Hoger sterfte risico na sekse verandering

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast »

Janiek_ schreef: :lol: Jezus nog aan toe, drie golven feminisme en jij staat hier nog altijd dat onzinnige, voor het gerief van mannen ontworpen vrouwbeeld hoog te houden?!
Die golven feminisme hebben NIETS uitgehaald vwb de vrouwen van mannen die gedurende hun huwelijk of relatie transen blijken te zijn,

En voor die transen ook niet, die zoeken bewust of onbewust zo'n feministisch ongegolfde vrouw.
Sommige vrouwen zijn gewoon niet ontvankelijk voor feministische golven, hun maso persoonlijkheid overheerst en laten zich inpakken en onderwerpen voor het gerief van mannen die later TS blijken te zijn.

En wil je dan als TV/TS echt gaan spreken over feministische golven?

Een vader die besluit zijn eigen belang voor dat van zijn vrouw en kinderen te stellen heeft meer weg van een tsunami.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lisa met een S schreef:Janiek,

De enige 'keus' dat ik heb, dat jij niet hebt, is de keus wanneer ik een vrouw 'wordt' en wanneer ik als man verschijn (of is het andersom, en is de vrouw erbinnen de ware 'ik' en de man mijn vermomming). Dat is weliswaar een heel andere situatie dan de jouwe, dat met zich heel andere problematicas met zich mee brengt, maar op wat baseer je jouw conclusie, dat wat er binnenin gebeurt bij mij of bij jouw zo wezenlijk anders is?
Ik vind het zonder meer een ontroerend en authentiek verhaal, wat je hier en in je volgende postings doet. Dat de vraag bij jou opkomt wie nu eigenlijk je ware ik is, die man of die vrouw, geeft wel aan dat je situatie niet als stabiel voelt en je man-zijn niet als "basis", iets wat ik bij veel andere travestieten wel zie. Of misschien is het ook vaker dat zij er heel veel werk van maken om dat zo te houden.
Lisa met een S schreef:Ik gebruik ook het woord 'gradatie' in dit verband, maar alleen om aan te geven wat het verschil is in het uitwerking van de gevoelens van binnen: een travestiet heeft genoeg aan twee avonden per week binnenshuis als vrouw te leven, maar misschien na een poosje lukt dat ook niet meer, en groeit door naar twee dagen per week en dan naar buitentoe. Misschien is dat ook niet meer genoeg, en wordt het elke vrije moment dat men kan... tot uiteindelijk ook de travestiet zich gedwongen voelt om toch voltijd als vrouw te leven.... maar dan zonder hormonen -- en zich niet meer 'travestiet' te noemen. Misschien na zoveel jaren vol te houden in zo'n situatie, moet ook dat persoon naar de VU stappen.
Teruggrijpend op een ander punt in de discussie: ik zie hier eerder een "beweging" in dan gradatie.
Lisa met een S schreef:Ik heb geen idee hoe dat is.. en of dat een realistische scenario is. Ik weet alleen dat ik, net zoals Irene, kijk naar jou en zie mijn voorland. En het maakt mij vreselijk angstig en bang.
Het lijkt mij heel zwaar om zoiets stabiel te moeten houden. Net alsof jij daar nog niet uit bent en dus niet kunt zeggen "ik ben er wel achter dat dat niets voor mij is".
Lisa met een S schreef:Wanneer ik de consequenties van zo'n stap overzie voor mijzelf en degene die ik lief heb -- en die mij lief hebben -- denk ik soms dat ik liever de stekker eruit trek dan dat weg in te gaan.

... Als het ooit zover komt (God behoed mij)....
Dit is wel precies de enige keuze die veel transseksuelen voor hun transitie ervaren. Ik hoop dat je de moed hebt om het met je geliefden te bespreken als het ooit zo ver komt. Die zullen je mogelijk liever als Lisa houden dan als ........... ten grave dragen.
Lisa met een S schreef:Ik zie het vooral als een offer dat ik zou moeten opbrengen om mijn geliefden te behoeden van een ellende waarin ik ze meesleur. Aan mijzelf denken, wanneer het ten koste gaat van mijn meest dierbaren, lijkt mij het toppunt van egoïsme . Maar bedankt in ieder geval voor jouw goede wensen.
Weten je geliefden ook dat je bezig bent dit offer voor hen te brengen? Misschien is het wel iets wat zij nooit van je zouden willen vragen. Iets moois voor een ander doen, waar een ander blij van wordt, is heel iets anders dan jezelf iets belangrijks ontzeggen terwille van een ander. Daarbij is de ander namelijk medeplichtig aan de last die jij daardoor draagt.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik ben zo vrij te reageren op jouw antwoord aan Lisa, Janiek.

Hier beantwoord je namelijk mijn vraag van eerder wel, wat jij beweging noemt, wordt door mij (en Lisa) gradatie genoemd.

Ik geloof dat ik nu echt begin te begrijpen waar de schoen wringt.

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Irene schreef:Ik ben zo vrij te reageren op jouw antwoord aan Lisa, Janiek.

Hier beantwoord je namelijk mijn vraag van eerder wel, wat jij beweging noemt, wordt door mij (en Lisa) gradatie genoemd.

Ik geloof dat ik nu echt begin te begrijpen waar de schoen wringt.

Irene
Ik herinner me nog goed de discussie met Lisa en Esther en geloof ik ook Violet Skye indertijd. Toen zag ik zelf ook vooral die gradatie, omdat ik toen ook het samenbindende tussen alles met en T* opzocht. Esther en Violet Skye bleven er toen op hameren dat er wel degelijk een echte grens is. Op een gegeven moment vond ik dat ik dat moest respecteren, ook al zag ik het zelf niet. Nu, jaren later, snap ik uit eigen ervaring wat zij bedoelden.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

@ natashya: Goh, wat een déja vu :roll: !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Janiek schreef:
Ik herinner me nog goed de discussie met Lisa en Esther en geloof ik ook Violet Skye indertijd. Toen zag ik zelf ook vooral die gradatie, omdat ik toen ook het samenbindende tussen alles met en T* opzocht. Esther en Violet Skye bleven er toen op hameren dat er wel degelijk een echte grens is. Op een gegeven moment vond ik dat ik dat moest respecteren, ook al zag ik het zelf niet. Nu, jaren later, snap ik uit eigen ervaring wat zij bedoelden.
Ik herinner me die discussie niet, kan ook voor mijn tijd geweest zijn. Ik geloof echter ook wel dat die grens er is. Ik geloof ook dat de stap om in het gevoelde (is dat een woord?) te gaan leven het allergrootst is.

Irene
Kleine stapjes
ik_ben_wie_ik_ben
ff weer wat posten

Bericht door ik_ben_wie_ik_ben »

@Natasha Wat heb jij tegen Anna, ken je haar persoonlijk ofzo ? Of ben je Anna, je weet precies wat zij denkt.

@allemaal Iedereen heeft het recht om zichzelf te zijn, en wat een ander vindt, denkt en doet dat is van die persoon zelf. Iedereen is anders, en dat willen heel veel mensen nog weleens vergeten, maar als je hier al geen respect naar elkaar toe kunt hebben, hoe kun je dat dan van mensen die niks van t* weten verwachten ? En dat niet weten is toch echt de meerderheid van de samenleving.
Mijn leven is van mij en van niemand anders
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

natashya schreef:
chloetje schreef:Ik vermoed dat het leiden van een rustig, 'normaal' leven (alsof je in het gewenste geslacht geboren bent) een veel voorkomende wens van TS is. Of het kan is misschien de vraag, maar het verlangen zal er zijn. Dat houdt in dat je niet graag met je nieuw verworven geslachtsdelen in de schijnwerpers gaat staan.
Dat is niet nodig want de gemiddelde ts is net zo passabel en kleed zich hetzelfde als een TV en komt net zo (on)vrouwelijk over qua alles. Daarom is het ook niet zo verwonderlijk dat de gemiddelde nederlander het verschil niet ziet tussen een tv en een pre/postop ts.

