Regretters

Algemeen

Moderator: Moderators

pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

Elsa schreef:Vanavond waren er bij Paul&Witteman 2 transexuele die heel mooi hun levensverhaal vertelden. De eerste vrouw was rond de 60 en is 40 jaar geleden geopereerd door een franse arts.



De andere vrouw had dat pas 4 jaar geleden gedaan. De filmmaker wilde vrouwen volgen hoe zij er nu over nadenken. Vond het een positief gegeven.
Is na te kijken bij uitzending grmis.
Indrukwekkend inderdaad. Vooral omdat Corrinne 40 jaar na dato 100% stealth had kunnen gaan maar toch vrijelijk spreekt over haar TS zijn.

En bepaald niet krampachtig. Corrinne heeft na al die tijd begrepen hoe zwaar het is om een behoorlijk zwaar psychologisch geheim mee te moeten dragen.

Vicky heeft ook begrepen hoe het sociaal precies werkt en is praktisch van opvattingen -en beeldschoon.

En voor de verandering es iemand die Kelly niet afkraakt.

Ik denk dat deze 2 dames het zich kunnen permitteren om vrijelijk over hun TS zijn te praten omdat ze beiden 100% vrouwelijk zijn in alles en zeer goed uitziend en 100% geloofwaardig in hun post op vrouw zijn.


Ik heb zo het vermoeden dat deze 2 vrouwen op alle acceptatie enz van het 'grote publiek' kunnen rekenen omdat ze zo natuurlijk vrouwelijk overkomen en dus volkomen geloofwaardig zijn in hun verhaal.

Erg verfrissend om te zien en te horen in plaats van de transen die zichzelf (moeten?) overschreeuwen als 100% vrouw en er niet zo uitzien of als zodanig overkomen.


Ik ga deze IDFA docu zeker zien.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

pipa schreef: En voor de verandering es iemand die Kelly niet afkraakt.

Erg verfrissend om te zien en te horen in plaats van de transen die zichzelf (moeten?) overschreeuwen als 100% vrouw en er niet zo uitzien of als zodanig overkomen.
Hmmmzzz...klinkt nogal pardoxaal...Ik ken geen trans (maar nu ken ik er gelukkig ook niet erg veel) die zo overdreven vrouwelijk doet/probeert te zijn...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

AM_ber_79 schreef:
pipa schreef: En voor de verandering es iemand die Kelly niet afkraakt.

Erg verfrissend om te zien en te horen in plaats van de transen die zichzelf (moeten?) overschreeuwen als 100% vrouw en er niet zo uitzien of als zodanig overkomen.
Hmmmzzz...klinkt nogal pardoxaal...Ik ken geen trans (maar nu ken ik er gelukkig ook niet erg veel) die zo overdreven vrouwelijk doet/probeert te zijn...
Kelly is ook 'mijn type niet' maar qua transseksualiteit en vrouwelijkheid en presentatie geloofwaardig.
Dus ik kan me wel voorstellen dat die Vicky uit die docu zich daar aanvankelijk eerder mee indentificeerde dan deze persoon, die tamelijk representatief is voor de gemiddelde NL TS, want zo zijn er vele (karikaturen):

http://hellogoodbye.ncrv.nl/uitzendingg ... -2-oktober
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

pipa schreef:Dus ik kan me wel voorstellen dat die Vicky uit die docu zich daar aanvankelijk eerder mee indentificeerde dan deze persoon, die tamelijk representatief is voor de gemiddelde NL TS
Ik denk dat je eens wat minder T&T avonden/Transvisie bijeenkomsten moet bezoeken als je denkt dat deze trans representatief is. :)
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

joandelynn schreef:
pipa schreef:Dus ik kan me wel voorstellen dat die Vicky uit die docu zich daar aanvankelijk eerder mee indentificeerde dan deze persoon, die tamelijk representatief is voor de gemiddelde NL TS
Ik denk dat je eens wat minder T&T avonden/Transvisie bijeenkomsten moet bezoeken als je denkt dat deze trans representatief is. :)
Dat doe ik ook niet. Dit soort transen zie ik met enige regelmaat op straat in de grote steden, op tv en ook bij de VU in de wachtkamer zitten er steeds weer dit soort transen, soms allang post op.
Zelden zitten er in de wachtkamer van de VU gewone vrouwelijke, passabele transen zoals Corrinne en Vicky uit die documentaire.
De maker van die documentaire heeft zijn best gedaan om transen te vinden die geloofwaardig over komen qua vrouwelijkheid.

