Ok, ik heb gewoon een paar vraagjes

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: Ok, ik heb gewoon een paar vraagjes

Bericht door Frederique_ »

klazien-sark schreef:Maar wat jij 'beschamend' noemt is een andere zijde van de medaille. Dat zijn reacties van mensen die zich realiseren hoe voorzichtig je moet zijn om iemand op een spoor te zetten dat alleen maar ellende in het leven oplevert. Mensen die misschien van mening zijn dat je iemand beter een trap onder de kont kunt geven met een suggestie van 'doe even normaal jij, je bent nog jong en ga hier niet hoog van de toren blazen'.
Er zijn zat 15 jarigen in Nederland die anderen en zich zelf naar de mallemoer helpen. Ik benader mensen liever als volwassenen als ze hier met een volwassen praatje komen. En daar hoort een virtuele trap tegen de kont bij.
Accepteren zoals je bent??? Ik heb dat al eerder hier in een berichtje gezegd tegen een onnozelaar die voortdurend hoog van de toren blaast op dit forum en zich graag onder de vleugels van een moedertje forumdiva koestert: accepteren en respect is ook iets dat je moet verdienen. En dat je jong bent is geen excuus om je daaraan te mogen onttrekken.
Klazien,

We zijn het niet eens, dat mag. Ik snap je nu wel beter, da's goed.

Ik vind dat je 15-jarigen net als ieder ander het voordeel van de twijfel moet geven. Als 15-jarigen eerlijk met zichzelf omgaan (en lees het eerste bericht nog maar eens terug: in mijn beleving deed hij/zij dat), dan vind ik dat iemand niet een harde, afwijzende toon (de "trap onder de kont" zoals jij dat noemt) verdient.

Respect is ook zoiets waar we anders inzitten: respect krijg je van mij zolang niet blijkt dat je dat respect niet verdient. Da's iets anders dan: respect krijg je pas als ik je eerst een trap onder de kont gegeven heb en daarna mag je je eigen respect verdienen. Niet vervelend bedoeld, maar vraag je niet eigenlijk het onmogelijke van hem/haar?

Ik zal zijn/haar berichten dan ook inhoudelijk blijven beantwoorden.

Groetjes,

Annegreet
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Re: Ok, ik heb gewoon een paar vraagjes

Bericht door Joanne »

klazien-sark schreef:Dit forum is geen genderteam met alle disciplines die noodzakelijk zijn om dergelijke gevoelens goed te kunnen plaatsen. Dit forum wordt bewoond door goedwillende amateurs zoals jij, die vanuit hun eigen ervaring iemand proberen te steunen. Dat is heel mooi en lovenswaardig.
Maar wat jij 'beschamend' noemt is een andere zijde van de medaille. Dat zijn reacties van mensen die zich realiseren hoe voorzichtig je moet zijn om iemand op een spoor te zetten dat alleen maar ellende in het leven oplevert. Mensen die misschien van mening zijn dat je iemand beter een trap onder de kont kunt geven met een suggestie van 'doe even normaal jij, je bent nog jong en ga hier niet hoog van de toren blazen'.
Er zijn zat 15 jarigen in Nederland die anderen en zich zelf naar de mallemoer helpen. Ik benader mensen liever als volwassenen als ze hier met een volwassen praatje komen. En daar hoort een virtuele trap tegen de kont bij.
Accepteren zoals je bent??? Ik heb dat al eerder hier in een berichtje gezegd tegen een onnozelaar die voortdurend hoog van de toren blaast op dit forum en zich graag onder de vleugels van een moedertje forumdiva koestert: accepteren en respect is ook iets dat je moet verdienen. En dat je jong bent is geen excuus om je daaraan te mogen onttrekken.
Met alle respect Klazien ik heb inderdaad gezien hoe je mensen als volwassenen behandelt en al helemaal hoe je Lieke als volwassene behandelt en als dat jou norm is ben ik blij dat ik nog maar aan het puberen ben net als Lieke. Dat moedertje Forumdiva kun je dus ook wel vergeten hehehe... Ik zeg gewoon wat ik denk probeer niet te bemoederen maar helaas is het soms nodig een andere stem te laten horen. Eentje met respect en iets meer positiviteit hoewel ik sommige van je zienswijzen onderschrijf.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Re: Ok, ik heb gewoon een paar vraagjes

Bericht door Joanne »

Annegreet schreef:Klazien,

We zijn het niet eens, dat mag. Ik snap je nu wel beter, da's goed.

Ik vind dat je 15-jarigen net als ieder ander het voordeel van de twijfel moet geven. Als 15-jarigen eerlijk met zichzelf omgaan (en lees het eerste bericht nog maar eens terug: in mijn beleving deed hij/zij dat), dan vind ik dat iemand niet een harde, afwijzende toon (de "trap onder de kont" zoals jij dat noemt) verdient.

Respect is ook zoiets waar we anders inzitten: respect krijg je van mij zolang niet blijkt dat je dat respect niet verdient. Da's iets anders dan: respect krijg je pas als ik je eerst een trap onder de kont gegeven heb en daarna mag je je eigen respect verdienen. Niet vervelend bedoeld, maar vraag je niet eigenlijk het onmogelijke van hem/haar?

Ik zal zijn/haar berichten dan ook inhoudelijk blijven beantwoorden.

Groetjes,

Annegreet
Helemaal mee eens.
klazien-sark
dagelijks aanwezig
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 18, 2003 20:23

Re: Ok, ik heb gewoon een paar vraagjes

Bericht door klazien-sark »

Annegreet schreef: Klazien,

We zijn het niet eens, dat mag. Ik snap je nu wel beter, da's goed.

Ik vind dat je 15-jarigen net als ieder ander het voordeel van de twijfel moet geven. Als 15-jarigen eerlijk met zichzelf omgaan (en lees het eerste bericht nog maar eens terug: in mijn beleving deed hij/zij dat), dan vind ik dat iemand niet een harde, afwijzende toon (de "trap onder de kont" zoals jij dat noemt) verdient.

Respect is ook zoiets waar we anders inzitten: respect krijg je van mij zolang niet blijkt dat je dat respect niet verdient. Da's iets anders dan: respect krijg je pas als ik je eerst een trap onder de kont gegeven heb en daarna mag je je eigen respect verdienen. Niet vervelend bedoeld, maar vraag je niet eigenlijk het onmogelijke van hem/haar?

Ik zal zijn/haar berichten dan ook inhoudelijk blijven beantwoorden.

Groetjes,

Annegreet
Ik ben (vrees ik) onduidelijk geweest. In mijn posting heb ik het over twee verschillende personen. Vanzelfsprekend heb je gelijk dat je iemand niet moet veroordelen totdat blijkt dat die iemand echt een scheve schaats rijdt.
Waar het mij met name om gaat dat hier soms mensen verschijnen die respect en acceptatie voor zichzelf opeisen zonder ook maar enige verantwoordingsplicht te voelen. Mensen met andere woorden die zichzelf in het centrum van de wereld plaatsen en die iedereen die kritische vragen stelt over hun 'performance' meteen neersabelen met verwensingen en onaangenaam woordgebruik (trut, blaten etc.). Op dit soort mensen doel ik als ik het heb over die (tweede) trap onder de kont. Maar je hebt gelijk, ik ben daar onduidelijk in geweest.
Een andere kwestie is de toonzetting van mijn berichten, en daar doelt Joanne ook op. Daar heb ik op een andere plek ook al iets over gezegd. Ik kies voor een recht voor zijn/haar raap stijl. En merk dat dat leuke discussies oplevert waar in tweede instantie de nuances en verfijningen erbij komen. Mijn berichten overziend kan ik toch niet zeggen dat ik inhoudelijke discussies uit de weg zou gaan en mij beperk tot kretologieën.
Mijn ervaring is dat er in de genderwereld vaak veel te aardig en lief voor elkaar wordt gedaan. Zo'n attitude leidt er helaas toe dat zelfkritiek niet echt wordt gestimuleerd. En als er iets is waar je bij de genderthematiek voor moet oppassen is dat je in aanmoedigingen en 'wat ben je toch dapper' sfeer verzandt.
Ik stel vast dat bij Lieke mijn bitchy welkom aardig in balans is gebracht door jou en een aantal andere dames met een zeer vriendelijke ontvangst. En dat we in deze vakantietijd van rust en vrede mede daardoor toch nog enig leven in de brouwerij hebben kunnen brengen. :P
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hehehe das ook wel weer zo :D

