Theezakjes of nieuwe titten...

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Theezakjes of nieuwe titten...

Bericht door Joanne »

Gisteren kreeg ik een brief van de VU dat ik PIP of M-Line prothesen heb en dat ze verwijdert zullen moeten worden. De discussie of er vervangende implantaten gaan komen is nog volop gaande. Mijn prothesen zijn nog intact en ik heb geen enkele klacht.

De haast is er bij mij dus nog niet echt zolang ik niet weet of ik er prothesen voor terug krijg. Om nu ineens met theezakjes rond te gaan lopen vind ik ook niets. Maar mocht het ooit zover komen dat ik hierin mijn rechtsbijstands verzekering ga gebruiken zou ik graag willen weten of er meerdere mensen zijn die nu met dit probleem kampen.

Wellicht is er een manier om de krachten te bundelen want met een groep maak je meer kans. Ook schuw ik het gebruik van de media niet. Erg doeltreffend soms :)
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Ik ken wel iemand die ook met dit probleem zit, zal haar even op dit berichtje wijzen.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
vrouwtje
is nieuw hier
Berichten: 7
Lid geworden op: vr mar 05, 2010 20:04

Bericht door vrouwtje »

Je kunt me een mailtje sturen als je wilt, ken 2 ts-en die hetzelfde probleem hebben.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Dank al vast allemaal :)
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Re: Theezakjes of nieuwe titten...

Bericht door Suzette »

Hallo Joanne,
Joanne schreef:Gisteren kreeg ik een brief van de VU dat ik PIP of M-Line prothesen heb en dat ze verwijdert zullen moeten worden. De discussie of er vervangende implantaten gaan komen is nog volop gaande. Mijn prothesen zijn nog intact en ik heb geen enkele klacht.

De haast is er bij mij dus nog niet echt zolang ik niet weet of ik er prothesen voor terug krijg. Om nu ineens met theezakjes rond te gaan lopen vind ik ook niets. Maar mocht het ooit zover komen dat ik hierin mijn rechtsbijstands verzekering ga gebruiken zou ik graag willen weten of er meerdere mensen zijn die nu met dit probleem kampen.

Wellicht is er een manier om de krachten te bundelen want met een groep maak je meer kans. Ook schuw ik het gebruik van de media niet. Erg doeltreffend soms :)
Wat ik er zo van hoor is de algemene regel,
Voor ieder die PIP implantaten heeft deze zo spoedig mogelijk laten verwijderen, de kosten daarvan worden volledig vergoed.
Nieuwe implantaten, worden in principe niet vergoed of ze moesten, destijds, geplaatst zijn om medische reden. Ook de VUA gaat van dat standpunt uit. Ik weet niet of in jouw geval een medische of cosmetische reden was voor het plaatsen van die protheses.
Als je bij zorgverzekeraar CZ aangesloten bent worden deze wel vergoed. Mogelijk bij meer verzekeraars maar dat weet ik niet.
Vreemd genoeg kan de vergoeding voor vervangende protheses afgewezen worden met als reden "u geeft voor een goedkoop soort (protheses) gekozen u heeft daar me zelf een risico genomen". Totale onzin natuurlijk maar de reden wordt wel gehanteerd.

zie ook,
https://sites.google.com/site/klachtens ... sch-advies
Joanne schreef:Mijn prothesen zijn nog intact en ik heb geen enkele klacht.
De haast is er bij mij dus nog niet echt zolang ik niet weet of ik er prothesen voor terug krijg.
Ik zou mij niet erg prettig voelen met een tikkende tijdbom in mijn lichaam.
Ook Wij houden van U

Suzette
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Laten we voorop stellen dat ik het niet prettig vind dat ik deze implantaten heb. Maar ze zitten er al tien jaar in zonder problemen (gelukkig) en uiteindelijk gaan ze er uit. Maar of dat nu volgende week is of over drie maanden daar maak ik me niet druk om.

