'ik voel mij vrouw'

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

violet schreef:
Annegreet schreef: Heb jij, buiten "man" want dat is het ook niet, een betere term?
Vreer.
Ehm... En hoe zeg je dan een vreer [vervanging voor zijn? haar?] eigendom?

Groetjes,

Annegreet
... nooit te oud om iets te leren
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
violet schreef:
Annegreet schreef: Heb jij, buiten "man" want dat is het ook niet, een betere term?
Vreer.
Zhij zit op zhaar fiets.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

violet schreef:
Annegreet schreef:
violet schreef: Vreer.
Zhij zit op zhaar fiets.
Fonetisch: Zij zit op zaar fiets? Ik ken al iemand die met die uitspraak een probleem heeft :lol:

Ik neem toch maar de aanspreektitel die bij de naam op dit forum hoort, in dit geval de vrouwelijke, dat lijkt me handiger.

Groetjes,

Annegreet
... iemand is zo man/vrouw als hij/zij zich voelt
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
Fonetisch: Zij zit op zaar fiets? Ik ken al iemand die met die uitspraak een probleem heeft :lol:
Wie?
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Annegreet, hier is je duidelijk iemand een spiegel voor aan houden, hier kan iemand en dat doe ik ook, wel begrijpen dat je voor een tussenvorm m/v kiest, maar je bent dan nog steeds een man in vrouwekleren, wat ik wil zeggen, wij streven duidelijk voor vrouw en we zullen dit ook op termijn in ons ID krijgen, we hebben het al immers op de rest van ons papieren staan, jij vecht ervoor om een tussenvorm te zijn die zeker nooit door de maatschappij word aanvaart, je kiest volgs mij voor een eeuwige strijd met altijd weer uitleg tegen de een en andere, ik weet er wat van, ben immers ook sinds mijn puberjaren erg opgemaakt rondgelopen, trok dat aan wat me beviel, ging er anders niet de deur uit, zelf ging ik ermee op mijn werk, en het waren duidelijk geen typische mannenkleren, erder scenekleren, want het verschillde nogaal van de kledij wat hier als typisch vrouwelijk werd beschouwt, maar ik was in de ogen van de maatschappij man en niet een tussenvorm, wel kreeg ik, en krijg ze nog, de vragen, wat ik ben, man of vrouw, maar nooit werd ik als *manvrouw* beschouwt, begrijp je wat ik wil zeggen, in deze wereld is het nu eenmaal man OF vrouw!

Nu moet je ook weten, dat ik in een scene thuis hoor, waar menig jongens/mannen duidelijk als genderbenders te betitelen zijn en ook zo worden willen gezien, ja niks mis mee, ben op sommige zelf jaloers, omdat ze soms met hun androgene lijf het makkelijker hebben als ik met mijn brede schouders en gespierde armen, ben immers ook 1,90 en weeg 88kg, maar werd tegenwoordig ook vaak als mevrouw aangesproken, wat mijn zelfvertrouwen enorm laat toenemen! Trouwens, hoe wil jij dus willen worden aangesproken als een tussenvorm, wat je nastreeft te zijn??? Je kunt niet verwachten, en dat is ook wat Violet ziet of uit wil lokken, dat je iemand als mevrouw moet aanspreken, als je je met gezichtsbeharing toont of met duidelijke baardschaduw, ze zullen je als meneer benaderen, en dat is weer voor jou niet leuk zeker, je wilt een combi van allebei zijn, toch :roll:

De meesten hier op de site, kiezen het een of soms het andere, ze gebruiken dus soms hun mannelijk uiterlijk, en toveren zich dan weer om tot vrouw, maar begrijp me goed, en ik wil jou ook best begrijpen, een combi is moeilijk te aanvaarden voor de rest, wel voor jou zelf, want zo voel je je, ietwat man, ietwat vrouw...................

