over T , T en T

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
simone_v
ff weer wat posten
Berichten: 58
Lid geworden op: zo sep 08, 2002 0:12
Locatie: zeg maar de IJmond

Re: over T , T en T

Bericht door simone_v »

fenna69 schreef:... ik heb net een chat verlaten vanwege een, in mijn ogen, wat bekrompen houding tegenover mensen die hun T op een ander manier beleefden als zij. en dat ze dat op een T&T avond deden.

fenna
Om te beginnen ben ik tot op heden nog niet bij een T&T avond geweest. Ik vond wel dat ik me erop moest oriënteren, een maand of wat geleden. Ik heb dus de website van LKGTENT opgezocht om te zien wat ze over hun avonden te melden hadden.

Het viel me op dat , in mijn ogen althans, er veel meer informatie over transen dan over travo's werd vermeldt. Daar heb ik dus in een email op gereageerd. De reactie van iemand die vanaf het emailadres van LKGTENT terugmailde heeft mij geschokt. Ik zal de naam van die persoon weglaten, omdat ik van mening ben dat iemand die vanaf een officieel emailadres reageert dat doet namens de organisatie van welke dat adres is.

Naar aanleiding van mijn melding dat ik enkel kleding draag die voor vrouwen ontworpen is, en geen pruik en make-up gebruik, maar wel een snor heb, kwam een reactie. Ik stelde daarachteraan dat mijn vrouw bang is dat "men" erachter komt dat ik anders ben. Hieronder volgt een quote uit die mail.
lkgtent schreef:... En daar heeft ze groot gelijk in!! Van mij mocht je de deur niet uit! Je zegt zelf dat je een snor draagt, ongeschoren bent. Als je dan zo nodig een jurk aan wil: prima! Maar als je dan ook er mee in de openbare ruimte wil verkeren: maak er dan wat van. Nu ben je een karikatuur. Mag hoor! Maar wel in je eigen huis; niet op straat. Bovendien heeft zulk gedrag gevolgen voor anderen die wel hun best doen om geloofwaardig over te komen.
De rest van het mailtje was van soortgelijke aard. Het gaf mij het gevoel dat ik totaal niet welkom zou zijn op een T&T avond van de LKGTENT. En aangezien dat de organisatoren zijn is de kans erg klein dat ik op korte termijn een bezoek kom afleggen.

Ik stel altijd dat er geen twee mensen hetzelfde zijn, en dus ook geen twee T*'s. Er is een heel scala van mensen die niet geheel in het vakje "MAN" of het vakje "VROUW" passen. Daar horen we hier allemaal bij. Van die meneer die enkel maar een panty van zijn vrouw leent als het koud is, en dat blijft doen als de kou uit de lucht is, totaan degene die pas zichzelf kan zijn na vergaande chirurgische ingrepen.

Of het uiterlijke plaatje overeenkomt met het innerlijke denken hangt van veel factoren af. Het is absoluut niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen, maar er zijn vrij veel travo's en transen die nooit voor honderd procent "passable" zullen zijn. Sommigen zullen de tien procent niet eens halen. Moet die dan ook de toegang tot een T&T avond ontzegd worden? Ik vind van niet, en ik vind netzomin dat een trans of travo die zich uitdagend en sexy kleedt moet worden weggestuurd of gehoond, zolang diegene geen kompleet naakt toont tenminste. Zeker in de beslotenheid van een gelegenheid die zich speciaal op T*'s richt moet zoiets kunnen.

Ik heb in een heel andere draad op dit forum al eens gepleit voor een verdergaande tolerantie voor allen die van de norm afwijken, omdat wijzelf ook afwijken van diezelfde norm. En als we zelf al niet tolerant kunnen zijn, hoe kunnen we dat dan van de rest van de maatschappij vragen en verwachten? Juist daarom is de reactie van de meest officiële organisatie die T* mensen in Nederland hebben mij zo ongehoord tegengevallen.

