weer meer bekendheid onder de bevolking.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
- EvaLvanE
- ForumFan
- Contacteer:
Het heeft me wat moeite gekost de uitzending te vinden, maar ik vond het zeer de moeite waard. Zeker ook nuttig om 'anderen' te laten zien.
Daarom maar even de link: SneornS. De start ligt na circa 12 minuten, 30 seconden.
Daarom maar even de link: SneornS. De start ligt na circa 12 minuten, 30 seconden.
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Link Omroep Fryslân
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
We gaan ergens begin 2010 op de T&T Groningen deze aflevering met zijn allen bekijken. Marijke Roskam en Miranda Werkman van Omrop Fryslan zullen dan ook aanwezig zijn. Na de tijd is er dan ruimte om met zijn allen wat dieper in te gaan op deze aflevering en wat zo'n aflevering bv voor effect kan hebben op de kijkers.
Wij hebben in ieder geval al hele positieve ervaring met het publiek in de zaal wat merendeels senioren waren. Bij aankomst in de kantine, na de opname, ontvingen wij een daverend applaus van deze mensen. We hebben hele oede gesprekken met ze gehad en kregen niets anders te horen dan positieve feedback.
Dit staat overigens wel haaks op de problematiek onder senioren ten aanzien van lgbt mensen die ik het afgelopen jaar ben tegen gekomen. Coming out dag stond natuurlijk niet voor niets dit jaar in het teken van 'ouderen'.
Liefs Bliss
Wij hebben in ieder geval al hele positieve ervaring met het publiek in de zaal wat merendeels senioren waren. Bij aankomst in de kantine, na de opname, ontvingen wij een daverend applaus van deze mensen. We hebben hele oede gesprekken met ze gehad en kregen niets anders te horen dan positieve feedback.
Dit staat overigens wel haaks op de problematiek onder senioren ten aanzien van lgbt mensen die ik het afgelopen jaar ben tegen gekomen. Coming out dag stond natuurlijk niet voor niets dit jaar in het teken van 'ouderen'.
Liefs Bliss