bezuinigingen op TS-ontharing

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hoi Joost,

Is mijn standpunt afwijkend?? Iedere dame wil toch graag winkelen en geld uitgeven??? :D :D :oops:

Nataschja
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Nataschja schreef:De minister van volksgezondheid zou zelf maar een kind hebben dat ts is en graag van lichaamsbeharing af wil.
Geen rel maar wel een correctie. Het gaat dus niet om lichaamshaar maar alleen de baard. Werd al een keer aangehaald eerder in de draad maar is nog niet helemaal doorgekomen zo te zien hihihi....
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Joost schreef:Nataschja, laat je niets van weerhouden iets te zeggen wat je op je hart hebt, ook al strookt het niet met een mening van een meerderheid. Ook een afwijkend standpunt mag gehoord worden
Lang leve de democratie! Vive le roi.... uh.... Vive le Joost!
:D

Ik denk dat inmiddels de meerderheid het ook niet meer eens met "onze regering" (of hoe je dat stelletje ongeregeld dan ook wilt noemen). Van de week ergens een item gezien in een of ander actualiteitenprogramma. Zelfs de die-hard CDA achterban begint te morren, waaronder een ex-staatssecretaris. Dat wil toch wel wat zeggen.

Tja mijn keuze was het niet deze regering...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarella_Rose »

Klak..klak..klak..klak..klinken een paar hakken in de winkelstraat.
Een moment van stilte...als ik voor een etalage sta.
De wind speelt met mijn baard.."Ben ik dat,die daar staat?".
Ik draai een kwart slag en bekijk mijn benen gehuld in zwarte haren.
"Gelukkig egaal gekamd...."En ik ben een zonde van de wereld?".
Mijn hand wrijft over mijn kin en strijkt mijn opgekrulde baard glad.
"Zit weer gemodelleerd ..En ik ben verkeerd?".
Ik woel met mijn handen door mijn wollige borsthaar,
"Zo dat zit weer goed...En ik ben voor ieder een gevaar?".

-"Mevr..eh? Hé BABBOEN!!..,doorlopen jij,je houdt de boel op.".

Een pijnlijke grimas verschijnt onder mijn gesnorde bovenlip..
..."Ik Behaard.".
De stilte werd weer verbroken,
Door het harde gelach,dankzij een paar zakken van onze ozo gulle regerings-staat..
HAHaHa..!!!!!!!!!!!

Liefs B.
Liberum Arbitrium
Paula
Eredivisie
Berichten: 513
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00

Bericht door Paula »

Esther schreef:
Gelukkig is daarvoor deze site niet nodig.
Nou, als ik zo nu en dan lees wat er geschreven wordt op de diverse fora en in een hoop profielen denk ik:T-wereld, nee dank je. Daar maak ik liever toch geen onderdeel van uit, laat staan dat ze mijn belangen zouden willen/kunnen behartigen.
Als ik dit zo lees reist bij mij de vraag wat jou op onze site brengt? Hieruit blijkt dat je je niet verbonden voelt en dat je zelfs afstand van ons neemt. Begrijp me goed, dit is geen verwijt of beschuldiging, maar kennelijk is er toch iets dat jou trekt om hier te komen. Ik ben dus heel benieuwd naar wat dat is? Zit daar dan toch iets goeds/leuks achter?


Liefs, Paula
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
Kati
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: wo aug 06, 2003 14:00
Locatie: België (Gent)
Contacteer:

Bericht door Kati »

Isabelle Raulin dAymeries schreef:Hoi Esther,

In zaken van belangenbehartiging werkt alleen "samen sterk". Met "onze" bedoel ik dat het in politiek weinig zin heeft om in zo'n klein groepje nog eens de onderlinge verschillen te benadrukken.

Overigens, als ik nu niet meteen onder het mes wil, betekent at niet dat dat zo blijft. Een beetje vooruitkijken kan nooit kwaad.

En leuk dat het goed met je gaat!