Zo, dat moest ik even kwijt. Het staat eenieder vrij om met mij van mening te verschillen. Ook dat is (persoonlijke) vrijheid. En dat is volgens mij het hoogste wat in de maatschappij te bereiken is. En ook daarmee hoef je het niet eens te zijn.
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

het gaat er in mijn ogen ook niet om of je passeble bent of niet. het gaat er om of je gepaste kleren draagt of niet. draag je die niet dan is het toch logisch dat ze je liever zien gaan?

en over het verhaal snor en jurk. wat er in het mailtjes staat ben ik het ergens wel mee eens want ik hoef het niet te zien. alleen zoalng jeje verer normaal kleed en gedraagt zie ik niet waarom ze je weg zouden moeten sturen. daarnaast denk ik wel dat de snor en de jurk (die combi) mensen enigsinds shockeert! en om eerlijk te zijn. ik vind het er ook nie mooi uit zien.
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Tja, het mailtje blinkt misschien niet uit door fijngevoeligheid, maar ik kan me er toch wel veel bij voorstellen. Sterker nog, ik ben het er eigenlijk wel mee eens.
Een jurk, een snor, ongeschoren, en dan begrip vragen van de maatschappij? Lijkt me wat veel gevraagd.

Esther
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Leonie schreef:
lijkt me simpel......ze bedoel de T meisje van T mobile. je kent ze wel..dat zijn van die meisjes die altijd zo luidkeels aan het bellen zijn overal. zijn van die meisjes die zelfs de mascara roze hebben en dan van die suede leren roze pumps. roze accenten in het blonde haar. owja en een partner die heet BEN en die heeft ze volledig onder de duim.
Leonie, bedankt voor de uitleg :wink:
Ik dacht al, T-meisjes, daar hoor ik toch niet bij?
Eng woord hoor.

Groetjes,
Esther
tonnie54
ff weer wat posten
Berichten: 56
Lid geworden op: di okt 21, 2003 12:30
Contacteer:

Bericht door tonnie54 »

hallo


een opmerking van mij...ik stond op het punt om naar een T&T avond te gaan.
Maar ik pas hier voor....als ik lees dat je of 100% vrouw "moet" zijn anders ben je niet "passable" dan schiet je je doel voorbij.
Ikzelf ben na jaren "huiskamer"-vrouw me aan het voorbereiden om echt buiten als vrouw te lopen en niet als het donker is om 23:00 maar ook eerder.
Nu moet ik nog heel veel leren (makeup/pruik/kleding enz) en als ik dan zulke reacties lees over een jurk en snor enz. dan denk ik hier hoor ik dus ook niet thuis !!! :-?

Over het scheren en de snor ben ik duidelijk ... zelf heb ik een jaar moeten aandringen bij mijn vriendin om mijn snor eraf te krijgen, ze vind hem zo leuk staan (een kleintje maar wel een snor) in deze omgeving liever niet, maar je moet toch ergens beginnen en waar anders dan op een T&T avond....
Moet je dan een jaar wachten om naar zo een avond te kunnen zoals ik...

Een feest zoals in Moordrecht of de KiTTEnKlub is nog veel te hoog gegrepen voor mij :cry:

Als ieder een zo reageert ...je moet een vrouw lijken en ook een vrouw zijn, dan maar een ding
"Dames de groeten" en ik zoek mijn heil wel weer in de huiskamer en in het donker..... :evil:

groetjes
Laatst gewijzigd door tonnie54 op do nov 13, 2003 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
simone_v
ff weer wat posten
Berichten: 58
Lid geworden op: zo sep 08, 2002 0:12
Locatie: zeg maar de IJmond

Bericht door simone_v »

Esther schreef:Een jurk, een snor, ongeschoren, en dan begrip vragen van de maatschappij? Lijkt me wat veel gevraagd.Esther
Voor alle duidelijkheid, ik vraag niet om begrip van de maatschappij, ik pleit op dit moment alleen voor een grotere tolerantie onder de mensen die zelf ook van de "norm" afwijken. Pas als die begrip kunnen en willen tonen voor mensen die op een andere manier afwijken als zijzelf is de tijd rijp om de rest van de maatschappij lastig te vallen met het hele T* gebeuren.