Sterker nog er zijn een hoop TV's die vele male vrouwelijker zijn dan de meeste transen.
Ik wil je vragen mij niet meer te quoten als je mijn uitspraken uit de context rukt. Dit heeft niets te maken met wat ik aangaf. Helaas heb ik al vaker moeten constateren dat je niet het vermogen hebt buiten jouw eigen praatje te lezen, dus heeft het ook geen zin mij te quoten.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Natashya schreef :

Dat is niet nodig want de gemiddelde ts is net zo passabel en kleed zich hetzelfde als een TV en komt net zo (on)vrouwelijk over qua alles.

Dat denkt ik eigenlijk niet.
Als ik dan voor mezelf spreek ......de keuze qua kleding is toch helemaal anders geworden.

Daarom is het ook niet zo verwonderlijk dat de gemiddelde nederlander het verschil niet ziet tussen een tv en een pre/postop ts.

Ik veronderstel dat de gemid nederlander daar net als de gemid belg helemaal niet mee bezig is.

Sterker nog er zijn een hoop TV's die vele male vrouwelijker zijn dan de meeste transen.

Beschrijf dat 'vrouwelijker' dan eens ?

Maar gek genoeg zitten die transen daar vaak niet mee. Op een of andere manier krijgen ze het voor elkaar dusdanig tegen zichzelf te liegen dat ze een echte vrouw zijn, dat ze werkelijk totaal ongevoelig zijn geworden voor wat de buitenwereld over hen heen denkt.

Dat lijkt me sterk. Al snap ik wel dat je na een tijdje je een beetje begint af te schermen.

Het boeit hen vaak allerminst, de passabiliteit, men valt immers alleen op vrouwen en om mannelijke aandacht zijn zij niet verlegen.

Dat is een vreemde stelling.
Als passabiliteit hen niks zegt, waarom gaan er dan zoveel voor een dure FFS ? En niet all transen vallen op vrouwen hoor.

Sommige post op transen hebben ook een ongezond verlangen hun pruim te laten zien onder bijv de vrouwendouche in een sportschool, enz

Ik kan enkel vermoeden dat de meesten na de SRS daar eerde onzeker over zullen zijn. Het is toch een heel nieuw gegeven, waar je zelf moet aan gewoon worden.

Blijkbaar zijn dat oa de redenen een geslachtsoperatie te ondergaan, bijv zodat men een badpak kan dragen of naar de sauna kan gaan... Want het dure operatie resultaat wordt verder meestal nergens voor gebruikt... tenzij een van die post op TSen hun vrouw zo gek krijgen daar iets mee te willen doen, maar dat lijkt mij sterk... je wordt niet zomaar ineens lesbisch laat staan T lover als je in een huwelijk stapt met een op het eerste gezicht doodnormale man/vader.

Ze kunnen natuurlijk ook voor de mannen zijn. Of scheiden en op zoek gaan naar een lesbische vriendin.
Je lijkt de dingen erg te veralgemenen, maar ook tussen transen onderling zijn er veel verschillen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Beste allemaal, met name Lisa,

ik merk in deze draad dat de discussies voor mij zo'n sterk déja vu-karakter krijgen, dat het mij een goed moment lijkt om dit achter me te laten, zodat ik niet in het zelfde ringetje nog eens een rondje mee ga lopen.

Het is heel vaak een goeie tijd geweest hier voor mij. Veel van geleerd en echte vriendinnen leren kennen. Tijd om verder te trekken.

Dank aan iedereen en voor jullie het beste :) !
Gast

Bericht door Gast »

ik_ben_wie_ik_ben schreef: En dat niet weten is toch echt de meerderheid van de samenleving.
Gelukkig wel ja... anders was het hier in Nederland ook onleefbaar als TS. Als wat er achter de schermen gebeurt openbaar gemaakt zou worden. Gelukkig heeft de meerderheid van de samenleving een heel ander idee over wat TSen zijn. Als ze zouden weten hoe het werkelijk zit, zullen de meeste vrouwen ons ook gaan ontwijken en in opstand komen tegen die geslachtsregistratie en dan is het helemaal onleefbaar als TS.
Gast

Bericht door Gast »

ik_ben_wie_ik_ben schreef:@Natasha Wat heb jij tegen Anna, ken je haar persoonlijk ofzo ? Of ben je Anna, je weet precies wat zij denkt.
Ik heb niets tegen Anna. Ik vertel alleen maar wat ik gelezen heb in dat interview. Verder ken ik haar niet.
Ik heb geen idee wat zij denkt, aangezien ze nog steeds niet heeft gereageerd. Wat is er zo veranderd sinds die moeilijke tijd na haar SRS... Hoe heeft ze haar leven als TS hanteerbaar gemaakt?

