Gevoelens.

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Re: Gevoelens.

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Ik snap de relevantie van jouw opmerking niet, binnen het kader van deze discussie.
Hoeft ook niet, ik zou er nog een lang verhaal achteraan breien maar bedacht me.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Violet Skye schreef:Ik denk dat een doorsnee trans zich maaktl druk maakt om de afkeer van haar lichaam, dan dat ze bezig is jaloers te zijn op de borsten van haar partner. Voor zover ik weet willen de meeste tv's geen vrouwenlichaam, alleen vrouwenkleding. Of is een tv die haar benen en borsthaar etc niet scheert meer tv dan iemand die dat wel doet?
Het was een beetje beeldsprak, Violet, en ik probeerde het uit de oogpunt van de vrouw te bekijken. Maar, als een trans zich druk maakt om de afkeer van haar eigen lichaam, lijkt het mij niet verwonderlijk, als haar (vrouwelijke) partner zich toch niet af en toe afvraagt, of de trans ook niet een heel klein beetje is op haar lichaam, en dat bij het knuffelen of zo, ook niet af en toe denkt "wat zou ik ook graag zo eruitzien". Tenminste, dat kan ik mij wel voorstellen.

Vwb travestieten, in mijn beleving, en de beleving van heel veel travestieten die ik ken, gaat het om zo veel mogelijk als een vrouw eruitzien. Dat betekent, dat wij onze gezichten zo goed mogelijk scheren, benen en armen, en wie weet nog meer ook, misschien wat epileren aan onze gezicht. Dan makeup zo goed als mogelijk. Borstprothesen en misschien wat padding hier en daar om de illusie compleet te maken. En juist omdat wij er zo veel werk moeten doen, om zo -- wat wij beschouwen als --vrouwelijk eruit te mogen zien, kunnen wij wel jaloers zijn, op een vrouwenlichaam die dat van natuur heeft. Als wij, bijvoorbeeld, om een mooie decollete na te botsen, onszelf hebben ingetaped, en onze zelfklevende 85C borstprothesen hebben aangedaan, is het niet gek, dat wij een vrouw benijd, die er verder niks hoeft te doen daarvoor.

Er zijn ook travestieten, die er genoegen nemen met gewoon een jurk aantrekken, over ongeschoren benen en met baard; voor een aantal van hun is dat genoeg, en ik denk dat je gelijk hebt, ze zullen dat gevoel van jaloezie minder of helemaal niet hebben. Voor een andere groep, is dat alleen omdat ze niet verder durven gaan, en zullen ze wel dat gevoel hebben.