Isabelle
Daar ben ik het volledig mee eens, Isabelle! We moeten allemaal samen voor onze belangen opkomen. Onze, want achter de maatregelen van de Nederlandse regering schuilt een visie, die resulteert in slechtere "zorg" voor iedereen. (Euh, ik ben een Belg, kweetut, misschien moest ik niet zo leuteren). Nu is het deze maatregel, wie weet wie krijgt er morgen weer geen geld. We moeten niet wachten met reageren tot wij('ik') aan de beurt zijn... even een stukje tekst dat van toepassing is (hoewel het hier gaat over Nazi-Duitsland, niet over Balkende-Nederland:
In Germany they came first for the Communists, and I didn't speak up because I wasn't a Communist. Then they came for the Jews, and I didn't speak up because I wasn't a Jew. Then they came for the trade unionists, and I didn't speak up because I wasn't a trade unionist. Then they came for the Catholics, and I didn't speak up because I was a Protestant. Then they came for me, and by that time no one was left to speak up.
--Pastor Martin Niemoller
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Ha Paula,
Esther schreef:
Nou, als ik zo nu en dan lees wat er geschreven wordt op de diverse fora en in een hoop profielen denk ik:T-wereld, nee dank je. Daar maak ik liever toch geen onderdeel van uit, laat staan dat ze mijn belangen zouden willen/kunnen behartigen.
Paula schreef:
Als ik dit zo lees reist bij mij de vraag wat jou op onze site brengt? Hieruit blijkt dat je je niet verbonden voelt en dat je zelfs afstand van ons neemt. Begrijp me goed, dit is geen verwijt of beschuldiging, maar kennelijk is er toch iets dat jou trekt om hier te komen. Ik ben dus heel benieuwd naar wat dat is? Zit daar dan toch iets goeds/leuks achter?
Ik vat dit zeker niet op als een verwijt of beschuldiging, integendeel, ik vind het een heel begrijpelijke vraag, die ik eigenlijk al eerder had verwacht.

Verbondenheid
Nee, die voel ik inderdaad niet, verbondenheid voel ik maar bij een heel klein aantal mensen, en dat is een verbondenheid die het virtuele geneuzel ver overstijgt. Verbondenheid met wat hier zo mooi genoemd wordt de "T-wereld" voel ik overigens helemaal niet, gewoon omdat de "T-wereld" voor mij niet bestaat. Als ik hier lees over T-girls, of T-meisjes denk ik: Wake up, kom eens terug in de echte wereld.

Afstand nemen van ons
Gedeeltelijk juist. Voor een aantal mensen hier heb ik respect en waardering, ook voor sommigen waar ik wel eens stevig mee in de clinch heb gelegen. Maar ik wil absoluut niet geassocieerd worden met figuren die zich in een profiel tonen als een man in panties en met een riante kijk in het kruis, of mannen met een snor die zich transgender noemen.
Let wel, ik veroordeel het niet, maar het is mijn wereld niet. Het zal me wel weer niet in dank worden afgenomen, maar ik wil hier heel eerlijk en duidelijk in zijn.
En als sommige mensen hier bij een onderwerp als "Ontharing voor TS' ineens gaan brullen over "ons belang, en gezamelijke actie" word ik echt een beetje ziek.

Waarom kom ik dan nog steeds op deze site?

Omdat het best leuk is de ontwikkeling van sommige mensen te volgen,
omdat het leuk is mensen, en dat hoeft dan echt niet speciaal via deze site, met kleine dingetjes te kunnen helpen, om soms eens een stevige schop tegen een te rose brilletje te kunnen geven , en misschien om soms eens iets te corrigeren?
Redenen genoeg.

Zit daar dan toch iets goeds/leuks achter?
Ja, beide. Goed omdat het de m.i. meest laagdrempelige site is voor mensen die op zoek zijn naar hun gevoel, naar zichzelf misschien.
En op zo'n laagdrempelige site, bevolkt door veel lief meepratende vazallen, kan een luis in de pels eigenlijk geen kwaad lijkt me.
Van al dat gekus, liefs, schatje enz. wordt een mens ook wel eens moe toch?
Enne, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij, ik krijg daar altijd zo'n eng beeld bij.
En teslotte leuk, jazeker, ik lach wat af hier.

