Wat verandert er nog meer als je je omkleed ?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

violet schreef:Dan zou jij de laatste moeten zijn die iemand buiten een hokje sluit.
Ik sluit niemand buiten een hokje, ik gaf alleen aan hoe Nelie op dat moment op mij overkwam.

Groetjes,

Annegreet
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

Elsa schreef:
Annegreet schreef:
violet schreef:Je blijft me verbazen, eerst ben je voorstander van de rekbaarheid van het hokje vrouw, nu probeer je een vrouw in het hokje man te stoppen.
Ik ben inderdaad een groot voorstander van een flexibel gebruik van hokjes :P

Hokjes met schuifdeuren wat dacht je daarvan.. of zoals bij de P.V.D.A. schuivende panelen.. :roll: :roll:
Als we nu die schuivende panelen ook nog opruimen hebben we helemaal geen hokjes meer. Zou dat geen schitterende maatschappij zijn, iedereen mag gewoon zijn en doen waar diegene zich het best bijvoelt en toch blijf je er altijd bijhoren.
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Jeanet heeft een juiste analyse van vrouwen zoals Neelie Kroes gegeven
liefs, Josette
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

leontine schreef:
Als we nu die schuivende panelen ook nog opruimen hebben we helemaal geen hokjes meer. Zou dat geen schitterende maatschappij zijn, iedereen mag gewoon zijn en doen waar diegene zich het best bijvoelt en toch blijf je er altijd bijhoren.
"Anders is gewoon." Maar wél anders. Daar hebben we naar alle waarschijnlijheid die erfafscheidingen toch voor nodig.

Groetjes, Jeanet
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Jeanet schreef:"Anders is gewoon." Maar wél anders. Daar hebben we naar alle waarschijnlijheid die erfafscheidingen toch voor nodig.
Ach... Ik heb ooit eens iemand horen zeggen "het praat altijd gemakkelijker als je uitgaat van wat je gezamenlijk hebt, niet als je continue zoekt naar de punten waarin je verschilt".

Misschien is het daarom wel dat ik Nelie op dat moment mannelijk vond: ik herkende heel veel van die "jager", de "puntenscoorder", de "macho", de "drammer", ja, zelfs "de winnaar" en "de held". Iemand die "Het Grote Gelijk" en "De Absolute Waarheid" verkondigt. Zoveel dat ik het als mannelijk zag, juist ook omdat ik al die punten als zaken van mijzelf zag (en zie) waarvan ik nu vind dat ze niets met mijn eigen Zijn te maken hebben, waardoor ik er graag vanaf wil.

Maar gezien de discussie hier (en met mijn zus, die dat ook niet zag) zal het aan mij liggen en niet aan Nelie :wink:

Groetjes,

Annegreet
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Annegreet schreef: Zoveel dat ik het als mannelijk zag, juist ook omdat ik al die punten als zaken van mijzelf zag (en zie) waarvan ik nu vind dat ze niets met mijn eigen Zijn te maken hebben, waardoor ik er graag vanaf wil.
Je lijkt me erg (en wrsch. onnodig) streng voor jezelf. Als je nadenken over wat je als mannelijk en vrouwelijk in jezelf en anderen ziet, je kan brengen tot een gelukkiger evenwicht, dan bereik je volgens mij meer dan wanneer je alles wat "mannelijk" is in jezelf (en anderen) zo rigoureus verkettert. Heel veel menselijke eigenschappen en mogelijkheden zijn niet an sich slecht, maar door de manier waarop je er gebruik van maakt kun je er brokken mee maken of moois. Aan ons de keuze.
Of zoek ik er nu weer veel te veel achter?

Groetjes, Jeanet
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Jeanet schreef:Of zoek ik er nu weer veel te veel achter?
Je zoekt er te veel achter. Ik streef, net als jij hier aangeeft, om een mens te zijn zoals dat bij mij past. Wel is het daarvoor nodig om aangeleerd, maar door mij ongewenst, gedrag af te leren. Ik denk dat ik in een "mannenrolletje" gevlucht ben, daarom is het dus dat ik die link leg. Natuurlijk is het niet erg als er mannelijkheid overblijft, mits dat gedrag bij mij past.

Groetjes,

Annegreet
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Annegreet schreef:
Jeanet schreef:Of zoek ik er nu weer veel te veel achter?
Je zoekt er te veel achter. Ik streef, net als jij hier aangeeft, om een mens te zijn zoals dat bij mij past. Wel is het daarvoor nodig om aangeleerd, maar door mij ongewenst, gedrag af te leren. Ik denk dat ik in een "mannenrolletje" gevlucht ben, daarom is het dus dat ik die link leg. Natuurlijk is het niet erg als er mannelijkheid overblijft, mits dat gedrag bij mij past.

Groetjes,

Annegreet
Zie je, blij dat ik dat toch even gevraagd heb :) . Hier klink je trouwens weer een stukje genuanceerder dan in het postje waar ik op reageerde. Of het past is aan jou om te beoordelen; ik vind het je wel leuk staan :wink: .

Groetjes, Jeanet
Miss_Bianca
daar ben ik weer

Bericht door Miss_Bianca »

ik denk dat ik mij zeer gelukkig mag voelen, omdat ik de gave heb om in travestie een soort knop om te zetten. ik ben een zeer mannelijke man, en kan mezelf nog steeds omtoveren in een sexy begeerlijke vrouw. en kan deze 2 persoonlijkheden heel goed uit elkaar houden. zo goed zelfs dat niemand het door heeft. ik heb ook 2 vriendenkringen waarvan de ene groep het wel weet, en de andere niet. het is een soort jing-jang effect, dat bij mij goed in evenwicht is, en waar ik me zeer gelukkig bij voel.
Met beide voeten op de grond kom je geen stap verder !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Jeanet schreef:Hier klink je trouwens weer een stukje genuanceerder dan in het postje waar ik op reageerde. Of het past is aan jou om te beoordelen; ik vind het je wel leuk staan :wink:
Dank je :wink:

Groetjes,

Annegreet
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Annegreet,

Nog een reactie op een post van een paar dagen terug. GLB staat voor Gay, Lesbian, and Bisexual. En GLBT (soms LGBT) staat voor Gay, Lesbian, Bisexual, and Transgendered.

Isabelle
Get over it.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Isabelle Raulin dAymeries schreef:Annegreet,

Nog een reactie op een post van een paar dagen terug. GLB staat voor Gay, Lesbian, and Bisexual. En GLBT (soms LGBT) staat voor Gay, Lesbian, Bisexual, and Transgendered.

Isabelle
Hoort dat bij mekaar?? Is transgenderzijn un sexuele geaardheit, de andere namelijk wel, maar transgender???? Nou, ik weet het niet :roll:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Mara schreef:Hoort dat bij mekaar?? Is transgenderzijn un sexuele geaardheit, de andere namelijk wel, maar transgender???? Nou, ik weet het niet :roll:
In Engeland, Amerika en heel veel andere landen, werken de groepen samen om hun rechten te verdedigen.

Ja, dat kan..... het is niet overal haat en nijd.... (hoewel er wel een Zuid-Afrikaanse homo groep is, die niet met travestieten samen wil werken, maar ja, die afrikaners -- afgestamd van.....?)

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ach, so ist das! Bin blond und deutsch, wie soll ich das wissen :roll:
Dankeschön Lisa :wink:

xmarax
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Lisa met een S
Moderator