Lidmaatschap LKG T&T
Moderator: Moderators
Hi, allemaal
wil toch even reageren op deze draad, zonder langdradig te worden,
Ja ik was en ben nog steeds lid van LKG (laat mijn abonnement netjes aflopen dit jaar), bij gebrek aan beter misschien, maar het zijn toch ook weer vrijwilligers die het blad LKG Kontakt maken en die ook op de afwisselende zaterdag avonden de zorgen dat "T" in het algemeen vaak de eerste stappen kunnen zetten buiten het huiselijke gebeuren, dus zeker voor beginners ga er eens naar toe, ze bijten heus niet.
Ik denk dat dit de belangrijkste funktie is voor LKG voor andere zaken zijn ze te klein met die paar honderd leden. In feite op papier zou Travestie.Org gezien het aantal inschrijvingen meer moeten kunnen doen als info/pressie groep.
Overigens in tegenstelling zoals hier geschreven is heb ik heel wat pre-TS daar menige plezierige avond zien door brengen, in een latere fase heeft het geen funktie meer behalve als men steun wil verlenen aan diegene die aan het allereerste begin staan en nog niet goed weten hoe of wat en dit is alleen te prijzen dat men zich daarvoor wil inzetten, zoals hier ook gebeurd door (ervaren) enkelen.
De hele discussie ofdat een TS nu 100% vrouw is of niet is denk ik zoals gezegd hier arbitrair, wat is een TS uiteindelijk.... een man die zegt dat hij zich vrouw voelt en kan het niet bewijzen, TS is niet bewijsbaar het is een verklaring van de persoon die ook b.v. het VU moet aannnemen en waarbij zij verder gebaseerd op testen/gesprekken en verder indrukken tot een konklusie komen.
Maar zo simpel ligt het niet de historie, de vrouwelijke gevoelens en het afwijzen van het geboorte geslacht, de voortdurende onvrede met het geslacht waar men dagelijks mee moet leven, vragen om een oplossing.
Die oplossing is er, alhoewel vaak niet perfect, gezien de 10.000 den TS in deze wereld die uiteindelijk kunnen leven zoals zij (en niet naar de normen van de anderen) vinden dat dit hun recht is, zijn het bewijs dat TS leefbaar is, het hele hoge percentage dat zegt dat men gelukkiger is dan daarvoor toond aan dat het noodzakelijk was en dus goed.
Ofdat een TS een vrouw is ja gevoelsmatig/emotioneel wel maar voor de rest blijft het toch een benadering, waar overigens zoals de praktijk aantoond prima mee te leven valt.
Je kan niet stellen dat een TS als vrouw hetzelfde is als een vrouw die als zodanig geboren is, als je dit bestrijdt vraag het dan maar eens aan diegenen die heel heel lang getrouwd zijn geweest en je zult ontnuchterd worden.
groetjes, Adriana
wil toch even reageren op deze draad, zonder langdradig te worden,
Ja ik was en ben nog steeds lid van LKG (laat mijn abonnement netjes aflopen dit jaar), bij gebrek aan beter misschien, maar het zijn toch ook weer vrijwilligers die het blad LKG Kontakt maken en die ook op de afwisselende zaterdag avonden de zorgen dat "T" in het algemeen vaak de eerste stappen kunnen zetten buiten het huiselijke gebeuren, dus zeker voor beginners ga er eens naar toe, ze bijten heus niet.
Ik denk dat dit de belangrijkste funktie is voor LKG voor andere zaken zijn ze te klein met die paar honderd leden. In feite op papier zou Travestie.Org gezien het aantal inschrijvingen meer moeten kunnen doen als info/pressie groep.
Overigens in tegenstelling zoals hier geschreven is heb ik heel wat pre-TS daar menige plezierige avond zien door brengen, in een latere fase heeft het geen funktie meer behalve als men steun wil verlenen aan diegene die aan het allereerste begin staan en nog niet goed weten hoe of wat en dit is alleen te prijzen dat men zich daarvoor wil inzetten, zoals hier ook gebeurd door (ervaren) enkelen.
De hele discussie ofdat een TS nu 100% vrouw is of niet is denk ik zoals gezegd hier arbitrair, wat is een TS uiteindelijk.... een man die zegt dat hij zich vrouw voelt en kan het niet bewijzen, TS is niet bewijsbaar het is een verklaring van de persoon die ook b.v. het VU moet aannnemen en waarbij zij verder gebaseerd op testen/gesprekken en verder indrukken tot een konklusie komen.
Maar zo simpel ligt het niet de historie, de vrouwelijke gevoelens en het afwijzen van het geboorte geslacht, de voortdurende onvrede met het geslacht waar men dagelijks mee moet leven, vragen om een oplossing.
Die oplossing is er, alhoewel vaak niet perfect, gezien de 10.000 den TS in deze wereld die uiteindelijk kunnen leven zoals zij (en niet naar de normen van de anderen) vinden dat dit hun recht is, zijn het bewijs dat TS leefbaar is, het hele hoge percentage dat zegt dat men gelukkiger is dan daarvoor toond aan dat het noodzakelijk was en dus goed.
Ofdat een TS een vrouw is ja gevoelsmatig/emotioneel wel maar voor de rest blijft het toch een benadering, waar overigens zoals de praktijk aantoond prima mee te leven valt.
Je kan niet stellen dat een TS als vrouw hetzelfde is als een vrouw die als zodanig geboren is, als je dit bestrijdt vraag het dan maar eens aan diegenen die heel heel lang getrouwd zijn geweest en je zult ontnuchterd worden.
groetjes, Adriana
Volgens mij heeft ook niemand hier gesteld dat een (om jouw woorden te gebruiken) TS als vrouw, hetzelfde is als een vrouw die als zodanig geboren is.adriana schreef:Hi, allemaal
groetjes, Adriana
Waarom je de rest toevoegt aan de gequote alinea is me echt een raadsel.
Overschot aan testosteron?
Verder laat ik deze draad maar aan me voorbijgaan.
Inderdaad zoals Violet al schreef, heel erg deja-vu
Adriana, ik ben bang dat een aantal van de dames hier het antwoord waar jij op doelt met betrekking tot getrouwd zijn geweest helemaal niet ontnuchterend zullen ervaren, omdat dat antwoord niet aansluit bij hun belevingswereld. Het 'vervelende' wat ze eventueel horen zal er gewoon uitgefilterd worden, waardoor ze het dus helemaal niet horen. Dat is vrij normaal menselijk gedrag ten aanzien van vervelende prikkels in de blinde vlek.
Liefs, Leontine
Freedom is just another word for nothing left to lose
Ook voor mij staat het goede antwoord er niet bij: ik weet wel wat het is, maar ben er geen lid van. Ben wel eens naar een T&T avond geweest, maar het voegde voor mij persoonlijk niet veel toe. Kan me wel voorstellen dat voor veel andere t's anders is.
En wat die hele discussie over de hokjes betreft: onder de blote hemel is het ook goed toeven en als het regent steek ik liever een paraplu op .
Groetjes van Jeanet
En wat die hele discussie over de hokjes betreft: onder de blote hemel is het ook goed toeven en als het regent steek ik liever een paraplu op .
Groetjes van Jeanet
Denk dat de meesten hier geen idee hebben waar ze het over heeft (ik zelf ook niet trouwens). Enige toelichting lijkt me dan ook wel gepast.leontine schreef:Adriana, ik ben bang dat een aantal van de dames hier het antwoord waar jij op doelt met betrekking tot getrouwd zijn geweest helemaal niet ontnuchterend zullen ervaren, omdat dat antwoord niet aansluit bij hun belevingswereld. Het 'vervelende' wat ze eventueel horen zal er gewoon uitgefilterd worden, waardoor ze het dus helemaal niet horen. Dat is vrij normaal menselijk gedrag ten aanzien van vervelende prikkels in de blinde vlek.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Maruscha,Maruscha schreef:Denk dat de meesten hier geen idee hebben waar ze het over heeft (ik zelf ook niet trouwens). Enige toelichting lijkt me dan ook wel gepast.leontine schreef:Adriana, ik ben bang dat een aantal van de dames hier het antwoord waar jij op doelt met betrekking tot getrouwd zijn geweest helemaal niet ontnuchterend zullen ervaren, omdat dat antwoord niet aansluit bij hun belevingswereld. Het 'vervelende' wat ze eventueel horen zal er gewoon uitgefilterd worden, waardoor ze het dus helemaal niet horen. Dat is vrij normaal menselijk gedrag ten aanzien van vervelende prikkels in de blinde vlek.
