emotionele integratie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
marian.t
daar ben ik weer

Bericht door marian.t »

Goed, daar gaan we weer,
- Esther, je hebt gelijk, ik had de woorden van Violet niet zo mogen verdraaien, dat die in mijn kraam te pas kwamen. Sorry, Violet

- Violet, ik blijf het een kippenhok vinden als iedereen maar grappig kan doen op serieuze vragen zonder daar op gewezen te worden.
- Als ik lees wat ik lees ben ik het ook niet me je eens: het is inktzwart. Ik kan niet bewijzen dat er een hogere macht of iets anders bestaat, maar jij het tegendeel ook niet. We zullen het later weten. Heb je wel eens naar de sterren gekeken?
- Er wordt in de laatste berichten blijkbaar vanuit gegaan dat ik transsexueel ben/wil zijn. Het probleem is dat ik dat nou net niet weet. En als het zo mocht zijn, denk ik dat ik er niet aan begin omdat ik te oud ben.
- Ik heb er geen enkel probleem mee, maar ik weet ook dat een transsexueel daarmee nog geen vrouw wordt.
- Elk probleem is toch een afweging van ‘belangen’. En zo is het toch ook hier mee?
- En tenslotte: ik ben echt niet van plan, Violet, om het onderzoek hierover na te snuffelen, te meer niet omdat je er zelf in je antwoorden van uitgaat dat het waarschijnlijk mede een biologisch/genetische grondslag heeft.

Misschien terug naar het onderwerp, NEI. Is -met dank aan degenen die me daar op geantwoord hebben- dit het enige wat jullie daarover kunnen zeggen? Ik heb vanmiddag weer opnieuw met iemand daarover gesproken en het optimisme wat daaruit klinkt maakt me voortdurend wantrouwig, hoewel die veel ware dingen zei. Ik blijf er bij dat veel dingen niet te hanteren zijn, hoogstens te accepteren, maar dat hoort in het boek van NEI blijkbaar niet thuis.
Liefs Marian
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

marian.t schreef:Goed, daar gaan we weer,
- Esther, je hebt gelijk, ik had de woorden van Violet niet zo mogen verdraaien, dat die in mijn kraam te pas kwamen. Sorry, Violet
Geeft niet, als het mij uitkomt dan doe ik precies hetzelfde.
marian.t schreef: - Violet, ik blijf het een kippenhok vinden als iedereen maar grappig kan doen op serieuze vragen zonder daar op gewezen te worden.
Dat mag je vinden maar ik vind het niet gepast om in je 2e posting op dit forum al iemand te wijzen op wat jij denkt dat wel of niet kan. Je komt hier pas om de hoek kijken. Bovendien is relativering van iets dmv een grap vaak erg hulpvol.
marian.t schreef: - Als ik lees wat ik lees ben ik het ook niet me je eens: het is inktzwart. Ik kan niet bewijzen dat er een hogere macht of iets anders bestaat, maar jij het tegendeel ook niet. We zullen het later weten. Heb je wel eens naar de sterren gekeken?
Vaak, heel vaak. Ik heb me kapot gepiekerd over de vraag wat er is als het licht er nog niet is, het heelal schijnt zich uit te breiden met 150.000 meter per seconde... Mijn antwoord heb ik gevonden, het doet er niet toe. En wat God betreft kan ik inderdaad niet bewijzen dat ie niet bestaat. Maar kun jij om je heen kijken en geloven dat alles wordt bestuurd door een goede hogere macht?
marian.t schreef: - Er wordt in de laatste berichten blijkbaar vanuit gegaan dat ik transsexueel ben/wil zijn. Het probleem is dat ik dat nou net niet weet. En als het zo mocht zijn, denk ik dat ik er niet aan begin omdat ik te oud ben.
Het goede nieuws: je bent zeer waarschijnlijk niet transseksueel, dat zou namelijk betekenen dat je leidt aan het onvermogen om fatsoelijk te kunnen leven in het geboorte geslacht. Ik ga er ook niet vanuit dat je trans bent, ik ga er vanuit dat je veel te graag "iets meer*" dan een normale trava wilt zijn. Je kunt ook gewoon je gevoelens volgen en zien waar je je wel of niet goed bij voelt Ik snap dat je haast hebt, maar je zoekt te hard.

