Lisa met een S schreef:
Om je mening te baseren op wat je op de chat meemaken? Je zou beter moeten weten, Violet. Op de chat verschijnen heel veel mensen. TV's, pre-ops, post-ops, TG's (wat dan ook dat mag zijn), GG's en mannen, wel of niet partners. Voor iedereen die niet f/t als vrouw leeft, is de chat een van de plaatsen waar je je vrouw-zijn volledig uit kan leven. Een TV, in het beginfase van haar openbaring op de chat, heeft er behoefte om vaak over kleding en het kopen van, etc., te praten.
Sommige manieren van het beleven van vrouwelijkheid hebben me op z'n zachtst gezegd nogal verbaasd, meer dan ik verwacht had.
Lisa met een S schreef:
Winkelen is spannend, ja -- misschien niet zoals jij het bedoelt, maar omdat men bang is voor de reakties. En daar heb je in jouw huidige fase weinig verwantschap mee, en dat kan ik mij goed voorstellen. Een TS, in mijn ervaring, heeft er veel behoefte als ze voor het eerst op de chat komt, aan praten over haar gevoelens, maar ook over het proces, aanmeldingen, etc. Daar heb ik dan weinig verwantschap mee.
Ik ook, ik vertel wat ik ervan weet en klaar.
Lisa met een S schreef:
Maar eenmaal voorbij deze fase, praten de chatters wel over andere dingen onder mekaar, waar ze wel verwantschap vinden -- en dan kan het best zijn, dat op bepaalde gebieden je meer met mij gemeen hebt, dan met een andere TS.
Dat sluit ik ook niet uit, over hormonenen etc praten vind ik niet zo ontzettend intressant, dus zal ik waarschijnlijk leukere gesprekken met een ervaren tv kunnen voeren dan met een prille ts idd.
Lisa met een S schreef:
En doen de TV's mee in de gesprekken met de nieuwe TS'en -- door over hun gevoelens te praten, helpen ze de nieuwe TS-en te begrijpen juist waar ze van TV's verschillen. En de TS-en helpen de TV's, door kleding adviezen te geven, door advies te geven over hoe je je het beste als vrouw kunt presenteren.
Die vervolgens in de wind geslagen worden. Een citaat: "Mannen kijken eerst naar de lengte van je benen en de hoogte van je hakken, dan pas naar de rest en voor je het weet heb je al een toeter of een fluit te pakken." Ehm, ja ok...
Lisa met een S schreef:
En ook, om hun eigen gevoelens te begrijpen, want ook wij zitten met vragen, of wij toch genoegen kunnen nemen met het leven tussenin, of moeten wij ook het proces gaan volgen, waar jullie erinzitten. Heb je hier geen behoefte aan, dan hoef je niet te komen. Je bent duidelijk veel verder dan deze mensen. Maar wil je hen wel helpen, dan ben je welkom. Maar dan moet je juist een andere opstelling nemen hierover.
De hoofdreden van mijn aanwezigheid op de chat, is puur mijn eigen vermaak, als ik dan iemand kan helpen is dat meegenomen. Gisteren heb ik samen met een tv lingerie voor haar uitgezocht, allebei de Neckermann op schoot en roepen maar, blz zoveel nummer datendat. Best leuk. Maarreh, vraag je je dat vaak af, of je niet verder zou moeten?
Lisa met een S schreef:
Volgens mij zeggen wij hetzelfde.
Het lijkt er wel een beetje op.
Lisa met een S schreef:
Ja, ik ben een man. Dat is voor mij nooit im frage geweest. Maar wanneer ik mij als vrouw presenteer (en dat betekent ondermeer altijd hier op Travestie.org), heeft mijn vrouwelijke kant de boventoon en wens ik als vrouw te worden behandeld.
Och joh, ik zie je bijna als een soort van moederfiguur, ik zit me hier echt niet hoe Lisa als man zou zijn, want die ken ik niet. Al schoppend en tierend, steek ik soms ook nog wel eens wat van je op. Soms ga je me alleen een stapje te ver, dan krijg je dit soort discussies...
Lisa met een S schreef:
Soms lijkt het alsof je het tot kunst wilt verheven, om met iemand eens te zijn op zo een manier dat het lijkt alsof je hen tegenspreekt.
Grin.