anastasia schreef:N goede trans is n trans die je niet ziet?
Wat ik niet vaak meemaak is n trans die n echt vrouwelijk karakter heeft...
Meeste zijn ofwel n soort homo's die vrouw worden of hetero's die lesbisch worden. En allemaal n grote obsessie met het uiterlijk...niet vanwege onzekerheid maar veel eerder vanwege narcisme en/of fetishisme.
Als alles alleen maar om het uiterlijk draait kun je je afvragen of zon transitie inhoudelijk wel iets betekent wat in de buurt komt van vrouwelijkheid.
Zeggen dat er ook genoeg vrouwen zijn die voetballen of zich gedragen als valse nichten vind ik in dat opzicht wel n beetje n dooddoener....
Dat lijkt me niet zo verwonderlijk want een bio man ziet er heel anders uit dan een bio vrouw en TS draait idd voor een groot deel om uiterlijk.
Een acceptabel uiterlijk als TS kan heel prettig zijn als je werkt met collega's die je zelf niet kunt kiezen namelijk.
En als je als TS op de werkvloer in transitie bent gegaan dan kun je zeker wel afvragen of dat huidige werk wel tot je pensioen gegeven is.
Reorganisatie of ontslag om wat voor reden dan ook zorgt er voor dat je weer opnieuw moet solliciteren naar een andere baan.
Daarbij kun je vaak een nieuwe baan in div sectoren wel schudden als je erg mannelijk overkomt als TS bv.
Het is natuurlijk heel makkelijk om dat 'discriminatie' te noemen maar de gemiddelde werkgever zit nou eenmaal niet te wachten op commotie op de werkvloer.
Collega's die zich verbazen over de nwe TS collega in kwestie en die zich vergissen in aanspreekvorm waardoor de TS over zeik raakt, ik noem maar even iets.
Of een TS die exhibitionistisch met collega's 'vrouwen onderling' haar transitie en SRS bespreekt, nog zoiets.
Of de nwe collega TS (als ze al zo ver komt) die gaat drammen over dat ze toch echt '100% vrouw is'. Zit ook niemand op te wachten.
Waarbij niet alles alleen om uiterlijk draait maar ook om uitstraling, motoriek, stemgeluid etc.
Er zijn in NL nogal wat 'geslaagde' transen die een uitkering trekken en niet op het idee komen om evt aangepast (part time) werk te gaan doen om zich verder te ontwikkelen. Of vrijwilligerswerk, ook om zich verder te ontwikkelen.
Want een uitkering trekken, dan kan om diverse redenen.
Maar dan krimpt je wereld tot wel heel schriele proporties waarin idd, narcisme al dan niet in combi met 'slachtofferschap' hoogtij vieren.
Ben je dan als TS alsnog geslaagd? Als je zodanig buiten het maatschappelijk verkeer blijft dat je een soort eigen wereldje, veilig thuis met zelf gekozen contacten die jou (op jouw verzoek) als vrouw zien kunt creeëren?
De behandeling van transseksualiteit is indertijd niet alleen in het leven geroepen om TS te helpen maar ook om tevreden, sociaal en maatschappelijk functionerende mensen 'te creeëren'.
En dat is lang niet altijd het geval tijdens of na behandeling.
Tegen dat soort NL uitkerings transen zou ik willen zeggen: 'draag iets bij of doe iets voor de samenleving die ook zorg voor jou draagt in de vorm van een TS behandeling, uitkering, allerlei toeslagen'. Enz.
Ik weet het, de TS behandeling is inmiddels behoorlijk uitgekleed, een uitkering is geen vetpot maar in tegenstelling tot bv de USA hebben we, incl TS'en, het hier in NL erg goed.
Neem een kijkje op USA TS boards, daar lees je af en toe berichten over TS'en die hun behandeling niet kunnen
betalen omdat ze te weinig
verdienen. Met werk dus.