tranny vote

Algemeen

Moderator: Moderators

Gesloten
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Cynthia schreef:Violet.
Telt je avatar ook mee met je presentatie?
Natuurlijk wel, maar aangezien Josette enige tijd terug er zelf voor gekozen heeft om zich hier onder de naam Josette te presenteren, is jouw vraag niet van belang volgens mij. Het is haar eigen keuze hierin. Dan is de mening van een ander over de combinatie niet relevant meer.

OF vind jij soms dat er een soort ballottagecommissie zou moeten komen die naam en/of presentatie vooraf goed moet keuren? Dan ken ik nog wel meer gevallen waar vraagtekens bij gezet kunnen worden.

Cynthia.
Cynthia, of mijn mening over de combinatie relevant is ja of nee, maak ik nog steeds zelf uit.
Wat die vraagtekens betreft heb je helemaal gelijk, ik schat zo'n 98% ????????????????????????????????????????????????????????

Esther
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Cynthia schreef: Natuurlijk wel, maar aangezien Josette enige tijd terug er zelf voor gekozen heeft om zich hier onder de naam Josette te presenteren, is jouw vraag niet van belang volgens mij. Het is haar eigen keuze hierin. Dan is de mening van een ander over de combinatie niet relevant meer.
Zolang ik een Joost zie, blijft het Joost.
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi Ik heb nu net gestemd en wel op nummer 2 van de VVD Mulder oet Meppel, een provincie genoot en zijn standpunt was ik het wel mee eens namelijk Wees zuinig met Europees geld en met agrarisch Nederland.
Maar of het de boeren helpt ik weet het niet, de regels worden wel in Brussel gemaakt. En zuinig zijn okee, maar niet (te) veel bezuinigen en helemaal niet op gezondheidszorg!!! waar onze regering zo hard mee bezig is. Gewoon idioot!!!

Groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

Forumwatch schreef: Travestie.org is een onafhankelijke website, welke tot doel heeft de verschillende facetten van travestie, transgenderisme en transseksualiteit te belichten. Een ieder kan het T* zijn op een andere wijze beleven. Daarom is het belangrijk om elkaar hierin te accepteren en respecteren. Wij streven dan ook naar respect onderling en van buitenaf.
Bij onderling respect, verstaan wij o.a., dat iemand die zich hier met een vrouwennaam presenteert, als vrouw wordt behandeld en aangesproken.
Er is ruimte voor serieuze discussies over de aarde en gender van groeperingen en/of individuen. Echter in het omgaan met elkaar, dient men elkaar aan te spreken, zoals de aangesproken persoon aangesproken wilt worden en hun presentatiegender niet in twijfel te trekken.
Travestie.org
Cynthia schreef:
Natuurlijk wel, maar aangezien Josette enige tijd terug er zelf voor gekozen heeft om zich hier onder de naam Josette te presenteren, is jouw vraag niet van belang volgens mij. Het is haar eigen keuze hierin. Dan is de mening van een ander over de combinatie niet relevant meer.

OF vind jij soms dat er een soort ballottagecommissie zou moeten komen die naam en/of presentatie vooraf goed moet keuren? Dan ken ik nog wel meer gevallen waar vraagtekens bij gezet kunnen worden.

Cynthia.
Streven naar onderling respect lijkt me een heel goede en mooie zaak. Maar respect kun je niet afdwingen. Dat moet je ook verdienen. Soms kan het ook zo zijn dat je respect verspeelt, door zelf heel respectloos te zijn in de richting van andere mensen. Het is dus iets wat je per geval moet bekijken.
En in het geval van Joost, zichzelf noemende Josette, wil ik fijntjes opmerken dat hij zich in het verleden in een aantal postings nogal respectloos over anderen heeft uitgelaten, in bewoordingen die ik hier liever niet wil herhalen.
Kortom ik ben het dus niet eens met Cynthia dat de mening van iemand anders irrelevant is wanneer iemand zich hier op een bepaalde manier presenteert. Met Violet ben ik het ook niet eens, want genderdysforie zit meestal tussen de oren, en dat zie je niet op een foto helaas.
Met Esther kan ik het helaas ook niet eens zijn, want helaas is de zelfpresentatie en de zelfduiding van iemand het enige wat je hebt, en wanneer in zijn algemeenheid iemand zich als Truusje betitelt terwijl ie als Karel uitziet, dat is dat niet voldoende reden om iemand dan maar als Karel te gaan bestempelen.
Een mogelijke variant lijkt me overigens ook om iemand gewoon te negeren als je het gevoel hebt dat ie de boel voor het lapje houdt.
De schokkende conclusie voor mezelf is dat ik het dus met niemand van de vorige scribenten eens ben, inclusief degenen die hier de regels stellen, hetgeen de vraag opwerpt of ik niet beter weer wat meer tijd in mijn koeien kan gaan steken.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