En als 'tegenhanger' heeft hij een Duitse (TS? want weer terug?) gestrikt die meer iets van een doorgeschoten hetero TV heeft.

Bekijjk de trailer van I am a woman now maar.
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Die trailer had ik al gezien.

Transen die je op straat ziet zijn natuurlijk niet representatief, want een goede trans, die zie je niet.

En in de VU wachtkamer zie ik altijd vooral jongeren zitten, en die zien er in het algemeen vaak prima uit hoor.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

N goede trans is er niet 1 die je niet ziet maar 1 die zichzelf is en zo gelukkig is
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

anastasia schreef:N goede trans is n trans die je niet ziet?

Wat ik niet vaak meemaak is n trans die n echt vrouwelijk karakter heeft...

Meeste zijn ofwel n soort homo's die vrouw worden of hetero's die lesbisch worden. En allemaal n grote obsessie met het uiterlijk...niet vanwege onzekerheid maar veel eerder vanwege narcisme en/of fetishisme.

Als alles alleen maar om het uiterlijk draait kun je je afvragen of zon transitie inhoudelijk wel iets betekent wat in de buurt komt van vrouwelijkheid.

Zeggen dat er ook genoeg vrouwen zijn die voetballen of zich gedragen als valse nichten vind ik in dat opzicht wel n beetje n dooddoener....
Dat lijkt me niet zo verwonderlijk want een bio man ziet er heel anders uit dan een bio vrouw en TS draait idd voor een groot deel om uiterlijk.

Een acceptabel uiterlijk als TS kan heel prettig zijn als je werkt met collega's die je zelf niet kunt kiezen namelijk.

En als je als TS op de werkvloer in transitie bent gegaan dan kun je zeker wel afvragen of dat huidige werk wel tot je pensioen gegeven is.

Reorganisatie of ontslag om wat voor reden dan ook zorgt er voor dat je weer opnieuw moet solliciteren naar een andere baan.
Daarbij kun je vaak een nieuwe baan in div sectoren wel schudden als je erg mannelijk overkomt als TS bv.
Het is natuurlijk heel makkelijk om dat 'discriminatie' te noemen maar de gemiddelde werkgever zit nou eenmaal niet te wachten op commotie op de werkvloer.
Collega's die zich verbazen over de nwe TS collega in kwestie en die zich vergissen in aanspreekvorm waardoor de TS over zeik raakt, ik noem maar even iets.
Of een TS die exhibitionistisch met collega's 'vrouwen onderling' haar transitie en SRS bespreekt, nog zoiets.
Of de nwe collega TS (als ze al zo ver komt) die gaat drammen over dat ze toch echt '100% vrouw is'. Zit ook niemand op te wachten.
Waarbij niet alles alleen om uiterlijk draait maar ook om uitstraling, motoriek, stemgeluid etc.

Er zijn in NL nogal wat 'geslaagde' transen die een uitkering trekken en niet op het idee komen om evt aangepast (part time) werk te gaan doen om zich verder te ontwikkelen. Of vrijwilligerswerk, ook om zich verder te ontwikkelen.

Want een uitkering trekken, dan kan om diverse redenen.

Maar dan krimpt je wereld tot wel heel schriele proporties waarin idd, narcisme al dan niet in combi met 'slachtofferschap' hoogtij vieren.

Ben je dan als TS alsnog geslaagd? Als je zodanig buiten het maatschappelijk verkeer blijft dat je een soort eigen wereldje, veilig thuis met zelf gekozen contacten die jou (op jouw verzoek) als vrouw zien kunt creeëren?

De behandeling van transseksualiteit is indertijd niet alleen in het leven geroepen om TS te helpen maar ook om tevreden, sociaal en maatschappelijk functionerende mensen 'te creeëren'.

En dat is lang niet altijd het geval tijdens of na behandeling.

Tegen dat soort NL uitkerings transen zou ik willen zeggen: 'draag iets bij of doe iets voor de samenleving die ook zorg voor jou draagt in de vorm van een TS behandeling, uitkering, allerlei toeslagen'. Enz.

Ik weet het, de TS behandeling is inmiddels behoorlijk uitgekleed, een uitkering is geen vetpot maar in tegenstelling tot bv de USA hebben we, incl TS'en, het hier in NL erg goed.

Neem een kijkje op USA TS boards, daar lees je af en toe berichten over TS'en die hun behandeling niet kunnen betalen omdat ze te weinig verdienen. Met werk dus.
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

pipa schreef: Dat lijkt me niet zo verwonderlijk want een bio man ziet er heel anders uit dan een bio vrouw en TS draait idd voor een groot deel om uiterlijk.
Ik zie dat anders. Ik vind het innerlijk proces vele male intenser dan het uiterlijke proces. Dat betekent niet dat het uiterlijk onbelangrijk is. Absoluut niet. Maar je komt maar weinig transen tegen die eens praten over hun binnenkant. Veelal zie je op fora en tv mensen die opscheppen over hun passabiliteit en andere succesverhalen. Of het belang wel heel erg leggen op de operatie's en behandelingen. Terwijl vrouw zijn toch echt wel over heel wat meer gaat dan dat.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

marinth schreef:
pipa schreef: Dat lijkt me niet zo verwonderlijk want een bio man ziet er heel anders uit dan een bio vrouw en TS draait idd voor een groot deel om uiterlijk.
Ik zie dat anders. Ik vind het innerlijk proces vele male intenser dan het uiterlijke proces. Dat betekent niet dat het uiterlijk onbelangrijk is. Absoluut niet. Maar je komt maar weinig transen tegen die eens praten over hun binnenkant. Veelal zie je op fora en tv mensen die opscheppen over hun passabiliteit en andere succesverhalen. Of het belang wel heel erg leggen op de operatie's en behandelingen. Terwijl vrouw zijn toch echt wel over heel wat meer gaat dan dat.
Ongetwijfeld maar integreert zich dat ook in het leggen van sociale contacten in je dagelijks leven? Vrijelijk en onbevangen?
En op je werk ook? Betere omgang met collega's, verbeterde capaciteiten bv?

Of juist niet? Want als transen ergens om bekend staan dan is dat met oogkleppen tov de buitenwereld met zichzelf bezig zijn. Op het narcistische en egoistische af.
Je kunt je namelijk zó op je 'innerlijke proces' richten dat je nog maar amper sociaal en maatschappelijk functioneerd. Want teveel met jezelf bezig.

Vrouw zijn is voor geboren vrouwen iets heel gewoons, ze zijn het namelijk van geboorte
Vrouw zijn voor transen gaat, jawel, over (levenslanges hormoon)behandelingen en operaties.

Pas daarna kunnen ze naar 'hun binnenkant' kijken naar wat daar van over is.
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

pipa schreef:
Vrouw zijn is voor geboren vrouwen iets heel gewoons, ze zijn het namelijk van geboorte
Vrouw zijn voor transen gaat, jawel, over (levenslanges hormoon)behandelingen en operaties.

Pas daarna kunnen ze naar 'hun binnenkant' kijken naar wat daar van over is.

Het lijkt mij dat het vrouw-zijn voor transen ook begint vanaf de geboorte en dat zij normaal gesproken dus ook al voor ze in transitie gaan genoodzaakt zijn te kijken naar wat daar van over is.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

marinth schreef:
pipa schreef:
Vrouw zijn is voor geboren vrouwen iets heel gewoons, ze zijn het namelijk van geboorte
Vrouw zijn voor transen gaat, jawel, over (levenslanges hormoon)behandelingen en operaties.

Pas daarna kunnen ze naar 'hun binnenkant' kijken naar wat daar van over is.