Als we zelfs onderling al geen begrip kunnen tonen voor elkaar, hoe kun je jezelf dan aan de rest van de maatschappij presenteren? Als de LKGTENT stelt te trachten binnen de Nederlandse samenleving een grotere tolerantie voor T* mensen te willen bereiken dan zou juist die LKGTENT moeten openstaan voor mensen die anders zijn dan zijzelf. En daar ben ik er één van. De LKGTENT is voor mij niet meer een serieuze vertegenwoordiger van de T*-community en zou zich ook niet meer als zodanig moeten presenteren.

Mijn onderschrift hier luidt: wees jezelf, er zijn al genoeg anderen. Ik tracht om mezelf te zijn, in alle facetten. Dat houdt voor mij persoonlijk in dat ik graag met een rok loop en op wat hogere hakken dan de gemiddelde herenschoen heeft. Hier onder ons is er minimaal één die zich wat het T* gebeuren betreft beperkt tot enkel schoeisel.

Op andere sites ben ik mensen tegengekomen die zich beperken tot het dragen van een rok en pumps of alleen een rok bij een verder normaal herenkostuum. Ik persoonlijk beschouw die mensen niet als karikaturen, maar als individuen die de kracht hebben om zich als zichzelf te presenteren aan de samenleving waarin ze zich bevinden. Die kracht heb ik voor mezelf nog niet gevonden.

Je zou toch mogen verwachten dat een organisatie die zich noemt de "landelijke kontaktgroep travestie en transseksualiteit" de moeite zou nemen om iedereen die om informatie en hulp vraagt zo goed mogelijk op weg te helpen om zichzelf te kunnen zijn. Als zelfs zo'n organisatie dan al discrimineert op uiterlijk(e presentatie) zit er iets niet goed.

Bij deze wil ik de leiding van de LKGTENT uitnodigen om op deze plaats een reactie te geven wat in dezen het officiële standpunt van hun organisatie is. Ik ben er van overtuigd dat ze dit forum bijhouden. Zoniet moeten ze zich diep schamen.
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

simone_v schreef:
Esther schreef:Een jurk, een snor, ongeschoren, en dan begrip vragen van de maatschappij? Lijkt me wat veel gevraagd.Esther
Voor alle duidelijkheid, ik vraag niet om begrip van de maatschappij, ik pleit op dit moment alleen voor een grotere tolerantie onder de mensen die zelf ook van de "norm" afwijken. Pas als die begrip kunnen en willen tonen voor mensen die op een andere manier afwijken als zijzelf is de tijd rijp om de rest van de maatschappij lastig te vallen met het hele T* gebeuren.

Als we zelfs onderling al geen begrip kunnen tonen voor elkaar, hoe kun je jezelf dan aan de rest van de maatschappij presenteren? Als de LKGTENT stelt te trachten binnen de Nederlandse samenleving een grotere tolerantie voor T* mensen te willen bereiken dan zou juist die LKGTENT moeten openstaan voor mensen die anders zijn dan zijzelf. En daar ben ik er één van. De LKGTENT is voor mij niet meer een serieuze vertegenwoordiger van de T*-community en zou zich ook niet meer als zodanig moeten presenteren.

als ik eht goed begrijp gaat het om de kleding keuze van mensen en wel of niet weg gestuurd worden van wegen die kleding keuze.
ik wil voor mzelf voor opstellen dat ik in kleding keuze en presentatie niet afwijk van de norm (wat maatschappelijk geaccepteerd is) op het ene kleine puntje na dat ik een jongen ben dan.
en eerlijk gezegt snap ik niet dat je kletst over acceptatie zoals je bent. iedereen (T of niet) past zich aan aan de maatschappelijk norm. en als je dat niet wilt moet je bereidt zijn daar de prijs voor te betalen.
de maatschapij draait niet om jou! je hebt je simpel weg aan te passen en anders word het simpel weg een zooitje.

