Hoger sterfte risico na sekse verandering

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

@ natashya: Ik heb er geen probleem mee om een transvrouw als een "echte" vrouw te zien en daarom mezelf ook niet. Ik weet ook wel dat niet iedereen dat kan maar anderen weer wel, want ik maak het allebei mee. Voor iets als identiteit is volgens mij geen objectieve maatstaf, het is meer dat wat je over jezelf duidelijk maakt aan anderen en waar je al dan niet erkenning voor krijgt.

Ik schaam me niet voor wie ik ben en ook niet voor mijn verleden, dus ik hoef ook niet bang te zijn om "ontdekt" te worden. Meestal gaat het er ook helemaal niet (meer) over. Maar dat ik me er niet voor schaam, betekent voor mij niet dat ik met een bordje om zou willen lopen waar "TS" op staat of dat ik het oké vind als anderen mij aan anderen voorstellen als een "tranny", om maar iets te noemen. Gewoon omdat een transvrouw in mijn ogen net even goed een vrouw is als welke andere vrouw dan ook. En ik kom voldoende mensen (nee, geen mannen) tegen die mij daarin bevestigen, dus het vertrouwen daarin hoef ik niet als een bord voor m'n kop te dragen.

Dat zo'n vertrouwen niet waterdicht is, hoef ik je niet te vertellen, denk ik. Je komt altijd weer momenten tegen waarin iemand denkt je te moeten "ontmaskeren", of buitensluiten of een trapje lager zetten in de rangorde van echtheid. Maar als je een beetje geluk mag hebben, staat daar op een gegeven ogenblik voldoende tegenover om die momenten te kunnen incasseren.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek schreef:Als ik natashya goed begrijp, hoopt zij de depressie te omzeilen door "te accepteren dat je TS bent en niet koste wat het kost volhouden dat je een vrouw bent".

Wat ik ondertussen begin te denken is dat dat ook niet gaat werken: je ontkent daarmee je ware identiteit, nog voordat anderen dat doen.
Je gaat er hierbij vanuit dat Natashya een vrouw is en dat dat haar hare identiteit is. Dat hoeft echter niet. Er zijn zoveel tussenvarianten... Misschien identificeert ze zich meer met TS dan met vrouw. Gezien haar berichten zou me dat niets verbazen. Het is dan vanuit haar gezichtspunt raar dat jij je wel als vrouw identificeert. Zoals het vanuit jouw gezichtspunt raar is dat zij zich als TS identificeert. En in de tussentijd probeer jij jouw waarheid op haar over te dragen en omgekeerd. 't Kan voor beide zoveel gemakkelijker als jullie zouden accepteren dat je er op meer manieren tegenaan kunt kijken.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:
Janiek schreef:Als ik natashya goed begrijp, hoopt zij de depressie te omzeilen door "te accepteren dat je TS bent en niet koste wat het kost volhouden dat je een vrouw bent".

Wat ik ondertussen begin te denken is dat dat ook niet gaat werken: je ontkent daarmee je ware identiteit, nog voordat anderen dat doen.
Je gaat er hierbij vanuit dat Natashya een vrouw is en dat dat haar hare identiteit is. Dat hoeft echter niet. Er zijn zoveel tussenvarianten... Misschien identificeert ze zich meer met TS dan met vrouw. Gezien haar berichten zou me dat niets verbazen. Het is dan vanuit haar gezichtspunt raar dat jij je wel als vrouw identificeert. Zoals het vanuit jouw gezichtspunt raar is dat zij zich als TS identificeert. En in de tussentijd probeer jij jouw waarheid op haar over te dragen en omgekeerd. 't Kan voor beide zoveel gemakkelijker als jullie zouden accepteren dat je er op meer manieren tegenaan kunt kijken.

Groetjes,

Frederique
Wat je zegt :wink: ! Ik heb er geen probleem mee als natashya zich liever als TS identificeert dan als vrouw. Punt is dat zij van mij vindt dat ik er geen goed aan doe, zelfs dat ik niet "eerlijk" ben als ik mij wel als vrouw identificeer. Ik vind niet dat zij het op mijn manier moet doen, maar houd graag het recht om het zelf wel op mijn manier te doen.