Maar ik heb in het verleden nogal eens meegemaakt dat mensen met die recht voor zijn raap theorie behoorlijk wat schade aan konden richten. Ik ben ook kritisch en soms ook wel recht voor zijn raap maar je opmerking over puisten en slecht nederlands vond ik eigenlijk meteen getuigen van een stukje arrogantie en gebrek aan respect. Maar laat ik het je anders zeggen. Ik vond de posting van Lieke niet van dien aard dat je reactie gerechtvaardigd was. Het had wat minder gekund zonder van je principes af te hoeven stappen. Niet alles is maar te vergoeilijken door die recht voor zijn raap theorie. Ben verder ook wel van mening dat er diepgaander met je gediscussieerd kan worden dus van kretologie beschuldig ik je dan ook niet maar een beetje minder kan best soms. Weten wat je wel en niet kunt zeggen en wanneer is ook een stukje wijsheid die ik bij jou vind passen en als ik dan zo'n reactie als bij Lieke zie dan gaan bij mij toch eventjes de haren in mijn nek rechtop staan. Ze is tenslotte pas 15 ook al zit ze op een volwassen site.

Daarnaast vraag ik me toch elke dag weer af wie je nu eigenlijk bent. Je hebt het wel eens over minx gehad dus heb je ongetwijfeld op NST gelezen. Vraag me dus af of ik je ken. Intrigerend:o)
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

adios
Laatst gewijzigd door Joy op za sep 18, 2004 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Yes we dare you, Klazien :D
klazien-sark
dagelijks aanwezig
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 18, 2003 20:23

Bericht door klazien-sark »

Joy schreef:---------er zal vast een reden zijn om klazien uit sark te heten en je op die manier structureel te blijven verschuilen achter je uitspraken

het zou echter getuigen van volwassen gedrag om dat masker af te werpen en gewoon te laten zien wie je werkelijk bent

Joy
Volwassen en onvolwassen gedrag op internet ... Dat lijkt me een onderwerp waar je heel wat topics mee kunt vullen. Persoonlijk ben ik van mening dat de naam 'Klazien Sark' niks met (on)volwassenheid te maken heeft, en met een 'masker afwerpen' heeft dat al helemaal niks te maken. Hoe symbolisch overigens, het gebruik van het woord masker in dit verband. Veel mensen lopen hier met een masker op, soms letterlijk, maar vaak ook figuurlijk. En dan zou Klazien nou net het 'masker' moeten afwerpen?
Ik heb in een reactie op een vraag van Lisa dit geschreven over Klazien: http://www.travestie.org/html/forum/vie ... ght=#26142
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

adios
Laatst gewijzigd door Joy op za sep 18, 2004 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ik ben geen draagster van een masker en ben volledig open over wie ik ben waar ik vandaan komen wat ik allemaal doe in mijn leven. Vanuit dat punt gezien ben ik dan ook nieuwsgierig naar de mens achter je gebruikersnaam. Als je mij dus in de kroeg zou zien zou ik je waarschijnlijk bij een gesprekje en een drankje naar je naam gevraagd hebben. Als je dat niet hier in het openbaar wil antwoorden mag je dat wat mij betreft ook via een PBtje doen. Is bij mij gewoon nieuwsgierigheid en heeft niets met een masker afwerpen van doen.
Ben benieuwd en voor het geval je het wil weten, discretie is verzekerd.
klazien-sark
dagelijks aanwezig
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 18, 2003 20:23

Bericht door klazien-sark »

Joanne schreef:Ik ben geen draagster van een masker en ben volledig open over wie ik ben waar ik vandaan komen wat ik allemaal doe in mijn leven. Vanuit dat punt gezien ben ik dan ook nieuwsgierig naar de mens achter je gebruikersnaam. Als je mij dus in de kroeg zou zien zou ik je waarschijnlijk bij een gesprekje en een drankje naar je naam gevraagd hebben. Als je dat niet hier in het openbaar wil antwoorden mag je dat wat mij betreft ook via een PBtje doen. Is bij mij gewoon nieuwsgierigheid en heeft niets met een masker afwerpen van doen.
Ben benieuwd en voor het geval je het wil weten, discretie is verzekerd.
Met het masker doelde ik op make-up (de baggerdiscussie). Ik moet inderdaad mijn woorden wat zorgvuldiger kiezen geloof ik, want anders blijf ik misverstanden oproepen. Maar het doet er niet meer toe, want dit is nummero 99.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Plaats reactie