Frederique_ schreef:Mag ik dan een domme vraag stellen: hoe kijk jij tegen diabetes aan? Stel, iemand vraag mij of ik ziek ben, ben ik dat dan?
Dat vind ik inderdaad een nogal domme vraag, ze noemen het niet voor niets ook wel suiker
ziekte
Stop maar eens met je medicijnen, kunnen we eens zien hoe gezond je bent.
Ook daarom is gender geen ziekte: het vrouw-voelen is onderdeel van mijn identiteit.
Klopt, maar ik heb het dan ook niet over je gender. Het is de mismatch tussen je gender en je lichaam dat het tot een ziekte maakt (of handicap is denk ik een beter woord).
Als jij gewoon met je vrouw-gevoel prima verder kon leven in je mannenlichaam was het geen probleem geweest.
En daarom haal ik dat voorbeeld van die psycholoog er ook bij, want je moet transen eens horen schreeuwen als ze hun hormonen niet krijgen.
Zo lekker voelen ze zich blijkbaar niet in hun oorspronkelijke biologische lichaam.
Ik snap echt niet waarom mensen er toch zo'n moeite mee hebben om toe te geven dat transseksualiteit een handicap is.
Je wordt daar echt niet zielig van hoor, er zijn zoveel mensen die wel iets hebben.
Straks ga je nog lopen beweren dat iemand die met één been geboren is ook kerngezond is, want, het is immers slechts een variatie van de natuur.
Oh, en btw, Stichting Transman heeft zich inmiddels aangesloten bij de Chronisch zieken- en Gehandicaptenraad, ben benieuwd wat je daar dan van vindt?
groeten,
Joandelynn
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.