Verleden laten rusten...

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Franciska
ForumFan
Berichten: 427
Lid geworden op: wo nov 28, 2001 1:00
Locatie: Amersfoort.

Bericht door Franciska »

Je veroorzaakt een rimpel in de vijver die maatschappij heet en die rimpel wordt steeds groter en zal op een gegeven moment aan de oever van die vijver aan komen.

hoe meer transen zo'n rimpel veroorzaken hoe eerder de vijver er aan gewend is en transseksualiteit geaccepteerd is, in die vijver die maatschapij heet.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Exactamundo!!!! :D
Niki
ff weer wat posten
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 06, 2004 14:50
Locatie: Wachtebeke, O-Vl, België

Bericht door Niki »

persoonlijk heb ik men trans zijn nog maar een paar maand aanvaardt, ik ben dan nu ook volop bezig met men vriendenkring, familie en collega's op de hoogte te stellen.
Elk gesprek leek steeds zo'n berg waar ik overheen moet, nadien is het altijd veel beter meegevallen dan ik had gedacht.

Ik denk dat mijn communicatievorm hier zeker toebijdraagt, hoe minder je vertelt hoe moeilijker te begrijpen/aanvaarden , whatever.
Maar door een open communicatie denk ik dat het mogelijk is om je wereld een beetje meer T-minded te maken.
Vraag maar raak wat ik niet kwijt wil zal ik je ook niet vertellen niet door je iets voor te spiegelen maar door je te zeggen dat ik dat liever voor mezelf houdt.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Verstandige insteek Katrijn.
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Esther schreef:Het gebruik van het woord "stigma", vind ik heel opvallend Joanne.
Waarom gebruik je dat, en zegt dit eigenlijk niet meer over jouzelf dan over "de mensen"?

En nu niet gelijk beginnen dat ik negatief ben he, is zeker niet mijn bedoeling.

Esther
Nou wat ik eigenlijk bedoel en misschien dat Stigma daar niet helemaal het goeie woord voor is, is dat ik zo lang ik hier blijf wonen nooit helemaal in de menigte op zal gaan. Omdat men mij kent en weet dat ik trans ben en daar heel vaak de nodige opmerkingen over moet maken.
Tja, bijna onontkoombaar, simpel "het gevolg van".
Mij kent "men" ook, zeker in mijn oude omgeving, en in mijn nieuwe buurt, ook in Vlaardingen, best nog wel een dorp, heb ik mijn naaste buren als vrij snel ingelicht. Ik voelde me, zeker toen nog door mijn stem, vrij herkenbaar en wilde gezeur en geroddel voor zijn. Maar ik heb zeker niet het gevoel om als de "buurttrans' of een vaag fenomeen gezien te worden. Gaat allemaal hardstikke leuk.
Ik denk toch dat het veel uitmaakt hoe je je opstelt en presenteert, en hoe je met sommige dingen kan en wil omgaan.
En hiermee wil ik dus niet zeggen, je ziet het ik word steeds voorzichtiger, dat jij het verkeerd zou doen :wink:
Iedereen beleeft het op haar eigen manier.
Als ik ergens anders zou gaan wonen zou dat misschien over zijn maar ik weiger gewoon weg te gaan. Heb het hier veels te veel naar mijn zin
Simpel, blijven dus. En ergens anders gaan wonen is imo ook de oplossing niet. Hoe lang gaat het goed? Een kleine verspreking van een vriendin op het verkeerde moment en het is foute boel. Geeft alleen maar erg veel stress en nog meer onzekerheid. En dan, weer verhuizen, en weer verhuizen? Nee stealth, ik geloof er niet in, of misschien ben ik er gewoon te lui voor.
Succes, tijd doet veel
Esther
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Esther schreef:OK, geen exhibitionisme dan, maar zeker wel een beetje drammerig.
Het gaat er natuurlijk niet alleen om dat je er over wil praten als JIJ er zin in hebt, ook je omgeving wil er (misschien) over praten als ZIJ er zin in hebben. Een gesprek moet van twee kanten komen.
Daar heb je absoluut gelijk in. Maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel te zeggen dat men er van uitgaat dat je na je transitie een rol als vrouw aanneemt ( ok voor velen onder ons is het geen rol maar voor mij wel. Ik ben namelijk een trans oftewel een omgebouwde kerel ) en in de menigte opgaat. Wederom een anomalie genormaliseerd. Ik wil dat gewoonweg niet.


