Esther schreef:Ik weiger Joost als Josette aan te spreken, laat staan te behandelen als vrouw....
Mocht jij, of Trav.org, hier problemen mee hebben hoor ik het wel.
IK heb er wel problemen hiermee. Want als Travestie.org toestaat, dat jij weigert om Josette als vrouw aan te spreken, omdat jij er toevallig haar redenen niet accepteert, hoe moeten wij optreden, tegen iemand die weigert mij, of welke travestiet dan ook die hier komt, als vrouw aan te spreken? Of die vindt dat een transseksueel geen echte vrouw is, en jij, of Joanne, of Violet als "hij" aanspreekt? Omdat Klazien schrijft dat haar naam maar een gebruikersnaam is, en helemaal niks met haarzelf te maken heeft, en verder weinig over haar achtergrond kwijt wil, mag ik dan haar als een "hij" aanspreken, omdat ik vermoed dat er waarschijnlijk een vent achter zit? Joy was ooit Sheibbie, een transgender, die zichzelf ergens tussen man en vrouw zag. Dan had ik haar ook nog een "hem" kunnen noemen. Getuigt het niet van gebrek aan respect om daarin nog vol te houden, wanneer ze aangeeft, dat ze zich nu meer vrouw voelt dan man, en als vrouw wenst te worden aangesproken? Mag ik Violet Skye nog "M_A" noemen, omdat ik weiger te accepteren, dat ze met een andere naam in het Forum wenst te worden aangesproken? Bij PinkSlipper staat een schoen. Mag ik haar als "het" aanspreken? Als iemand besluit om voor haar avatar haar huisdier te gebruiken, mag ik haar als hond behandelen?
Josette heeft weliswaar soms wel rare ideeen, dat is waar, maar ze heeft altijd iedereen
hier met respect behandeld -- meer respect, vaak, dan door andere leden soms is getoond, en heeft m.i., daarom
niet haar recht verspeeld, om met dezelfde respect te worden behandeld. Ben je niet eens met wat ze schrijft, ga ertegenin, dat is je goede recht. Maar, zoals Joanne het stelt, door haar als "Joost" aan te spreken, ontken je haar eigen beleving van haar eigen genderproblematiek, en beledig je haar daarbij.
Esther schreef:Cynthia schreef:OF vind jij soms dat er een soort ballottagecommissie zou moeten komen die naam en/of presentatie vooraf goed moet keuren? Dan ken ik nog wel meer gevallen waar vraagtekens bij gezet kunnen worden.
Wat die vraagtekens betreft heb je helemaal gelijk, ik schat zo'n 98% ????????????????????????????????????????????????????????
98%? En toch is het alleen maar Joost met wie je dit durft te doen.
Wat jouw gedachten over Josette, of mij, of wie dan ook, zijn, maakt mij niks uit. Het is niet onze bedoeling als een soort "Thoughtpolice" op te treden. Maar hier gelden bepaalde algemene fatsoensregels voor het omgaan met elkaar. Het minste wat wij kunnen verwachten van elkaar, is dat bij het treffen van elkaar bij Travestie.org, wij elkaar aanspreken, zoals wij wensen te worden aangesproken. Als dat hier niet eens meer kan, hoe kunnen wij verwachten, dat de maatschappij ons ooit zult accepteren en behandelen, zoals wij wensen te worden behandeld.
Om de wereld te veranderen, begin bij jezelf.
Lisa