Sommige mensen maken een onderscheid tussen de twee soorten, en noemen de een crossdressers en de andere travestieten. Ik weet niet welke is welke, en eerlijk gezegd, interesseert het mij ook niet zo veel. Eenieder mag, wat mij betreft, hun gevoelens op zijn of haar eigen manier beleven. En als ze willen, dat ik ze "mevrouw" noem, dan doe ik dat ook.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Het was een beetje beeldsprak, Violet, en ik probeerde het uit de oogpunt van de vrouw te bekijken. Maar, als een trans zich druk maakt om de afkeer van haar eigen lichaam, lijkt het mij niet verwonderlijk, als haar (vrouwelijke) partner zich toch niet af en toe afvraagt, of de trans ook niet een heel klein beetje is op haar lichaam, en dat bij het knuffelen of zo, ook niet af en toe denkt "wat zou ik ook graag zo eruitzien". Tenminste, dat kan ik mij wel voorstellen.
Af en toe, maar niet op momenten dat je iets moet doen wat je liever niet doet. Ik ben vooral jaloers op het gemak waarmee vrouwen vrouw zijn, niemand die er aan twijfelt. Ik heb meer het gevoel dat ik eerst mijn vrouw zijn moet bewijzen, wil men me als vrouw zien.
Lisa met een S schreef: Vwb travestieten, in mijn beleving, en de beleving van heel veel travestieten die ik ken, gaat het om zo veel mogelijk als een vrouw eruitzien. Dat betekent, dat wij onze gezichten zo goed mogelijk scheren, benen en armen, en wie weet nog meer ook, misschien wat epileren aan onze gezicht. Dan makeup zo goed als mogelijk. Borstprothesen en misschien wat padding hier en daar om de illusie compleet te maken. En juist omdat wij er zo veel werk moeten doen, om zo -- wat wij beschouwen als --vrouwelijk eruit te mogen zien, kunnen wij wel jaloers zijn, op een vrouwenlichaam die dat van natuur heeft. Als wij, bijvoorbeeld, om een mooie decollete na te botsen, onszelf hebben ingetaped, en onze zelfklevende 85C borstprothesen hebben aangedaan, is het niet gek, dat wij een vrouw benijd, die er verder niks hoeft te doen daarvoor.
Nu heb ik maar 75aa maar dan ben ik al supertrots op. Maar volgens mij zou je in paniek raken als je op een avond ontdekt dat je borsten aan je lichaam vast gegroeid zijn. De jaloezie kan ik me echter, helemaal met dit antwoord van jou, wel voorstellen. Vergeet alleen niet dat bio vrouwen vaak ook heel veel moeite doen voor hun uiterlijk.
Lisa met een S schreef: Er zijn ook travestieten, die er genoegen nemen met gewoon een jurk aantrekken, over ongeschoren benen en met baard; voor een aantal van hun is dat genoeg, en ik denk dat je gelijk hebt, ze zullen dat gevoel van jaloezie minder of helemaal niet hebben. Voor een andere groep, is dat alleen omdat ze niet verder durven gaan, en zullen ze wel dat gevoel hebben.
Dat zijn de tv's die ik niet snap, een prachtige jurk en een baard... Op een amerikaanse yahoo groep voor transsen stond ooit een foto van een trans met een flinke c cup en nog veel meer borsthaar, dan heb ik ook iets van huh? Dat er tv's bestaan die niet verder durven kan ik wel begrijpen, maar ik vraag me wel af wat er eng aan is om je baard af tescheren, er zijn meer zonder dan met. Benen enz scheren is een heel ander verhaal, helemaal als je partner wel van een beetje lichaamshaar houdt.
Lisa met een S schreef: Sommige mensen maken een onderscheid tussen de twee soorten, en noemen de een crossdressers en de andere travestieten. Ik weet niet welke is welke, en eerlijk gezegd, interesseert het mij ook niet zo veel. Eenieder mag, wat mij betreft, hun gevoelens op zijn of haar eigen manier beleven. En als ze willen, dat ik ze "mevrouw" noem, dan doe ik dat ook.
Ik ben daar een beetje harder in, ik wil best mevrouw zeggen, maar wel met de voorwaarde dat die persoon moeite gedaan heeft om ook mevrouw te zijn, passabiliteit doet er daarbij niet toe, maar iemand met een baard ga ik geen mevrouw noemen. Wat ik over het verschil tussen crossdressers en travestieten heb gehoord is dat crossdresser de term is voor absoluut niet fetisjistische travestieten. Maar omdat iedereen zich zomaar van alles mag noemen valt er toch geen touw meer aan te knopen.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Violet Skye schreef:Af en toe, maar niet op momenten dat je iets moet doen wat je liever niet doet. Ik ben vooral jaloers op het gemak waarmee vrouwen vrouw zijn, niemand die er aan twijfelt. Ik heb meer het gevoel dat ik eerst mijn vrouw zijn moet bewijzen, wil men me als vrouw zien.
Dit zijn dingen, waar ik denk, dat ik het snap, maar niet altijd begrijp. Ik vermoed, dat wij ongeveer over dezelfde dingen praten, alleen vanuit onze eigen gezichtspunten, en dus met de nadruk op de dingen die voor onszelf belangrijk zijn. Maar ik denk, dat wij door dit thread allebei iets meer van elkaars gevoelens begrijpen.
Violet Skye schreef:Nu heb ik maar 75aa maar dan ben ik al supertrots op.
Terecht.
Violet Skye schreef:Maar volgens mij zou je in paniek raken als je op een avond ontdekt dat je borsten aan je lichaam vast gegroeid zijn.
Om eerlijk te zijn, ik weet het niet. Ik weet, bijvoorbeeld, dat mijn vrouw mij zou verlaten als ik ooit actief actie ondernam om borsten te ontwikkelen. En het zou natuurlijk de nodige maatschappelijke consequenties hebben. Maar als ik op een dag wakker zou worden met die dingen, dan zou ik mij kunnen beroepen op overmacht en, terwijl ik na de buitenwereld toch zou doen alsof het erg was, wel heel erg stiekum van zou genieten. Maar misschien heb je hier ook gelijk in. Helaas is de kans vrij klein, dat wij hier ooit achter zou komen.
Violet Skye schreef:Vergeet alleen niet dat bio vrouwen vaak ook heel veel moeite doen voor hun uiterlijk.
Dat vergeet ik helemaal niet. Maar het is doorgaans minder dan wat ik moet doen.
Violet Skye schreef:Dat zijn de tv's die ik niet snap, een prachtige jurk en een baard...
Ik ook niet.
Violet Skye schreef:Ik ben daar een beetje harder in
Ik denk dat dit een heel fundamentele verschil tussen ons is, misschien meer zelfs, dan hoe wij over travestie en transseksualiteit denken.
Violet Skye schreef:Maar omdat iedereen zich zomaar van alles mag noemen valt er toch geen touw meer aan te knopen.
Ook hier ben ik met je eens. Maar het kan mij eigenlijk weinig schelen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Lisa met een S schreef:

Borstprothesen en misschien wat padding hier en daar om de illusie compleet te maken.
Interessant zinnetje: "Om de illusie compleet te maken"

Waarschijnlijk ook weer niet relevant, maar best wel weer interessant.

