Kleding

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Missy
ff weer wat posten
Berichten: 46
Lid geworden op: do jun 26, 2003 10:14
Locatie: Belgie

Bericht door Missy »

Evelientje,het is gewoon de winkelketen van Shoe-discount.Ik zelf heb mijn schoenen in de winkel in Kampenhout gekocht.Waar je ook eens kan gaan kijken is bij Pronti(tot een kleine 42),Brantano(wel iets duurder) en bij Scapino(grote keuze in 42 maar smalle modellen).
De winkels zijn niet duur en dat is een reden te meer om eens meer af te wisselen he :wink:
Ik wens je veel succes en go for those heels Girl!!!!

Grtz,
Missy
XXXX
Was ik maar dat ietsje anders...dan zou iedereen me normaal vinden.
Gebruikersavatar
Sandra TV
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: wo feb 18, 2004 11:32
Locatie: Belgische Kust

Bericht door Sandra TV »

Missy schreef:Evelientje,het is gewoon de winkelketen van Shoe-discount.Ik zelf heb mijn schoenen in de winkel in Kampenhout gekocht.Waar je ook eens kan gaan kijken is bij Pronti(tot een kleine 42),Brantano(wel iets duurder) en bij Scapino(grote keuze in 42 maar smalle modellen).
De winkels zijn niet duur en dat is een reden te meer om eens meer af te wisselen he :wink:
Ik wens je veel succes en go for those heels Girl!!!!

Grtz,
Missy
XXXX
Wel leuk als je in een maatje 42 kan. Ik heb hier in België minder geluk. Maatje 43 moet ik hebben en deze zijn in damesschoenen niet makkelijk te vinden. Moet efkes de grens over of via post bestellen in NL. :-?

Kledij kopen gaat mij goed af, lingerie is geen probleem (dan denken ze; leuk die koopt voor zijn vriendin) echter neem ik gewoon wat damesspulletjes mee tussen de herenkledij in het pashokje, de herenkledij laat ik dan lekker links liggen en pas leuk de rokjes en bloesen aan :D

kus,

Sandra
Feeling like a girl once in a time is great. Beiing a girl all the time is even greater.
Leantine
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: za feb 21, 2004 6:57
Locatie: Amsterdam

hoe kom je aan leuke kleding

Bericht door Leantine »

Ik ga naar een outletcentrum waar vrouwen links en recht kleding passen. Meestal heeft zo'n zaak een mannenagdeling achterin. Daar pas ik voor de vorm een broek of een hemd. Op de heenweg heb ik al in de gaten wat ik een leuke jurk vind of welke laarzen ik leuk vind. Terug worden er altijd jurken en laarzen gepast. Daar staat meestal een verkooptster bij. Ik zeg, als ik hele geile laarzen of een lekkere jurk zie: "wouw.. Dit zijn precies de laarzen die Marije (de naam die ik gebruik) wilde hebben. !" Dan ga ik meteen via de mobiel bellen. 'Zogenaamd' naar mijn schoonmoeder om de maat van mijn vrouw te vragen. Ik als man weet dat 'natuurlijk' niet. Na drie keer overvgaan neemt zogenaamd mijn schoonmoeder op! (dit is mijn eigen voicemail) . ik praat dan: 'hee moeders.. hoe gaat het met je.. et cetera... Maar weet je toevallig de schoen/kleding maat van marije? Ik zag net die laarzen die Mir laatst aanhand/dat leuke jurkje wat Mir droeg.. Die wilde Marij toch ook hebben? (dan doe ik net alsof er wordt geleuterd). "Ja moeders. Het kost niet veel... het is maar 41 euro. Nee, ik weet niet of het zal passen."Daarna doe ik net alsof ik doorleuter.. en zeg. o.k. maat 41.. ja...) Dan richt ik mijn woord tot de verkoopster: "er kan tich wel geruild worden"? Meestal is dat zo. Terug in de telefoon: "Ze kunnen ruilen. dus mond ditcht...". Telefoon opgelegd. Dan spreek ik de verkoopster aan en zeg: 'dit is echt lullig: een vent die dameslaarzen koopt. (ik draag dan wel bewust schoenen die drie maten groter zijn. ) " Ik vraag bewust om een handgeschreven ruilbon. De grote tovertruc komt, als ik de voicemail laat terugbellen en zeg: "ja! ja..... 41... sorry hoor... ja ik kan ruilen..."

Ondertussen zijn de laarzen ingepakt. Vol spanning leg ik ze in de doos op de stoel naast me in de auto...


Leantine
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hoi Leantine,

Welkom hier. Pfff, wat een gedoe! Maar hij is wél leuk!

Isabelle
Get over it.
Leantine
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: za feb 21, 2004 6:57
Locatie: Amsterdam

het is niet ingewikkeld

Bericht door Leantine »

Lieve Isabelle,

Ik heb net een paar heerlijke kniehoge beige laarzen met stompe neuzen gekocht bij de Schoenenreus! Zonder smoesjes, telefoontjes ofzo. Gewoon de doos uit het schap pakken en afrekenen! Dit is een hele grote overwinning voor me! Ik heb de laarzen net aangeritst. Ze zitten heerlijk! Ik kijk vol genot en bewondering naar mijn benen! Af en toe strijk ik lekker langzaam met mijn nieuwe laarzen langs elkaar.. Ik kan het nog niet geloven dat ik dit gedaan heb. Ik trek mijn laarzen om de vijf minuten uit en bewonder ze. Dan trek ik heerlijk langzaam mijn nieuwe laarzen aan en loop er rustig mee rond.

Ik heb dit altijd al willen doen. Gewoon een winkel binnen lopen en mooie laarzen kopen.

Lieve Isabelle, ik dank je, ik dank je met mijn ALLES!

Een zachte, intense kus!

Leantine
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Hoi Leantine,
Meis, meis, je bent je roeping misgelopen, hoor. Er is een grote toekomst voor je weggelegd bij het amateurtoneel *lol*
Maar, waarom die hele scene opgezet ? Leg me dat nu eens uit ? Wat denk je dat er zal gaan gebeuren als jij als man gewoon een paar leuke dameslaarzen koopt ? Hmm ? Verwacht je aangehouden te worden door een aantal potige beveiligingsboys ? Denk je dat je een tik op de vingers of een boze blik van een verkoopster krijgt ?

Nee, niets van dat al, Leantine. Het zal je verbazen, maar als jij niet te opvallend doet en zwetend heen en weer gaat lopen in zo'n winkel dan kijken mensen vaak niet eens op of om. Dan krijg je hooguit een bedenkelijke blik van een vrouw die naast je staat. Meer niet... Je kunt gewoon zoeken, neuzen en betalen, zonder dat je daarvoor wordt aangehouden ... want *fluistertoon* je doet namelijk niets illegaals. En de meeste ondernemers vinden het prima dat hun handel door beide sexen wordt gekocht. Hoe meer hoe beter. Het kan ze werkelijk weinig schelen wie nou wat koopt hoor. Als aan het eind van de dag de kassa maar is gevuld. En de klanten tevreden zijn. En neem het ze eens kwalijk. Ik in ieder geval niet. Alleen maar mooier voor ons trava's. Zien we er ook nog eens modieus uit. :-)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Net op het moment dat ik dit bericht typte zag ik je bericht dat je de stoute laarzen al had aangedaan en een paar hebt aangeschaft ..

Good for you ! :)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Leantine
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: za feb 21, 2004 6:57
Locatie: Amsterdam

bevrijding

Bericht door Leantine »

Lieve Nathalie!

Je hebt volledig gelijk! Ik kan het iedereen aanraden om de heerlijke stoute laarzen aan te trekken!
Morgen is het koopzondag in Haarlem ;-)

Een dolgelukkige Leantine
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Jaaa Leantine,

Graag gedaan hoor. Gelukkig alweer eentje erbij die toch dit al durft. En Nathalie heeft gelijk: iets verkopen is al moeilijk genoeg tegenwoordig, dus aan wie maakt ze echt niks uit. En bij het handvol zaken dat zich kan veroorloven om kritisch te zijn op hun klanten, merk ik dat ze juist heel blij zijn met ons:

In de uitverkoop kocht ik bij Cinderella een paar zeer strakke zwarte enkellaarsjes met punten en hoge hakken, voor onder mijn Tark'1 spijkerbroek met extra flare, die nog net even mode is, of voor onder één van mijn talloze strakke leren broekjes. Echt mooie laarjes, puur sex. De eigenaresse had mij al zien passen. Ze kent mij wel; ze zegt altijd "veel plezier ermee" met glinsterende oogjes, in plaats van met de obligate glimlach.

Ik loop naar de kassa, en ik zeg dat ik eigenlijk ook een paar van die hele lange zoek, maar dan met hakken. Nee, die waren er niet meer, maar ze hielp wel even met zoeken. Samen naar het maat 41 rek, tussen wiebelende en wankelende hippe meiden door, die met kleine maatjes aan het worstelen waren.

"Deze, deze, of déze?" Punt, naaldhak, net onder de knie, zwart, latex-achtige heavy leather-geur, en aan de buitenkanten van de kuiten bewerkt leer. Een ingestanst motief van 30 cm hoog: een showgirl, beetje western, met swarowski-kristalletjes en alles erop en eraan. Had ik al gezien, en teruggezet vanwege de prijs: niet meteen een bedrag voor midden in de uitverkoop. "Toch even passen?" vraagt ze. En ja hoor, even een rondje ijsberen tegen de portemonneepijn, en toch gekocht. Heel uitgebreid inpakken, veel advies, en weer die glinsterende oogjes. En nu zijn die laarzen het helemaal voor óver een spijkerbroek.