Liefs Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Mara W. schreef:Annegreet, hier is je duidelijk iemand een spiegel voor aan houden, hier kan iemand en dat doe ik ook, wel begrijpen dat je voor een tussenvorm m/v kiest, maar je bent dan nog steeds een man in vrouwekleren, wat ik wil zeggen, wij streven duidelijk voor vrouw en we zullen dit ook op termijn in ons ID krijgen, we hebben het al immers op de rest van ons papieren staan, jij vecht ervoor om een tussenvorm te zijn die zeker nooit door de maatschappij word aanvaart, je kiest volgs mij voor een eeuwige strijd met altijd weer uitleg tegen de een en andere, ik weet er wat van, ben immers ook sinds mijn puberjaren erg opgemaakt rondgelopen, trok dat aan wat me beviel, ging er anders niet de deur uit, zelf ging ik ermee op mijn werk, en het waren duidelijk geen typische mannenkleren, erder scenekleren, want het verschillde nogaal van de kledij wat hier als typisch vrouwelijk werd beschouwt, maar ik was in de ogen van de maatschappij man en niet een tussenvorm, wel kreeg ik, en krijg ze nog, de vragen, wat ik ben, man of vrouw, maar nooit werd ik als *manvrouw* beschouwt, begrijp je wat ik wil zeggen, in deze wereld is het nu eenmaal man OF vrouw!

Nu moet je ook weten, dat ik in een scene thuis hoor, waar menig jongens/mannen duidelijk als genderbenders te betitelen zijn en ook zo worden willen gezien, ja niks mis mee, ben op sommige zelf jaloers, omdat ze soms met hun androgene lijf het makkelijker hebben als ik met mijn brede schouders en gespierde armen, ben immers ook 1,90 en weeg 88kg, maar werd tegenwoordig ook vaak als mevrouw aangesproken, wat mijn zelfvertrouwen enorm laat toenemen! Trouwens, hoe wil jij dus willen worden aangesproken als een tussenvorm, wat je nastreeft te zijn??? Je kunt niet verwachten, en dat is ook wat Violet ziet of uit wil lokken, dat je iemand als mevrouw moet aanspreken, als je je met gezichtsbeharing toont of met duidelijke baardschaduw, ze zullen je als meneer benaderen, en dat is weer voor jou niet leuk zeker, je wilt een combi van allebei zijn, toch :roll:

De meesten hier op de site, kiezen het een of soms het andere, ze gebruiken dus soms hun mannelijk uiterlijk, en toveren zich dan weer om tot vrouw, maar begrijp me goed, en ik wil jou ook best begrijpen, een combi is moeilijk te aanvaarden voor de rest, wel voor jou zelf, want zo voel je je, ietwat man, ietwat vrouw...................

Liefs Mara
Damn...waarom heb ik dat niet geschreven... :wink:
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

violet schreef:Damn...waarom heb ik dat niet geschreven... :wink:
Dat kan je niet, Violet, want je geniet teveel van de controverse die je veroorzakt terwijl je mensen keihard met hun kop tegen de spiegel ramt :wink:

Lisa
If all else fails, buy new shoes
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef:
violet schreef:Damn...waarom heb ik dat niet geschreven... :wink:
Dat kan je niet, Violet, want je geniet teveel van de controverse die je veroorzakt terwijl je mensen keihard met hun kop tegen de spiegel ramt :wink:
Lol.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Annegreet schreef:
Jeanet schreef:Heel raak. Ik hoop dat het overkomt, maar had herhaaldelijk de indruk dat Annegreet niet echt las wat je schreef.
Op welk deel van haar berichten heb ik niet (goed) (genoeg) inhoudelijk geantwoord?

Groetjes,

Annegreet
Annegreet,

jij reageert steeds alsof het gaat om acceptatie als principe en gaat daarom zover dat je zelfs de meest onrealistische gevallen verdedigt. Weet jij wat het is om als vrouw over straat te gaan, of als vrouweljke man van mijn part? Heb je dat gedaan?
Ikdenk dat je dan ook zou snappen wat Violet bedoelt. Acceptatie oké, maar sommige mensen kun je beter tegen zichzelf bechermen voor ze de straat op gaan. Van heel hard uitgelachen of in elkaar geslagen worden wordt niemand beter. En dan kun je hoog en laag springen met de notie van dat de samenleving maar open moet staan voor alles, maar dat is niet de werkelijkheid. Er kan meer dan je denkt, maar een beetje reality testing is nooit weg voor je aan de slag gaat.
Misschien zegt Violet het zo hard dat je het niet hoort, maar ze meent het niet kwaad.