Waar ik op doel is dat mijn indruk van de discussie zoals deze momenteel op sommige momenten loopt, mij de indruk geeft dat de belevingswereld van een aantal van ons nogal uiteenloopt. Als je een boek sociale psychologie erbij pakt zul je al heel gauw er lezen dat een van de standaard afweermeganismen die een mens heeft voor 'vervelende' (je mag gerust ook ongewenste lezen) prikkels die men krijgt is, dat men het niet opneemt. Je kunt het dus wel lezen of horen, maar omdat de informatie ongewenst is wordt die niet verwerkt.
Hoop dat dit wat meer licht in de duistenis heeft gebracht, laat het anders s.v.p. weten. Niet dat ik beloof het dan wel helder uit te leggen (volgens mijn omgeving niet mijn sterke punt zo af en toe ) maar ik wil met alle plezier nog één of meer pogingen wagen.
Liefs, Leontine
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik denk dat dit inderdaad een van de redenen is. De ander (die ik in ieder geval bij mijzelf herken) is dat als iemand vrij stellig (en voor mijn gevoel autoritair) schrijft ik de neiging krijg om niet op te houden daar tegenin te schrijven. De hele discussie nog eens teruglezend is dat vermoedelijk de reden dat ik meerdere keren hetzelfde schrijf in andere bewoordingen.leontine schreef:Waar ik op doel is dat mijn indruk van de discussie zoals deze momenteel op sommige momenten loopt, mij de indruk geeft dat de belevingswereld van een aantal van ons nogal uiteenloopt.
Dit overkomt mij ook in real life nog wel eens: mijn coach heeft het dan over een (overtrokken) reactie op het verleden wat met het heden niets te maken heeft. Ik streef dan zo naar erkenning (en dat krijg ik natuurlijk niet!) dat ik niet eerder ophoud dan dat ik die erkenning wel krijg. En omdat ik die erkenning niet krijg probeer ik het nog eens, met als resultaat weer geen erkenning, de andere kant voelt zich ook niet gehoord en wordt dus bozer dus autoritairder, ik schiet nogmaals en nog sterker in mijn afweer en probeer het dus nog eens enz.
Blij dat die cirkel doorbroken is, ik hoop dit de volgende keer eerder bij mijzelf te herkennen (en dan eerder op te houden).
Groetjes,
Annegreet
Annegreet,
In ieder geval goed van je dat je hier aan werkt en sterk van je dat je dit hier zo durft te uiten. Indien gewenst wil ik een volgende keer met alle plezier feedback geven dat je je weer eens laat meeslepen.
Blij dat ik zelf NOOIT last heb van dit soort gedrag
In ieder geval goed van je dat je hier aan werkt en sterk van je dat je dit hier zo durft te uiten. Indien gewenst wil ik een volgende keer met alle plezier feedback geven dat je je weer eens laat meeslepen.
Blij dat ik zelf NOOIT last heb van dit soort gedrag
Liefs, Leontine
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Heel graag!leontine schreef:Annegreet,
Jij moet een gelukkig mens zijnleontine schreef:Blij dat ik zelf NOOIT last heb van dit soort gedrag
Serieus: ik let er al een tijdje (paar maanden) op en ik herken het tegenwoordig duidelijk eerder dan toen, maar het overkomt me nog steeds dat ik er (te) laat achter kom.
Groetjes,
Annegreet
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Eh .. ik begreep jou wel, ik begrijp Adriana niet .. ik doe toch echt mijn best, maar zie niet in waarom een juist langdurig getrouwd zijn het verschil tussen een 'geboren' vrouw en een post-op duidelijk zou maken.leontine schreef:Maruscha,
Waar ik op doel is dat mijn indruk van de discussie zoals deze momenteel op sommige momenten loopt, mij de indruk geeft dat de belevingswereld van een aantal van ons nogal uiteenloopt. Als je een boek sociale psychologie erbij pakt zul je al heel gauw er lezen dat een van de standaard afweermeganismen die een mens heeft voor 'vervelende' (je mag gerust ook ongewenste lezen) prikkels die men krijgt is, dat men het niet opneemt. Je kunt het dus wel lezen of horen, maar omdat de informatie ongewenst is wordt die niet verwerkt.
