Derde zeiltocht, tweede zeildag= traantjes!

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Krabke
dagelijks aanwezig

Een verslag van mijn tweede zeilweekend als Sanne

Bericht door Krabke »

Ik heb even mijn postst van mijn verslag verzameld, waarschijnlijk leest dat prettiger.
‐-------

Zeilweekend 14 september, als Sanne

Ik popelde om weer naar mijn boot te kunnen en daar Sanne te zijn.
Maar net als sommigen was ik toch wel een beetje terughoudend om naar buiten te stappen. In mijn haven kent men mij immers, althans toch mijn alter ego Kris, maar Sanne is daar onbekend.
Als het me zou lukken om super vrouwelijk te ogen, dan durfde ik het wel om over de dijk te gaan wandelen, dat is een weg waar weinig mensen komen.
Naar het Kruidvat in het dorp wandelen durfde ik nog niet.
Voordeel is dat, eens ik uit de haven geraak, mensen me niet kennen.

Ik vertrok donderdagavond naar mijn zeiljacht voor mijn tweede zeilweekend als Sanne.
Op mijn boot kan ik ongehinderd Sanne zijn. Wat vroeger mijn 'man cave' was, is nu mijn 'woman cave' :-)

Als een klein kind pakte ik alles uit wat ik online gekocht had. (Tegen mijn principes in een keer chinees spul).
De neglige in het pakket was zalig! Perfecte maat, ik voelde mij er super vrouwelijk in, het sliep heerlijk. Het bijhorende kanten slipje was al even zalig.
De borstprotheses waren cup B met transparante bandjes. Leuk, maar de borstjes priemen teveel. Ze hebben een kleine basis en zijn ietsje te hoog naar mijn smaak, ik had liever een iets grotere basis en wat minder hoog.
Maar ze doen goed aanvoelen hoe het zou zijn als je borsten hebt.
Met de bijhorende BH past het wel fijn.
De dag erna heb ik een stukje gezeild (met de BH aan!) maar de wind was zo fel dat ik na een dik uur op motor binnenliep in Numansdorp.
Daar dan maar gaan shoppen.
(Eens ik in 'Sanne-modus' ben begin ik te shoppen verdorie :-) ).
Ik kocht een rokje in de tweedehands zaak, een zwarte T-shirt in de Zeeman, samen met een zijden slipje, en een zwarte haarband in Kruidvat.
Die haarband, samen met wat smink maakte me best al vrouwelijk genoeg om buiten te komen, enkel de baardcontour en de 'mannen'-handen zijn een opvallend probleempje.

Als die vrijdag al spannend was, was het zaterdag nog uitdagender.
Ik moet toegeven dat de reuzestappen die ik maakte, dankzij een geweldige 'buddy' zijn (FTM).
Hij leerde me sminken, een betere kledingkeuze, hoe ik moet wandelen, hoe ik mijn handen moet houden,...
En die zaterdag daagde hij me uit om als Sanne naar de douche te gaan... in klaarlichte dag.
Hoho! Dat was wel echt spannend! Met mijn zwart rokje over de steiger naar het sanitair gebouw... stonden er net twee mannen in het sas, dju. Ik bleef wat naar een berichtenpaneel kijken tot die gasten verdwenen waren.
Gauw bij de mannen binnen geglipt, in een douchecabine.
Na het douchen gauw weer naar buiten, in datzelfde zwarte rokje.
Ik bedenk me nu dat ik misschien beter bij de vrouwen was binnen gestapt want buiten komen bij de mannen met een rokje aan valt harder op dan bij de vrouwen buiten stappen met sporen van een geschoren baard denk ik.

Die avond, bij zonsondergang, nog een uurtje gaan wandelen langs de buitenwal van Willemstad, met een lange rok aan en een oranje fleece.
Als er mensen passeerden ging ik gauw langs de kant staan om de zonsondergang te fotograferen.
Maar ik zag er aanvaardbaar vrouwelijk uit volgens mij.
Heerlijke wandeling alweer!
Mijn grootste hindernis is de geschoren baard die je alsnog wat blijft zien, en de stem.
Ik was zeer benieuwd voor zondag, mijn buddy dacht aan een dagwandeling 😊🌼

Zondag morgen uitgevaren en eens de zeilen stonden, had ik me omgekleed als Sanne. De zwarte haarband was een enorme hulp.
Smink had ik niet op gedaan, wel mijn zwart sportief stretch rokje, nep-borstjes, en dus de haarband, samen met een vrouwelijke zonnebril van Zeeman.
Geen kat op het water die iets gemerkt heeft.
Uiteindelijk mijn haven binnen gelppen, maar dan wel als 'Kris' vanwege alle bekenden.
De wandeling was daardoor niet gelukt, want die bekenden waren er echt wel.