klazien-sark schreef:Een mogelijke variant lijkt me overigens ook om iemand gewoon te negeren als je het gevoel hebt dat ie de boel voor het lapje houdt.
De schokkende conclusie voor mezelf is dat ik het dus met niemand van de vorige scribenten eens ben, inclusief degenen die hier de regels stellen, hetgeen de vraag opwerpt of ik niet beter weer wat meer tijd in mijn koeien kan gaan steken.
Kijk en daar ben ik het dus mee eens. Ik zie ook een Joost op de foto maar als Joost liever Josette is wie ben ik (juist ik met mijn eigen gendersores) dan om daar tegen in te gaan. Het gedrag wat je vertoond door steevast Joost te blijven zeggen lijkt wat mij betreft heel erg op mensen die mij nog steeds bij mijn oude naam noemen. Dat is gebrek aan respect voor iemands genderproblematiek. Of dat zich nou tot een SRS of tot simpelweg een paar dameslaarzen verhoud. En als je gewoon niet door één deur kunt met iemand (Esther) dan is dat ook prima. Negeer die persoon dan. Bewust iemands mannen naam gebruiken hier is bewust iemand beledigen vind ik.

En Klazien als jij je hier niet thuis voelt omdat je een mening hebt die door niemand gedeelt wordt dan is dat toch alleen maar interessant. Discussieren doe je om je mening kenbaar te maken aan anderen. Als iedereen dezelfde mening heeft wordt het erg saai discussieren. En dus hoewel die koeien natuurlijk ook verzorgd moeten worden lijkt het me toch wel leuk als je hier nog een tijdje blijft rondhangen.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Violet en Esther.

Respect voor iemand anders is wel het minste dat je moet kunnen opbrengen vind ik.

Zelfs in de politiek kun je elkaars tegenpolen zjin, maar toch respect hebben voor je tegenstander.

En josette is niet eens een tegenstander, gewoon iemand die hier haar mening verkondigt. Ik ga jou toch ook niet opeens Karel of zo noemen als ik zou vinden dat je lijkt op iemand die ik ken die Karel heet (is trouwens een volkomen fictief voorbeeld hoor)!

Een beetje rekening houden met gevoelens heet dat.

Cynthia
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

enhe....? wie heeft nu wat gestemd vandaag?

mijn mams heeft vandaag vvd voor mij gestemd.....(met mijn toestemming btw)