ik heb op school ooit een stuk van een presentaie gevolgd van een meneer die gespeciliseert was in uiterlijke presentatie van mensen. (hoekleed je je voor een solicitatie enz of als je naar de klant gaat)
die zij ook al het maakt een verschil uit of jij een bruin pak of een blauw pak aan hebt. hoe je er uitziet bepaald een eerste indruk! en misschien wist je het nog niet maar heel veel mensen oordelen heel erg snel.

denk er is over na en pas je zelf misschien is een beetje aan. (scheer je zewlf goed) kleine moeite toch?
jenifer_36
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: ma okt 13, 2003 22:46

waarover het eigenlijk ging

Bericht door jenifer_36 »

Paula schreef:Laat ik voorop stellen dat ik vind dat een ieder zich moet kleden als hij of zij wil. Maarrrrrr ........... Een T&T avond is een redelijk conservatieve avond (niet rot bedoeld) en ik vind dat de kleding daar ook naar mag zijn. Ik vind het niet de gelegenheid om te shockeren. Er moet toch een lijn getrokken worden en ik sluit me helemaal bij de eerdere opvatting aan dat de gastvrouw hier het laatste woord in heeft.

Volgende week hebben we bijvoorbeeld de KiTTenKlub party. Daar zou ik iemand juist graag in fetisj of wat extremere kleding willen zien lopen. Dat fleurt de boel juist op. Kortom, het is afhankelijk van locatie en de gelegenheid en de algemene fatsoensnormen gelden. Een vaag en vaak ook subjectief begrip, maar over het algemeen weten we toch allemaal wat we bedoelen.

Maar om nog eens naar het begin van de discussie te gaan. Kennelijk was de persoon niet dusdanig extreem gekleed dat de gastvrouw het nodig vond om haar de toegang te weigeren. Dus ik ben daarom heel benieuwd waar het nu eigenlijk om gaat?

En om de vraag van Esther te beantwoorden: Misschien doet extravagente of provocerende kleding geen goed aan de T* zaak, maar ik vind niet dat we daar altijd maar mee bezig moeten zijn. Mensen moeten vooral zich zelf zijn. DAT lijkt mij minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker.


Liefs, Paula.

hey paula,
het ging nml over een T die naar een meeting was geweest zonder pruik en was heel extravagant gekleed. Die persoon had een minirokje aan waar je net de bips niet zag en toen die zich bukte, met gestrekte benen zag iemand dat die maar een heel minuscule string aanhad. Dus daarom waren de meiden aan het discusieëren op de chat of het wel kon op een T&T. Ze moeten ook verstaan dat er kinderen aanwezig zijn en dat er ook T's zijn die eindelijk hun partner hebben kunnen overhalen om ook eens mee te komen en dan zie je zoiets. Je kan een kort rokje dragen maar dan wel ietsje langer. Het kwam de meiden zo over van dat die persoon er was om op te vallen en zonder pruik?? :roll: . Zo nu ben je op de hoogte waarover die discussie was met fenna. Wij hebben respect voor iedereen en het maakt niet uit hoe ze zich kleden, maar er zijn wel grenzen vind ik

groetjes jenifer :)
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Een hoop om te beantwoorden. Ten eerste, ik was er ook bij op de bewuste avond, samen met mijn vrouw en jongste dochter. De betreffende persoon hebben wij allemaal gezien. Zo zou ik mij nooit kleden, niet op een T&T avond, niet thuis en ook niet bij de KiTTen Klub. Mijn mening is dat het ook niet passende kleding is, voor een T&T avond. Maar ik zou het ook niet verbieden, zelfs met mijn kind erbij. kan mij echter wel voorstellen, dat er bepaalde kleding is, dat ik wel stuitend zou vinden op een T&T avond.

Ik ben wel met Paula eens, dat iets zoals de betreffende persoon zich had gekled, wel past in de sfeer van de KiTTen Klub. En ook andere soorten extravagante kleding, zelfs dat wat op een T&T avond naar mijn mening stuitend zou zijn, wel op de KiTTen Klub zou horen. (overigens niet alleen extravante of extreem kleding, maar gewoon een beetje feestelijk of uitgaansachtig zou d'r goed bijpassen, hoor).

Maar het blijft altijd een kwestie van smaak, en over smaak valt misschien niet te twisten, je mag er altijd over praten, vind ik.

Als laatste -- de reactie vanuit een LKGT&T adres bevreemdt mij ook, omdat je juist op zo'n avond allerlei verschillende vormen van travestie en transseksualiteit tegenkomt. Laatst heb ik in Rotterdam uitgebreid gesproken met iemand in een leren pakje met strakke leren rokje, maar zonder makeup of pruik. Dus zowel bij Nieuwegein als Rotterdam delen de gastvrouwen, kennelijk, de mening van de schrijfster van dat e-mailtje.

Ik zou zeggen, Simone, dat, net zoals bij ons hier -- als er niet onder een e-mail staat "Namens LKGT&T", dan spreekt de persoon op persoonlijke titel. Laat het je niet weerhouden om, zoals jij je het lekkerste voelt, naar zo'n avond te gaan.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Adeline_
dagelijks aanwezig
Berichten: 136
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 15:12
Locatie: Antwerpen

T T en T

Bericht door Adeline_ »

Ik ben het eens met jenifer_36 aangaande kleding maar Fenna heeft mijn inziens de zaak verkeerdt geinterprteerd.Als je met fetisch staat mij goed maar vind dat je voorjezlf moet uitmaken of je daarmee welkom bent op een T&T hapening wat inzekere zin een "famlie" party is en dat er meestal wat consevatieve kleding gedragen wordt.Je kan echter ook deftig voor de dag komen met fetisch maar je moet willen,anders gaat m'n je zien als slettig is nu eenmaal de mentaliteit van de mensen.In m'n stamkroeg komen ook fetisch geklede mensen maar moeten het van dezaakvoerder deftig houden en niet sletig,telt zowel voor mannen vrouwen en T's.Ik liep vroeger ook schokerend rond als drag- maar nooit in gewone zaken enkel op uitnodiging op een feest,maar meestal ging ik enkel naar zaken waar dat geen probs opleverde.Als ik nu toevallig in een fetish café kom krijg ik ook negatieve kritiek,maar je gedragscode op dat moment bepaalt de kritiek.Idereen heeft wat aan te merken op een ander maar eigen kennis is soms ver te zoeken.Dus ik vind de boosheid van Fenna onterecht,als ze onze mening over het gedrag van die T niet kan aanvaarden.Wij zijn een andere mening toegedaan over zo iets en mogen dat ook uiten of niet.



Vriendelijk groetjes Adeline





heb iets meer watertjes doorzwommen dan sommige T's
Yvon1
ff weer wat posten
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mei 02, 2003 23:35

T&T avond

Bericht door Yvon1 »

De kleding op een T&T avond mag gerust ook gewaagd zijn. Je grenzen verleggen daar ben je zo wie zo al mee bezig. Wat mij op de laatste T&T avond in Eindhoven wel stoorde, was, dat daar een jong meisje rond liep, dat met haar T* vader/ moeder (ja hoe zeg je dat eigenlijk) was meegekomen. Ze was duidelijk nog geen 16. Hoe ga je daar mee om? Het lijkt mij beter, dat kinderen geweerd worden van de T&T avonden. Dit mede gezien het late avond karakter, het cafe gebeuren en ik me ook kan voorstellen, dat je als je eindelijk uit de kast gekomen bent, het zien van kinderen weer remmend werkt.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: T&T avond

Bericht door Lisa met een S »

Yvon1 schreef:Het lijkt mij beter, dat kinderen geweerd worden van de T&T avonden.
En hier ben ik pertinent niet mee eens. Als ouder, wil ik begrip in mijn kinderen kweken, niet alleen voor mijzelf, maar ook voor andere mensen. Een T&T avond is eigenlijk de enige plek waar je een kind naar toe kunt nemen, waar ze ook kennis kunnen maken met andere T-mensen in een beschermde omgeving.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

hmm ik heb wat aangesticht ....
weet niet of ik er blij mee ben of niet ..
Wat ik begrijp uit de discussie op dit forum is dat er op TenT bijeenkomsten in ieder geval door de bezoekers(m/v/o) redelijk star naar de algemeen aanvaarde maatschappelijke norm wordt gekeken tav hoe je je kleed en gedraagd op een TenT bijeenkomst. Daar is wat voor te zeggen, maar werpt naar mijn idee een behoorlijke drempel op voor nieuw-uit-de-kast-komers. De lat wordt voor hen dan erg hoog gelegd .. misschien te hoog. Het is mijn optiek dat TenT drempel verlagend moet zijn.
In mijn openings bericht ging het me niet zozeer om een specifieke situatie, maar meer de algemene lijn dat er een uitingsvorm van T door verschillende personen als minder gewenst werd beschouwd op een TenT bijeenkomst. Voor wie is een TenT eigenlijk? Is dat niet een plaats waar een T een T kan zijn? moet dat persee een spiegel zijn van de maatschappij? kun je gelijk de hele TenT op de schop zetten, want dan kun je net zo goed naar de soos van de kerk gaan!
Mijn eerste ervaring met TenT is Amsterdam. Heel leuk en vriendelijk ontvangen op de Blauwburgwal door Vera en ik kreeg ook de boodschap mee dat het een plaats zou zijn waar een T zichzelf kon zijn. Als ik nu de mening pijl hier, denk ik dat die doelstelling niet meer gehaald wordt, en daardoor raakte ik wat van de kook, niet een speciefieke situatie...
TenT lijkt TenT niet meer en dat is jammer.

Zelf heb ik geen kinderen, maar ik kan me voorstellen dat je je kinderen niet zomaar aan alles en iedereen wilt blootstellen. Daar zit ook wat in en impliceert een strakkere zeden/dresscode.
Zou het dan niet iets zijn om op voorhand een diffrentiatie te maken? bepaalde TenT bijeenkomsten 'kindvriendelijk' te houden met een iets strakkere code (vooraf bekendmaken) en bijeenkomsten waar die beperking niet van toepassing is? Misschien is dat wel de toekomst..... Kan TenT toch TenT blijven :-)
Fenna
simone_v
ff weer wat posten
Berichten: 58
Lid geworden op: zo sep 08, 2002 0:12
Locatie: zeg maar de IJmond

Bericht door simone_v »

Leonie schreef:iedereen (T of niet) past zich aan aan de maatschappelijk norm. en als je dat niet wilt moet je bereidt zijn daar de prijs voor te betalen... ...denk er is over na en pas je zelf misschien is een beetje aan. (scheer je zewlf goed) kleine moeite toch?
Als jij je ook geheel aan de maatschappelijke norm zou aanpassen zou je altijd kleding dragen die voor jongens of mannen ontworpen is. Jouw persoonlijke keuze is om van de norm af te wijken en voor een deel van de tijd je als een vrouw (of meisje) te presenteren. In hoeverre pas jij je dan aan? Toch ook niet verder als tot waar jij je prettig bij voelt. En ik vraag voor mezelf niet meer dan dat.

Het blijft mij ongelooflijk dwars zitten dat juist binnen de T* wereld ook met een soort van "tunnelvision" gekeken wordt naar anderen. Ook hier is de mening dat je niet mag afwijken van wat de kijker voor zichzelf als norm stelt. Dat die norm al afwijkt van de algemeen geldende norm die de grote massa hanteert ziet men binnen de T*-gemeenschap over het hoofd. Waardoor men blijkbaar niet in de gaten heeft hoe de rest van de Nederlanders tegen de T*-wereld aankijkt, en wordt het als een grote schok ervaren als iemand uit de "normale" wereld een negatieve opmerking plaatst tegenover de T*-wereld.

Mij persoonlijk zul je niet gekleed in enkel een string en op rolschaatsen door het centrum van Amsterdam zien gaan. Er is iemand anders die dat wel doet. Hij heeft waarschijnlijk inmiddels een olifantenhuid van alle negatieve opmerkingen die tegen hem geuit zijn door de tolerante Nederlanders. Ik heb die man vaker door de stad zien zwieren en wat er dan achter hem aan geroepen wordt is af en toe beangstigend. Dan praten we over fysieke bedreigingen en dergelijke. Dezelfde soort opmerkingen heb ik ook in die tolerante hoofdstad horen roepen naar transen en travo's die niet geheel passable waren.

Ik denk dat een groot deel van de T*-gemeenschap in Nederland die man in string beziet zoals de rest van ons volkje, maar tegelijkertijd willen ze wel dat zijzelf geen negatieve opmerkingen meer krijgen. Voor het overgrote gedeelte van wat ik maar zal noemen "het klootjesvolk" is er echter geen verschil tussen de ene onaangepaste en de andere. Dat betekent dus dat extreem geklede mensen, transen, travo's, kinderlokkers, verkrachters, homo's en noem maar op allemaal hetzelfde bekeken worden. Daartegen zouden we moeten strijden, en dat kan pas als we zelf toleranter worden en daarmee het goede voorbeeld geven. Vroeger stelde men al: "een goed voorbeeld doet goed volgen". Misschien gaat dat nu nog wel op.
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

simone_v schreef:
Leonie schreef:iedereen (T of niet) past zich aan aan de maatschappelijk norm. en als je dat niet wilt moet je bereidt zijn daar de prijs voor te betalen... ...denk er is over na en pas je zelf misschien is een beetje aan. (scheer je zewlf goed) kleine moeite toch?
Als jij je ook geheel aan de maatschappelijke norm zou aanpassen zou je altijd kleding dragen die voor jongens of mannen ontworpen is. Jouw persoonlijke keuze is om van de norm af te wijken en voor een deel van de tijd je als een vrouw (of meisje) te presenteren. In hoeverre pas jij je dan aan? Toch ook niet verder als tot waar jij je prettig bij voelt. En ik vraag voor mezelf niet meer dan dat.

Het blijft mij ongelooflijk dwars zitten dat juist binnen de T* wereld ook met een soort van "tunnelvision" gekeken wordt naar anderen. Ook hier is de mening dat je niet mag afwijken van wat de kijker voor zichzelf als norm stelt. Dat die norm al afwijkt van de algemeen geldende norm die de grote massa hanteert ziet men binnen de T*-gemeenschap over het hoofd. Waardoor men blijkbaar niet in de gaten heeft hoe de rest van de Nederlanders tegen de T*-wereld aankijkt, en wordt het als een grote schok ervaren als iemand uit de "normale" wereld een negatieve opmerking plaatst tegenover de T*-wereld.
persoonlijk zou ik die man in string niet vergelijken met homo's of pedo's enz. iemand die in ieen string door de stad gaat op rolschaatsen is een beetje een idioot. en dat heeft in mijn ogen niks met T zijn te maken. en vind je het nu werkelijk raar dat die persoon veel opmerkingen krijgt? ik zal er persoonlijk niks van zeggen maar ik denk het wel!

ten tweede. ik ben nog nooit echt geschokt door opmerkingen van de "normale" wereld naar de "T" wereld. vaak zat zit er een goede kern van waarheid in! (met de uitzonderingen dat er puur discrimineerende opmerkingen worden gemaakt).

als laatste en het belangrijkste. jij moet zorgen dat de maatschapij jou accepteert en niet anders om! de enige maniet omdat te doen is aan mensen te laten zien hoe het zit en dat je niet gek bent enz enz. een belangrijk oderdeel daarvan is dat je zorgt dat mensen je serieus nemen. en als jij in een string door de hoofdstaat gaat lopen of ongeschoren in een jurk stapt......tja vind je het raar dat ze je niet accepteren?

open your eye's!
Plaats reactie