* als in meer genderdysforisch
marian.t schreef: - Ik heb er geen enkel probleem mee, maar ik weet ook dat een transsexueel daarmee nog geen vrouw wordt.
Iets wat ik uiterst vervelend vind.
marian.t schreef: - Elk probleem is toch een afweging van ‘belangen’. En zo is het toch ook hier mee?
Nee, wat moet, dat moet. Transseksualiteit is geen keus. Er valt niks af te wegen.
marian.t schreef: - En tenslotte: ik ben echt niet van plan, Violet, om het onderzoek hierover na te snuffelen, te meer niet omdat je er zelf in je antwoorden van uitgaat dat het waarschijnlijk mede een biologisch/genetische grondslag heeft.
Ehm, je beroept je dus op bestaande onderzoeken maar als je gevraagd wordt of je die onderzoeken wilt delen, heb je geen zin om ze op te zoeken? Lekker makkelijk.
marian.t schreef: Misschien terug naar het onderwerp, NEI. Is -met dank aan degenen die me daar op geantwoord hebben- dit het enige wat jullie daarover kunnen zeggen? Ik heb vanmiddag weer opnieuw met iemand daarover gesproken en het optimisme wat daaruit klinkt maakt me voortdurend wantrouwig, hoewel die veel ware dingen zei. Ik blijf er bij dat veel dingen niet te hanteren zijn, hoogstens te accepteren, maar dat hoort in het boek van NEI blijkbaar niet thuis.
Zoals ik zei, je zoekt te hard. Of je wilt te graag. Roy Martina kan ik niet serieus nemen nadat ik z'n anti sars tips gelezen heb. Een of andere gekke goeroe die net doet alsof er een reëele kans bestaat om sars op te lopen in Nederland. Heb je Shar het medium wel eens gezien? Die weet door middel van je vragen te stellen, je antwoorden te sturen. Dat lijkt me ook nogal makkelijk te doen met die duim en wijsvinger methode. Ze stellen een vraag en mogen zelf het antwoord verzinnen en vertellen je zo wat je graag wilt horen...
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

marian.t schreef:Misschien terug naar het onderwerp, NEI. Is -met dank aan degenen die me daar op geantwoord hebben- dit het enige wat jullie daarover kunnen zeggen? Ik heb vanmiddag weer opnieuw met iemand daarover gesproken en het optimisme wat daaruit klinkt maakt me voortdurend wantrouwig, hoewel die veel ware dingen zei. Ik blijf er bij dat veel dingen niet te hanteren zijn, hoogstens te accepteren, maar dat hoort in het boek van NEI blijkbaar niet thuis.
Liefs Marian
Wat ik wil zeggen Marian is dat ik je adviseer om bij die intuitie te blijven van dat wantrouwen. Laat je niet meeslepen door het enthousiasme van anderen, want het is hun verhaal, en niet het jouwe. Een gezonde distantie en relativering van 'ahah Erlebnissen' behoedt je ook voor grote teleurstellingen als die hoge aspiraties en pretenties van NEI voor jou toevallig geen soulaas bieden. En de vragen waar je mee zit over je genderidentiteit ... Naar mijn vaste overtuiging kun je daarvoor beter bij een goede gendertherapeut terecht.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
marian.t
daar ben ik weer

Bericht door marian.t »

Violet,

- Ik zie absoluut niet in waarom iemand (als beginneling, laten we maar zeggen) na een aantal berichten niet kan zeggen wat hij/zij vindt. Heb jij het alleenrecht om daarover te oordelen? Verziek het probleem nou niet.
- Wat betreft die hogere macht. Ik heb gezegd dat ik het niet weet. Jij wel?
- Ik heb niet zo veel tijd meer en of ik me ooit goed zal voelen, zal de tijd uitwijzen. Waar ik in dat schaaltje van de T terecht zal komen zie ik wel.
- Je onderschat de mogelijkheden om dingen te onderdrukken tot je er echt mee geconfonteerd wordt. Dus je conclusie is volstrekt voorbarig. Er valt wel degelijk iets af te wegen.
- Je hebt over NEI blijkbaar gelezen. En geef dus een normaal antwoord op een normale vraag. Er is niet alleen hankie-pankie aan de hand, maar iets wat mensen blijkbaar aanspreekt.

Klazien, dank

liefs Marian
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

marian.t schreef: - Ik zie absoluut niet in waarom iemand (als beginneling, laten we maar zeggen) na een aantal berichten niet kan zeggen wat hij/zij vindt. Heb jij het alleenrecht om daarover te oordelen? Verziek het probleem nou niet.
Tuurlijk mag je zeggen wat je vindt, je mag alleen niet zeggen dat iemand iets niet schrijven mag. Je komt binnenvallen en vind het direkt een kippenhok.
marian.t schreef: - Wat betreft die hogere macht. Ik heb gezegd dat ik het niet weet. Jij wel?
Nope.
marian.t schreef: - Ik heb niet zo veel tijd meer en of ik me ooit goed zal voelen, zal de tijd uitwijzen. Waar ik in dat schaaltje van de T terecht zal komen zie ik wel.
Je hebt het 65 jaar als man weten vol te houden, zou het niet makkelijker zijn om dat te blijven doen?
marian.t schreef: - Je onderschat de mogelijkheden om dingen te onderdrukken tot je er echt mee geconfonteerd wordt. Dus je conclusie is volstrekt voorbarig. Er valt wel degelijk iets af te wegen.
Niet als je trans bent, dan moet je.
marian.t schreef: - Je hebt over NEI blijkbaar gelezen. En geef dus een normaal antwoord op een normale vraag. Er is niet alleen hankie-pankie aan de hand, maar iets wat mensen blijkbaar aanspreekt.
Er is zoveel onzin dat mensen aanspreekt. Als je het maar hard gnoeg gelooft, denk je vanzelf dat het werkt.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

Violet, hier botsen twee werelden. Jij met je ervaring van internet-debating en discussiëren op het scherp van de snede. Marian met een serieuze vraagstelling die graag een antwoord wil op een directe inhoudelijke vraag. Je zou een stapje terug moeten doen denk ik, en een poging moeten ondernemen om je in haar te verplaatsen. Die twee werelden sporen gewoon niet namelijk.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

vs>Het goede nieuws: je bent zeer waarschijnlijk niet transseksueel, dat zou namelijk betekenen dat je leidt aan het onvermogen om fatsoelijk te kunnen leven in het geboorte geslacht. Ik ga er ook niet vanuit dat je trans bent, ik ga er vanuit dat je veel te graag "iets meer*" dan een normale trava wilt zijn. Je kunt ook gewoon je gevoelens volgen en zien waar je je wel of niet goed bij voelt Ik snap dat je haast hebt, maar je zoekt te hard

--------tot nu toe heb ik bewust de discussie gevolg en even niet gereageerd, nu wil ik het volgende kwijt over bovenstaande
ik vind het erg link om deze uitspraak te doen, helemaal over iemand die je nauwelijks kent en daarmee valt ook jou min of meer hetzelfde te verwijten als dat je marian verweet, dat ze iemand terecht wilde wijzen die ze nauwelijks kent

ik begrijp niet hoe je het in je hoofd haalt iemand uit de losse pols maar ff een diagnose toe te delen, zeker als je weet hoe gevoelig zon diagnose ligt

ik vind het totally not done

algemeen: ben ik nog steeds van mening dat een geinig bedoelde oipmerking moet kunnen, het haalt vaak de zware lading wat weg en voor mij werkt zoiets iig relativerend
kun je daar niet mee overweg dan is dat vooral jou probleem, mensen terecht gaan wijzen dat ze dergelijke opmerkingen niet meer moeten maken is niet de manier om dat probleem voor jouw op te lossen, je hebt immers geen enkele vat op het doen en laten van een ander, wel op het doen en laten van jezelf

shalom

Joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Nee, wat moet, dat moet. Transseksualiteit is geen keus. Er valt niks af te wegen

---er valt wel degelijk wat af te wegen, nee transseksualiteit is geen keus, wel wat je er vervolgens mee doet, op welke manier, wanneer, is dat alles haalbaar? etc

Joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

marjan

je zit met een hele hoop vragen en dat is niet verkeerd, zelfonderzoek kan nooit kwaad
je bent hier nieuw en dat maakt voor mij geen ene moer uit hoe je me benaderd, degene die hier langer zitten hebben niet meer rechten

ook ik denk dat je bij een gendertherapeut(e) verder komt als hier, al is het maar omdat je daar 1 op 1 praat en je geen bemoeienissen hebt van 3-den

tevens denk ik ok dat je te snel gaat, op zich is dat begrijpelijk maar gun jezelf ook de tijd en ruimte om uit te zoeken wie je werkelijk bent, ook al ben je al wat ouder, dat is geen reden om jezelf te forceren

verder zul je mij niet horen oordelen over wat jij voelt, of je trans bent of niet, ten 1e doet mijn mening daar niet toe, en ten 2e weet alleen jij dat