mijn rede voor de vvd was als volgt. uit gewoonte....:S
ik heb bij de vvd eigenlijk altijd het gevoel dat ze geen appels met peren vergelijken en dat ze harden maar correcte keuzes durven te maken (ja ens soms zijn ze ook wel fout)
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Nataschja schreef:Hoi Ik heb nu net gestemd en wel op nummer 2 van de VVD Mulder oet Meppel, een provincie genoot en zijn standpunt was ik het wel mee eens namelijk Wees zuinig met Europees geld en met agrarisch Nederland.
Maar of het de boeren helpt ik weet het niet, de regels worden wel in Brussel gemaakt. En zuinig zijn okee, maar niet (te) veel bezuinigen en helemaal niet op gezondheidszorg!!! waar onze regering zo hard mee bezig is. Gewoon idioot!!!
Volgens mij is de vvd de grootste zorgsnijder. Heeft iets met liberalisme te maken, zo weinig mogelijk bemoeienis van de staat enzo, ieder z'n eigen verantwoordelijkheid en als je het niet kunt betalen heb je pech. Hopelijk heb ik vandaag meegeholpen om een flinke waakhond naar Brussel te sturen. SP dus.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Cynthia schreef:
Een beetje rekening houden met gevoelens heet dat.
Echt hartverscheurend gewoon. Maar zolang ik een meneer naast iedere posting zie, blijft het meneer.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Esther schreef:Ik weiger Joost als Josette aan te spreken, laat staan te behandelen als vrouw....
Mocht jij, of Trav.org, hier problemen mee hebben hoor ik het wel.
IK heb er wel problemen hiermee. Want als Travestie.org toestaat, dat jij weigert om Josette als vrouw aan te spreken, omdat jij er toevallig haar redenen niet accepteert, hoe moeten wij optreden, tegen iemand die weigert mij, of welke travestiet dan ook die hier komt, als vrouw aan te spreken? Of die vindt dat een transseksueel geen echte vrouw is, en jij, of Joanne, of Violet als "hij" aanspreekt? Omdat Klazien schrijft dat haar naam maar een gebruikersnaam is, en helemaal niks met haarzelf te maken heeft, en verder weinig over haar achtergrond kwijt wil, mag ik dan haar als een "hij" aanspreken, omdat ik vermoed dat er waarschijnlijk een vent achter zit? Joy was ooit Sheibbie, een transgender, die zichzelf ergens tussen man en vrouw zag. Dan had ik haar ook nog een "hem" kunnen noemen. Getuigt het niet van gebrek aan respect om daarin nog vol te houden, wanneer ze aangeeft, dat ze zich nu meer vrouw voelt dan man, en als vrouw wenst te worden aangesproken? Mag ik Violet Skye nog "M_A" noemen, omdat ik weiger te accepteren, dat ze met een andere naam in het Forum wenst te worden aangesproken? Bij PinkSlipper staat een schoen. Mag ik haar als "het" aanspreken? Als iemand besluit om voor haar avatar haar huisdier te gebruiken, mag ik haar als hond behandelen?

Josette heeft weliswaar soms wel rare ideeen, dat is waar, maar ze heeft altijd iedereen hier met respect behandeld -- meer respect, vaak, dan door andere leden soms is getoond, en heeft m.i., daarom niet haar recht verspeeld, om met dezelfde respect te worden behandeld. Ben je niet eens met wat ze schrijft, ga ertegenin, dat is je goede recht. Maar, zoals Joanne het stelt, door haar als "Joost" aan te spreken, ontken je haar eigen beleving van haar eigen genderproblematiek, en beledig je haar daarbij.
Esther schreef:
Cynthia schreef:OF vind jij soms dat er een soort ballottagecommissie zou moeten komen die naam en/of presentatie vooraf goed moet keuren? Dan ken ik nog wel meer gevallen waar vraagtekens bij gezet kunnen worden.
Wat die vraagtekens betreft heb je helemaal gelijk, ik schat zo'n 98% ????????????????????????????????????????????????????????
98%? En toch is het alleen maar Joost met wie je dit durft te doen.

Wat jouw gedachten over Josette, of mij, of wie dan ook, zijn, maakt mij niks uit. Het is niet onze bedoeling als een soort "Thoughtpolice" op te treden. Maar hier gelden bepaalde algemene fatsoensregels voor het omgaan met elkaar. Het minste wat wij kunnen verwachten van elkaar, is dat bij het treffen van elkaar bij Travestie.org, wij elkaar aanspreken, zoals wij wensen te worden aangesproken. Als dat hier niet eens meer kan, hoe kunnen wij verwachten, dat de maatschappij ons ooit zult accepteren en behandelen, zoals wij wensen te worden behandeld. Om de wereld te veranderen, begin bij jezelf.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Monica Dreamgirl
ForumFan

tranny vote

Bericht door Monica Dreamgirl »

Effe terug naar het onderwerp.