Groetjes,
Esther
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Dames, even tussen de zustertwisten 'breaking news':

Transseksueel met een baard

Meerlo - Minister Hoogervorst (Gezondheidzorg) bezuinigt op de gezichtsontharing voor transseksuelen. Rianne Poels moet de 7000 euro kostende therapie straks zelf betalen.

Voor een deel van de familie, zijn ouders en de ouders van zijn vrouw, heet Rianne Poels (49) nog gewoon René. Dit weekeinde trommelt hij iedereen op en komt hij uit de kast. ,,Ik ga ze vertellen dat ik al mijn hele leven in een verkeerd lichaam zit', aldus Rianne ,,En dat het tijd is geworden om als vrouw verder te leven.'

Een levenlang heeft hij dát gevoel weggedrukt.

,,Zelfs op mijn huwelijksdag wilde ik zo'n mooie, witte jurk dragen', zegt Rianne ,,Ik zei toch `ja' omdat ik heel veel van Christine houd.' Na 13 jaar huwelijk kwam Christine achter de waarheid. Rianne, die 's nachts in ploegendienst als heftruckrijder bij een draadfabriek werkt, leefde zich overdag uit. Hij kocht vrouwenkleren, make-up en ringetjes en kleedde zich als vrouw wanneer hij maar kon. Zeven jaar geleden werd hij betrapt. Zijn vrouw was al naar bed, Rianne trok een jurk aan, maakte zich op en deed de vrouwenpruik op die hij een paar weken eerder had gekocht. Zo ging hij de straat op. Toen hij thuis kwam stond zijn vrouw in de kamer.

,,Ze schrok zich wezenloos', zegt Rianne. ,,We hebben nog nooit zoveel gepraat.' Sinds die tijd durft hij meer en meer zijn vrouwzijn te uiten. En sinds vorig jaar weet hij het zeker, hij wil niet langer als man door het leven. Rianne is opgenomen in het programma van het Gender-team van de Vrije Universiteit in Amsterdam. ,,Ik moet nog vier gesprekken met psychologen van het VU hebben', zegt Rianne ,,Als alles goed gaat kan ik halverwege volgend jaar de operatie ondergaan.' Ondertussen is hij zelf met hormonentherapie begonnen, de borstvorming is al op gang gekomen.

,,Eerst werd Christine heel verdrietig', aldus Rianne. ,,Maar ze lijkt het nu te accepteren. Ik ga nu ook als vrouw gekleed mijn boodschappen doen. En we winkelen ook samen. Voorlopig alleen in Duitsland, of in Venlo. Maar nog niet in het dorp zelf.'

,,De buren zijn er vorige week achter gekomen. Ze stonden in de tuin toen ik de deur uitkwam en in de auto wilde stappen. Ze reageerden gelukkig normaal.' Een heel belangrijke stap zal ook de bekendmaking zijn bij de fanfare en big band De Eendracht. Rianne speelt slagwerk en zit in het bestuur. ,,Ik ga nu nog steeds naar de vereniging in mannenuniform', zegt Rianne ,,Maar ook dat gaat veranderen. Als vrouw krijg ik straks een andere jas en een andere broek.'

Door al die ingrijpende gebeurtenissen zit Rianne nu in de bijstand. Hij is blij dat de operatie volgend jaar en de hormonenbehandeling door de overheid worden betaald. Maar de hormonentherapie heeft geen enkel effect op gezichtbeharing. De baardharen blijven gewoon groeien. Tenzij er een laserbehandeling wordt uitgevoerd. Maar die therapie - kosten 7000 euro - wil de overheid niet meer vergoeden.

,,Die lasertherapie maakt het proces van man naar vrouw helemaal af', zegt Rianne ,,Het is toch verschrikkelijk een vrouw met een baard. Ik scheer mijzelf nu elke dag een half uur, elke haar moet weg. Ik wil er gewoon zo mooi mogelijk uitzien, dat wil toch elke vrouw?'

