Lidmaatschap LKG T&T

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Ben je lid van de LKG T&T?

Nee, wat is dat?
14
61%
Ja, vanwege Transformatie
2
9%
Ja, vanwege de bijeenkomsten bij mij in de buurt
0
Geen stemmen
Ja, om overige redenen
7
30%

Totaal aantal stemmen: 23

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joanne schreef:Klein verschilletje maar. Die baard kan verwijderd worden :D
Dat weet ik, het gaat me om iets anders: in het begin van de real-life-test voor transseksualiteit is een "transseksueel-in-opleiding" ook nog niet 100% passable als vrouw. De zware stem kan ook verwijderd worden, toch begint de transseksueel-in-opleiding zich naar buiten te vertonen nog voordat daar iets aan gedaan is.

Op dit moment zie ik mijzelf ook als "transgender-in-opleiding". Ik ben vandaag voor het eerst in lange rok naar buiten gegaan (flapperde alle kanten op, nooit geweten dat dat zoveel extra kracht vergde t.o.v. het lopen in een broek). Mensen kijken afwisselend bang, positief grijzend, negatief grijzend, geinteresseerd, niet geinteresseerd en ja, vaak ook gewoon normaal naar mijn verschijning want ja, ik had me geschoren maar ook ja, die baardschaduw bij mij dan altijd nog goed zichtbaar. Enkele automobilisten keken door het zijraampje bijna achterom om te zien hoe ik eruit zag.

Is er conceptueel gezien nu echt zo'n groot verschil tussen "als transseksueel-in-opleiding de ruimte opeisen om er te mogen zijn zoals je je voelt" en "als transgenderist-in-opleiding de ruimte opeisen om er te mogen zijn zoals je je voelt"? En waarom dan geen acceptatie voor die laatste groep?

Groetjes,

Annegreet
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Violet Skye schreef:
Annegreet schreef: Niet ieders traject loopt via de regels van de VU of via geslachtsaanpassende operaties.
Dat hoeft ook niet, maar zolang je dat niet doet ben je geen vrouw.
Ik denk dat dit sterk afhangt van je definitie van "vrouw".

Als je "vrouw" ziet als een mens met een vagina dan heb je (deels) gelijk, als je "vrouw" ziet in de zin van "je bent zo vrouw als je je voelt" of als "je bent pas vrouw als je ook een baarmoeder hebt" dan heb je geen gelijk.

Groetjes,

Annegreet
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Violet Skye schreef:
Annegreet schreef:
Violet Skye schreef:Nee. Ik weiger mee te werken aan de acceptatie van t's met baard.
Wat vind jij van een biologische vrouw die met dezelfde stelligheid "ik weiger mee te werken aan de acceptatie van vrouwen die nooit ongesteld geweest zijn" roept?
Moeten die vrouwen zelf weten. Iemand die mij als meneer ziet of aanspreekt zet zichzelf voor gek, niet mij.
Mensen die anderen niet accepteren omdat ze een baard (of: baardschaduw) hebben en een rok aantrekken zetten vooral zichzelf voor gek, niet mij.

Groetjes,

Annegreet
antoinette41
dagelijks aanwezig

hi Annegreet

Bericht door antoinette41 »

Ja , het laatste bericht van je ben ik het zeer zeker ook mee eens
je wilt trouwens niet weten hoeveel mensen je willen ompraten om niet als tgirl en een uiteindelijke srs,verder in het leven te gaan.
Dit heb ik zeker al een keer of wat meegemaakt.
Ik word altijd zo moe van die kritiek, laat lekker iemand wat ie zelf wil.
Ben je vast wel met me mee eens?
gr en een fijne zondag nog
Toni
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
Mensen die anderen niet accepteren omdat ze een baard (of: baardschaduw) hebben en een rok aantrekken zetten vooral zichzelf voor gek, niet mij.
Ach, ik accepteer je wel, alleen niet als vrouw. Dat lijkt wederzijds te zijn omdat je mij steeds maar terug wilt trekken in het hokje man.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Abby
dagelijks aanwezig

Bericht door Abby »

Violet Skye schreef:
Annegreet schreef:
Ach, ik accepteer je wel, alleen niet als vrouw. Dat lijkt wederzijds te zijn omdat je mij steeds maar terug wilt trekken in het hokje man.
En wij ons maar afvragen waarom acceptatie van de 3T's in de maatschappij nog al eens te wensen overlaat!
Violet en Annegreet, probeer qua gevoel eens een klein beetje afstand te nemen van jullie gekibbel en probeer eens wat minder bevooroordeeld terug te lezen wat er allemaal heen en weer geschreven is.
Ik kom dan een beetje tot de conclusie dat de gevoeligheidsfactor nogal hoog ligt, vooral bij Violet.
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