D66 is kennelijk een minderhedenvriendelijke partij. Ze zijn in elk geval erg voor homo-emancipatie, en volgens m'n zus (die iets in een bestuur doet bij deze club) strekt dat zich ook uit tot tranny-emancipatie. Al vraag ik me af of Thom en Boris daar wel eens over nagedacht hebben. Verder is D66 natuurlijk net zo'n onderdeel van de hele corrupte, incompetente bende als alle anderen, dus heb ik er toch maar niet op gestemd.

Paul van Buitenen is tenminste van plan wat aan de corruptie te doen, maar voor de rest heeft hij niet veel programmapunten, laat staan een visie op de toekomst van de Unie. (Daarin is hij overigens niet de enige: geen enkele van de gevestigde partijen, met uitzondering van de SP, heeft nagedacht over het 'waarheen, waarvoor' van het Europese project. Ze komen niet verder dan vaag gewauwel.)

Normaal gesproken zou ik goed links hebben gestemd, maar aangezien ik het huidige EP een geldverslindend Mickey Mouse-parlement vind is een stem op een kandidaat, welke dan ook, een legitimatie van de status quo, en daar weiger ik aan mee te doen. Er moet namelijk wat veranderen. En als niemand van de huidige kandidaten en partijen zich comitteert aan een verandering waarvan ik denk dat die goed is stem ik dus op niemand. Vandaar: blanco.

Monica
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

Lisa met een S schreef: Josette heeft weliswaar soms wel rare ideeen, dat is waar, maar ze heeft altijd iedereen hier met respect behandeld -- meer respect, vaak, dan door andere leden soms is getoond, en heeft m.i., daarom niet haar recht verspeeld, om met dezelfde respect te worden behandeld. Ben je niet eens met wat ze schrijft, ga ertegenin, dat is je goede recht. Maar, zoals Joanne het stelt, door haar als "Joost" aan te spreken, ontken je haar eigen beleving van haar eigen genderproblematiek, en beledig je haar daarbij.
Joost schreef:Ilona, je bent een walgelijke trut. Van mijn part mogen ze jou weer terugzetten in je geslacht waarin je geboren bent: een man. Met alles er op en eraan: veel beharing, penis, geen borsten of neovagina. En zodoende veroordelen tot genderdysforie waar je nooit meer uitkomt.

Wat zeg je Lisa???
Dit staat nog steeds op het forum, en is niet gecorrigeerd of weggehaald.
Een typische wijze van respect tonen in de richting van iemand die hier meer dan 1000 veelal zeer opbouwende en positieve postings heeft neergezet.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Re: tranny vote

Bericht door petra_ »

Monica Dreamgirl schreef: En als niemand van de huidige kandidaten en partijen zich comitteert aan een verandering waarvan ik denk dat die goed is stem ik dus op niemand. Vandaar: blanco.

