Klazien,klazien-sark schreef:Maar wat jij 'beschamend' noemt is een andere zijde van de medaille. Dat zijn reacties van mensen die zich realiseren hoe voorzichtig je moet zijn om iemand op een spoor te zetten dat alleen maar ellende in het leven oplevert. Mensen die misschien van mening zijn dat je iemand beter een trap onder de kont kunt geven met een suggestie van 'doe even normaal jij, je bent nog jong en ga hier niet hoog van de toren blazen'.
Er zijn zat 15 jarigen in Nederland die anderen en zich zelf naar de mallemoer helpen. Ik benader mensen liever als volwassenen als ze hier met een volwassen praatje komen. En daar hoort een virtuele trap tegen de kont bij.
Accepteren zoals je bent??? Ik heb dat al eerder hier in een berichtje gezegd tegen een onnozelaar die voortdurend hoog van de toren blaast op dit forum en zich graag onder de vleugels van een moedertje forumdiva koestert: accepteren en respect is ook iets dat je moet verdienen. En dat je jong bent is geen excuus om je daaraan te mogen onttrekken.
We zijn het niet eens, dat mag. Ik snap je nu wel beter, da's goed.
Ik vind dat je 15-jarigen net als ieder ander het voordeel van de twijfel moet geven. Als 15-jarigen eerlijk met zichzelf omgaan (en lees het eerste bericht nog maar eens terug: in mijn beleving deed hij/zij dat), dan vind ik dat iemand niet een harde, afwijzende toon (de "trap onder de kont" zoals jij dat noemt) verdient.
Respect is ook zoiets waar we anders inzitten: respect krijg je van mij zolang niet blijkt dat je dat respect niet verdient. Da's iets anders dan: respect krijg je pas als ik je eerst een trap onder de kont gegeven heb en daarna mag je je eigen respect verdienen. Niet vervelend bedoeld, maar vraag je niet eigenlijk het onmogelijke van hem/haar?
Ik zal zijn/haar berichten dan ook inhoudelijk blijven beantwoorden.
Groetjes,
Annegreet