Groetjes, Jeanet
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Annegreet, en überhaupt, iedereen is een combi van mannelijke en vrouwlijke eigenschappen, en dat is bij iedereen ook goed te zien, ook doet de ene stoer en die andere weer erg overdreven feminien, het blijft te zien, als je goed kijkt, en ik bedoel hier niet dat iemand casuaal moet lopen om te zien dat er een combi van allebei rondhubbelt, ik iig schrijf me ook un goeie mensenkennis toe, en ik zie het welk combi zhij is, zonder dat diegene moeite doet met uiterlijkheden de binnenkant te tonen :wink:

Liefs Mara
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Goeie argument Jeanet, ik heb het ook altijd doodsbenauwt om over de Hauptbahnhof van Essen te lopen met al die NaziSchergen daar, verschrikkelijk kan ik je zeggen, streef er daarom ook om perfekte(zal het nooit bereiken) passabiliteit, omdat ik niet in mekaar wil worden getrapt omdat ik in hun ogen een vieze kerel in vrouwenkleren ben, daar houden ze op de een of andere manier niet zo van :roll:

Liefs Mara
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara W. schreef:Annegreet, hier is je duidelijk iemand een spiegel voor aan houden, hier kan iemand en dat doe ik ook, wel begrijpen dat je voor een tussenvorm m/v kiest, maar je bent dan nog steeds een man in vrouwekleren,
Mara,

Ik reageerde vooral op de wat dreigende vraag van Violet waarom ik een TG met vrouwelijke termen aansprak waar Violet zoiemand blijkbaar liever als vreer ziet.

Voor mijzelf heb ik op dit forum een voorkeur voor vrouwelijk (schrijf tenslotte onder een vrouwennaam, ik heb het idee dat iemand mij niet serieus neemt als'ie reageert met mannelijke termen).

In real life maakt het me op dit moment niet veel uit. Ik begin nog maar net, mensen noemen mij nog steeds "meneer" en ik heb geen hekel aan "meneer", zou ook geen hekel aan "mevrouw" hebben. Ik weet dat anderen daar anders in zitten. Ik merk bij mijzelf ook een verschuiving: ik verwacht niet dat ik mij in real life over een jaar mij nog net zo vertoon als nu. Maar als ik mij nu zo vertoon zoals dat nu bij mij past EIS ik wel om nu ook geaccepteerd te worden zoals ik nu ben. Zeker op dit forum.
Mara W. schreef:wat ik wil zeggen, wij streven duidelijk voor vrouw en we zullen dit ook op termijn in ons ID krijgen, we hebben het al immers op de rest van ons papieren staan, jij vecht ervoor om een tussenvorm te zijn die zeker nooit door de maatschappij word aanvaart, je kiest volgs mij voor een eeuwige strijd met altijd weer uitleg tegen de een en andere,
Tot op dit moment (ben nu 2 weken bezig, heb in die twee weken 1x overdag een rondje gemaakt in een rok, daarnaast wel een keer of 5 naar de winkel geweest in een broek met borstjes en vrouwenjas), toch heb ik nog niemand hoeven uit te leggen waarom ik doe wat ik doe. Ik heb uiteraard wel mijn antwoord klaar. Dat antwoord komt kort en bondig neer op: ik zie eruit zoals ik me voel: voor een deel man, voor een deel vrouw.

Begrijp me ook goed: van mij mag jij (en ook Violet) zich rustig vrouw noemen. Heb ik niets op tegen. Ik zal ook keurig de vrouwelijke aanspreektermen (haar, zij, enz) bij jullie gebruiken.

En misschien ga ik over een jaar ook wel brieven schrijven om alle meneers te laten vervangen door mevrouwen. Ik weet het niet, wie dan leeft wie dan zorgt.
Mara W. schreef:ik weet er wat van, ben immers ook sinds mijn puberjaren erg opgemaakt rondgelopen, trok dat aan wat me beviel, ging er anders niet de deur uit, zelf ging ik ermee op mijn werk, en het waren duidelijk geen typische mannenkleren, erder scenekleren, want het verschillde nogaal van de kledij wat hier als typisch vrouwelijk werd beschouwt, maar ik was in de ogen van de maatschappij man en niet een tussenvorm, wel kreeg ik, en krijg ze nog, de vragen, wat ik ben, man of vrouw, maar nooit werd ik als *manvrouw* beschouwt, begrijp je wat ik wil zeggen, in deze wereld is het nu eenmaal man OF vrouw!
Ik snap je heel goed. Ik heb ook geen hekel aan de term man-in-vrouwenkleren. Heb ook geen hekel aan de term vrouwelijker-man en vind dat ook niet beter/minder dan mannelijker-vrouw. Laat mensen zelf maar bepalen wat ze het makkelijkst vinden: de aanspreektitel maakt me in real life niet zo veel uit: laat ze gewoon meneer zeggen als ze dat makkelijker vinden.