Eens thuis stopte ik al mijn Sanne-spullen in een lade die mijn vriendin daarvoor leeggemaakt had.
Maar praten over Sanne gebeurde nog steeds niet...
Dat zal nog veel tijd nodig hebben waarschijnlijk.

Dexsituatie is moeilijk. De lade heb ik nu gevuld, en één rokje bij de was gelegd. Dat was al een hele stap voor me, want ik was zinnens de was van Sanne zelf te doen op één of andere manier.
Mijn vriendin zei me dat ik hier als Sanne mag rondlopen, maar ook die stap durfde ik nog niet.
Vreemd als ik dan terugdenk aan mijn wandelingen dat weekend, in het openbaar.

Zondagnacht huildd mijn vriendin in bed, ze heeft er vast een serieus probleem mee, met de situatie, maar praten met me doet ze niet.

Misschien veroorzaakte ik een overdosis 'Sanne' thuis....
Mijn zwart stretchrokje in de wasmand was stap 1.
Die morgen trok ik voor de eerste keer mijn langere rok aan om thuis te werken (kantoor thuis).
Toen mijn vriendin over huis kwam 's middags, deed ik toch maar even een short aan ipv de rok.
Zodra ze weer naar haar werk was, trok ik opnieuw de rok aan, maar nu ook een vrouwelijke zwarte t-shirt. Ik ging niet all-the-way voor Sanne.
Maar dan kon ik het niet laten, en biechte haar via WhatsApp op dat ik voorbije weekend als Sanne gaan wandelen was in Willemstad.
Dat viel niet in goede aarde.
Ik kreeg een lauwe "Ge hebt zo rondgelopen? Als jij het maar plezant vind." als antwoord.

Plan was om als Sanne te blijven werken tot ze weer thuis kwam, maar heb dat dan toch maar niet gedaan.
I am sailing ⛵️
Sponstanietje
ff weer wat posten

Re: Een verslag van mijn tweede zeilweekend als Sanne

Bericht door Sponstanietje »

Re: " Zondagnacht huildd mijn vriendin in bed, ze heeft er vast een serieus probleem mee, met de situatie, maar praten met me doet ze niet."
Heb je er met haar hierover gesproken?

Re: geschoren baard die je nog steeds blijft zien
Een camouflagemiddel wat ik gebruik is een colour corrector (CC) - dat helpt flink.
Je moet wel even kijken hoe jouw baard schaduw & huidskleur is om de juiste kleur te pakken.
Kleurenwiel erbij pakken en dan tegenovergestelde kleur van je baardschaduwkleur pakken (meestal in de oranje streek - bij mij beetje licht perzik want heb bleke huid)
Je wilt trouwens niet te fel oranje, want dan zie je eruit alsof je in de cheetos hebt liggen rollebollen. :lol:
Idee is dat de kleuren elkaar een beetje opheffen/neutraliseren.

En de juiste foundation vinden voor je huid.

Je buddy zou je daarmee kunnen helpen en anders de volgende excursie naar de makeup winkel (gezien je verslag lijk je mij alles behalve bang aangelegd)
Krabke
dagelijks aanwezig

Re: Een verslag van mijn tweede zeilweekend als Sanne

Bericht door Krabke »

Hey Sponstanietje,
Ja hoor: die nacht heb ik har geknuffeld, en gevraagd waarom ze huilde. Ik zei ook dat ze met me kan en mag praten, beter dan 'opkroppen'.
Het leek me het moment om af te spreken dat, als ze iets over Sanne wil weten, ze het maar moet vragen.

Maar tot op heden, nu twee nachten verder, gen vragen, geen gesprek, ze kropt het WEL op...