Esther
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Esther schreef:Interessant zinnetje: "Om de illusie compleet te maken"

Waarschijnlijk ook weer niet relevant, maar best wel weer interessant.

Esther
Om de illusie compleet te maken, dat ik echt zo'n mooi figuurtje heb. Gelukkig hoef ik niet, zoals zoveel vrouwen vroeger, een corset of een step-in te dragen daarvoor.

Maar je hebt gelijk, is niet echt relevant. Of was er een punt die je wilde maken?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Dit zijn dingen, waar ik denk, dat ik het snap, maar niet altijd begrijp. Ik vermoed, dat wij ongeveer over dezelfde dingen praten, alleen vanuit onze eigen gezichtspunten, en dus met de nadruk op de dingen die voor onszelf belangrijk zijn. Maar ik denk, dat wij door dit thread allebei iets meer van elkaars gevoelens begrijpen.
Dat denk ik ook.
Lisa met een S schreef: Om eerlijk te zijn, ik weet het niet. Ik weet, bijvoorbeeld, dat mijn vrouw mij zou verlaten als ik ooit actief actie ondernam om borsten te ontwikkelen. En het zou natuurlijk de nodige maatschappelijke consequenties hebben. Maar als ik op een dag wakker zou worden met die dingen, dan zou ik mij kunnen beroepen op overmacht en, terwijl ik na de buitenwereld toch zou doen alsof het erg was, wel heel erg stiekum van zou genieten. Maar misschien heb je hier ook gelijk in. Helaas is de kans vrij klein, dat wij hier ooit achter zou komen.
Waarom dan doen alsof je het heel erg vindt, terwijl je er stiekum blij mee bent? Dat je partner weg is zodra je met hormonenen begint te experimenteren, kan ik me heel goed indenken. Iedere relatie begint eigenlijk toch met fysieke aantrekking, daarbij is ze op een man gevallen.
Lisa met een S schreef: Dat vergeet ik helemaal niet. Maar het is doorgaans minder dan wat ik moet doen.
Da's waar, maar jij hoeft alleen moeite te doen als je er zin aan hebt. Van vrouwen wordt verwacht dat ze er altijd en overal op hun best uitzien en de maatschappij legt de lat steeds hoger. Heb je [/url=http://www.vaginavrienden.nl]vagina vrienden[/url] wel eens gelezen? Goedele draaft wel een beetje door met haar trotslippen, maar verder heeft ze toch wel gelijk denk ik.

Lisa met een S schreef: Ik ook niet.
Droste...
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Dat er nadelen zijn aan het vrouw-zijn is mij bekend. Mijn vrouw verwijt mij regelmatig, dat ik alleen maar geinteresseerd bent, in wat ik de leuke kant van het vrouw-zijn beschouwen. Toch een voordeeltje, dat ik travo ben en niet trans, want ik mag dan van beide walen eten. Best of both worlds heb ik dan, hehehe. :wink:

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Lisa met een S schreef:
Esther schreef:Interessant zinnetje: "Om de illusie compleet te maken"

Waarschijnlijk ook weer niet relevant, maar best wel weer interessant.

Esther
Om de illusie compleet te maken, dat ik echt zo'n mooi figuurtje heb. Gelukkig hoef ik niet, zoals zoveel vrouwen vroeger, een corset of een step-in te dragen daarvoor.

Maar je hebt gelijk, is niet echt relevant. Of was er een punt die je wilde maken?

Lisa
Nee hoor Lisa, ik heb niet zo'n scoringsdrift meer :wink:

Esther
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef:Dat er nadelen zijn aan het vrouw-zijn is mij bekend. Mijn vrouw verwijt mij regelmatig, dat ik alleen maar geinteresseerd bent, in wat ik de leuke kant van het vrouw-zijn beschouwen. Toch een voordeeltje, dat ik travo ben en niet trans, want ik mag dan van beide walen eten. Best of both worlds heb ik dan, hehehe. :wink:
Ik heb zo'n 23 jaar van het ene walletje gegeten en heb nog zo'n 60 van het andere walletje te gaan. :P
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Esther schreef:Nee hoor Lisa, ik heb niet zo'n scoringsdrift meer :wink:
Een parabel:

Er was eens een grote woestijn, en in het woestijn bevonden zich een scorpioen en een schildpad. Op een dag, de scorpioen en de schildpad ontmoetten elkaar aan de oever van een grote, brede rivier. De scorpioen vroeg aan de schildpad “neem mij, als je blieft, op jouw rug naar de overkant, want ik kan niet zwemmen, en anders zou ik verdrinken”. Waarop de schildpad antwoordde, “Beslist niet. Jij bent een scorpioen, en zult mij doden zodra wij het water ingaan”. De scorpioen zei, “Vriend, dat zou zeker dom zijn. Want, als ik jou zou doden, zou ik dan zelf verdrinken. Bovendien, op jouw rug kan ik je beschermen tegen alle beesten in het rivier die schildpaden eten”. Na een lange overweging, stemde de schildpad eindelijk toe. De scorpioen klom op zijn rug, en ze gingen samen de rivier oversteken.
Halverweg, stak de scorpioen zijn angel in de nek van de schildpad. Snel trok het gif door het lichaam van de schildpad, en hij begon te sterven. “Dwaas!” zei de schildpad, “nu gaan wij beide dood! Waarom heb je dit in hemel’s naam gedaan?”
De scorpioen antwoordde, “Ik kon het niet helpen. Dat is nou eenmaal mijn natuur”.


Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lisa met een S schreef:Er zijn ook travestieten, die er genoegen nemen met gewoon een jurk aantrekken, over ongeschoren benen en met baard; voor een aantal van hun is dat genoeg, en ik denk dat je gelijk hebt, ze zullen dat gevoel van jaloezie minder of helemaal niet hebben.
En zelfs dat is de vraag: misschien zijn die wel jaloers op de vrouwen die zich geen zorgen hoeven te maken of de omgeving wel accepteert dat ze een jurk aantrekken? In alle eerlijkheid: dat gevoel van jaloezie herken ik heel erg goed. Of ik TV of TG of TS ben weet ik zelf (nog) niet, dat ben ik (nog) aan het onderzoeken.

Groetjes,

Annegreet
hotjoke
ff weer wat posten
Berichten: 29
Lid geworden op: do mei 27, 2004 17:31
Locatie: antwerpen

Bericht door hotjoke »

Annegreet schreef:
Lisa met een S schreef:Er zijn ook travestieten, die er genoegen nemen met gewoon een jurk aantrekken, over ongeschoren benen en met baard; voor een aantal van hun is dat genoeg, en ik denk dat je gelijk hebt, ze zullen dat gevoel van jaloezie minder of helemaal niet hebben.
En zelfs dat is de vraag: misschien zijn die wel jaloers op de vrouwen die zich geen zorgen hoeven te maken of de omgeving wel accepteert dat ze een jurk aantrekken? In alle eerlijkheid: dat gevoel van jaloezie herken ik heel erg goed. Of ik TV of TG of TS ben weet ik zelf (nog) niet, dat ben ik (nog) aan het onderzoeken.

Groetjes,

Annegreet
voor mij is het aantrekken van een rokje al voldoende om me vrouw te voelen. terloops had ik aan mijn vrouw gevraagd wat ze er van zou denken als ik een garderobe zou beginnen aanmaken en vb beginnen met een rokje. Eerst lachte ze ermee en nadien vond ze het helemaal niet leuk. Ze dacht dat het om een of andere fantasiespelletje ging. Dan vraag je wel af hoe je je gevoelens ooit kunt outen in respect voor elkaar? Het gaat niet vanzelf. Het zal moeten groeien om haar te vertellen wat travestie inhoud en geen bedreiging hoeft te zijn.
liefs en kusjes
joke
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Annegreet schreef:En zelfs dat is de vraag: misschien zijn die wel jaloers op de vrouwen die zich geen zorgen hoeven te maken of de omgeving wel accepteert dat ze een jurk aantrekken? In alle eerlijkheid: dat gevoel van jaloezie herken ik heel erg goed. Of ik TV of TG of TS ben weet ik zelf (nog) niet, dat ben ik (nog) aan het onderzoeken.
Dat gevoel van jaloezie herken ik heel goed: dat gevoel van, waarom mogen zij wel, maar ik niet? Maar ik denk, dat dat een andere soort jaloezie is, dan waarover ik het hier heb.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Lisa met een S schreef:
Esther schreef:Nee hoor Lisa, ik heb niet zo'n scoringsdrift meer :wink:
Een parabel:

Er was eens een grote woestijn, en in het woestijn bevonden zich een scorpioen en een schildpad.
Mooie parabel Lisa. Gooit me ver terug in de tijd. In mijn diensttijd, heeeeeeeel lang geleden, werd ik al "het schildpadje" genoemd.
Toch wel typisch om dat nu weer terug te horen.
En wat die schorpioen betreft: Ach leer er maar mee leven, je kunt het niet helpen, het is, zoals je zelf schrijft, de natuur.
En tegen de natuur moet je niet vechten.

Groetjes,
Esther
Plaats reactie