Hier op het forum vind ik dat anders, hier zijn mensen die het vakje "vrouw" zo eng inrichten dat alleen hun eigen verschijning daarin lijkt te passen. En dat zo eenzijdig toe-eigenen van een vakje vind ik niet goed voor mensen die beter zouden moeten weten. Ik vind die toe-eigening vervelend: stel dat ik wel verder wil, mag ik dan van de forum-diva's op dit forum met mijn 1.97m, schoenmaat 48 en vagina en make-up en alles-erop-en-eraan dan wel vrouw heten? Of heeft iemand dan, net als bij BH-maatje 75FF, volstrekt willekeurig bepaald dat iemand met die lengte en schoenmaat een "karikatuur van een vrouw" maakt? En als ik nu geen voor mij geschikte schoenen in mijn maat kan vinden? Waar ligt precies die grens?
Mara W. schreef:De meesten hier op de site, kiezen het een of soms het andere, ze gebruiken dus soms hun mannelijk uiterlijk, en toveren zich dan weer om tot vrouw, maar begrijp me goed, en ik wil jou ook best begrijpen, een combi is moeilijk te aanvaarden voor de rest, wel voor jou zelf, want zo voel je je, ietwat man, ietwat vrouw...................
Nogmaals: in z'n algemeenheid valt die acceptatie mij 100% mee. Misschien als ik meer in rok ga rondlopen dat er meer reactie komt, maar dat zien we dan wel weer. De meeste weerstand kom ik hier op de site tegen. En dat van mensen die mij nog nooit in real life gezien hebben en die de genderdysforie in hun eigen lijf hebben rondstormen. Dat zegt toch wel iets over de vooroordelen die sommigen onder ons hier hebben...

Nog 1 ding: laatst kwam ik op internet een artikeltje tegen over een man die graag een kind wou baren. Hij is geopereerd en heeft een baarmoedertransplantatie gekregen. Hij heeft geen vagina, wel een penis. De bevalling kan alleen maar operatief gebeuren, waarbij de hele baarmoeder verwijderd wordt. Van hem zijn 3 filmpjes beschikbaar waarop hij in real life [1] in de bus staat, [2] aan het eten is en [3] in de supermarkt boodschappen doet. Zijn gezicht is absoluut mannelijk, ofschoon hij geen baard heeft. Op mij komt het allemaal helemaal niet raar over: hij beweegt net als een vrouw die zwanger is, reageert verder niet abnormaal. Op het filmpje in de supermarkt zijn duidelijk zijn grotere dan gemiddelde borsten te zien. Het zal mijn gebrek zijn, maar zoiemand te accepteren om zo'n keuze valt mij absoluut niet moeilijk.

Omdat ik merk dat dat mijn omgeving bij mij, met borstjes in een vrouwelijker broek in een vrouwelijker jas, ook niet zo moeilijk doet (alle buren zwaaien nog vriendelijk, ook als ze mij in mijn nieuwe verschijning zien) denk ik werkelijk wel eens: waarom durfde ik dit nu niet eerder? En waarom lopen we hier te eikelen of een TG nu wel-of-niet vrouwelijk aangesproken mag worden? Waarom doet men moeilijk over mijn uitspraak dat iedereen vooral zijn/haar uiterlijk moet aanpassen op zijn/haar gevoel als men in real life daar veel minder moeite mee heeft dan hier gesuggereerd wordt?

