Ehm... En hoe zeg je dan een vreer [vervanging voor zijn? haar?] eigendom?violet schreef:Vreer.Annegreet schreef: Heb jij, buiten "man" want dat is het ook niet, een betere term?
Groetjes,
Annegreet
... nooit te oud om iets te leren
Moderator: Moderators
Zhij zit op zhaar fiets.Annegreet schreef:Ehm... En hoe zeg je dan een vreer [vervanging voor zijn? haar?] eigendom?violet schreef:Vreer.Annegreet schreef: Heb jij, buiten "man" want dat is het ook niet, een betere term?
Fonetisch: Zij zit op zaar fiets? Ik ken al iemand die met die uitspraak een probleem heeftviolet schreef:Zhij zit op zhaar fiets.Annegreet schreef:Ehm... En hoe zeg je dan een vreer [vervanging voor zijn? haar?] eigendom?violet schreef: Vreer.
Damn...waarom heb ik dat niet geschreven...Mara W. schreef:Annegreet, hier is je duidelijk iemand een spiegel voor aan houden, hier kan iemand en dat doe ik ook, wel begrijpen dat je voor een tussenvorm m/v kiest, maar je bent dan nog steeds een man in vrouwekleren, wat ik wil zeggen, wij streven duidelijk voor vrouw en we zullen dit ook op termijn in ons ID krijgen, we hebben het al immers op de rest van ons papieren staan, jij vecht ervoor om een tussenvorm te zijn die zeker nooit door de maatschappij word aanvaart, je kiest volgs mij voor een eeuwige strijd met altijd weer uitleg tegen de een en andere, ik weet er wat van, ben immers ook sinds mijn puberjaren erg opgemaakt rondgelopen, trok dat aan wat me beviel, ging er anders niet de deur uit, zelf ging ik ermee op mijn werk, en het waren duidelijk geen typische mannenkleren, erder scenekleren, want het verschillde nogaal van de kledij wat hier als typisch vrouwelijk werd beschouwt, maar ik was in de ogen van de maatschappij man en niet een tussenvorm, wel kreeg ik, en krijg ze nog, de vragen, wat ik ben, man of vrouw, maar nooit werd ik als *manvrouw* beschouwt, begrijp je wat ik wil zeggen, in deze wereld is het nu eenmaal man OF vrouw!
Nu moet je ook weten, dat ik in een scene thuis hoor, waar menig jongens/mannen duidelijk als genderbenders te betitelen zijn en ook zo worden willen gezien, ja niks mis mee, ben op sommige zelf jaloers, omdat ze soms met hun androgene lijf het makkelijker hebben als ik met mijn brede schouders en gespierde armen, ben immers ook 1,90 en weeg 88kg, maar werd tegenwoordig ook vaak als mevrouw aangesproken, wat mijn zelfvertrouwen enorm laat toenemen! Trouwens, hoe wil jij dus willen worden aangesproken als een tussenvorm, wat je nastreeft te zijn??? Je kunt niet verwachten, en dat is ook wat Violet ziet of uit wil lokken, dat je iemand als mevrouw moet aanspreken, als je je met gezichtsbeharing toont of met duidelijke baardschaduw, ze zullen je als meneer benaderen, en dat is weer voor jou niet leuk zeker, je wilt een combi van allebei zijn, toch![]()
De meesten hier op de site, kiezen het een of soms het andere, ze gebruiken dus soms hun mannelijk uiterlijk, en toveren zich dan weer om tot vrouw, maar begrijp me goed, en ik wil jou ook best begrijpen, een combi is moeilijk te aanvaarden voor de rest, wel voor jou zelf, want zo voel je je, ietwat man, ietwat vrouw...................
Liefs Mara
Lol.Lisa met een S schreef:Dat kan je niet, Violet, want je geniet teveel van de controverse die je veroorzakt terwijl je mensen keihard met hun kop tegen de spiegel ramtviolet schreef:Damn...waarom heb ik dat niet geschreven...![]()
Annegreet,Annegreet schreef:Op welk deel van haar berichten heb ik niet (goed) (genoeg) inhoudelijk geantwoord?Jeanet schreef:Heel raak. Ik hoop dat het overkomt, maar had herhaaldelijk de indruk dat Annegreet niet echt las wat je schreef.