En in deze discussie komt natashya's verhaal, vooral omdat zij het zo graag als een waarheid wil hebben gezien, op mij over als een strategie om teleurstellingen te voorkomen, niet als een eigenheid waar zij voor wil staan. Of meer als iets wat "de realiteit" haar (en mij) oplegt. Als dat niet zo is, dan moet natashya dat maar zeggen.

Voor zover ik kan zien poneer ik niets als "waarheid" of "wijsheid", ik maak alleen duidelijk dat identiteit voor mij iets is waar ik voor sta.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ach... Realiteit is iets dat je zelf ook kunt maken...
En identiteit is erg belangrijk, dat merk ik zelf ook aan mijzelf.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gast

Bericht door Gast »

Janiek_ schreef: Doe eens een paar quotes waarin ik met stelligheid iets beweer over de gevoelens van anderen of waarin ik mijn perspectief als maatgevend voor anderen poneer.

Ik ben me namelijk van geen kwaad bewust :wink: .
bij deze:
Janiek_ schreef: Ik ben net als Anna bang dat dat meer zegt over jouw eigen mate van overtuigd zijn dat je een vrouw bent dan over die andere mensen.
Zoals je nog maar een aantal dagen geleden Melina betuttelend toesprak.
Omdat Melina onder ogen komt dat zij een transseksueel is, vindt jij het nodig haar vrouw gevoel in twijfel te trekken. Dat terwijl Melina lichtjaren verder is in haar transitie en na BVG SRS FFS echt wel weet waar ze het over heeft.

Dat noem ik een vorm van struisvogelpolitiek. "Nee maar ik ben echt 100% vrouw hoor, meer dan Melina vrouw is, aan haar vrouw gevoel mankeert wat maar aan het mijne niets, dus overkomt mij dat niet".

Denk je nu echt dat jij de rest van je leven zo door zal kunnen gaan zonder de werkelijkheid onder ogen te komen? Dat lijkt me nogal naief.

Je realiseert je ook niet dat het soms zo is dat door een transitie de genderdysforie toeneemt ipv afneemt. Je komt nl steeds dichterbij wat je had willen zijn maar je bent het niet. En dan is het inderdaad een hele grote teleurstelling wanneer je daar na alle ingrepen pas achterkomt.

Ook hier geldt;... een slimme pre op TS meid is op haar post op toekomst voorbereid.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Natashya

En dat is iets wat je veel ziet in de T wereld. Ook bij Melina, die eerder koste wat het kost volhield dat ze beter was dan TV's TG's en zelfs biovrouwen. Nu zie je dat ook zij daarvan terugkomt. Transseksualiteit is niet alleen een identiteit... het is ook een realiteit. En een waar je niet onderuit komt zonder je verstand te verliezen...met alle gevolgen van dien en dus niet iets wat je zou moeten willen.

Ik heb nooit geschreven dat ik beter was dan iemand anders !
Ik ben zelf 20 jaar TV geweest trouwens.
Alleen had ik het soms moeilijk met de visie van bepaalde TG's.
Ik zag een duidelijk verschil tussen de mannen en de vrouwenwereld en die zie ik nu nog steeds heel sterk.
Er is op dat gebied helemaal niks veranderd trouwens.

Dat noem ik een vorm van struisvogelpolitiek. "Nee maar ik ben echt 100% vrouw hoor, meer dan Melina vrouw is, aan haar vrouw gevoel mankeert wat maar aan het mijne niets, dus overkomt mij dat niet".

Er is niks mis aan mijn vrouwgevoel ....er hapert wel iets aan de bevestiging binnen de maatschappij van mijn vrouwgevoel.
En dan spreek ik niet over de oppervlakkige contacten en zelfs niet over het functioneren binnen een dames sportploeg bijvoorbeeld.
Neen ik spreek dan over zeer diepgaande menselijke relaties.
En dat zowel met vrouwen als met mannen.
Zolang je op je eigen eiland blijft leven en je een eerder onpersoonlijke houding aanneemt is er eigenlijk geen enkel probleem.
Dingen als werk, shoppen, sporten en uitgaan hebben me nooit in problemen gebracht in mijn beleving als vrouw. Het is enkel bij diepe menselijke contacten (waaronder dus ook intieme relaties met mannen of met vrouwen) dat je voelt dat de houding anders is naar jou toe als 'mens'.

Bovendien is leven met een leugen niet aan te raden en is dat vol te houden? Een levenlang volhouden dat je een echte vrouw bent (iets wat uberhaupt slechts voor weinigen is weggelegd) is dat haalbaar? Ik denk het niet. Je wilt toch dat de mensen die om je geven en dicht bij je staan weten wie en wat je bent. Anders zou je leven opnieuw een leugen zijn.

Dat is juist ja, dus het moet er vroeg of laat uit.
En op zich is dat niet het probleem. Het echte probleem is dat plots de 'setting' dan helemaal anders wordt.
Zoiets van : ach zo zit het, maar ja dan ......en vul dan maar een pak vooroordelen in.

Als TS kan je ook maar beter gelijk zelfmoord plegen. Ben je eindelijk de depressie in je mannelijke bestaan kwijt, krijg je je depressie als TS omdat je nooit een vrouw zult zijn. Wat je ook kiest, altijd een depressie.

Dat is zeker overdreven.
Ik heb me in mijn TV tijd enorm goed geamuseerd moet ik zeggen.
Ook als post-op heb ik al fijne dingen beleefd.

In feite ben ik 2 keer zwaar gecrashed dat ik dacht ok en nu 'hoe verder'
De eerste keer was eigenlijk een gevolg van een fysiek probleem na de SRS. Meteen na de SRS zat ik met een blaasontstekking en heeft het bijna 3 weken geduurd alvorens ik normaal kon plassen. neem daar de nazorg bij na de SRS .....toen was het echt moeilijk ja.
Dan dacht ik echt : waar ben ik aan begonnen.

De tweede keer was begin januari van dit jaar.
Een samenloop van omstandigheden.
Alweer een fysiek probleem na een lifting. Zware hoofdpijn, die niet wou weggaan. Elke dag aan de dafalgan dus.
Een extreem zware en deprimerende winter (het aantal zelfmoorden was blijkbaar indrukwekkend de voorbije winter)
En ook wel het besef dat ik in 2010 de leeftijd van 40 zal bereiken.
Niet zo een fijn gevoel voor een vrouw die nog alleen is moet ik zeggen.
Je hebt dan inderdaad al het gevoel dat een geschikte partner zoeken moeilijker is dan voor een bio-vrouw en het feit dat je niet meer in de 20 bent maakt het natuurlijk niet gemakkelijker.
Neem daar nog eens de hormonale puls bij die je toch wel ergens een gevoel van herbeleven van je jeugd meegeeft en je hebt een mooie mix.
Met andere woorden : de gevoelens lopen niet echt meer samen met je leeftijd en dat is best lastig. Je gaat dingen uit je jeugd terug opnieuw doen, maar je hebt daar niet de energie meer voor.
Ik ben dus moeten stoppen met ploegsporten, gewoon omdat het fysiek niet meer ging. En dat deed echt wel pijn.
Plots werd het moeilijker om bepaalde dingen te relativeren.

Aan de andere kant als ik zie hoe mensen van in de 20 in de knoop zitten met hunzelf, hoe hun relaties telkens mislukken ....zijn wij er dan zo slecht aan toe eigenlijk ?
Ik vermoed dat bij de 7 zelfmoordpogingen elke dag (enkel in Vlaanderen, voor heel België ligt dat dus nog hoger) niet enkel T's zitten.
Dus er is geen reden om te overdrijven.
Het is wel zo dat ik bepaalde 'dromen' heb moeten opbergen, maar is dat niet normaal als je 40 gaat worden ? Je kan niet blijven je jeugd herbeleven. Mijn visie is ook wel wat verschoven ja. Ik doe geen moeite meer om te bevestigen in de ene of de andere rol. Ik ben klaar met de transitie fysiek en mentaal wat mij betreft en nu moet de wereld me maar aanvaarden zoals ik ben.
Mijn geslacht en mijn bijgaande seksualiteit zijn duidelijk geworden doorheen mijn transitie, mijn gender is niet éénduidig....maar dat is het eigenlijk nooit geweest.

