Gruwelt het team van de vu van dat soort mensen? Ik kende het woord niet, maar abominatie is gruwel of verschrikking. Lijkt me wel erg sterk uitgedrukt, voor een team wat zeer flexibel behoort te zijn. In eerste instantie las ik het alsof er anomalie (afwijking) stond. Maakt niet uit. Het gaat erom dat het heel moeilijk is om buiten het man/vrouw zijn te denken. Ook mij lukt het niet. Het idee dat er allerlei tussenvormen zijn maakt het zeer complex. Op één of andere manier is het ook bedreigend. Ik snap er ook niks van en maak me er niet meer druk om. Dat is slecht voor mijn gezondheid.Joanne schreef: >>het Genderteam gewoon geen TG's behandelt. Omdat men van mening is dat het creeeren van een vrouw met piemel een abominatie is. TS worden wel geholpen om zodoende identiteit en fysiek geslacht in overeenstemming te brengen. Om het bot te zeggen van zo'n abominatie een normaal mens te maken dan wel man dan wel vrouw. Tussenvormen werken ze hoe oneerlijk ook niet aan mee. <<
Wellicht dat artsen niet goed opgeleid worden en niet beseffen dat een "mensje halfom" ook heel gelukkig kan zijn.
Uit hoeveel vrouwen bestaat het team eigenlijk? Misschien heeft dat invloed op het beleid.
Aan de andere kant kan ik het team ook wel begrijpen. Het is hun taak om voor de kwaliteit van het leven te zorgen. Daarbij moet je verder kijken dan het hier en nu. Je kunt twijfelen of je, op je 65e nog steeds zo gelukkig bent met een piemel en borsten. Ik zou het niet weten, misschien het genderteam ook niet