Groetjes,

Annegreet
Laatst gewijzigd door Frederique_ op za okt 02, 2004 0:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Jeanet schreef:jij reageert steeds alsof het gaat om acceptatie als principe en gaat daarom zover dat je zelfs de meest onrealistische gevallen verdedigt. Weet jij wat het is om als vrouw over straat te gaan, of als vrouweljke man van mijn part? Heb je dat gedaan?
Ja, ik heb dat gedaan, lees hier http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 1646#31646 en hier: http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 1762#31762 en in mijn reactie op Mara. Lees in dat bericht ook mijn reactie op, op het eerste gezicht, ongeloofwaardige gevallen. Voor mij is het ook een principekwestie. Ik vind oprecht dat iedereen die dat wil hier over zijn gevoelens moet kunnen schrijven, al zijn ze op het eerste gezicht nog zo raar. En ik vind oprecht dat daar in principe open over gesproken moet kunnen worden.
Jeanet schreef:Ikdenk dat je dan ook zou snappen wat Violet bedoelt. Acceptatie oké, maar sommige mensen kun je beter tegen zichzelf bechermen voor ze de straat op gaan. Van heel hard uitgelachen of in elkaar geslagen worden wordt niemand beter. En dan kun je hoog en laag springen met de notie van dat de samenleving maar open moet staan voor alles, maar dat is niet de werkelijkheid. Er kan meer dan je denkt, maar een beetje reality testing is nooit weg voor je aan de slag gaat.
Misschien zegt Violet het zo hard dat je het niet hoort, maar ze meent het niet kwaad.
Violet geeft heel erg zware, in mijn ogen botte, typeringen voor bepaalde gevallen. Tegen iemand "ziekelijk geval" roepen heeft nooit zin. Zelfs als het de waarheid is kun je dat veel respectvoller brengen terwijl je er wel hetzelfde mee bedoelt. En als je het respectvoller brent bereik je uiteindelijk meer. Dat heb ik ook in mijn antwoord geschreven.

Ik heb ook al eerder geschreven dat het mij er ook niet om gaat dat mensen asap de straat op gaan. Natuurlijk is het verstandiger om eerst maar eens de rust en de zelfacceptatie te vinden. Dat heb ik ook in de berichten van vanavond geschreven. ALs iemand niet durft ben ik de laatste om zoiemand aan te moedigen toch te gaan.

Als iemand echter net op de wip staat "durf-ik-wel-of-durf-ik-niet" en daarbij heel erg bang is voor de omgeving wil ik graag dat extra zetje geven om dat maar eens uit te proberen. Juist omdat die reacties uit de omgeving mij zo mee gevallen zijn.

Groetjes,

Annegreet
Laatst gewijzigd door Frederique_ op vr okt 01, 2004 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara W. schreef:Goeie argument Jeanet, ik heb het ook altijd doodsbenauwt om over de Hauptbahnhof van Essen te lopen met al die NaziSchergen daar, verschrikkelijk kan ik je zeggen, streef er daarom ook om perfekte(zal het nooit bereiken) passabiliteit, omdat ik niet in mekaar wil worden getrapt omdat ik in hun ogen een vieze kerel in vrouwenkleren ben, daar houden ze op de een of andere manier niet zo van :roll:
Ik ben het met je eens dat het niet verstandig is om naar plekken toe te gaan waar je van te voren al weet dat dat vragen om problemen is. Aan de andere kant zijn dat plekken waar ik mij als man ook niet thuisvoel en waar ik als man ook sneller doorloop.

Groetjes,

Annegreet
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Annegreet, ff kort nog, voordat ik het nest induik, hier op het forum/site mag je zijn zoals je je voelt, als je goed leest en dat bezweer je, kun je niet zeggen dat je hier niet zo gezien word hoe jij het wil, alleen dat sommige opmerkingen wel wat bot overkomen, anders is het in het real life, daar is het pas bot en daar loop je tegen aan, en als je tegen die botheit hier soms al induikt en zegt, dat je iemand de grond inschrijft en je op de tenen trapt, dan zul het buiten echt vervelend kunnen uitpakken voor je, je begint er nu pas met de eerste stappen en nu gaat het nog allemaal goed, maar wacht us af, dit gaat niet altijd zo goed, je wilt misschien verder zoals je zegt, de wereld is niet meer zoals 20jaar terug, maar ook nog niet erg verder gekomen, er zijn leuke reakties maar ook erg vervelende, en in rok rondlopen doen tegenwoordig vele mannen, er is er zelf een mode voor mannen die een rok willen dragen, niet echt etableerd maar ze is er, ken genoeg die dit doen, heb geen scanner, maar zou je zo een paar mensen kunnen laten zien, die dit dus toch doen, maar meid, ik krijg net nog een dronken pubermeid op msn, dus we gaan daar een andere keer verder, handel dat nog ff af en ga slapen, slaap lekker en droom iets leuks, DOEI, mara
Plaats reactie