Joanne, bedankt voor je open, eerlijke reactie.
Ik zou er een hoop over kunnen zeggen, maar dat doe ik lekker niet, er zijn tenslotte al voldoende amateurpsychologen hier.

2 Dingetjes die ik nog wel even kwijt wil:
1. Ik vind dat je het jezelf verdomde moeilijk maakt.
2. Wat denk , of hoop jezelf, dat deze houding weer een noodzakelijke
periode in je leven is, nodig om verder te groeien en rust te vinden of,
dat het gewoon structureel Joanne is?

Stomme vraag eigenlijk zeg, maarja, je probeert wel eens wat :oops:

Esther
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Tja, bijna onontkoombaar, simpel "het gevolg van".
Mij kent "men" ook, zeker in mijn oude omgeving, en in mijn nieuwe buurt, ook in Vlaardingen, best nog wel een dorp, heb ik mijn naaste buren als vrij snel ingelicht. Ik voelde me, zeker toen nog door mijn stem, vrij herkenbaar en wilde gezeur en geroddel voor zijn. Maar ik heb zeker niet het gevoel om als de "buurttrans' of een vaag fenomeen gezien te worden. Gaat allemaal hardstikke leuk.
Ik denk toch dat het veel uitmaakt hoe je je opstelt en presenteert, en hoe je met sommige dingen kan en wil omgaan.
En hiermee wil ik dus niet zeggen, je ziet het ik word steeds voorzichtiger, dat jij het verkeerd zou doen :wink:
Iedereen beleeft het op haar eigen manier.
Het verschil ligt hem waarschijnlijk in de leeftijd en in de manier van leven. Deze zaken komen voornamelijk omdat ik er een actief uitgaansleven op na hou. In het dagelijks leven heb ik hier minder last van als bij het uitgaan. En ja dat heeft soms ook tot gevolg dat ik in het winkelcentrum gespot word omdat ze me van het uitgaan kennen.

Simpel, blijven dus. En ergens anders gaan wonen is imo ook de oplossing niet. Hoe lang gaat het goed? Een kleine verspreking van een vriendin op het verkeerde moment en het is foute boel. Geeft alleen maar erg veel stress en nog meer onzekerheid. En dan, weer verhuizen, en weer verhuizen? Nee stealth, ik geloof er niet in, of misschien ben ik er gewoon te lui voor.
Succes, tijd doet veel
Esther
Hier zijn we het dus met elkaar eens. Stealth is mijns inziens een nauwelijks te verwezenlijkendroom.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Joanne, bedankt voor je open, eerlijke reactie.
Ik zou er een hoop over kunnen zeggen, maar dat doe ik lekker niet, er zijn tenslotte al voldoende amateurpsychologen hier.

2 Dingetjes die ik nog wel even kwijt wil:
1. Ik vind dat je het jezelf verdomde moeilijk maakt.
2. Wat denk , of hoop jezelf, dat deze houding weer een noodzakelijke
periode in je leven is, nodig om verder te groeien en rust te vinden of,
dat het gewoon structureel Joanne is?

Stomme vraag eigenlijk zeg, maarja, je probeert wel eens wat :oops:

Esther
Yeps maak het mezelf inderdaad moeilijk soms maar ben bang dat dat structureel Joanne is. Heb gewoon een broertje dood aan onrechtvaardigheid en heb ook nog eens de koppige trots van een ezel. Dodelijke combi in het leven van een trans maar ik ga gewoon door mijn ding te doen al val ik er dood bij neer. Liever in de strijd ten onder dan een leven lang half geleefd om het maar even dramatisch te stellen. Wil er voor alle duidelijkheid wel bij vermelden dat mijn manier hier mee om te gaan natuurlijk niets over andere mensen zegt. Ben nu eenmaal een eigenwijs type die geen genoegen neemt met minder dan waar ik zelf recht op denk te hebben ook al betekent het veel ellende om dat te bereiken.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Thanks trouwens voor je reacties. Dit is een verademing ten opzichte van onze normale mailwissel hehehe :D
Gebruikersavatar
Zohra
dagelijks aanwezig
Berichten: 178
Lid geworden op: wo jan 15, 2003 14:04
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Verleden laten rusten...

Bericht door Zohra »

zena23 schreef:Wil niemand aanvallen haal gewoon een onderwerp aan en de vraag is "Het verleden laten rusten"

Ik ben op enkele website geweest van dames die hier een profiel hebben en informatief en leuk en mooi gedaan en openhartig maar waneer komt voor jullie de tijd dat je het verleden laat rusten en vooruit kijkt.??

Ik heb ook een website maar mijn operatie is nu al 2,5jaar geleden en ik hoef echt niet mee te gaan delen hoe alles in de vork steekt. Ik weet dat ik anders ben en dat zal altijd zo blijven.. Dat is iets voor mij zelf.
Nee geen schaamte maar ik wil verder. Ik maak er geen geheim van, geen moeite mee als iemand het vraagt maar op een duur moet je het ook loslaten om verder te kunnen gaan in je nieuwe indentiteit of je eindelijk aan jouw toebehorende indentiteit.(hoe je het wil zien)

Jouw mening?? En natuurlijk is het ieders goed recht om te doen wat ie wil...
Groetjes XXx Zèna
Mooi onderwerp ZENA,

Maar toch is het wel zo dat als je ouder wordt, je verleden ook steeds groter wordt en de opslagruimte in je hersenen wat 'vol' raakt waardoor je dus je verleden gaat 'verwerken' . Dat is nodig anders zou je nog overspannen raken. Het moet niet zo zijn dat je konstant met je verleden bezig blijft en erover blijft piekeren, want eraan veranderen kun je gewoon NIKS. Toch heeft de een het daar wat makkelijker mee dan de ander. Je hebt mensen die volledig in het 'NU' leven maar ook mensen die veel over vroeger nadenken en DAARUIT hun lessen halen. Het verleden heeft een functie, namelijk om ervan te leren, maar niet erin blijven LEVEN of je erin WENTELEN want dat is tijdsverspilling. Het leven is maar kort zeg ik dan maar.

Ik denk dat je ieder geval individueel moet bekijken, jij kan misschien wat makkelijker 'verder' dan anderen, maar anderen daarentegen hebben misschien wat meer tijd nodig om 'verder'te raken!

Maar, het onderwerp is wel goed dat je aangekaart hebt.

Groetjes,
Zohra
Afbeelding

Beleef het mee in Privé!
I.G.Norance
dagelijks aanwezig
Berichten: 124
Lid geworden op: za dec 04, 2004 20:11

Bericht door I.G.Norance »

Beetje laat, maar ooit las ik de volgende wijheid:

Het verleden moet een springplank zijn, geen sofa.

Het lijkt mij goed van toepassing.

groetjes allemaal van

José
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ik sta al een tijd flink te veren alvorens de grote sprong te maken :D :D
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joanne schreef:Ik sta al een tijd flink te veren alvorens de grote sprong te maken :D :D
Nou, je hebt toch al een paar sprongen gedaan :roll: toch
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Mara schreef:
Joanne schreef:Ik sta al een tijd flink te veren alvorens de grote sprong te maken :D :D
Nou, je hebt toch al een paar sprongen gedaan :roll: toch
Ik heb mijn best gedaan ja maar de echte sprong komt nog :D
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joanne schreef:Ik heb mijn best gedaan ja maar de echte sprong komt nog :D
Ik blijf voor je duimen hoor :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie