Kranten bericht.

Algemeen

Moderator: Moderators

joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

EvaVanA schreef:Desondanks voel in me zeker niet ziek. Sterker nog, sedert ik in 'het traject' zit voel ik me beter dan ooit. Maar misschien lijd ik wel te weinig...
En wat als je psycholoog straks 'nee' zegt als het tijd is om de diagnose te stellen? Voel je je dan ook nog zo goed? Of ga je dan misschien toch beseffen dat je ergens aan lijdt en medische hulp nodig hebt om dat op te lossen?

groeten,
Joandelynn
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

joandelynn schreef:Ik vind het altijd zeer vermakelijk om mensen te horen roepen dat het geen ziekte is terwijl velen van ons voor de rest van hun leven aan de medicijnen gaan en op de operatie-tafel eindigen :D
Mag ik dan een domme vraag stellen: hoe kijk jij tegen diabetes aan? Stel, iemand vraag mij of ik ziek ben, ben ik dat dan?
[a] Ja, want ik heb diabetes. Heb de rest van mijn leven medicijnen nodig en zal dus de rest van mijn leven ziek zijn.
Nee, want ik voel me niet ziek, kan gewoon werken, autorijden, [...] kortom: alles doen wat een niet-diabeet ook kan...

Voor mijn gevoel zitten diabetes en genderproblematiek redelijk dicht bij elkaar. Met één belangrijk verschil: als er een pil zou zijn tegen diabetes, dan zou ik die vandaag nog nemen. Als er een pil zou zijn waardoor ik mij man-in-mannenlichaam zou voelen zou ik er niet over piekeren... Ook daarom is gender geen ziekte: het vrouw-voelen is onderdeel van mijn identiteit. Het mij diabeet voelen niet.

joandelynn schreef:En wat als je psycholoog straks 'nee' zegt als het tijd is om de diagnose te stellen? Voel je je dan ook nog zo goed? Of ga je dan misschien toch beseffen dat je ergens aan lijdt en medische hulp nodig hebt om dat op te lossen?


Dat gedonder dat een psycholoog eerst een "psychologische stoornis" moet vaststellen voor we behandeld worden mogen ze van mij morgen afschaffen. Weg met die kwakzalvers die ons gesprekken door de strot rammen enkel en alleen om er zelf beter van te worden!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 343
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Och, ik denk dat het per mens verschilt. Zelf sta ik er (op dit ogenblik) vrij makkelijk in, anderen ervaren het als een ziekte, maar ik ken ook iemand die het als veel ernstiger dan als een ziekte ervaart.
Wie heeft er gelijk? Iedereen. Ik denk niet dat er op dit aspect een absolute en objectief te bepalen waarheid bestaat.
Erger u niet. Verwonder u slechts.
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Frederique_ schreef:Mag ik dan een domme vraag stellen: hoe kijk jij tegen diabetes aan? Stel, iemand vraag mij of ik ziek ben, ben ik dat dan?
Dat vind ik inderdaad een nogal domme vraag, ze noemen het niet voor niets ook wel suikerziekte :roll:
Stop maar eens met je medicijnen, kunnen we eens zien hoe gezond je bent.
Ook daarom is gender geen ziekte: het vrouw-voelen is onderdeel van mijn identiteit.
Klopt, maar ik heb het dan ook niet over je gender. Het is de mismatch tussen je gender en je lichaam dat het tot een ziekte maakt (of handicap is denk ik een beter woord).
Als jij gewoon met je vrouw-gevoel prima verder kon leven in je mannenlichaam was het geen probleem geweest.
En daarom haal ik dat voorbeeld van die psycholoog er ook bij, want je moet transen eens horen schreeuwen als ze hun hormonen niet krijgen.
Zo lekker voelen ze zich blijkbaar niet in hun oorspronkelijke biologische lichaam.

Ik snap echt niet waarom mensen er toch zo'n moeite mee hebben om toe te geven dat transseksualiteit een handicap is.
Je wordt daar echt niet zielig van hoor, er zijn zoveel mensen die wel iets hebben.
Straks ga je nog lopen beweren dat iemand die met één been geboren is ook kerngezond is, want, het is immers slechts een variatie van de natuur.

Oh, en btw, Stichting Transman heeft zich inmiddels aangesloten bij de Chronisch zieken- en Gehandicaptenraad, ben benieuwd wat je daar dan van vindt? :-)

groeten,
Joandelynn
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Joandelynn schreef :

Ik snap echt niet waarom mensen er toch zo'n moeite mee hebben om toe te geven dat transseksualiteit een handicap is.
Je wordt daar echt niet zielig van hoor, er zijn zoveel mensen die wel iets hebben.
Straks ga je nog lopen beweren dat iemand die met één been geboren is ook kerngezond is, want, het is immers slechts een variatie van de natuur.


Voor mij gaat deze vergelijking niet helemaal op.
Het is een handicap, maar er is een oplossing voor om de aangeboren handicap gedeeltelijk weg te werken.
De geest en het lichaam zijn niet in balans bij de geboorte, maar na de SRS is dat probleem echt wel opgelost.
De enige fysieke beperking die nog blijft is het niet kunnen krijgen van kinderen. Maar vrouwen of mannen die geen kinderen kunnen krijgen worden ook niet echt als gehandicapt gezien.
Het is een beperking waar mee valt te leven laat ons zeggen.
Puur in theorie kan je verder een heel normaal leven opbouwen, zonder verder enige fysieke beperking als vrouw.

Oh, en btw, Stichting Transman heeft zich inmiddels aangesloten bij de Chronisch zieken- en Gehandicaptenraad, ben benieuwd wat je daar dan van vindt?

Ik maak hier een serieus onderscheid tussen M->V en V->M tansen.
V-> M transen hebben ook na de geslachtsoperatie een serieus "fysiek" probleem. Hoe goed de reconstructie van hun geslachtsdeel ook loopt een natuurlijke erectie blijft totaal onmogelijk.
Ik kan best begrijpen dat transmannen dit zien als een serieuze fysieke handicap. M->V transen hebben dat soort beperking in feite niet na de SRS.
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

lief dinnetje schreef:Het is een handicap, maar er is een oplossing voor om de aangeboren handicap gedeeltelijk weg te werken.
Je geeft het zelf al aan, volledige genezing is nog steeds niet mogelijk helaas.
De geest en het lichaam zijn niet in balans bij de geboorte, maar na de SRS is dat probleem echt wel opgelost.
Behalve dat je moet blijven dilateren. Want anders groeit de boel dicht. Oh, wat zijn we toch gezond :)
De enige fysieke beperking die nog blijft is het niet kunnen krijgen van kinderen. Maar vrouwen of mannen die geen kinderen kunnen krijgen worden ook niet echt als gehandicapt gezien.
Nou, ik zie het niet kunnen krijgen van kinderen toch echt wel als een forse handicap hoor.
Het is een beperking waar mee valt te leven laat ons zeggen.
Puur in theorie kan je verder een heel normaal leven opbouwen, zonder verder enige fysieke beperking als vrouw.
Maar dat heb ik ook nooit ontkend, zoals ik al zei, je bent echt niet zielig als je een handicap hebt. En je hebt helemaal gelijk dat je daar een heel normaal leven mee op kunt bouwen.
Ik maak hier een serieus onderscheid tussen M->V en V->M tansen.
V-> M transen hebben ook na de geslachtsoperatie een serieus "fysiek" probleem. Hoe goed de reconstructie van hun geslachtsdeel ook loopt een natuurlijke erectie blijft totaal onmogelijk.
Ik kan best begrijpen dat transmannen dit zien als een serieuze fysieke handicap. M->V transen hebben dat soort beperking in feite niet na de SRS.
Jij bent ook alleen maar met je genitaliën bezig hè? ;)
Transmannen die kiezen voor de medische behandeling, zijn gedurende hun transitie enkele jaren patiënt. Na de behandeling worden we chronisch medicijngebruiker, omdat we de rest van ons leven testosteron nodig hebben. Bovendien blijven velen van ons de rest van hun leven onder controle van het genderteam. Daarom was het voor Stichting Transman een logische stap om ons aan te sluiten bij de CG-raad.
(Bron: Stichting Transman)

Ik zie daar toch niets over genitaliën tussen staan hoor :)

groeten,
Joandelynn
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Quote:
Transmannen die kiezen voor de medische behandeling, zijn gedurende hun transitie enkele jaren patiënt. Na de behandeling worden we chronisch medicijngebruiker, omdat we de rest van ons leven testosteron nodig hebben. Bovendien blijven velen van ons de rest van hun leven onder controle van het genderteam. Daarom was het voor Stichting Transman een logische stap om ons aan te sluiten bij de CG-raad.
(Bron: Stichting Transman)

Ik zie daar toch niets over genitaliën tussen staan hoor


Neen dat is juist, maar nu ik alle informatie heb ...er staat ook net bij dat ze hunzelf zien als gehandicapt.
Ik denk dat in deze context ze zich aansluiten als zijnde chronisch ziek.
Namelijk omdat ze levenslang medicijnen (testo) nodig hebben.

Als jij koppels die geen kinderen kunnen krijgen wil indelen bij de gehandicapten heb ik daar niet echt een probleem mee hoor.
Maar dan hebben we morgen zeker te weinig parkeerplaatsen voor gehandicapten :D

Groetjes,

Mel
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

lief dinnetje schreef:
Het is een handicap, maar er is een oplossing voor om de aangeboren handicap gedeeltelijk weg te werken.


Je geeft het zelf al aan, volledige genezing is nog steeds niet mogelijk helaas.

Quote:
De geest en het lichaam zijn niet in balans bij de geboorte, maar na de SRS is dat probleem echt wel opgelost.


Behalve dat je moet blijven dilateren. Want anders groeit de boel dicht. Oh, wat zijn we toch gezond


Dilateren is enkel nodig als je niet seksueel aktief bent hé.
Als je de natuur zijn werk laat doen dan heb je dat niet echt nodig.
Als ik het goed heb, moeten transmannen wel altijd gebruik maken van een pompinstallatie.
Ik zie dat toch wel als een vervelende handicap hoor.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

lief dinnetje schreef:Behalve dat je moet blijven dilateren. Want anders groeit de boel dicht. Oh, wat zijn we toch gezond

Dilateren is enkel nodig als je niet seksueel aktief bent hé.
Als je de natuur zijn werk laat doen dan heb je dat niet echt nodig.
Kortom: je bent als mv -alleen- gezond als je chronisch met een man aan het seksen gaat ;-)

Groetjes,

Frederique
(sorrie, Mel, 'k kon het even niet laten. Je bent in mijn ogen -echt- oversekst...)
Kijk ook eens op de genderkalender !
Kimkimkimkim
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: do dec 16, 2010 11:14

Bericht door Kimkimkimkim »

De vergelijkingen die steeds worden gemaakt zijn steeds zo onzinnig. Niet alle mensen met een handicap hoever een parkeerplaatsen voor gehandicapten.

En of je het nou ziekte noemt of niet. Handicap of niet. Dat maakt mij niet uit. Maar ik vind het soms wel pijnlijk om te horen hoe simpel sommigen erover denken. Alsof het niets is. En dat kan ik me toch echt niet voorstellen eigenlijk. Want iedereen vindt haar probleem toch stiekem net iets erger dan de problemen van anderen. Of vergis ik me nu heel erg?
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Frederique_ schreef:Kortom: je bent als mv -alleen- gezond als je chronisch met een man aan het seksen gaat ;-)
Nu ja, seks is natuurlijk wel heel gezond :)
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Kimkimkimkim schreef:Niet alle mensen met een handicap hoever een parkeerplaatsen voor gehandicapten.
Klopt, ik ben al vanaf mijn 8e bijziend, en dat is ook een handicap (waar gelukkig nog vrij veel aan te doen is met hulpmiddelen). Maar ik mag helaas niet op zo'n parkeerplaats gaan staan. Ik kan natuurlijk wel zeggen dat ik mijn lenzen niet in had en het niet gezien had dat het een parkeerplaats voor invaliden was, maar dan krijg ik waarschijnlijk weer een boete voor het rijden met een slecht gezichtsvermogen ;-)

groeten,
Joandelyn
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

lief dinnetje schreef:
Behalve dat je moet blijven dilateren. Want anders groeit de boel dicht. Oh, wat zijn we toch gezond

Dilateren is enkel nodig als je niet seksueel aktief bent hé.
Als je de natuur zijn werk laat doen dan heb je dat niet echt nodig.


Kortom: je bent als mv -alleen- gezond als je chronisch met een man aan het seksen gaat

Groetjes,

Frederique
(sorrie, Mel, 'k kon het even niet laten. Je bent in mijn ogen -echt- oversekst...)


Dat is helemaal niet het geval Frederique.
Bovendien kunnen 2 vrouwen onder elkaar ook wel heel wat dingen doen.
Sorry dat ik het even niet kan laten Frederique : maar je bent nog steeds een beetje frigide. Ook na je SRS dus ?
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Mag ik me ff weer's inmengen in de discussie....???

