Spullen afhalen op een servicepunt

Algemeen

Moderator: Moderators

Bianca B
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 19:40
Locatie: Gouda

Spullen afhalen op een servicepunt

Bericht door Bianca B »

Ik had een paar dingetjes besteld via internet en er voor gekozen om ze zelf af te halen bij zo’n service afhaalpunt. Voordeel, pakje wordt niet afgeleverd bij de buren. Het leuke ervan is ook dat ik mijn voornaam netjes op de bestelling kon invullen. Een paar dagen nadat ik besteld had kon ik inderdaad het pakje ophalen. De medewerker van het service punt zet het pakje voor me op de toonbank waar op de adressticker heel gaaf de naam Bianca voor mijn achternaam staat. :) Ik geef mij id-kaart. Hij kijkt even en zegt vervolgens dat Bianca het pakje zelf op moet komen halen, want de naam op het pakje en de id-kaart komen niet overeen en daar heeft hij al een keer problemen mee gehad. Ik uitleggen dat het onzin is, maar krijg het pakje niet mee. Nadat ik in de winkel met DHL gebeld heb en een paar keer doorverbonden ben, krijg ik uiteindelijk het pakje mee. :evil:

Conclusie :

Kies je ervoor om je pakje op te halen bij een servicepunt zet je gegevens erop die overeenkomen met je id-kaart. Het is echt de policy van DHL, dat de gegevens overeen moeten komen.

Bianca B
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

of je laat het gewoon thuisbezorgen :-?
Saartje
Eredivisie
Berichten: 707
Lid geworden op: zo mei 04, 2008 12:44
Locatie: Amsterdam

Bericht door Saartje »

Of je besteld een id kaart bij transvisie :D
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

of die brief van het VU als je in de RLT zit
Dat helpt ook
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 838
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Dat is dus ook de reden dat ondanks dat ik een ov jaarkaart heb (van het werk) dat ik toch treinkaartjes en strippenkaarten gebruik. Je moet het niet moeilijker maken dan dat het al is :wink:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Nu dames het is ook mogelijk om een paspoort te hebben als man en daarnaast en ID kaart als vrouw.

en daar staat dan helaas wel je mannennaam op.


groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Als ik al iets bestel via internet laat ik dat gewoon thuis bezorgen. Mocht ik niet thuis zijn, wordt het afgegeven bij buren die van mij op de hoogte zijn. Scheelt ook weer een reis naar een servicepunt..
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Ja, Amber daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat was totdat 1 van de leveranciers besloot dat er niet meer bij de buren geleverd werd.......ik een paar echt leuke spullen besteld (want als dat het niet is koop ik het liever gewoon in de winkel), en vind ik 2x een briefje in de bus, waarvan de laatste meldde dat ze de spullen retour hadden gestuurd. K heb die leuke dingen dus nooit gehad.
Sindsdien maak ik wel gebruik van een servicepunt......komt toch zeker eens per jaar voor, en ik kan niet zeggen dat ik er slechte ervaringen mee heb. Krijg keurig melding als het is afgeleverd, en ik zorg gewoon dat mijn "juiste" naam op het pakje staat. Dat dat niet degene is die Clau gebruikt is dan even jammer.....maar de verpakking wordt toch weggegooid. Dus.....waarom moeilijk doen over je identiteit.
Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Er is een mogelijkheid om als je in behandeling bent voor geslachtsverandering om je na(a)m(en) wettelijk te laten veranderen voor je operatie. Naar het M of V kijkt bijna niemand. Nadeel is wel dat je 2 x proceskosten hebt, daarom gebruikt bijna niemand deze mogelijkheid. Het zou kunnen dat het tegenwoordig niet meer kan, maar 10 jaar geleden wel, dus verwacht dat het nog steeds kan.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nannette schreef:Er is een mogelijkheid om als je in behandeling bent voor geslachtsverandering om je na(a)m(en) wettelijk te laten veranderen voor je operatie. Naar het M of V kijkt bijna niemand. Nadeel is wel dat je 2 x proceskosten hebt, daarom gebruikt bijna niemand deze mogelijkheid. Het zou kunnen dat het tegenwoordig niet meer kan, maar 10 jaar geleden wel, dus verwacht dat het nog steeds kan.
In Duitsland doet het dan wel iedereen.....maar daar krijg je dus ook meestals wel "Prozesskostenhilfe" in niet geringe hoogte.....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Greta
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 13:51

Bericht door Greta »

Weet iemand van jullie ook of ze bij een DHL servicepoint moeilijk doen als er een meneer J. Jansen voor hun staan in plaats van mevrouw J. Jansen?
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Greta,
Het ligt doorgaans niet aan het DHL servicepunt, maar aan de leverancier. Wehkamp is bijv. veel lastiger dan Bon Prix. Die zetten uit zichzelf "mevrouw" boven mijn bestellingen, maar naam en adres komen overeen, dus kreeg ik het gewoon mee. Wehkamp daarentegen eist een 100% overeenkomst, en dan ligt het aan de medewerker of je het mee krijgt.
groetjes
Clau
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Greta
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 13:51

Bericht door Greta »

Hoi Claudia, bedankt voor jouw reactie. Ik was van plan iets bij Bon Prix te bestellen. Zal het dan ook maar eens proberen.

Groetjes Greta.
Gebruikersavatar
KirstenHershe
ForumFan
Berichten: 373
Lid geworden op: do nov 20, 2003 17:45
Locatie: in your dreams baby...
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

Regelmatig ontvang ik pakketjes via DHL, UPS of TNT die op naam van Kirsten staan, welke nog niet mijn officiële voornaam is, en heb nog nooit problemen gehad of ondervonden hiermee, zelfs niet wanneer ik het pakketje ga afhalen en mijn ID moet voorleggen.

Als je een beetje mondig bent en weet hoe je in zo'n situatie moet handelen
krijg je uw pakketje zonder veel poespas mee. :wink:


liefs, Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Ik heb ook nooit problemen gehad, hoogstens een verbaasde blik. Maar ik presenteer me ook als vrouw, dus een vrouwelijke naam past daar ook bij. Ik heb geen flauw idee hoe ze reageren als de post is geadresseerd op een vrouwennaam en er staat een man voor hun neus.

groeten,
Joandelynn
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Plaats reactie