Hoop dat dit wat meer licht in de duistenis heeft gebracht, laat het anders s.v.p. weten. Niet dat ik beloof het dan wel helder uit te leggen (volgens mijn omgeving niet mijn sterke punt zo af en toe ) maar ik wil met alle plezier nog één of meer pogingen wagen.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Sommige dingen ben je, sommige dingen heb je je zelf aangeleerd (of is een aangeleerde reflex op iets wat je niet zelf bent).Lisa met een S schreef:Je hoeft je niet te verontschuldigen voor wie of hoe je bent. Als dat zo was, dan zou dit forum bestaan uit een grote SORRY.
Wat er met mij in deze thread gebeurde is een mooi voorbeeld voor een aangeleerde reflex. Mijn ervaring daarmee is dat hoe beter ik mijn aangeleerde reflexen onderken, hoe minder ze optreden. En hoe minder ze optreden hoe meer mijn werkelijke ik, mijn Zelf, naar voren komt.
Als iemand dan te maken krijgt met mijn automatische reflex (die ik niet ben en die ik hinderlijk vind) in plaats van met mijn Zelf, waar ik heel blij mee ben en waar ik ook een ander veel rustiger en dus beter mee kan helpen, dan vind ik een excuusje wel op z'n plek.
Groetjes,
Annegreet
Hoi Annegreet,
ik wil (ter bemoediging) iets toevoegen aan wat Lisa al zei: op mij kwam je "excuus" ook onnodig verontschuldigend over. Net alsof je jezelf ook je verlangen naar erkenning kwalijk neemt. Daar is niks mis mee, alleen was je bij Violet voor dit aspect aan het verkeerde adres. Als je sommige threads op dit forum leest, zul je merken dat er genoeg mensen zijn die voor het scheppen van ruimte voor meer "gendervariatie" te vinden zijn. (Ik bijvoorbeeld...). Van hen kun je die erkenning voor jouw verlangens en positiebepaling wel krijgen. Voor Violet zou het, voorzover ik dat kan inschatten, gewoon niet passen bij wie zij is en de situatie en\of fase van haar leven waarin zij zich nu bevindt.
Groetjes, Jeanet
ik wil (ter bemoediging) iets toevoegen aan wat Lisa al zei: op mij kwam je "excuus" ook onnodig verontschuldigend over. Net alsof je jezelf ook je verlangen naar erkenning kwalijk neemt. Daar is niks mis mee, alleen was je bij Violet voor dit aspect aan het verkeerde adres. Als je sommige threads op dit forum leest, zul je merken dat er genoeg mensen zijn die voor het scheppen van ruimte voor meer "gendervariatie" te vinden zijn. (Ik bijvoorbeeld...). Van hen kun je die erkenning voor jouw verlangens en positiebepaling wel krijgen. Voor Violet zou het, voorzover ik dat kan inschatten, gewoon niet passen bij wie zij is en de situatie en\of fase van haar leven waarin zij zich nu bevindt.
Groetjes, Jeanet
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Aha: nu snap ik het. Mijn excuses waren bedoeld over de vorm waarin ik dingen schreef, waarbij ik later bedacht dat deze vorm onder meer veroorzaakt werd doordat ik te lang doorgegaan ben in deze thread.Jeanet schreef:ik wil (ter bemoediging) iets toevoegen aan wat Lisa al zei: op mij kwam je "excuus" ook onnodig verontschuldigend over. Net alsof je jezelf ook je verlangen naar erkenning kwalijk neemt.
Ik zag ook dat mijn berichten Violet recht in de "onderbuik" troffen. Dat spijt mij oprecht, want dat was werkelijk niet de bedoeling. De reacties van Violet deden mij dan ook pijn: ik vind het nooit leuk als mensen dankzij mij de gordijnen invliegen. Toen ik mijn berichten nog eens teruglas dacht ik: "je wrijft het er ook wel heel erg in" en "waarom zet je je argumenten zo sterk aan, dat had je in een rustiger vorm eerder ook al eens (beter) geschreven".
Over de inhoud neem ik uiteraard niets terug: ik probeer mezelf juist te accepteren zoals ik ben en ik eis daar op mijn manier ook de ruimte voor op. Ook als een ander dat niet wil accepteren
Groetjes,
Annegreet
Je dicht jezelf teveel eer toe.Annegreet schreef: Ik zag ook dat mijn berichten Violet recht in de "onderbuik" troffen. Dat spijt mij oprecht, want dat was werkelijk niet de bedoeling. De reacties van Violet deden mij dan ook pijn: ik vind het nooit leuk als mensen dankzij mij de gordijnen invliegen.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.