Het lijkt mij dat het vrouw-zijn voor transen ook begint vanaf de geboorte en dat zij normaal gesproken dus ook al voor ze in transitie gaan genoodzaakt zijn te kijken naar wat daar van over is.
Nee, naar wat ze er van gaan maken.

Hopelijk strookt je innerlijke proces met de buitenwereld en ga je er sociaal en maatschappelijk op vooruit.

Zo niet, dan zit je vastgezogen in jezelf...for years to come.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

Zoiets simpels als part time, laat staan full time werken kan een 'intensief innerlijk proces' danig verstoren hoor.
Om de simpele reden dat je je dan met je werk bezig moet houden ipv met jezelf.

Of misschien niet omdat je dan gewoon meedraait in de samenleving en je jezelf niet zo bezig hoeft te houden met een 'intens innerlijk proces'.
Omdat je jezelf dan kunt spiegelen aan (niet zelf gekozen) anderen, actie, reactie, samenwerking en samenhang, sociale omgang, wisselwerking enz.

Dat kan een 'intensief -uiterlijk- proces zijn' mede dankzij voor een TS broodnodige wisselwerking maar daar leer je als TS heel veel van hoor.
Echt waar, ik kan het je van harte aanbevelen :-)

Een 'intensief innerlijk proces' op zelfgekozen momenten, zonder maatschappelijk en sociaal verkeer kan ook een solo- obsessie worden.

Niet zo gezond, lijkt mij.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

A propos 'intensief innerlijk proces'...........om terug te komen op het originele topic van Regretters:

Ik vind het volstrekt onbegrijpelijk waarom de blonde 'vrouwelijke homo' (en die andere was en is hetero, hoi Robijntje) 40jr post srs op haar beslissing terug komt en als 'androgyne man' gaat leven.
Terwijl ze zegt dat het allemaal niet zo uitmaakt alsnog van rol wisselen komt me een beetje erg vreemd over.
Als het allemaal niet zo uitmaakt, waarom dan weer van rol wisselen?

Het geeft te denken. Want ze is 11jr getrouwd geweest met een man, heeft 40jr sociaal probleemloos geleefd als vrouw, dus niet ala minute spijt, zoals die andere die zich vrijwel direct na de operatie bedacht 'wat heb ik gedaan'?

Blijkbaar is transseksualiteit niet iets vaststaands, misschien een fluidium en iets dynamisch.
Gebruikersavatar
Prescilla
dagelijks aanwezig
Berichten: 233
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 14:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

pipa schreef:Zoiets simpels als part time, laat staan full time werken kan een 'intensief innerlijk proces' danig verstoren hoor.
Om de simpele reden dat je je dan met je werk bezig moet houden ipv met jezelf.
Vind je wel heel makkelijk praten over part time en full time werken. Er moet ook maar net een baan zijn die je aanspreekt en waar je ook jezelf kan zijn. Ik werk ook binnen een bedrijf op dit moment en voel me er totaal niet thuis gewoon om het feit dat ik niet geaccepteerd wordt. Zelfs de baas die zegt van ja ik zal je nooit als vrouw zien omdat je vroeger een man bent geweest en dat terwijl we bijna in 2012 leven.

En ik ben dan wel een persoon die er niet omheen gaat draaien als ze met vragen komen ik ben gewoon eerlijk en geef dan ook eerlijk antwoord. Maar als ze zo een reactie geven aan mij dan ga je toch met tegenzin naar je werk toe. Dus zo makkelijk is het niet om een baan te vinden waar je je ook enig zins prettig zult voelen.

Daarnaast had ik ook een sollicitatie voor een andere baan en werd mij verteld dat ik te oud was en dat het er niets mee te maken heeft dat ik mij had laten veranderen van man naar vrouw. Dus het had er wel mee te maken want anders zeg je dat er gewoon niet bij. Hier heb ik toen ook melding van gemaakt bij het reintergratie bureau waar ik bij zit en die konden hier niets aan doen aangezien het bedrijf dit ontkende en mij als leugenaar uitmaakte. Er zijn zoveel dingen waar je tegenaan kan lopen op zoek naar een baan dus zo makkelijk als je het voordoet is het zeer zeker niet.
Groetjes Prescilla
Plaats reactie