Joy
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Joy schreef: ---er valt wel degelijk wat af te wegen, nee transseksualiteit is geen keus, wel wat je er vervolgens mee doet, op welke manier, wanneer, is dat alles haalbaar? etc
Dat zijn afwegingen die pas later komen. Als je van geslacht moet veranderen valt er niets af te wegen behalve dan misschien zelfmoord. Hoe en wat en wanneer neem je voor lief, als je maar van je oude lichaam verlost wordt. Met een hoop geld aan achter de hand valt er dan inderdaad genoeg af te wegen. Wel of niet Thailand route, etc.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

klazien-sark schreef:Violet, hier botsen twee werelden. Jij met je ervaring van internet-debating en discussiëren op het scherp van de snede. Marian met een serieuze vraagstelling die graag een antwoord wil op een directe inhoudelijke vraag. Je zou een stapje terug moeten doen denk ik, en een poging moeten ondernemen om je in haar te verplaatsen. Die twee werelden sporen gewoon niet namelijk.
Ok, in andere woorden en dan ben ik wel klaar met dit draadje. Marian, als je met je gender gevoelens aan de gang wilt, ga dan naar een gendertherapeut. Ik weet dat je veel kunt onderdrukken maar onderdrukte herinneringen zijn nou eenmaal niet de meest betrouwbare. Als je daar dan ook nog over gaat praten met een therapeut van twijfelachtig allooi, raak je waarschijnlijk alleen maar meer in de war.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
marian.t
daar ben ik weer

Bericht door marian.t »

Ha, nu zijn we eindelijk aan het probleem. Ik probeer duidelijkheid te krijgen via het officiele circuit en tot op dat moment houd ik verder mijn mond.

Liefs Marian
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Ha, nu zijn we eindelijk aan het probleem. Ik probeer duidelijkheid te krijgen via het officiele circuit en tot op dat moment houd ik verder mijn mond

----helemaal? zou jammer zijn, kan je bijdragen wel waarderen:)

Joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

vruit dan, ff nog

marjan>Joy , het laatste serieuze antwoord vind ik bij jou op het topic en daarna lijkt het wel ontspoord. Als ik jou antwoord, dan doe ik dat ook met name voor Joanna en Klazien:
- Je moet in je antwoord op serieuze problemen geen grappig, niet serieus antwoord geven. Je bent oud genoeg om dan je mond te houden.

----------ik acht meerderheid van forum oud genoeg om daar weer mee om te gaan, net zoals ik met anderen dien om te gaan

knip>En misschien –en dat was de vraag- kan NEI me in mijn gevoelens bevestigen. Zoals je zelf zegt kan iedere therapie dat overigens -als je er zelf bij bent-, anders wordt het een disaster. Ik ben het (voor zover ik dat kan beoordelen) dus op dit punt met je eens. Maar het is als de bron niet wordt aangepakt niet meer dan een ‘doekje voor het bloeden’.

-----------ik begrijp niet goed welke bron je bedoeld, wanneer je de
oorzaak (bron) weet van transseksualiteit, kan je dat welicht helpen in het plaatsen in je leven ,maar dat is dan ook alles

het zou wel schelen als je bijv dmv een pet-scan aan zou kunnen tonen dat je vrouwelijke(re) hersenen hebt

(zoal bijv bij adhd, is het prettig dat je aan buitenwereld wetenschappelijk kan aantonen dat je altijd gelijk hebt gehad wat betrefd je stoornis,al is dat maar tijdelijk)

- Ik neem aan dat je de huidige inzichten van het hormonen- en hersenonderzoek niet ontkent en dat bedoel ik met genetisch/hormonale/biologische grondslag. Dat is geen geloof, maar een feit.

