geloof
Moderator: Moderators
Tuurlijk heb ik er wel eens over nagedacht.
Het is iets wat ik niet een twee drie op schrift kan zetten... en of ik het wel op schrift kan zetten.
Het is meer het filosoferen over ontstaan van heelal sterren planeten enz.
Wie heeft deze dingen gecre-eerd... enz. meer zoiets als wat was er eerder het kip of het ei. zoiets
Iets wat in mijn koppie zit en ik eigenlijk voor mezelf houden wil.
Nataschja
Het is iets wat ik niet een twee drie op schrift kan zetten... en of ik het wel op schrift kan zetten.
Het is meer het filosoferen over ontstaan van heelal sterren planeten enz.
Wie heeft deze dingen gecre-eerd... enz. meer zoiets als wat was er eerder het kip of het ei. zoiets
Iets wat in mijn koppie zit en ik eigenlijk voor mezelf houden wil.
Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Iets wat in mijn koppie zit en ik eigenlijk voor mezelf houden wil
-he jammer:)
maar wat heelal enzo betrefd, daarmee ben je dus op zoek naar hoe het ontstaan is enzo, en zolang je daar geen passende verklaring voor kan geven is het makkelijk om dat toe te dichten aan ene iof andere niet bestaande onzichtbare God., of in jouw woorden, er is meer, maar weet niet wat
de dag dat de mens het heelal en het ontstaan ervan zal kunnen bevatten, begrijpen,en werkelijk weet hoe het is ontstaan en in elkaar steekt betekend de definitieve ondergang van het alles
als kind dacht ik , als alles wat er nu is verdwijnt, de mensen de aarde,het heelal, dan is er dus helemaal niets, ook geen God
helemaal niets is voor een gewone sterveling niet te bevatten, dus als enige optie heb je dan nog:
in die context moet je wel geloven dat er ' iets' moet zijn, kannie anders, anders wordt je volgens mij knettergek
Joy
-he jammer:)
maar wat heelal enzo betrefd, daarmee ben je dus op zoek naar hoe het ontstaan is enzo, en zolang je daar geen passende verklaring voor kan geven is het makkelijk om dat toe te dichten aan ene iof andere niet bestaande onzichtbare God., of in jouw woorden, er is meer, maar weet niet wat
de dag dat de mens het heelal en het ontstaan ervan zal kunnen bevatten, begrijpen,en werkelijk weet hoe het is ontstaan en in elkaar steekt betekend de definitieve ondergang van het alles
als kind dacht ik , als alles wat er nu is verdwijnt, de mensen de aarde,het heelal, dan is er dus helemaal niets, ook geen God
helemaal niets is voor een gewone sterveling niet te bevatten, dus als enige optie heb je dan nog:
in die context moet je wel geloven dat er ' iets' moet zijn, kannie anders, anders wordt je volgens mij knettergek
Joy
Ha die Joy,Joy schreef:ola
nouki, ben je overtuigd christen en praktiseer je dat ook? zo ja, kun je me voorbeeld geven?
ik ben gewoon newsgierig hoe men als gelovige het trans zijn plaats in het eigen leven
Joy
Ik noem mezelf een christin al kom ik nooit in een kerk, conformeer me ook niet met de protestantse of katholieke leer.
Ik heb mijn eigen beleving, en het zou best kunnen wezen dat men mij niet passend vindt in een kerk.
Heb ik het niet over mijn transzijn, maar gewoon de opvattingen.
Ik geloof bv niet in een hel of hemel, mijn overtuiging is dat je slaapt als je dood bent. En niet zo als de kerk wil doen geloven dat je in de hemel of hellevuur zit.
Kan nog wel even doorgaan, het is mijn interpretatie en beleving, en haal hier heel veel uit.
Ook als transseksueel wezen, ben wel giga kwaad geweest op de schepper, die me gecreëerd heeft en dan op zo’n onbeholpen manier.
Zo voelde ik het toen, nu weet ik dat ik ook een schepsel ben, die een doel een karma heeft.
Mijn ts maakt daar een deel vanuit.
Zo sta ik er in.......
Anouk
x
Hi Joy,
Als je het werkelijk weten wilt...
Het heelal is zo onmetelijk groot, met waarschijnlijk leven wezens zoals wij maar waarschijnlijk ook heel erg anders.
Ik denk dat de mens afstamd van een buitenaards ras die de aarde heel erg lang geleden heeft bezocht en mensen hier op aarde heeft gelaten om de aarde te koloniseren.
Dit wilde ik dus hier eigenlijk niet neerzetten, Je mag me nu voor gek verklaren, zit ik niet mee.
(ben ook een beetje gek )
Nataschja
Als je het werkelijk weten wilt...
Het heelal is zo onmetelijk groot, met waarschijnlijk leven wezens zoals wij maar waarschijnlijk ook heel erg anders.
Ik denk dat de mens afstamd van een buitenaards ras die de aarde heel erg lang geleden heeft bezocht en mensen hier op aarde heeft gelaten om de aarde te koloniseren.
Dit wilde ik dus hier eigenlijk niet neerzetten, Je mag me nu voor gek verklaren, zit ik niet mee.
(ben ook een beetje gek )
Nataschja
met jou zou ik dan de halve wereld voor gek verklaren, zo raar zijn je ideeen niet, maar die halve wereld is al mesjogge dus zou ook niets toevoegen:)
wat jij beschrijft is niet zozeer, er is meer maar kweetniet wat
jouw gedachtengangen zijn redelijk realistisch , zijn iig niet van de slag:
zogenaamde hogere grotere machten enzo
-en bedankt noukie, duidelijk:)
Joy
-en bedankt noukie, duidelijk:)
Joy
Leuke topic.
Ik ben wel christelijk opgevoed, maar heb daar al heel lang niets meer mee. Wat niet wegneemt dat ik in wezen een religieus mens ben en dan ook natuurlijk open sta voor manieren waarop men, met name in andere culturen aan het t-zijn een religieuze betekenis heeft proberen te geven.
Onderdeel van je levensweg/karma vind ik niet onvoorstelbaar: het geeft je een boel te doen en te beleven, waar een meer doorsnee bestaan geen kans op geeft. Kans om een "beter mens" te worden; en dan bedoel ik niet beter dan een ander, maar vollediger/rijker dan je was zonder die ervaringen.
In sjamanistische tradities is voor mensen als wij ook veel te vinden om onszelf als gezegenden te zien, in plaats van als vervloekten.
En dan moet je niet denken dat ik niet ook kwaad ben geweest op "mijn maker" omdat ik het in mijn eigen ogen te moeilijk had voor wat ik aankon. Maar dat zal vrijwel iedereen hier kunnen herkennen, denk ik: ook al is het lang niet altijd makkelijk om "anders" te zijn, zelfs al ben je niet eens echt transsexueel, die pilletjes waarvan je overnight een doorsnee vent wordt, die hoeven we niet. Of wel?
Groetjes, Jeanet
Ik ben wel christelijk opgevoed, maar heb daar al heel lang niets meer mee. Wat niet wegneemt dat ik in wezen een religieus mens ben en dan ook natuurlijk open sta voor manieren waarop men, met name in andere culturen aan het t-zijn een religieuze betekenis heeft proberen te geven.
Onderdeel van je levensweg/karma vind ik niet onvoorstelbaar: het geeft je een boel te doen en te beleven, waar een meer doorsnee bestaan geen kans op geeft. Kans om een "beter mens" te worden; en dan bedoel ik niet beter dan een ander, maar vollediger/rijker dan je was zonder die ervaringen.
In sjamanistische tradities is voor mensen als wij ook veel te vinden om onszelf als gezegenden te zien, in plaats van als vervloekten.
En dan moet je niet denken dat ik niet ook kwaad ben geweest op "mijn maker" omdat ik het in mijn eigen ogen te moeilijk had voor wat ik aankon. Maar dat zal vrijwel iedereen hier kunnen herkennen, denk ik: ook al is het lang niet altijd makkelijk om "anders" te zijn, zelfs al ben je niet eens echt transsexueel, die pilletjes waarvan je overnight een doorsnee vent wordt, die hoeven we niet. Of wel?
Groetjes, Jeanet
Jeanet
Ik heb liever dat andere pilletje, waarmee ik een "doorsnee" vrouw wordt. Hoewel ik liever niet doorsnee zou zijn, maar wel overtuigend vrouw.
Maar als die niet bestaan, en alleen jouw pilletje, dan moet ik er toch es over nadenken. Ik heb er in mijn leven al zoveel last van gehad, dat het me heerlijk lijkt om voor de verandering nou es niet genderdisfoor te zijn en daar vrijwel constant mee bezig te zijn.
Is een dilemma.zelfs al ben je niet eens echt transsexueel, die pilletjes waarvan je overnight een doorsnee vent wordt, die hoeven we niet. Of wel?
Ik heb liever dat andere pilletje, waarmee ik een "doorsnee" vrouw wordt. Hoewel ik liever niet doorsnee zou zijn, maar wel overtuigend vrouw.
Maar als die niet bestaan, en alleen jouw pilletje, dan moet ik er toch es over nadenken. Ik heb er in mijn leven al zoveel last van gehad, dat het me heerlijk lijkt om voor de verandering nou es niet genderdisfoor te zijn en daar vrijwel constant mee bezig te zijn.
Cyn.
Als ik mocht kiezen tussen een niet genderdysfore man zijn of een genderdysfore vrouw dan is de keus erg makkelijk en zou ik voor de niet genderdysfore man kiezen. Als daarnaast nog de niet genderdysfore vrouw zou staan werd het nog weer een stukje makkelijker hoewel ik dan vanuit mijn genderdysforie praat natuurlijk.
Joy schreef: met jou zou ik dan de halve wereld voor gek verklaren, zo raar zijn je ideeen niet, maar die halve wereld is al mesjogge dus zou ook niets toevoegen:)
Hoi Joy,
Mijn gedachtengangen redelijk realistisch???
Af en toe...
Vaak onzin of geen zin
Nee zo erg is het ook weer niet.
Hogere machten schrijf je dan zou ik zeggen een beschaving die (veel) verder is als de onze.
Af en toe lees ik wel eens dingen op het www, dan denk ik wat een onzin (is soms erg in strijd met mijn filosofie over buitenaards leven) maar ik neem de betreffende website niet erg sirieus (ik noem hem nie, afkraken doe ik nu al genoeg) Nee, er zijn wel andere websites die serieuzer met dit onderwerp bezig zijn.
Nataschja, een beetje vreemd, maar wel lekker.
O, dat een na laatste zinnetje niet te serieus nemen
Hoi Joy,
Mijn gedachtengangen redelijk realistisch???
Af en toe...
Vaak onzin of geen zin
Nee zo erg is het ook weer niet.
Hogere machten schrijf je dan zou ik zeggen een beschaving die (veel) verder is als de onze.
Af en toe lees ik wel eens dingen op het www, dan denk ik wat een onzin (is soms erg in strijd met mijn filosofie over buitenaards leven) maar ik neem de betreffende website niet erg sirieus (ik noem hem nie, afkraken doe ik nu al genoeg) Nee, er zijn wel andere websites die serieuzer met dit onderwerp bezig zijn.
Nataschja, een beetje vreemd, maar wel lekker.
O, dat een na laatste zinnetje niet te serieus nemen
En dan moet je niet denken dat ik niet ook kwaad ben geweest op "mijn maker
-ben niet echt kwaad geweest, heb me wel afgevraagd , why me?
en dan ga je zoeken naar redenen, verklaringen, en uiteindelijk kies je een verklaring waar je het beste mee kan leven, de 'waarheid' die jouw het beste bevalt, meer niet
en zo foppen we onszelf het hele leven:)
Joy
-ben niet echt kwaad geweest, heb me wel afgevraagd , why me?
en dan ga je zoeken naar redenen, verklaringen, en uiteindelijk kies je een verklaring waar je het beste mee kan leven, de 'waarheid' die jouw het beste bevalt, meer niet
en zo foppen we onszelf het hele leven:)
Joy
hoi Cynthia en Joanne,
wat ik met dat pilletjesverhaal bedoel, is dat ik ook wel morgen in een vrouwenlichaam wakker zou willen worden. Dat pilletje zou ik wel nemen, denk ik. Maar als er een bestond waardoor ik me ondubbelzinnig man zou voelen, zoals de kleinste helft van de mensheid dat schijnt te doen, dan zou ik daar niet voor voelen. M.a.w. kennelijk voelt mijn geest, met dat lastige, onverklaarbare, dubbelzinnige gevoel toch meer als "mijzelf" dan mijn lichaam, dat mij volgens de meeste mensen ontegenzeggelijk in het mannenkamp plaatst.
Groetjes, Jeanet
wat ik met dat pilletjesverhaal bedoel, is dat ik ook wel morgen in een vrouwenlichaam wakker zou willen worden. Dat pilletje zou ik wel nemen, denk ik. Maar als er een bestond waardoor ik me ondubbelzinnig man zou voelen, zoals de kleinste helft van de mensheid dat schijnt te doen, dan zou ik daar niet voor voelen. M.a.w. kennelijk voelt mijn geest, met dat lastige, onverklaarbare, dubbelzinnige gevoel toch meer als "mijzelf" dan mijn lichaam, dat mij volgens de meeste mensen ontegenzeggelijk in het mannenkamp plaatst.
Groetjes, Jeanet
Ieder zijn ding Amanda de een gaat voor het een de ander voor het ander. Zou leuker zijn als je de boel niet zomaar afdoet als gezeik. Ik ervaar het absoluut niet als gezeik en doe jouw manier van leven ook niet af als flauwekul. Dat je niet gelooft prima maar laat de anderen ook in hun waarde aub. En dat geld voor iedereen die er zo over denkt. Als we allemaal wat meer respect zouden hebben voor de religie of bewuste niet-religie van anderen zouden er een stuk minder oorlogen zijn. 80% van alle oorlogen worden uit naam van het geloof gevoerd en alleen maar omdat men elkaar niet in elkaars waarde laat. Dat begint volgens mij al op dit minieme vlak. Anyway weer een glorieuze dag des Heren hihihi.
Ik weet niet hoor maar waarom zijn er zoveel oorlogen om/vanwege het geloof??
Het is alleen maar ellende.
In de kerk mooi weer spelen daarna lekker de kroeg in en door de weeks klanten etc een oor aan naaien.....
Nee sorry, zie te veel in mijn omgeving.
Niet dat ik een hekel aan gelovige heb hoor maar af en toe.....
Het is alleen maar ellende.
In de kerk mooi weer spelen daarna lekker de kroeg in en door de weeks klanten etc een oor aan naaien.....
Nee sorry, zie te veel in mijn omgeving.
Niet dat ik een hekel aan gelovige heb hoor maar af en toe.....