Kleding..........maakt het wat uit?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi,

Oeps ben ik weer, maar als geboren vrouw heb ik toch zo mijn gedachten dat ' kleren de vrouw ' maken . Ik vind het heel belangrijk en fijn om super vrouwelijke kleding tedragen .Daarmee bedoel ik lange rokken en leuke bloesjes .Broeken draag ik helemaal niet , vind het gevoel van een rok veel prettiger .Wanneer ik sommige vrouwen zie in leggings en strakke t-shirts en zeer stevig gebouwd vraag ik mij af, hoe kunnen zij zich zo onvoordelig kleden .groetjes, Elsa

Joanne
Ben met je eens "kleren maken de vrouw" omdat je eerst iemand visueel ziet en daarop je mening baseerd.
Draag ook geen broeken, alhoewel verreweg de meeste vrouwen wel broeken dragen, naar mijn mening waarschijnlijk nog een inhaalslag van de vrouwen emancipatie die ergens in de jaren 60 begon.

Zoals met alles zal wel weer een behoefte komen om zich meer vrouwelijk te kleden (dus geen broeken dat is mannen terrein).

Ik vind, met uitzonderingen natuurlijk, over het algemeen de Nederlandse vrouw een van de slechts geklede in de wereld, volgens mijn ervaring en standaard dan.

groetjes, Adriana
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Broek of rok, wat maakt het uit......
Denk dat met een rok ook vaak de link wordt gelegd dat je gereformeerd bent, of niet? hier wel iedergeval......
Maar je hebt rokken en rokken natuurlijk......
Thuis draag ik vaak ook een rok. Als ik naar buiten ga draag ik toch liever een broek. Een rok loopt niet lekker, m'n dijbenen lijken dan na een paar km lopen wel schuurpapier...... heb je met die dikke dijen he :-?
Een goed passende broek in de juiste vorm geeft zeer goed de vrouwelijke vormen weer, wat zeer sexy is :D , bij een rok wordt dat toch wat moeilijker.....
Wil je met een rok er een beetje sexy uitzien moet je in een mini rokje gaan lopen......

Zo nu en dan zie je in de modewereld ook steeds meer rokken voor mannen, nog even en het komt er echt aan hoor, rokken voor mannen, eeen kwestie van tijd......

Groetjes, Amanda
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

adriana schreef: Ben met je eens "kleren maken de vrouw" omdat je eerst iemand visueel ziet en daarop je mening baseerd.
Draag ook geen broeken, alhoewel verreweg de meeste vrouwen wel broeken dragen, naar mijn mening waarschijnlijk nog een inhaalslag van de vrouwen emancipatie die ergens in de jaren 60 begon.
Vrouwen zijn broeken gaan dragen om praktische redenen. Dat ging niet bepaald zonder slag of stoot.
http://www.ljongma.dds.nl/nl/dossiers/fiets.html
adriana schreef: Zoals met alles zal wel weer een behoefte komen om zich meer vrouwelijk te kleden (dus geen broeken dat is mannen terrein).
Wil je graag 100 jaar terug in de tijd? Met bovenstaande opmerking maak je de rok tot een symbool van de onderdrukking van de vrouw, net zoals hoofddoekjes dat zijn in de islam.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi

Het voordeel van vrouwen is dat ze kunnen kiezen.
Broeken zijn heel practisch en zullen niet zo snel verdwijnen.
Maar rokken zitten nou eenmaal heel erg lekker, en zodra het weer wat mooier weer is, neemt het percentage rokken en jurkjes gelijk weer toe.
Heerlijk.
Cyn.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Violet,

Hij is leuk. Maar het geldt wel alleen voor ons soort mannen haha.
Ik zie de meerderheid van de mannengemeenschap niet zo snel een rok of jurk overwegen, laat staan aantrekken.
Het zou het voor ons wel gemakkelijker maken anders.
Cyn.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Huh, ons soort mannen? Hoop wel dat je niet voor mij spreekt. Bovendien is de mannenrok bedoelt voor echte mannen als mannenkleding. Met travestie heeft het niks te maken.

http://groups.msn.com/rokvoormannen/general.msnw
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Violet,

Ik spreek in eerste instantie voor mezelf.
Maar eigenlijk bedoel ik hiermee iedereen die genderdysfoor is en nog niet zo simpel naar een rok grijpt in het dagelijks leven.
Jij bent dat stadium volgens mij allang voorbij, dus hoef jij je ook niet aangesproken te voelen.

En ik bedoel daar verder ook niks mee he (voordat ik hele ladingen beledigde meisjes over me heen krijg).

Ik geloof dat ik zelfs nog op mijn woorden moet gaan letten.
Dus iedereen die zich door mij beldedigd mocht voelen, bij voorbaat mijn verontschuldigingen. Al kan ik niet beloven het nooit meer te doen.
Cyn.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Op onze voorpagina hebben wij eerder aandacht besteed aan rokken voor mannen (zie bijvoorbeeld http://www.travestie.org/html/index.php ... how&id=213 en http://www.travestie.org/html/index.php ... how&id=124), maar hierboven is zeker leuk, en is hier ook op onze site te lezen.