Dank voor de tip over de kleurcorrector, zeer interessant!
I am sailing ⛵️
Krabke
dagelijks aanwezig

Grappige situatie

Bericht door Krabke »

Dit is het 3de weekend dat ik als Sanne op tocht ben met mijn boot.
Eerste bestemming: Middelharnis want Sanne wil shoppen. Mijn alter ego kost me geld 🤭🤣.
Vandaag alvast weer grenzen verlegd: als Sanne door de Volkeraksluis gevaren (raar wel: absoluut Sanne willen blijven, maar toch beschaamd en vooral bang voor wat de maatschappij denkt).
Toen ik Middelharnis naderde, had ik me toch maar even omgekleed om in het dorp af te meren.
Dan gaan shoppen voor vrouwelijke deo, scheermesjes en zelfs parelmoer nagellak (tip van mijn buddy).
Ook nog twee vrouwelijke t-shirts.
'S Avonds bij schemer me nog gesminkt en een wandeling over de dijk gedaan. (Als beginnend sminker nooit fout om in het duister te gaan wandelen 🤣)

'S Nachts moest ik aan dek, ik hoorde een stootwil teveel kraken.
Bleef mijn sleffer ergens achter haken en viel zo over boord.... kon ik die nog gaan opvissen... in mijn neglige 🤭🤣
I am sailing ⛵️
Krabke
dagelijks aanwezig

Derde zeiltocht, tweede zeildag= traantjes!

Bericht door Krabke »

Ups and downs...met een pak huilen als gevolg...

De dag begon heerlijk. Om 9u uitgevaren voor een rondje Tiengemeten. Niet echt omgekleed als Sanne, maar ze zat wel aan het roer.
Gisteren dacht ik echt dat mijn achterbuur geen goed oog had op LGBTQ, dus ook negatief tegenover Sanne, maar toen ik vertrok wuifde hij bijzonder vriendelijk. Ik betrapte mezelf alweer op nodeloze vooroordelen.

Net op tijd voer ik jachthaven De Put binnen. De kuiptent stond krek als het begon te regenen.
Ik belde de havenmeester en die zei me dat ik het liggeld de dag erna via overschrijving mocht regelen.
"Aha, dan heb ik een hele namiddag en avond om all-the-way Sanne te kunnen zijn.
Mijn buddy leerde me eerder al hoe te sminken, kleden, foundation,... kortom: hoe Sanne te zijn.
Ik waagde me er zelfs aan om bij de dames te gaan douchen met mijn rokje aan.
Na de douche ging ik voor de 'full Sanne': make up, panties,... de hele zooi.
En net als Sanne vrolijk plaats neemt in de kuiptent.... komt de havenmeesteres aankloppen: "Mijnheer Dobber, komt u om 17u afrekenen?", en ze kon me duidelijk zien zitten.
Mijn hele wereld stortte in. Ik voelde me betrapt, maar erger nog: het voelde aan als "Je zal nooit een vrouw zijn".
Huilen bij de vleet, emotioneel gekraakt... vreemd, want de dame gaf geen enkele opmerking, het zat volop tussen mijn oren.
Maar de tranen bleven lopen.
Mijn buddy wist me wat gerust te stellen, maar hieruit zal ik nog heel wat moeten leren.
Waar ik zo na drie weken wel zeker van wordt= ik voel me stukken gelukkiger als Sanne, veel liever, zachter (en ze schrijft veel mooier 🤭) dan als man.
KraB, de kunstenaar dat ik ben als man, heeft er een kunstenares bij: alter ego Sanne, en ook dat moet een plaats krijgen.

Ik kruip nu in bed, emotioneel behoorlijk doorheen geschud, en met traantjes.
I am sailing ⛵️
Krabke
dagelijks aanwezig

Re: Derde zeiltocht, tweede zeildag= traantjes!