Groetjes,
Annegreet
Mara,Mara W. schreef:Annegreet, hier is je duidelijk iemand een spiegel voor aan houden, hier kan iemand en dat doe ik ook, wel begrijpen dat je voor een tussenvorm m/v kiest, maar je bent dan nog steeds een man in vrouwekleren,
Tot op dit moment (ben nu 2 weken bezig, heb in die twee weken 1x overdag een rondje gemaakt in een rok, daarnaast wel een keer of 5 naar de winkel geweest in een broek met borstjes en vrouwenjas), toch heb ik nog niemand hoeven uit te leggen waarom ik doe wat ik doe. Ik heb uiteraard wel mijn antwoord klaar. Dat antwoord komt kort en bondig neer op: ik zie eruit zoals ik me voel: voor een deel man, voor een deel vrouw.Mara W. schreef:wat ik wil zeggen, wij streven duidelijk voor vrouw en we zullen dit ook op termijn in ons ID krijgen, we hebben het al immers op de rest van ons papieren staan, jij vecht ervoor om een tussenvorm te zijn die zeker nooit door de maatschappij word aanvaart, je kiest volgs mij voor een eeuwige strijd met altijd weer uitleg tegen de een en andere,
Ik snap je heel goed. Ik heb ook geen hekel aan de term man-in-vrouwenkleren. Heb ook geen hekel aan de term vrouwelijker-man en vind dat ook niet beter/minder dan mannelijker-vrouw. Laat mensen zelf maar bepalen wat ze het makkelijkst vinden: de aanspreektitel maakt me in real life niet zo veel uit: laat ze gewoon meneer zeggen als ze dat makkelijker vinden.Mara W. schreef:ik weet er wat van, ben immers ook sinds mijn puberjaren erg opgemaakt rondgelopen, trok dat aan wat me beviel, ging er anders niet de deur uit, zelf ging ik ermee op mijn werk, en het waren duidelijk geen typische mannenkleren, erder scenekleren, want het verschillde nogaal van de kledij wat hier als typisch vrouwelijk werd beschouwt, maar ik was in de ogen van de maatschappij man en niet een tussenvorm, wel kreeg ik, en krijg ze nog, de vragen, wat ik ben, man of vrouw, maar nooit werd ik als *manvrouw* beschouwt, begrijp je wat ik wil zeggen, in deze wereld is het nu eenmaal man OF vrouw!
Nogmaals: in z'n algemeenheid valt die acceptatie mij 100% mee. Misschien als ik meer in rok ga rondlopen dat er meer reactie komt, maar dat zien we dan wel weer. De meeste weerstand kom ik hier op de site tegen. En dat van mensen die mij nog nooit in real life gezien hebben en die de genderdysforie in hun eigen lijf hebben rondstormen. Dat zegt toch wel iets over de vooroordelen die sommigen onder ons hier hebben...Mara W. schreef:De meesten hier op de site, kiezen het een of soms het andere, ze gebruiken dus soms hun mannelijk uiterlijk, en toveren zich dan weer om tot vrouw, maar begrijp me goed, en ik wil jou ook best begrijpen, een combi is moeilijk te aanvaarden voor de rest, wel voor jou zelf, want zo voel je je, ietwat man, ietwat vrouw...................
Ja, ik heb dat gedaan, lees hier http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 1646#31646 en hier: http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 1762#31762 en in mijn reactie op Mara. Lees in dat bericht ook mijn reactie op, op het eerste gezicht, ongeloofwaardige gevallen. Voor mij is het ook een principekwestie. Ik vind oprecht dat iedereen die dat wil hier over zijn gevoelens moet kunnen schrijven, al zijn ze op het eerste gezicht nog zo raar. En ik vind oprecht dat daar in principe open over gesproken moet kunnen worden.Jeanet schreef:jij reageert steeds alsof het gaat om acceptatie als principe en gaat daarom zover dat je zelfs de meest onrealistische gevallen verdedigt. Weet jij wat het is om als vrouw over straat te gaan, of als vrouweljke man van mijn part? Heb je dat gedaan?
Violet geeft heel erg zware, in mijn ogen botte, typeringen voor bepaalde gevallen. Tegen iemand "ziekelijk geval" roepen heeft nooit zin. Zelfs als het de waarheid is kun je dat veel respectvoller brengen terwijl je er wel hetzelfde mee bedoelt. En als je het respectvoller brent bereik je uiteindelijk meer. Dat heb ik ook in mijn antwoord geschreven.Jeanet schreef:Ikdenk dat je dan ook zou snappen wat Violet bedoelt. Acceptatie oké, maar sommige mensen kun je beter tegen zichzelf bechermen voor ze de straat op gaan. Van heel hard uitgelachen of in elkaar geslagen worden wordt niemand beter. En dan kun je hoog en laag springen met de notie van dat de samenleving maar open moet staan voor alles, maar dat is niet de werkelijkheid. Er kan meer dan je denkt, maar een beetje reality testing is nooit weg voor je aan de slag gaat.
Misschien zegt Violet het zo hard dat je het niet hoort, maar ze meent het niet kwaad.
Ik ben het met je eens dat het niet verstandig is om naar plekken toe te gaan waar je van te voren al weet dat dat vragen om problemen is. Aan de andere kant zijn dat plekken waar ik mij als man ook niet thuisvoel en waar ik als man ook sneller doorloop.Mara W. schreef:Goeie argument Jeanet, ik heb het ook altijd doodsbenauwt om over de Hauptbahnhof van Essen te lopen met al die NaziSchergen daar, verschrikkelijk kan ik je zeggen, streef er daarom ook om perfekte(zal het nooit bereiken) passabiliteit, omdat ik niet in mekaar wil worden getrapt omdat ik in hun ogen een vieze kerel in vrouwenkleren ben, daar houden ze op de een of andere manier niet zo van![]()