Groetjes,

Mel
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Wie zegt er trouwens dat Natashya TS is? Iemand die zegt in sexy lingerie helemaal t vrouwtje te zijn komt bij mij niet echt over als n TS...

Overigens grappig dat men zo ingaat op mijn reactie dat je beter zelfmoord kunt plegen. Het was slechts n samenvatting van de woorden van Natashya.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

natashya schreef:bij deze:
Janiek_ schreef: Ik ben net als Anna bang dat dat meer zegt over jouw eigen mate van overtuigd zijn dat je een vrouw bent dan over die andere mensen.
Zoals je nog maar een aantal dagen geleden Melina betuttelend toesprak.
Altijd goed om jezelf even door andermans ogen te zien.
natashya schreef: Dat terwijl Melina lichtjaren verder is in haar transitie en na BVG SRS FFS echt wel weet waar ze het over heeft.
Wat zei ik ook alweer over die rangorde van echtheid?
natashya schreef:Dat noem ik een vorm van struisvogelpolitiek. "Nee maar ik ben echt 100% vrouw hoor, meer dan Melina vrouw is, aan haar vrouw gevoel mankeert wat maar aan het mijne niets, dus overkomt mij dat niet".
Je hebt tot nog toe niet veel van mij begrepen. Ik hanteer nooit een meetinstrument waarmee de een meer vrouw kan zijn dan de ander.
natashya schreef:Denk je nu echt dat jij de rest van je leven zo door zal kunnen gaan zonder de werkelijkheid onder ogen te komen? Dat lijkt me nogal naief.
Ook ik leef in "de werkelijkheid" en ook ik ben niet ongevoelig voor wat ik daarin tegenkom. Maar daarin ben ik ten eerste anders gesitueerd dan bijvoorbeeld jij of Melina en heb ik verder waarschijnlijk ook nog eens een andere manier van met die werkelijkheid omgaan en zo kan ik uiteindelijk bij een heel andere beleving uitkomen.
natashya schreef:Je realiseert je ook niet dat het soms zo is dat door een transitie de genderdysforie toeneemt ipv afneemt. Je komt nl steeds dichterbij wat je had willen zijn maar je bent het niet. En dan is het inderdaad een hele grote teleurstelling wanneer je daar na alle ingrepen pas achterkomt.
Er is één ding waar jij wel heel goed in bent: voor een ander invullen wat die denkt. Dit is wat mij betreft een aanname die kant noch wal raakt. Wat jij beschrijft ken ik uit eigen ondervinding wel, maar ik trek er niet dezelfde conclusie uit als jij.
natashya schreef:Ook hier geldt;... een slimme pre op TS meid is op haar post op toekomst voorbereid.
En dan valt die toekomst toch zomaar weer anders uit dan je je had voorgesteld.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

@ Melanie: dank je wel voor je heldere verhaal. Blij te horen dat je toch weer over zo'n dieptepunt heen bent kunnen groeien.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Janiek schreef :

@ Melanie: dank je wel voor je heldere verhaal. Blij te horen dat je toch weer over zo'n dieptepunt heen bent kunnen groeien.

Tuurlijk.
Je komt daar ook weer sterker uit.
Ik zit nu niet echt in een depressie hoor.
Integendeel zelfs, ik heb alweer mooie plannen .....weliswaar op een ander vlak dan de voorbije 2 jaar.
Maar zoals geschreven, de zotte jaren kunnen niet blijven duren.
En hoe meer ik met jongeren praat hoe meer ik ook wel begrijp dat mijn problemen als vrouw toch voor een stuk hetzelfde zijn voor meisjes die op zoek gaan naar een vaste partner.
Het is sowieso moeilijk ......er zijn ook steeds meer singles.