Violet Skye schreef:
Annegreet schreef:
Violet, dat is niet wat ik eruit lees. Wat ik eruit lees is dat Annegreet het niet leuk vind dat jij je zo profileert als de 'enige echte' T, maar op haar manier ook voor vol aangezien wil worden. Nu snap ik ook best wel waarom jij zo afwijzend bent, maar het zou voor je omgeving hier een stuk prettiger zijn als je in staat zou kunnen zijn om iets meer begrip op te brengen voor de mensen die nog niet zover zijn of voor wie een andere route hun 'juiste weg' is.
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

Annegreet schreef:

Is er conceptueel gezien nu echt zo'n groot verschil tussen "als transseksueel-in-opleiding de ruimte opeisen om er te mogen zijn zoals je je voelt" en "als transgenderist-in-opleiding de ruimte opeisen om er te mogen zijn zoals je je voelt"? En waarom dan geen acceptatie voor die laatste groep?
Annegreet,

Naar mijn overtuiging is daar obsoluut geen verschil tussen, alleen is helaas niet iedereen altijd in staat om dat in te zien. De een is daar te bekrompen voor en de ander is (momenteel?) daarvoor veels te druk met zichzelf en haar/zijn eigen rol.
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

leontine schreef:[
Violet, dat is niet wat ik eruit lees. Wat ik eruit lees is dat Annegreet het niet leuk vind dat jij je zo profileert als de 'enige echte' T, maar op haar manier ook voor vol aangezien wil worden. Nu snap ik ook best wel waarom jij zo afwijzend bent, maar het zou voor je omgeving hier een stuk prettiger zijn als je in staat zou kunnen zijn om iets meer begrip op te brengen voor de mensen die nog niet zover zijn of voor wie een andere route hun 'juiste weg' is.
Dan heb je me niet goed begrepen, ik vind mezelf geen T*.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Violet Skye schreef:Ach, ik accepteer je wel, alleen niet als vrouw. Dat lijkt wederzijds te zijn omdat je mij steeds maar terug wilt trekken in het hokje man.
Violet,

Ik heb geprobeerd om je te overtuigen van het feit dat er tussen ons niet zoveel verschil zit als jij lijkt te denken. Dat is me dus zo te zien niet gelukt: schijnbaar hecht je aan de volgens jou grote verschillen tussen transseksuelen en transgenders.

Persoonlijk vind ik dat jammer, omdat ik denk dat deze groepen zoveel overeenkomsten hebben dat ze elkaar enorm zouden versterken als ze ondanks de verschillen toch samen zouden werken. Ik denk dat ook het leven van transseksuelen (met name gedurende de real-life-test) veel gemakkelijker zou worden als ze meer dan de twee extremen man/vrouw zouden accepteren en ook de samenleving van dat nut zouden kunnen overtuigen. Ook jouw steun zou dan meer dan welkom zijn.

Ik accepteer je zoals je bent: als jij jezelf graag voorhoudt dat je lichaam ook lichamelijk vrouw wordt, prima. Jammer vind ik wel dat je mensen die net als jij hun uiterlijk willen afstemmen op hun gevoel niet kunt accepteren als hun gevoel iets anders is dan zoals jij dat beleeft.

Groetjes,

Annegreet
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Re: hi Annegreet

toni38 schreef:Ik word altijd zo moe van die kritiek, laat lekker iemand wat ie zelf wil.Ben je vast wel met me mee eens?
Toni, ik ben dit inderdaad helemaal met je eens!