--------feiten zijn feiten totdat ze weerlegd worden vanwege het feit dat men meer kennis heeft kunnen vergaren, niets is absoluut waar
waarheid zit hem in tijd

- Wat ik bedoel is precies wat ik zeg: heb je je geaardheid als T expliciet naar voren gebracht/kunnen brengen in Nei-verband en heb je zo je depressie kunnen wegwerken of heb je over andere dingen zitten praten, die een depressie kunnen veroorzaken en zo weer een nieuw schild opgebouwd?

----------ik heb weinig gepraat (voordeel van nei)mijn klachten betroffen toendertijd niet genderdysforische klachten, was nog niet aan de orde

Of ben je zo aangepast dat het hele gebeuren je niet meer raakt? Je hoeft natuurlijk geen open antwoord te geven.

---------aangepast aan wat?depressie? de chaos van genderdysfoor zijn?

- Tussen de regels door lees ik in je reactie dus antwoorden die mijn gedachten bevestigen/aan het denken zetten.

------das niet verkeerd:)

Nogmaals ook in andere reacties, zoals van Joanna en Klazien, zie ik pogingen om het probleem serieus te nemen en niet over tafel te rollen met anderen. Sommige andere reacties vind ik thuishoren in een soort ‘burenruzie’. Mijn idee is: schei daarmee uit en zeg niet meer en ook niet minder dan je te zeggen hebt. De T-wereld lijkt wel op de ‘normale’. Ik neem aan dat jullie weten wat ik daarmee bedoel.

--------in de wereld van genderdysforie zul je je vaak wat harder op moeten stellen dan je werkelijk zou willen, ook ik ken momenten van verbitterd voelen, hard moeten zijn, terwijl dat niet echt mijn aard is, noodzaak om te overleven en vaak trekt dat zich ook naar hier door, al dan niet bewust of onbewust, overleving

daarin worden vaak harde uitspraken gedaan,en tevens is het menselijk om je zo nu en dan als kip in kippenhok te gedragen, krijg je nu eenmaal als je veel kippen in een te klein hokje propt:P

Joy
marian.t
daar ben ik weer

Bericht door marian.t »

Toch maar weer, ik kan het niet laten en de reacties komen nu op een ander niveau.

- Het eerste wat me opvalt is dat de reacties zich toespitsen op transsexualiteit. Ik zelf denk/voel, denk ik, dat het dat niet is. Ik denk ergens een tussenvorm, die moeilijk uit te leggen is, maar die me tot nu toe altijd de mogelijkheid heeft gegeven om er mee te leven. Heel plastisch uitgedrukt: ik denk dat ik minder moeite heb met het verwijderen van mijn penis dan een vrouw met de verwijdering van haar borsten. Maar ik heb geen hekel aan mijn lijf, zoals bij transsexuelen blijkbaar hoort, maar het andere is ook niet per definitie een ideaal. Kortom, ik hang er blijkbaar ergens tussenin.
- Ik loop te snel. Ja, dat vind ik ook. Alleen ik kan het niet laten. Dat heeft niet alleen te maken met de korte tijd die ik nog heb (en die kom ik als ‘man’ heus wel door), maar ook met 65 jaar repressie en ook met een kritische levensfase, waarin alles onder je voeten wegvalt.
- Dat je je gevoel niet ‘echt’ kunt manipuleren en dat het gedrag iets anders is, weet ik natuurlijk ook. Wel kun je je gevoel uitschakelen door – om het maar platvloers te zeggen- aan andere dingen te denken en andere verplichtingen te hebben. Ik heb in mijn leven niks anders gedaan. En de vraag is wat ik verder met mijn gedrag moet doen.
- Ik vraag me ook steeds af: wat zou ik nou willen als ik in een andere cultuur leefde, waar vrouwen een andere positie innemen en onderdrukt worden? Zeg nou niet, dat zijn krantenberichten, want ook daar ben ik niet zo van onder de indruk. Vaak hebben mannen en vrouwen een andere rol, maar ergens vullen die elkaar aan. Wij als westerlingen oordelen daar veel te gemakkelijk over.
- Joy, ik weet niet of het je kan schelen, maar je hebt het in je reacties allang goed gemaakt, waar ik tegen reageerde. Laten we maar zeggen: het is onervarenheid van mij met deze site en extra geprikkeldheid omdat het me zo hoog zit en ik er lang over na heb moeten denken of dit nou iets zou kunnen betekenen.
- En ik zal jullie advies om het via gendertherapeuten uit te zoeken, volgen

Liefs, Marian
Plaats reactie