Been haar, Jakkes

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
isabel
dagelijks aanwezig
Berichten: 99
Lid geworden op: za aug 07, 2004 17:10
Locatie: provincie Zeeland

Bericht door isabel »

Joanne schreef:de Braun Silképil eroverheen te halen.
Nou zijn er verschillende van dat soort apparaatjes te koop tegenwoordig... wie hebben er goede en slechte ervaringen mee?

-x-
Isa
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

De Braun kwam als beste uit de bus bij de consumentenbond destijds en mijn ervaringen met het plukkertje zijn erg goed. Als tweede kwam de philips uit de bus met dat ijselement waar je de huid een beetje mee verdooft alvorens te epileren. Belangrijk is in ieder geval je huid altijd strak te trekken bij het epileren. Dat vermindert de pijn en verhoogd de effectiviteit van het apparaat. Overigens ook belangrijk bij het epileren van je wenkbrauwen. Kreeg vandaag nog een compliment dat ik van die mooie gladde benen heb toen ik een jurk van een vriendin kreeg en die aan het passen was. Een prachtjurk en een pronkstukje overigens. Zit nu al een gelegenheid te bedenken hem te dragen.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Joanne schreef:Overigens ook belangrijk bij het epileren van je wenkbrauwen.
Hoe doe je dat dan? Ik doe dat met een pincet. Alleen blijf ik haartjes trekken. Na een week zitten er al weer verdwaalde haartjes onder mijn wenkbrauwen... :(
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

isabel schreef:
Joanne schreef:de Braun Silképil eroverheen te halen.
Nou zijn er verschillende van dat soort apparaatjes te koop tegenwoordig... wie hebben er goede en slechte ervaringen mee?

-x-
Isa
Nou, ik had eerst de Braun silkepil(oudere model), nu heb ik de Philips satinelle en ik moet zeggen dat me het apparatje van Philips stukken beter bevalt als dat van Braun, de grijpers hebben een V-vorm en pakken het haar beter, dit viel tegen bij het Brauntoestel, maar er is tegenwoordig geloof ik, van Braun ook een nieuwe op de markt met deze vorm van de grijpers! Prijzen tussen de 40-50euro bij de Kijkshop!

Groetjes Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hoi,

Als ik mijn benen scheer eerst de tondeuse erover en dan met een mesje.
't is wat werk maar ik heb het ervoor over.
Wat ik ook eens wil proberen is harsen, ik lees dat het pijn doet maar als de haartjes erdoor langer weg blijven why not?

groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
marie-paule
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: za jun 26, 2004 16:52
Locatie: gent - belgie

haartjes hier, haartjes daar,haartjes overal

Bericht door marie-paule »

dag allemaal,

eenmaal in de 6 weken gebruik ik veet mousse, 3' tot 8' wachten en dan het bijgevoegde plastiek schrapertje erover en klaar is kees. Voor tussendoor gebruik ik op aanraden van mijn vrouwelijke collega's de Gilette venusmesjes en de scheergel for women van gilette (voor de gevoelige huid met zijdeextracten) geen iritatie, geen after-shave, gewoon afspoelen.

Ik denk er wel aan om de veet mousse te vervangen door een silk epil .

Marie-Paule
das leben bildet
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig
Berichten: 130
Lid geworden op: za aug 21, 2004 12:55
Locatie: omg. Rotterdam

Bericht door Vivian Michelle »

Hai meiden,

Inderdaad, met scheren ben je na 2 dagen al weer aan de beurt :evil: . Ik heb een maand of 7 geleden ook een Braun epileerding aangeschaft, de soft perfection. Alle begin is moeilijk, maar in dit geval zeker niet pijnloos, helaas zullen de buren dit kunnen beamen :oops: . Het resultaat is de moeite waard; borst, armen en benen superglad :D :D :D :D :D !!!!! Inderdaad, de kans op ingegroeide haartjes is vele malen groter dan bij scheren, maar een goede bodyscrub 2 keer in de week zal ook dit verminderen :) :) . Gezicht en oksels ABSOLUUT NIET epileren, zeeeeer pijnlijk. In dat geval zal ik refereren aan het bericht van Chantal C; Mach3.

Succes ermee :wink: Vivian Michelle
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Cynthia schreef:Anouk,

Jij slikt toch ook andro? Dat zou dan ook op jouw beenhaar het effect moeten hebben dat Joanne beschreef.
9 maanden slik ik het, effekt nog niet gezien.

Anouk
x
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

~~**~~ schreef:
Cynthia schreef:Anouk,

Jij slikt toch ook andro? Dat zou dan ook op jouw beenhaar het effect moeten hebben dat Joanne beschreef.
9 maanden slik ik het, effekt nog niet gezien.

Anouk
x
Anouk, slik je alleen andros? Of gebruik je ok de oestros? Bij mij was er na un paar maanden al effekt, maar ik moet ook erbij zeggen, dat ik al zeker meer dan 10jaar me zuf epileer, en van dit epileren worden de haartjes ook wat minder, ook zie je dit pas na jaren..........
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig
Berichten: 130
Lid geworden op: za aug 21, 2004 12:55
Locatie: omg. Rotterdam

Bericht door Vivian Michelle »

Hai Mara,

Inderdaad, Braun heeft ook zo'n epileerding met grijpertjes, dat is dus de uitvoering SoftPerfection. Is in verschillende kleuren met bijbehorende uitvoeringen te verkrijgen, alleen het nieuwste model waarmee Braun in januari van dit jaar adverteerde op hun website, was toen ik er achterheen ging volgens de importeur nog niet op deze aardbol. Importeur overigens Gilette.
Misschien is die nu wel verkrijgbaar en dan zit er ook een gezichtonthaarding bij. 'k Weet alleen niet of dat ding geschikt is voor gezichtshaar van mannelijke "afmetingen en stugheid".

Groetjes,

Vivian Michelle :wink:
Live your life, be FREE!!!
Gebruikersavatar
Caroline B
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: di nov 18, 2003 10:44
Locatie: Arnhem

Bericht door Caroline B »

Vivian Michelle schreef:Hai Mara,

Inderdaad, Braun heeft ook zo'n epileerding met grijpertjes, dat is dus de uitvoering SoftPerfection. Is in verschillende kleuren met bijbehorende uitvoeringen te verkrijgen,
Moet ik nu weer een nieuwe aanschaffen? Ik heb de eversoft. Maar volgens Heidi Klum, zie hier, is de Softperfection geweldig.
Over mijn oude ben ik niet ontevreden, maar als het sneller kan dan graag.
Ook heb ik de ervaring dat ik steeds eerder moet epileren. Na de eerste keer blijven de haartjes wel een maand weg. Nu kan ik zo'n beetje iedere week epileren. Ik vermoed dat dat komt, doordat de haartjes steeds dunner terugkomen. Ze worden er niet meer uitgetrokken, maar breken af zodat je een soort scheereffect hebt. Daarom epileer ik me tegenwoordig 1x per maand en 1x per week scheer ik me. Geen last van lelijke stoppels, ondanks dat ik flink veel haargroei heb. Van top tot teen zal ik maar zeggen.

Caroline
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig
Berichten: 130
Lid geworden op: za aug 21, 2004 12:55
Locatie: omg. Rotterdam

Bericht door Vivian Michelle »

Caroline,

SNELLER gaat het niet, denk ik, met een Soft Perfection, volgens mij heeft de huidige Eversoft dezelfde epileerkop als de S.P., maar op de S.P. zit dat "unieke" hair-lift-system. Voor de rest zijn de grijpertjes hetzelfde. Maar volgens mij maakt het niet uit welk epileerapparaat je gebruikt, het blijft een pijnlijke bedoeling :evil: :evil: :evil: !!! Maar dat je haar dun is, zou niet uit moeten maken. Wat je wel kunt proberen (en misschien al wel gedaan hebt), als je een bad hebt, ga eens lekker in een heel warm bad liggen, laat de huid ontspannen en week worden. Droog je af EN DAARNA DIREKT DAT EPILEERDING LANGS JE BENEN HALEN! Door de hoge temperatuur van het water (max. 37 graden Celcius, anders gaat het zeer doen) gaan de poriën open staan, dus ook de haarzakjes, en heb je kans dat de haren er zodanig uitgetrokken worden dat ze weer 2 weken of langer wegblijven. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik bovenstaand experiment zelf nog niet heb geprobeerd, omdat ik zo wie zo elke week dat apparaat gebruik. Reden: excessieve haargroei en snel :cry: :cry: :cry: ! Maar bij mij wordt het haar, althans zo lijkt het, niet dunner. Wel blonder, dus minder opvallend :D !

Mocht jij of een andere lezeres "mijn experiment" uitgevoerd hebben, laat dan ook graag het resultaat weten, daar alles op hypothetische basis met logische gedachten is opgesteld.

Succes!!!

Vivian Michelle :wink:
Live your life, be FREE!!!
Gebruikersavatar
Caroline B
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: di nov 18, 2003 10:44
Locatie: Arnhem

Bericht door Caroline B »

Vivian Michelle,

Ik zal het zeker gaan proberen. Alleen heb ik net alles geëpileerd. Het kan dus nog even duren. Als je het goed wil doen, moet je één been buiten het bad laten bungelen, om te vergelijken.
Je kunt ook eerst een been epileren, daarna in bad en het tweede been onderhanden nemen.
Het resultaat hoor je nog.

Liefs, Caroline.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Het experiment van Vivian is leuk bedacht en werkt prima als je je benen scheert. Door het warme water gaan de poriën inderdaad openstaan en worden de haren ietsje zachter zodat ze zich makkelijker en ietsje dieper laten afscheren. Een epilady trekt de haren eruit, dieper kan niet, het experiment werkt juist averechts. Omdat de haren zachter zijn na een uurtje weken in bad, zullen ze sneller kapot getrokken worden.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ik doe trouwens wel mijn gezicht met de braun. Ik wil niet scheren omdat ik dan baardschaduw krijg en alleen plukken met het pincet is te veel werk. Dus ik haal de dikkere donkere haren weg met het pincet en de dunnere lichte haren met de braun. Zo ben ik in een hakf uur van mijn baardje af en wel voor een week of twee. Natuurlijk ben ik al wel vaak onder handen genomen door de epi lady van mijn beautycentre dus dan kan het kennelijk. Zou het niet aanraden voor iemand met een nog volle baardgroei.
Plaats reactie