Jammer dat ze dat niet even wil toelichten. Het leek er nl even op dat de transitie van Anna echt een succesverhaal is geworden. Dan ben je toch wel benieuwd hoe ze dat klaargespeeld heeft, aangezien ze de eerste tijd na de srs toegeeft in een zware dip te zijn gekomen omdat mensen haar niet als vrouw bleken te zien. Heeft zij dan ondertussen een FFS ondergaan? Ze wordt nu nl WEL zonder meer als vrouw geaccepteerd door haar omgeving, en wel zodanig dat ze nooit meer iets over haar verleden hoeft te vertellen.
ik_ben_wie_ik_ben
ff weer wat posten

Bericht door ik_ben_wie_ik_ben »

Natasha, ik vermoed dat als je iemand confronteert uit het verleden of heden op de manier waarop jij het doet er weinig mensen zijn die daar op in gaan. Hier wat meer, omdat men denkt dat ze zich moeten verdedigen. Niets minder is waar. Verdedigen hoeft niet, alleen naar jezelf. Er zijn soms in je leven geen keuzes, en degene die dat wel hebben mogen blij zijn dat ze die keuze mogelijkheid hebben.
En denk je nu zelf ook niet dat een interview een tijdsbeeld is ? En dat dat een samenvatting is van een groter tijdsbestek waarin een aantal zaken compact worden weergegeven ? De wereld is niet zwart-wit, en dat beseft bijna iedereen. Maar als iemand als jou dan met olifantsvoeten binnen stuitert en uitspraken doet die voor velen niet gelden, dan trekken mensen zich terug van een site als deze, en zul je gewoon met vragen blijven zitten. Vragen waarop je het antwoord niet wilt weten, want het is in jouw optiek toch niet de waarheid.
Jouw gedrag is helaas een kopie van een aantal mensen die in het verleden hier een ban hebben gekregen, omdat het ze niet ging om hoe of wat, maar meer om de boel op te jutten. Dat je nu net doet alsof dat niet zo is verbaast mij heel erg. Lees je eigen berichten nog maar eens door met een roze bril ipv een blauwe bril op, of heb je geen roze bril ?
Mijn leven is van mij en van niemand anders
KirstenHershe
ForumFan
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

:roll: :roll: :roll:

man man... wat een gezeik in dit topic...

ben nu al enkele maanden zeer weinig actief op dit forum,
omdat ik effe genoeg had van al het geruzie, en nu ik nog es
kom piepen is het nog geen haar veranderd!

Wat een ellende toch, is het niet op travestie.org dan wel
op travestieweb.be maar op zowat alle T-girl fora lijken
de testosterone gehaltes veel hoger te liggen dan gemiddeld.
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
anjatheefee
ForumFan

Bericht door anjatheefee »

KirstenHershe schreef::roll: :roll: :roll:

man man... wat een gezeik in dit topic...

ben nu al enkele maanden zeer weinig actief op dit forum,
omdat ik effe genoeg had van al het geruzie, en nu ik nog es
kom piepen is het nog geen haar veranderd!

Wat een ellende toch, is het niet op travestie.org dan wel
op travestieweb.be maar op zowat alle T-girl fora lijken
de testosterone gehaltes veel hoger te liggen dan gemiddeld.
Kwestie van de juiste topics overslaan of even snel scannen. De topics die je ergeren gewoon weer snel verlaten, dan valt de opwinding wel mee. (ik zeg dus niks over dit topic specifiek, maar is algemeen bedoeld)
Plaats reactie