Monica
Dan heb je dus vanaf nu geen enkel recht van spreken vwb de Europese politiek. Het wordt hoog tijd voor een stemplicht.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: IK heb er wel problemen hiermee. Want als Travestie.org toestaat, dat jij weigert om Josette als vrouw aan te spreken, omdat jij er toevallig haar redenen niet accepteert, hoe moeten wij optreden, tegen iemand die weigert mij, of welke travestiet dan ook die hier komt, als vrouw aan te spreken? Of die vindt dat een transseksueel geen echte vrouw is, en jij, of Joanne, of Violet als "hij" aanspreekt?
Toevallig heb ik dinges erop betrapt dat hij m/v transen met hij aanduidt, daarop heb ik toen gereageerd met waarvan akte. Verder wou ik me er niet fruk om maken omdat Joost dat niet waard is. Enneh, jullie kunnen er zelf ook wat van, regelmatig worden er m/v's ge hijt op de voorpagina.
Lisa met een S schreef: Omdat Klazien schrijft dat haar naam maar een gebruikersnaam is, en helemaal niks met haarzelf te maken heeft, en verder weinig over haar achtergrond kwijt wil, mag ik dan haar als een "hij" aanspreken, omdat ik vermoed dat er waarschijnlijk een vent achter zit
Klazien presenteert zich als Klazien, dus is het Klazien. Ik zie niet iedere keer een grijnzende meneer naast haar postjes.
Lisa met een S schreef: Joy was ooit Sheibbie, een transgender, die zichzelf ergens tussen man en vrouw zag. Dan had ik haar ook nog een "hem" kunnen noemen. Getuigt het niet van gebrek aan respect om daarin nog vol te houden, wanneer ze aangeeft, dat ze zich nu meer vrouw voelt dan man, en als vrouw wenst te worden aangesproken?
Tsja, het is een beetje een vage foto, maar Joy lijkt op een vrouw.
Lisa met een S schreef: Mag ik Violet Skye nog "M_A" noemen, omdat ik weiger te accepteren, dat ze met een andere naam in het Forum wenst te worden aangesproken?
Je mag me Petra, s_t_y_x, Violet, Morbid of M_A noemen, of wat je ook maar wilt. Je kunt alleen niet ontkennen dat ik me als vrouw presenteer. Ik heb touwens geprobeerd om me weer te registreren als M_A maar die nick is bezet op een of andere manier.
Lisa met een S schreef:Bij PinkSlipper staat een schoen. Mag ik haar als "het" aanspreken? Als iemand besluit om voor haar avatar haar huisdier te gebruiken, mag ik haar als hond behandelen?
Pinkslipper vind ik een beetje een vreemde naam, maar ja, ik zie nergens een meneer dus noem ik haar een zij. Dat zal vast de bedoeling wel zijn.Op de chatbox heb ik bijvoorbeeld ook geleerd dat Panty een hele normale vrouwennaan is.
Lisa met een S schreef: Josette heeft weliswaar soms wel rare ideeen, dat is waar, maar ze heeft altijd iedereen hier met respect behandeld -- meer respect, vaak, dan door andere leden soms is getoond, en heeft m.i., daarom niet haar recht verspeeld, om met dezelfde respect te worden behandeld.
Bij Joost is het bij het minste of geringste godverdomme voor en godverdomme na.
Lisa met een S schreef: Ben je niet eens met wat ze schrijft, ga ertegenin, dat is je goede recht. Maar, zoals Joanne het stelt, door haar als "Joost" aan te spreken, ontken je haar eigen beleving van haar eigen genderproblematiek, en beledig je haar daarbij.
Sinds wanneer is graag damesschoenen willen dragen genderproblematiek?
Leonie
ForumFan

Re: tranny vote

Bericht door Leonie »

Monica Dreamgirl schreef:Effe terug naar het onderwerp.

D66 is kennelijk een minderhedenvriendelijke partij. Ze zijn in elk geval erg voor homo-emancipatie, en volgens m'n zus (die iets in een bestuur doet bij deze club) strekt dat zich ook uit tot tranny-emancipatie. Al vraag ik me af of Thom en Boris daar wel eens over nagedacht hebben. Verder is D66 natuurlijk net zo'n onderdeel van de hele corrupte, incompetente bende als alle anderen, dus heb ik er toch maar niet op gestemd.

Paul van Buitenen is tenminste van plan wat aan de corruptie te doen, maar voor de rest heeft hij niet veel programmapunten, laat staan een visie op de toekomst van de Unie. (Daarin is hij overigens niet de enige: geen enkele van de gevestigde partijen, met uitzondering van de SP, heeft nagedacht over het 'waarheen, waarvoor' van het Europese project. Ze komen niet verder dan vaag gewauwel.)

Normaal gesproken zou ik goed links hebben gestemd, maar aangezien ik het huidige EP een geldverslindend Mickey Mouse-parlement vind is een stem op een kandidaat, welke dan ook, een legitimatie van de status quo, en daar weiger ik aan mee te doen. Er moet namelijk wat veranderen. En als niemand van de huidige kandidaten en partijen zich comitteert aan een verandering waarvan ik denk dat die goed is stem ik dus op niemand. Vandaar: blanco.

Monica
je stemt nu dus je kan ook niet klagen? als je vind dat er financieel wanbeleid word gevoerd moet je op iemand stemmen die zich daar het minst schuldig aan maakt of iemand die zegt er een punt van te maken. niet stemmen zal weinig helpen om "europa" terug te draaien.
Gesloten