Nee, overseks zal ik niemand noemen, als diegene over seks gaat hebben ivm het thema van deze forum....tis uiteindelijk een ding waar we het wel over moeten hebben.....wij, die zich het geschlachtsdeel lieten aanpassen....

....hey Mel en Frederique en de anderen....ik heb zelf na de SRS lang nodig gehad om onder de lakens te kruipen met iemand anders....het was een beetje uit onzekerheid....

...nou ja, seks hoort erbij en ik vind het daarom ook belangrijk, dat ik de stap tot SRS heb gedaan....mijn mannelijke bedgenoot tot nu toe had me misschien ook zonder SRS leuk gevonden, maar voor mij zou het niks geweest zijn....sinds kort heb ik een vriendin en het is nog niet zover gekomen, maar ik weet donders goed, dat ik met een penis buiten haar wensen was gevallen, ze is uiteindelijk lesbisch als maar wat....

....kortom, seks te kunnen hebben is iets wat heel erg belangrijk is....en ja, heel belangrijk is het dan ook over de juiste set geschlachtsdelen te beschikken en dat aanmeten ervan doe je voor jezelf en ja ook voor de partner in bed....jazeker is het zo, dat je op de mens in kwestie valt, maar tussen de benen moet het dan ook kloppen....ikzelf kan over mij zeggen, dat ik lesbisch ben en ik zal geen vrouw leuk vinden met een gebungel tussen de benen....okee, ik heb de laatste jaren een man als sekspartner gehad....meer uit nieuwsgierigheid, dan uit verlangens....ik heb mijn ervaringen opgedaan en dat niet te weinig, was allemaal erg leuk en ik verheug me op mijn huidige relatie en hoe zich dat verder gaat ontwikkelen....we kennen elkaar nu 3 weken, twee lange weekenden ben ik bij haar geweest, we chatten elke dag tot onze vingers bloeden, we bellen urenlang, in mijn mailbox vind ik elke dag talloze emails van haar...het voelt allemaal erg goed aan en we maken al plannen voor de verdere toekomst....en als het aan de tijd is samen seksuele ervaringen op te doen, dan zien we ook, op het op dit gebied klikt....ik ben daar nog een beetje gespannen maar ik denk, dat het allemaal goedkomt....ik heb sowieso al de juiste kriebels in buik bij haar en zij blijkbaar ook bij mij.....en nee, oversekst ben ik zeker niet omdat ik seks leuk en belangrijk vind....het hoort er gewoon bij en je mag het toch ook erover hebben in een forum als deze....zoals gezegt, juist ook voor de seks doen wij allemaal de GAB....juist omdat we dan van de seks kunnen genieten of om hem überhaupt te kunnen hebben....

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

Mara schreef:zoals gezegt, juist ook voor de seks doen wij allemaal de GAB....juist omdat we dan van de seks kunnen genieten of om hem überhaupt te kunnen hebben....

groetjes

Mara
Ik heb ook wel eens een TS horen zeggen dat je "het voor de seks niet hoeft te doen"
Vond ik toen ook onzinnig hoor en ik vind ook zeker niet dat je oversekst bent als je daar als TS over praat. Het is voor de meeste van ons toch een belangrijk onderdeel van de transitie.

Wel vind ik dat Melina het allemaal wat te rooskleurig brengt. Maar goed misschien is ze dat ook wel en dan kun je alleen maar blij voor haar zijn dat ze geen problemen ervaart door het gegeven dat ze transseksueel is. Ik denk dat je best wel in je handen mag knijpen dan. Ik ken er een hoop die er wel degelijk (veel) onder te lijden hebben.

Ikzelf zie genderdysforie wel als een aangeboren aandoening.
Maar ik heb ook wel eens de indruk dat het niet door iedereen zo ervaren wordt, en ik ben ervan overtuigd dat er meerdere vormen van transseksualiteit bestaan die daardoor dus ook anders ervaren worden. Het generaliseren van zoiets persoonlijks lijkt me dan ook niet zo verstandig.

trouwens Mara! Leuk joh van je nieuwe liefde! Dat lijkt me dubbel genieten voor je omdat je er zo'n lange weg voor hebt afgelegd hier te komen.

groetjes
Anastasia
Plaats reactie