Kijk, zo'n zaak haalt zoiets niet in huis voor de snelle omzet. Ze houden zelf van echt mooie dingen, en aan wie kunnen ze die kwijt? Juist, als ze maar genoeg travestieten in de zaak krijgen, kunnen ze nog eens wat proberen. Bij de betere zaken heb ik nog niets anders meegemaakt.

Shop till you drop,

Isabelle
Get over it.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Ik pas en koop mijn laarzen openlijk. Daar heb ik geen toneel voor nodig, en er is niemand die er commentaar op heeft. Integendeel, in Arnhem verkopen ze graag laarzen aan mij. :D :D

Mooie damesschoenen nodig? Pas ze gewoon, koop ze gewoon. :P
liefs, Josette
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

"Deze, deze, of déze?" Punt, naaldhak, net onder de knie, zwart, latex-achtige heavy leather-geur, en aan de buitenkanten van de kuiten bewerkt leer. Een ingestanst motief van 30 cm hoog: een showgirl, beetje western, met swarowski-kristalletjes en alles erop en eraan.
Mijn god, je meent het niet! Zat er ook een zwaailicht op?
Kijk, zo'n zaak haalt zoiets niet in huis voor de snelle omzet. Ze houden zelf van echt mooie dingen, en aan wie kunnen ze die kwijt?
Aan mensen met net zo'n slechte smaak?
Juist, als ze maar genoeg travestieten in de zaak krijgen, kunnen ze nog eens wat proberen.
Nou, lijkt me nu niet echt een compliment voor een travestiet, maar misschien denken die er anders over?

Esther
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Tja Esther,

Als je af en toe eens buiten komt, merk je soms dat wat twee jaar geleden slechte smaak was, dat opeens niet meer is...

Kan gebeuren,

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Tja Esther,

Als je af en toe eens buiten komt, merk je soms dat wat twee jaar geleden slechte smaak was, dat opeens niet meer is...

Kan gebeuren,
Kan ik je alleen maar adviseren wat meer buiten te komen Isabelle

Esther
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Haha, die is goed
Get over it.
Elena_di_Troia
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: zo feb 22, 2004 12:08
Locatie: Amsterdam

Just do it

Bericht door Elena_di_Troia »

... is mijn shopping-credo. Je moet toch ergens beginnen...

Ik ben ik me er sterk van bewust, het makkelijk te hebben: ik woon in Amsterdam, en in de grote zaken als de Bijenkorff, H&M, Zara en al die anderen, kijkt nauwelijks iemand er van op, als ik daar als "jongen" de vrouwen-afdeling frequenteer.

Het personeel heeft het druk genoeg met hun werk doen, en slaapt er bovendien echt niet minder om als een jongen een jurkje komt kopen...

Heeft men er wel moeite mee, dan zoek ik mijn heil elders. Maar "no way" dat ik een winkel-slaafje de macht gun, mijn dag te verzieken.
Misschien bitchy gezegd, maar: onthou dat winkelpersoneel bestaat om jou te plezieren - en niet andersom.

De enige mindere reacties die ik, zeer zelden, meemaak, komen inderdaad vanuit het mede-publiek, en niet vanachter de toonbank. Gegiechel van pubermeisjes (vooral Noord-Afrikaanse dametjes kunnen erg confronterend zijn), of een blik die een paar sekonden te lang duurt. Gewoon vriendelijk toelachen. Of, een keer geflikt, ronduit vragen of je in het desbetreffende jurkje een beetje op Christina Aguilera zou lijken....

Een enkele keer fluisterde iemand iets over "die travo", maar eerder met ontzag en verrassing in zijn stem dan haat en nijd... en weer, vriendelijk toelachen... hahaha....

onthou ook, meiden, dat travo's nu eenmaal het image hebben van gezellige gangmaaksters... dus, wordt je "gespot", use it!

Je houding helpt ook enorm: rug recht, hoofd geheven! Wees een trotse shopper, een enthousiast consument. De economie heeft jou en mij ook hard nodig... zucht... jullie begrijpen me wel.

Just do it...
een andere, uit de sport-wereld afkomstige slogan, die me erg aanstaat, is:
NO FEAR.

En ja, ook ik ben op mijn 17e geholpen door twee lieve school-vriendinnen, met wie ik mijn eerste jurken en hoge hakken en make-up ben wezen kopen... bedankt, Lennie en Anne-Ka.

Happy shopping!

Miss K
Plaats reactie