Groetjes,

Annegreet
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef: Ik heb geprobeerd om je te overtuigen van het feit dat er tussen ons niet zoveel verschil zit als jij lijkt te denken. Dat is me dus zo te zien niet gelukt: schijnbaar hecht je aan de volgens jou grote verschillen tussen transseksuelen en transgenders.
Dat had je vantevoren kunnen weten.
Annegreet schreef: Persoonlijk vind ik dat jammer, omdat ik denk dat deze groepen zoveel overeenkomsten hebben dat ze elkaar enorm zouden versterken als ze ondanks de verschillen toch samen zouden werken. Ik denk dat ook het leven van transseksuelen (met name gedurende de real-life-test) veel gemakkelijker zou worden als ze meer dan de twee extremen man/vrouw zouden accepteren en ook de samenleving van dat nut zouden kunnen overtuigen. Ook jouw steun zou dan meer dan welkom zijn.
Dat zou ervoor zorgen dat transen niet worden gezien zoals zij gezien willen worden. Dat komt jou ten goede, mij niet.
Annegreet schreef: Ik accepteer je zoals je bent: als jij jezelf graag voorhoudt dat je lichaam ook lichamelijk vrouw wordt, prima.
Voorhoudt? Ik krijg echt geen denkbeeldige vagina.
Annegreet schreef: Jammer vind ik wel dat je mensen die net als jij hun uiterlijk willen afstemmen op hun gevoel niet kunt accepteren als hun gevoel iets anders is dan zoals jij dat beleeft.
Je kunt me niet dwingen iets te zien wat er niet is.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Violet Skye schreef:Je kunt me niet dwingen iets te zien wat er niet is.
Zonder me in de discussie te willen mengen toch even een opmerking. Dit doet me denken aan wat een vriendin van me zei over een transsexuele (post-op) vriendin van haar: "hoe je het ook wendt of keert: ik zal haar nooit als een echte vrouw zien, want dat is ze niet". En nee, dat was niet kwaadaardig bedoeld, maar gemeend.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Maruscha schreef: Zonder me in de discussie te willen mengen toch even een opmerking. Dit doet me denken aan wat een vriendin van me zei over een transsexuele (post-op) vriendin van haar: "hoe je het ook wendt of keert: ik zal haar nooit als een echte vrouw zien, want dat is ze niet". En nee, dat was niet kwaadaardig bedoeld, maar gemeend.
Ik ken ze. Feit blijft dat ik straks juridisch gezien vrouw ben. Daar verandert niemand wat aan. :)
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Violet Skye schreef:Dat had je vantevoren kunnen weten.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Violet Skye schreef:
Annegreet schreef:Ik denk dat ook het leven van transseksuelen (met name gedurende de real-life-test) veel gemakkelijker zou worden als ze meer dan de twee extremen man/vrouw zouden accepteren en ook de samenleving van dat nut zouden kunnen overtuigen. Ook jouw steun zou dan meer dan welkom zijn.
Dat zou ervoor zorgen dat transen niet worden gezien zoals zij gezien willen worden. Dat komt jou ten goede, mij niet.
Waarom? Voor transen die volledig passable zijn verandert er niets t.o.v. de huidige situatie (het is in ieder geval geen verslechtering zoals je hier suggereert), voor transen die dat (nog?) niet zijn is het een verbetering. Nu weet ik niet precies waar jij in dat traject zit, maar zelfs als je aan het einde van de real-life-test zit zou het voor transen na jou altijd beter zijn...
Violet Skye schreef:
Annegreet schreef:Ik accepteer je zoals je bent: als jij jezelf graag voorhoudt dat je lichaam ook lichamelijk vrouw wordt, prima.
Voorhoudt? Ik krijg echt geen denkbeeldige vagina.
Maar je krijgt geen baarmoeder...

Nogmaals: niet om je te kwetsen, maar je legt de grens wel heel precies langs datgene wat transen wel/niet krijgen, en vervolgens noem je het resultaat vrouw.

Dat zie ik dan als redelijk willekeurig: als ik de grens bij borsten en rokjes leg en iedereen die met die uiterlijke kenmerken over straat durft vrouw noem dan is het verschil tussen jou en mij 0,0: dan zijn we beide vrouw. Als ik de grens bij baarmoeder leg dan is het verschil tussen jou en mij ook 0,0: dan vallen we beide onder de definitie van niet-vrouw.

Heb je nu echt zelf niet het idee dat je de plek waar volgens jou het onderscheid tussen wel/niet vrouw legt heel arbitrair ligt? En snap je waarom ik heel graag veel meer acceptatie zou willen zien voor al die blauw/roze tinten tussen man en vrouw? Dus ook voor de bijna-niet-van-roze-te-onderscheiden roze tint die jij straks zult hebben? (niet helemaal roze want geen baarmoeder, niet de "goede" chromosomen enz)

Ik denk (in het kader van de LKGT&T waar we mee begonnen) dat die lobbygroep aanzienlijk sterker zou staan als transen in z'n algemeen dit -eh- anders zien dan jij :wink:
Violet Skye schreef:
Annegreet schreef: Jammer vind ik wel dat je mensen die net als jij hun uiterlijk willen afstemmen op hun gevoel niet kunt accepteren als hun gevoel iets anders is dan zoals jij dat beleeft.
Je kunt me niet dwingen iets te zien wat er niet is.
Hier ben ik je even kwijt: je bedoelt dat gevoel dat anders is dan jij het beleeft (zoals bijvoorbeeld mijn gevoel) er niet is? Of bedoel je dat het voor jou onmogelijk is om te accepteren wat je zelf niet voelt?

Groetjes,

Annegreet
Plaats reactie