Bericht door Krabke »

Zondag late namiddag kwam ik weer thuis.
Mijn vriendin had het die moment erg moeilijk want met onze engelse bulldog, Maxx, gaat het echt slecht. Ze was net terug van de dierenkliniek waar ze Maxx had achter gelaten voor een spoedoperatie.
Je zou haast denken: "Een probleem komt nooit alleen'.
Ik had vanbinnen zo'n ontzettend grote drang om alles te vertellen, uit te leggen, maar ik wist ook dat mijn vriendin eigenlijk nog niks over Sanne wilde weten... en dat ze dus veel meer met Maxx in zat, dan met mijn 'openbaring'.
We zaten beide in de zetel en ik waagde het er op. ik vertelde haar mijn ervaringen van voorbije weekend, hoe ik me voelde... Alles stroomde er uit met de nodige traantjes, gesnotter... heel raar allemaal. Sinds Sanne uit die fles is, ben ik zoveel emotioneler, zachter, en zelfs vrolijker, zelfzekerder.
Maar de angst, die ontzettend grote angst, om het naar buiten te brengen, de vooroordelen, de impact op mijn eigen zaak,...
Zelfs tegenover Katja, mijn vriendin, voel ik een grote, hele grote, schaamte.
Uiteindelijk biechtte ik op dat ik al ben gaan shoppen voor Sanne, en op het punt stond een wollen kleedje te bestellen online. Ze stond op, ging in de garage rommelen tussen haar kleren die naar de kringwinkel moeten, en kwam terug met krek het wollen kleedje dat ik wou.
Ze zei me zelfs van het gauw te gaan passen... maar de schaamte was te groot, ik durfde het niet.
We spraken ook over ons sexleven dat nu vast onbestaande zal zijn, en uiteraard overkoepelend over de relatie. Ik vertelde haar dat ik goed kan begrijpen dat ze met een man was gaan samenwonen, en niet met een vrouw.

De hele wereld rond mij stort in, zeer beangstigend dat ik Sanne niet meer kan verbergen, en ik wil ze ook niet verbergen. Erger nog: ik wil dat ze geheel vrijelijk kan leven. Al zal Sanne een helm nodig hebben in de harde, rechtse, wereld daarbuiten...
I am sailing ⛵️
laura.sparkle
ForumFan

Bericht door laura.sparkle »

Hoi Sanne,

Goed dat je het allemaal op een rijtje hebt gezet. Het is heel veel he wat er allemaal door jouw hoofd gaat. Helpt het je om het van je af te schrijven? Nu het er staat kun je het misschien beter overzien?

Als je dingen in jouw leven wil veranderen, dan kan een focus op een (of twee) aspect een voordeel zijn. Dan zie je het effect duidelijker, kun je per stuk beslissen of je die verandering wil borgen of terugdraaien, en kun je hopelijk ook meer van het proces genieten. Voor jouw omgeving is het dan ook iets duidelijker waar jij mee bezig bent, en is de kans kleiner dat je ze onderweg kwijt raakt.

Liefs, Laura.
"Hallo, gezellig!", Lena Braams, 't Schaep met de 5 Pooten.
Krabke
dagelijks aanwezig

Bericht door Krabke »

laura.sparkle schreef: di sep 23, 2025 10:59 Hoi Sanne,

Goed dat je het allemaal op een rijtje hebt gezet. Het is heel veel he wat er allemaal door jouw hoofd gaat. Helpt het je om het van je af te schrijven? Nu het er staat kun je het misschien beter overzien?

Als je dingen in jouw leven wil veranderen, dan kan een focus op een (of twee) aspect een voordeel zijn. Dan zie je het effect duidelijker, kun je per stuk beslissen of je die verandering wil borgen of terugdraaien, en kun je hopelijk ook meer van het proces genieten. Voor jouw omgeving is het dan ook iets duidelijker waar jij mee bezig bent, en is de kans kleiner dat je ze onderweg kwijt raakt.

Liefs, Laura.
Hey Laura,
Ja hoor, het helpt om het van me af te schrijven.
Ik schrijf ook graag (al twee boeken uitgegeven) en ook hier doet het steeds deugd om mijn ervaringen uit te schrijven.
Ik overweeg om een derde boek te schrijven over Sanne, met daarin alles wat ik gevoeld heb, gedaan heb.
Verschil met de twee eerdere boeken, is dat het verhaal nu nog helemaal niet beleefd werd, voorbij is.
Ik kreeg alvast al reacties van 'lezers' dat ze mijn schrijfstijl vlot en leuk vinden, en mijn verhalen hier boeiend :-)

Goede tip ook om te gaan focussen, het is nodig, want mijn hoofd tolt voortdurend. Vooral een gevecht in mijn hoofd tussen het voelende deel (=vooral Sanne) het het redenerende deel (=de oude ik)
I am sailing ⛵️
Plaats reactie