Je moet beter lezen, Violet. Ze zeggen expliciet, dat je met een andere geslacht als datgene dat op je geboorte akte staat, mag inschrijven. Bovendien is de situatie in Engeland anders dan in Nederland. De strekking van de paspoort verhaal, is dat je in Engeland via een zgn. Deed Poll je naam kan veranderen. Dit is zo makkelijk het is tegenwoordig on-line te doen. Een naamsverandering via Deed Poll kan worden gebruikt, om een nieuwe paspoort of rijbewijs onder die naam te verkrijgen. (Overigens wordt een Deed Poll niet in Nederland herkend, dus als Ringo Starr naar Nederland kwam wonen, zou hij zich als Richard Starkey moeten inschrijven bij het burgerlijke stand, en zou dit op zijn Rijbewijs komen te staan. Echter, bij de Vreemdelingpolitie, wordt de naam in zijn paspoort als geldend verklaard, en krijgt hij een verblijfsvergunning onder die naam.) Dus, wordt hier gezegd, dat als je als vrouw leeft, en via Deed Poll je naam heeft veranderd, kan je als vrouw worden ingeschreven, ongeacht of je een SRS achter de rug hebt of niet.Violet Skye schreef:Deze is inderdaad leuk, ze maken je blij met een dode mus. Je kunt namelijk niet man op je geboorte akte hebben staan en vrouw op je paspoort. Beide worden tegelijkertijd gewijzigd, tenminste in Nederland.It should be noted that with the definitions above sex refers to a person’s anatomical or physical sex. Gender is less clearly defined but concerns gender identity, a person’s internal perception and experience of gender and gender role, the way in which a person lives in a community and interacts with others based on their gender identity.
The University will recognise the gender in which the individual lives in their everyday. In completing applications forms for admission to the University as a student or for employment, a person can indicate their sex or gender as that in which they live even where this differs from the sex recorded on their birth certificate. It is also acceptable to produce a passport as proof of identity rather than a birth certificate.
Voor de rest, ben ik redelijk met je eens, behalve dat ik wel geloof dat er meerdere vormen van genderdysforie zijn, die zich strekken van transseksualiteit tot en met travestie en misschien zelfs verder. Je hebt elders geschreven:
Ik heb ooit gesteld dat, je het verschil tussen transseksualiteit en travestie beter kan zoeken in het verschil in hun beleving c.q. afkeer van het man-zijn, dan in hun gevoelens over het vrouw-zijn. Want wij allen, travestieten (tenminste, bepaalde vormen van), transgenders, transseksuelen, beginnen ergens met de wens om vrouw te worden (of de gedachte, dat wij eigenlijk vrouwen zijn). Maar dat omzetten in daad komt pas wanneer je tot de conclusie komt, dat je niet meer verder als man kan of wil leven. En dat is vaak een geleidelijk proces.Violet Skye schreef:Ik denk dat een doorsnee trans zich maaktl druk maakt om de afkeer van haar lichaam, dan dat ze bezig is jaloers te zijn op de borsten van haar partner.
Lisa