Het is wel opvallend dat er zo snel conclusies worden getrokken.
Ik vond de bijdrage van Mik zeker heel goed.
Omdat ze uit gevoel en ervaring was geschreven.
En ergens kon ik dus die reactie zeer goed plaatsen.
Als je uit de kast komt en voor volledige transitie gaat, dan schud je inderdaad de kaarten heel hevig.
Het is ook een beetje onzeker hoe ze na de transitie terug op de tafel gaan vallen. Het vraagt zeer veel tijd en je merkt dan ook wel dat de maatschappij nog niet helemaal klaar is voor mensen zoals wij.
De tolerantie ligt op 98% wat mij betreft ....echte acceptatie schat ik rond 20%.
Ik zou het nu zo durven schrijven : passabiliteit en uiterlijk helpt enorm voor de tolerantie.
Het is echter niet voldoende voor echte acceptatie in je gekozen genderrol. En daar zit dan wel wat teleurstelling. Dat stukje wil ik gerust bevestigen uit eigen ervaring.
je bent maar door anderen en de spiegel van de maatschappij geeft inderdaad aan dat je niet 100% hetzelfde bent.
Op zich heeft dat niks met je eigen gevoel en je vrouwgevoel te maken.

Groetjes,

Mel
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

lief dinnetje schreef: De tolerantie ligt op 98% wat mij betreft ....echte acceptatie schat ik rond 20%.
Ik zou het nu zo durven schrijven : passabiliteit en uiterlijk helpt enorm voor de tolerantie.
Het is echter niet voldoende voor echte acceptatie in je gekozen genderrol. En daar zit dan wel wat teleurstelling. Dat stukje wil ik gerust bevestigen uit eigen ervaring.
je bent maar door anderen en de spiegel van de maatschappij geeft inderdaad aan dat je niet 100% hetzelfde bent.
Op zich heeft dat niks met je eigen gevoel en je vrouwgevoel te maken.

Groetjes,

Mel
Nou, dat is toch evengoed niet gek, die percentages. Als die 20% dan vooral zitten bij de mensen met wie je closer bent, dan verpieter je toch niet.

Er zijn nogal wat vrouwen geweest die mij bij de gedachte dat je niet 100% hetzlefde bent voorhielden dat het een misvatting is om te denken dat je dat als geboren vrouw wel automatisch bent. Die momenten van verkilling of plotseling wat meer reserve nemen bij anderen maken lesbische vrouwen ook mee, zodra zij uitkomen.

Ik denk wel dat het zijn weerslag op je beleving van je vrouwzijn heeft, als het heel veel gebeurt. Maar daar heb je toch wel enige grip op, door bijvoorbeeld in een steunende vriendinnenkring te investeren.
Gast

Bericht door Gast »

AM_ber_79 schreef:Wie zegt er trouwens dat Natashya TS is? Iemand die zegt in sexy lingerie helemaal t vrouwtje te zijn komt bij mij niet echt over als n TS...

Overigens grappig dat men zo ingaat op mijn reactie dat je beter zelfmoord kunt plegen. Het was slechts n samenvatting van de woorden van Natashya.
Dan heb je het tocht echt verkeerd gelezen. Ik beweer nergens dat je beter zelfmoord kunt plegen, en vind dat ook een zeer merkwaardige insinuatie van jouw kant. Het enige wat ik samenvat en vertel, is dat een TS leven niet over rozen gaat, en dat je dat beter vroeg kunt realiseren voordat je later geestelijk in de knel komt.

Verder vind ik het wel heel flauw dat jij mij nu probeert aan te vallen omdat ik geniet van vrouwelijke sexy lingerie. Ik lach jou toch ook niet uit dat jij beweert een vrouw te zijn terwijl je gewoon leeft als een man in een slobberbroek en trui?

Ik zie sowieso vaak dat er veel kwaad wordt gesproken over travestieten maar mijn inziens verschillen sommige TV's en TS helemaal niet zo erg van elkaar. Sommigen blijven graag hardwerkende verantwoordelijke mannen die hun vrouw en kinderen voor laten gaan op hun eigen gendervoorkeur, zij kleden zich dan gewoon binnenshuis als TV en daarvan wordt beweert dat het geen echte vrouwen zijn.

Maar als je bijv eens langs de virgin gaat, zie je werkelijk het verschil niet tussen een in de kast TV en een uit de kast TV. De uit de kast TV noemt zichzelf alleen graag transseksueel, en om het geheel af te maken naar hun idee ondergaan ze een geslachtsoperatie. Niet elke man heeft die keuze, als je vrouw en kinderen hebt vindt je dat misschien wel belangrijker. Ik vind dat die TV's TS's best wel eens wat meer respect zouden mogen krijgen van de uit de kast TV's TSen. Je bent echt niet meer of beter, wanneer je beslist een geslachtsoperatie te ondergaan, en zoals al eerder gezegd, een vrouw wordt je er ook niet van.
Gast

Bericht door Gast »

Janiek_ schreef:
lief dinnetje schreef: De tolerantie ligt op 98% wat mij betreft ....echte acceptatie schat ik rond 20%.
Nou, dat is toch evengoed niet gek, die percentages. Als die 20% dan vooral zitten bij de mensen met wie je closer bent, dan verpieter je toch niet
En wat accepteren die mensen dan, juist dat jij een man bent die zich een vrouw voelt. Sommigen zullen dan indd zeggen dat je een vrouw bent...en je zo behandelen als je geluk hebt, maar bedenk je wel goed wat die acceptatie betekent.... Er bestaat nl niet zoiets als acceptatie als vrouw, wanneer je een TS bent. Dat is alleen wanneer iemand het niet in de gaten heeft en dat duurt maar zolang. Daarna weten ze het en zullen ook de lieve mensen anders naar je gaan kijken.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

natashya schreef:
Janiek_ schreef:
Nou, dat is toch evengoed niet gek, die percentages. Als die 20% dan vooral zitten bij de mensen met wie je closer bent, dan verpieter je toch niet
En wat accepteren die mensen dan, juist dat jij een man bent die zich een vrouw voelt. Sommigen zullen dan indd zeggen dat je een vrouw bent...en je zo behandelen als je geluk hebt, maar bedenk je wel goed wat die acceptatie betekent.... Er bestaat nl niet zoiets als acceptatie als vrouw, wanneer je een TS bent. Dat is alleen wanneer iemand het niet in de gaten heeft en dat duurt maar zolang. Daarna weten ze het en zullen ook de lieve mensen anders naar je gaan kijken.
Spreek je hier uit ervaring of uit verwachting?

Ik heb dat wat volgens jou niet bestaat meer dan een keer meegemaakt. Niet in mijn fantasie, hoor, maar in het echt :wink: .

Ik heb ook meegemaakt dat mensen het niet in de gaten hebben, maandenlang. En ik merk dat zo'n situatie het voor mij wel moeilijker maakt om open te zijn als daar een aanleiding toe komt. Ik ben dan toch bang dat die mensen gaan schrikken en zullen vinden dat ik hen al die tijd voor de gek heb gehouden. Want ze bestaan wel, mensen die een transvrouw ook als vrouw zien, maar je kunt daar nooit zeker van zijn.

Ik werk al een poos bij iemand, van wie ik pas onlangs merkte hoe homofoob zij is, echt een afgrijzen koestert tegen die abnormaliteit. Nou, daar kijk ik wel even uit voordat ik haar met mijn achtergrond confronteer.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

natashya schreef:Maar als je bijv eens langs de virgin gaat, zie je werkelijk het verschil niet tussen een in de kast TV en een uit de kast TV. De uit de kast TV noemt zichzelf alleen graag transseksueel, en om het geheel af te maken naar hun idee ondergaan ze een geslachtsoperatie. Niet elke man heeft die keuze, als je vrouw en kinderen hebt vindt je dat misschien wel belangrijker. Ik vind dat die TV's TS's best wel eens wat meer respect zouden mogen krijgen van de uit de kast TV's TSen. Je bent echt niet meer of beter, wanneer je beslist een geslachtsoperatie te ondergaan, en zoals al eerder gezegd, een vrouw wordt je er ook niet van.
Ah, dus zo zie jij het allemaal :roll: .

Geen wonder dat je ook van anderen niet veel acceptatie verwacht.
Plaats reactie