En de dingen die je schrijft heb ik ook gelezen. Ik heb sterk het gevoel dat het voor mij vergoed of betaald gaat worden. Ik ben voorgelicht door het genderteam waarbij mijn implantaten als erg veilig bestempeld zijn. Extra stevige enveloppe, extra gezuiverde siliconen die zodanig bewerkt was dat het bij lekkage niet zou gaan zwerven door het lichaam. Er zou zich hooguit een uitstulping vormen met daaromheen een vernieuwd kapsel. Ze zouden rond de 25 jaar meegaan daardoor.

Ze zijn bij mij geplaatst tijdens mijn behandeling voor gediagnostiseerde transsexualiteit en ik was niet bij machte het zelf te bekostigen. Ik had geen keus in implantaten afgezien van het formaat.

Ik ben voorgelogen en zit nu met een ondeugdelijke implantaten. Iemand gaat daar voor opdraaien. Geloof mij maar :) En ik denk dat het genderteam eieren voor haar geld gaat kiezen want ze kunnen zich de slechte publiciteit niet veroorloven. Althans dat hoop ik allemaal.

Ik heb het gevoel dat ik een zaak heb maar ik kijk wel wat er woensdag gebeurt. Ik heb dan een terugbelafspraak met de chirurg.

Oh ja. Daarbovenop heb ik nog een litteken correctie gehad omdat ik heel slechte littekens maak op dat vlak. Wie gaat dat vergoeden als ik het weer opnieuw nodig heb?

Anyways het is spannend. Ik hou jullie op de hoogte.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Vergoeding geregeld

Bericht door Joanne »

Inmiddels kan ik vertellen dat ik alles vergoed krijg. Het verwijderen en de nieuwe implantaten. Officieel standpunt van Zilveren kruis is alles wordt vergoed. Ongeacht hoe iemand verzekerd is en ongeacht de reden waarom de implantaten ooit geplaatst zijn.

Ik mag bij het Jan van Gooijen ziekenhuis geholpen worden om de wachtlijst van het VUMC te omzeilen.

We gaan tevens een maatje groter 8)

Wordt vervolgd....
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Vergoeding geregeld

Bericht door pipa »

Joanne schreef:Inmiddels kan ik vertellen dat ik alles vergoed krijg. Het verwijderen en de nieuwe implantaten. Officieel standpunt van Zilveren kruis is alles wordt vergoed. Ongeacht hoe iemand verzekerd is en ongeacht de reden waarom de implantaten ooit geplaatst zijn.

Ik mag bij het Jan van Gooijen ziekenhuis geholpen worden om de wachtlijst van het VUMC te omzeilen.

We gaan tevens een maatje groter 8)

Wordt vervolgd....
Gefeli! En de JvG kliniek is ook niet de eerste de beste! Ga je ook voor een andere vorm?
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Re: Vergoeding geregeld

Bericht door AM_ber_79 »

pipa schreef:Ga je ook voor een andere vorm?

oooooow....ja ja ja....vierkante borsten!
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Re: Theezakjes of nieuwe titten...

Bericht door Joanne »

Ik ben voor piramides gegaan hahaha... Nee hoor ik heb gewoon ronde. De druppelvormige waren te duur. Daar moest ik 600 euro voor bijleggen en dat heb ik gewoon niet. Ik heb nu 435 cc geruwde low profile CUI implantaten.
Dr Niessen is mijn held. Het is precies geworden zoals ik dacht dat bij me zou passen. En heerlijk soepel.

Mijn rechter PIP implantaat bleek echter lek te zijn. En lek bij een PIP implantaat betekent een compleet kapotte enveloppe en los rond drijvende matrassen gel. Geen idee hoe lang al maar ik heb nergens last van.

Ik heb een gratis boobjob gehad dus ik klaag niet meer. Telde zelfs niet eens mee voor mijn verplichte eigen bijdrage :)
Plaats reactie