Bedankt,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi,

Violet schreef:

Vrouwen zijn broeken gaan dragen om praktische redenen. Dat ging niet bepaald zonder slag of stoot.
http://www.ljongma.dds.nl/nl/dossiers/fiets.html
toch is het broeken dragen pas goed op gang gekomen in de jaren 60 waarbij groepen vrouwen die het voortouw namen op allerlei gebied een gelijkstelling/behandeling nasteefden met de mannen, af van het gebruikelijke verwachtings/gedrag patroon en in de broek was o.a. een van de vormen om zich geemancipeerd te tonen.

Praktische, redenen kunnen er velen zijn van o.a. benadrukken van lichaamsvormen tot verbergen van spataderen en dikke enkels, dit laatste weerhoud sommige vrouwen ervan om een rok te dragen hoewel ze dit best wel zouden willen. (info van bio vrouw in kledingzaak)

adriana schreef:

Zoals met alles zal wel weer een behoefte komen om zich meer vrouwelijk te kleden (dus geen broeken dat is mannen terrein).

Wil je graag 100 jaar terug in de tijd? Met bovenstaande opmerking maak je de rok tot een symbool van de onderdrukking van de vrouw, net zoals hoofddoekjes dat zijn in de islam.

Nou vind ik dat overdrijft als je goed leest staat er dat er zal weer "een behoefte" komen om zich meer vrouwelijk te kleden, mode is een golf beweging en veranderd.

Op dit moment is de grote trend voor vrouwen "Lingerie", typisch iets waarin vrouwen van mannen kunnen verschillen, lingerie zaken zien een stijging in verkoop/behoefte op dit moment.

(dus geen broeken dat is mannen terrein) staat tussen "haakjes" om aan te geven dat dit een wat overdreven stelling is.

Kleding stukken zullen nooit echt symbool van onderdrukking kunnen zijn, hoogstens tijdelijk, de echte onderdrukking bestaat uit de dagelijkse ervaringen die vrouwen kunnen ondervinden in de werksfeer, familie, relaties, normen opgelegd door mannen en religie.

groetjes, Adriana
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

adriana schreef: toch is het broeken dragen pas goed op gang gekomen in de jaren 60 waarbij groepen vrouwen die het voortouw namen op allerlei gebied een gelijkstelling/behandeling nasteefden met de mannen, af van het gebruikelijke verwachtings/gedrag patroon en in de broek was o.a. een van de vormen om zich geemancipeerd te tonen.
Uhuh, maar toen waren er in ieder geval al geen spotprenten meer met vrouwen in broeken. Heb vorig trimester een groepsbiografie over Hippies geschreven met een projectgroepje. Er is erg veel goeds voortgekomen uit de jaren '60. 8)
adriana schreef: Praktische, redenen kunnen er velen zijn van o.a. benadrukken van lichaamsvormen tot verbergen van spataderen en dikke enkels, dit laatste weerhoud sommige vrouwen ervan om een rok te dragen hoewel ze dit best wel zouden willen. (info van bio vrouw in kledingzaak)
En heeft ze je toen een dure rok weten aan te smeren? Tegenwoordig mag je ook een broek dragen als je dat mooier vind, of gewoon omdat je er zin hebt. Heb je de mannenrok al gezien?
adriana schreef:
(dus geen broeken dat is mannen terrein) staat tussen "haakjes" om aan te geven dat dit een wat overdreven stelling is.
Eh, ja. Ik ben gewend om tekst tussen haakjes te gebruiken als verduidelijking. Mannen in rokken zijn heel gewoon (in andere culturen). Voorkeur voor kleding is niet puur een aangeboren iets. Of wist jij voor je geboorte wat er in de mode was?
adriana schreef: Kleding stukken zullen nooit echt symbool van onderdrukking kunnen zijn, hoogstens tijdelijk, de echte onderdrukking bestaat uit de dagelijkse ervaringen die vrouwen kunnen ondervinden in de werksfeer, familie, relaties, normen opgelegd door mannen en religie.
Door alles, zeg maar. Maar wat vind je van een burka dan?
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef:Op onze voorpagina hebben wij eerder aandacht besteed aan rokken voor mannen. <knip url's> maar hierboven is zeker leuk, en is hier ook op onze site te lezen.

Bedankt,
Lisa
Alsjeblieft. ;) Heb alleen maar gegoogled op mannen+rok...
Dan heb jullie deze zeker ook gemist?
http://www.genderstichting.be/nl/nieuws/01044.html
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Daar hebben wij in November al over geschreven -- zie in onze archief http://www.travestie.org/html/index.php ... how&id=148

Lisa :wink:
If all else fails, buy new shoes
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ik moet eerlijk zeggen dat de jongeman op de foto bij het artikel op de home sectie toch wel heel smakelijk in zijn rok zit. Ik geloof dat ik deze trend wel kan waarderen
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Alleen die schoenen en sokken. . . . . :-? :-? :-? :-?

dat kan veel eleganter. Laarsjes of French Soles (pinkslippers favoriet)
liefs, Josette
Plaats reactie