Ook transgenders

Rianne maakt deel uit van een groep van jaarlijks ruim 150 mannen die vrouw worden. De bezuiniging op de ontharingstherapie treft ook de groep van zeker 1000 mannen die als transgender door het leven willen - als vrouw zonder de geslachtsveranderende operatie.

Rianne Poels komt dit weekeinde uit de kast. Hij voelt zich meer vrouw dan man.

Auteur: Bob van 't Klooster
Bron: Algemeen Dagblad
Aangeleverd door: Rianne Poels


Tijd voor een mail naar Hoogervorst, de christendemocratische fruitmand CDA, de biefstukliberalen VVD, L(ijst) P(olletiek) F(alen) en die krullenbollen van D66?
liefs, Josette
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Zeg Joost je wordt nu wel wat erg fanatiek met je quote's Dit komt regelrecht van de voorpagina hier hahaha... 8)
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Joanne schreef:Zeg Joost je wordt nu wel wat erg fanatiek met je quote's Dit komt regelrecht van de voorpagina hier hahaha... 8)
Joanne... Joost wil graag ook forumdiva worden, dit is "de" manier om het aantal berichten op te schroeven! :lol:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Joanne schreef:Zeg Joost je wordt nu wel wat erg fanatiek met je quote's Dit komt regelrecht van de voorpagina hier hahaha... 8)
Maar niet iedereen leest de voorpagina, en zo wordt de discussie gelijk gevoed. :D

En natuurlijk wil ik de andere eredivisieleden eens inhalen :-? :lol: :P
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Worden er nog acties ondernomen naar de tweede kamer toe? Ik kwam zojuist op de website van de SP een formulier tegen waarmee je een e-Alarm kunt insturen naar de tweede kamer leden van de SP.

Misschien een idee om hier met zijn allen een goeie brief in elkaar te zetten en deze en masse naar de diverse politieke partijen te sturen.

Ik ben zelf helaas niet zo'n ster in het schrijven van hele goeie brieven, dus wie wil er een voorzet geven?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Nou Chantal ik heb de handschoen opgepakt en een kettingmail geschreven. Het enige wat ik nog niet heb en dus nog niet in de mail kon verwerken is het adres waar we de ondertekende mails naartoe kunnen sturen. De SP is een optie maar ik vraag me af of er niet een wat algemenere plek is. Er zullen namelijk mensen zijn die niets met de SP hebben en daardoor misschien niet meewerken dat zou zonde zijn. Misschien dat we hem kunnen cc-en naar groen links, d66, pvda etc. etc. Hier onder het ontwerp van de kettingmail met op de stippellijn dan straks het emailadres van de instantie die we willen bereiken. Iemand nog op of aanmerkingen of ideeeén?


Hallo allemaal

Onlangs is door ons kabinet besloten dat de vergoeding van ontharing van de baard (ongeveer 7000 euro per behandelde TS) bij man/vrouw transsexuelen door het ziekenfonds geschrapt wordt. Dit in het kader van de bezuinigingen. Het ontharen van die baard is een langdurig en kostbaar proces wat voor vele van ons niet op te brengen is. De aanwezigheid van een baardschaduw bij een transsexuele vrouw is vaak een frustrerend herkenningspunt en daardoor ook een essentiële factor die mede bepaalt of iemand een normaal leven kan leiden als vrouw na haar transformatie. Het heeft mijns inziens dus ook gevolgen op de lange termijn in de vorm van het niet kunnen reintegreren op de arbeidsmarkt, het mikpunt van spot en discriminatie worden met als gevolg geestelijke gezondheidsproblemen en misschien zelfs suicidale neigingen. Dit is dus eigenlijk not done. Zeker niet met de wetenschap dat men miljoenen euro's zou kunnen besparen door een betere efficientie en aanpak van het bureaucratische systeem in de gezondheidszorg. Wat nu te doen. Onderteken deze mail met je naam en evt woonplaats en stuur hem vervolgens naar zo veel mogelijk mensen waarvan je weet dat ze transsexueel zijn of een affeniteit hiermee hebben. En dan bedoel ik familie, vrienden en andere TS minded mensen. Als je de 250ste persoon bent die de mail ondertekend stuur hem dan door naar ..........................................

Om te voorkomen dat er ellenlange adreslijsten in de mail komen te staan is het zaak dat je alleen het relevante gedeelte copieert naar een nieuwe blanco mail in plaats van domweg te forwarden. Ik hoop dat we hier iets mee kunnen bereiken want stilzwijgend dit over ons heen laten komen is wel het laatste wat we moeten doen.

Met vriendelijke groet een bezorgde Transsexueel
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Hoi Joanne,

Op zich een goed idee, alleen dacht ik meer aan een brief die we naar de verschillende politieke partijen kunnen sturen. De betreffende afgevaardigden zouden dan kamervragen over dit onderwerp kunnen stellen.

Mijn idee is meer om een discussie in de Tweede Kamer aan te wakkeren. Niet zoals nu dat een meerderheid maar instemt met de plannen, omdat ze te weinig van de materie afweten.

Ongeveer als onderstaand (met als uitgangspunt jouw brief):

Geachte lezer(es),

Onlangs is door ons kabinet besloten dat de vergoeding van ontharing van de baard (ongeveer 7000 euro per behandelde TS) bij man/vrouw transsexuelen door het ziekenfonds geschrapt wordt. Dit in het kader van de bezuinigingen. Het ontharen van die baard is een langdurig en kostbaar proces wat voor vele van ons niet op te brengen is. De aanwezigheid van een baardschaduw bij een transsexuele vrouw is vaak een frustrerend herkenningspunt en daardoor ook een essentiële factor die mede bepaalt of iemand een normaal leven kan leiden als vrouw na haar transformatie. Het heeft mijns inziens dus ook gevolgen op de lange termijn in de vorm van het niet kunnen reintegreren op de arbeidsmarkt, het mikpunt van spot en discriminatie worden met als gevolg geestelijke gezondheidsproblemen en misschien zelfs suicidale neigingen. Dit is dus eigenlijk not done. Zeker niet met de wetenschap dat men miljoenen euro's zou kunnen besparen door een betere efficientie en aanpak van het bureaucratische systeem in de gezondheidszorg.

Namens de vele transsexuelen in Nederland vragen wij uw aandacht voor dit probleem. Wij hopen dat uw de "handdoek niet in de ring werpt" en de verantwoordelijke minister hierop aanspreekt in de Tweede Kamer.

Met vriendelijke groeten,
.......................


Ik denk dat als we een dergelijke brief massaal mailen naar de partijen, hier wel een of meerdere personen mee aan de gang zullen gaan. Overigens zou je deze mail ook kunnen laten sturen door mensen die TS'en steunen en zelf dus niet TS zijn.

Of zie ik dat verkeerd?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Nee Chantal dat zie je niet verkeerd echter de reden dat ik voor een kettingmail kies is het petitie gedeelte. Zoiets werkt nu eenmaal beter als duidelijk is hoeveel mensen zich tegen de maatregel verzetten. Het concept van de kettingmail is succesvol gebleken bij acties van Humanitas (geloof ik) waar door massale reacties mensen van de doodstraf gered zijn in derdewereld landen. (om maar wat te noemen) Het bereik van een kettingmail is ook veel groter dan alleen deze website en dat zullen we hard nodig hebben. En wat betreft de doelgroep van deze mail daar had ik ook al op gewezen in het zinnetje: "en stuur hem vervolgens naar zo veel mogelijk mensen waarvan je weet dat ze transsexueel zijn of een affeniteit hiermee hebben. En dan bedoel ik familie, vrienden en andere TS minded mensen."

TS minded wil zeggen dat ze niet perse TS hoeven te zijn maar er wel open voor staan.

Maar nu de adressen nog misschien dat we even de draad over politiek erbij moeten halen. Joost kun jij je encyclopedische geest even zijn werk laten doen. Er staat ergens een draad in dit forum waar alle emaildressen voor politieke partijen in staan. Zou fijn zijn als je even de url kunt ophoesten :wink:
Laatst gewijzigd door Joanne op za dec 13, 2003 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie