Helemaal vanzelfsprekend is het niet. Ten eerste worden alle T's dan weer op 1 hoop gegooid, wat communicatie problemen geeft. Er is dan namelijk al snel sprake van transgendered men en daar maak je mij (en veel andere transen) niet blij mee. Ten tweede is de term transgender beledigend voor transseksuelen. En als laatste geeft het aanleiding tot wij en jullie discussies. Dat is altijd erg leuk, een gesprek voeren met een andere vrouw die dan over wij (de vrouwen) en jullie (de omgebouwde mannen) begint. Dat een GLBT beweging voor transgenders en trava's een mooie oplossing biedt snap ik, maar transen vallen buiten de boot.Lisa met een S schreef:In Engeland, Amerika en heel veel andere landen, werken de groepen samen om hun rechten te verdedigen.Mara schreef:Hoort dat bij mekaar?? Is transgenderzijn un sexuele geaardheit, de andere namelijk wel, maar transgender???? Nou, ik weet het niet
Ja, dat kan..... het is niet overal haat en nijd....
Wat verandert er nog meer als je je omkleed ?
Moderator: Moderators
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Het lijkt dus een beetje op de discussies hier over de grenzen tussen de vakjes "man" en "vrouw"?violet schreef:En als laatste geeft het aanleiding tot wij en jullie discussies. Dat is altijd erg leuk, een gesprek voeren met een andere vrouw die dan over wij (de vrouwen) en jullie (de omgebouwde mannen) begint.
Leuk!
Groetjes,
Annegreet
... Sorrie, kon het even niet laten...
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Jau, net zo als je over zout en peper kunt discuterenAnnegreet schreef:Het lijkt dus een beetje op de discussies hier over de grenzen tussen de vakjes "man" en "vrouw"?violet schreef:En als laatste geeft het aanleiding tot wij en jullie discussies. Dat is altijd erg leuk, een gesprek voeren met een andere vrouw die dan over wij (de vrouwen) en jullie (de omgebouwde mannen) begint.
Leuk!
Groetjes,
Annegreet
... Sorrie, kon het even niet laten...
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Nee. De referentiekaders zijn volstrekt anders. Ik zou niet meer weten wat het is om man te zijn. Jij bent het meestal.Annegreet schreef:
Het lijkt dus een beetje op de discussies hier over de grenzen tussen de vakjes "man" en "vrouw"?
Leuk is anders. Tig jaar post op, alles eraan gedaan hebben om niet meer bij de mannen te horen, maar ook nooit bij de vrouwen zullen horen. Deels je eigen schuld als je je bij een GLBT iets aansluit.Annegreet schreef: Leuk!
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Tja, sommige willen dus niet in een hokje, kunnen ze lekker moeder en vader tegelijk zijn en met zich zelf trouwen
Ik snap alleen niet waarom op mijn topic ''ik voel me man'' zo weinig reakties kwamen om uit te leggen wat het nou leuk maakt de mannelijke lichaam te behouden, maar op de andere topic van Lisa de mensen met een mannenlichaam reuze bezwerden ooh zoo vrouwelijk te zijn, very strange, zal ik maar zeggen!!!
En nee, ben geen intolerante zeur!!!!! Snap gewoon een paar dingen niet, hoe kun je nou un beetje boven en een beetje beneden zijn, zowel rechts en links, un damed white nigger??? Sorry, vind zwarte mensen echt leuk, maar is dat dan zo'n beetje zoiets als Michael Jackson, zo'n transgender, zwart en toch wit???!!! Ik probeer hier alleen dingen te snappen!!!
xmarax
Ik snap alleen niet waarom op mijn topic ''ik voel me man'' zo weinig reakties kwamen om uit te leggen wat het nou leuk maakt de mannelijke lichaam te behouden, maar op de andere topic van Lisa de mensen met een mannenlichaam reuze bezwerden ooh zoo vrouwelijk te zijn, very strange, zal ik maar zeggen!!!
En nee, ben geen intolerante zeur!!!!! Snap gewoon een paar dingen niet, hoe kun je nou un beetje boven en een beetje beneden zijn, zowel rechts en links, un damed white nigger??? Sorry, vind zwarte mensen echt leuk, maar is dat dan zo'n beetje zoiets als Michael Jackson, zo'n transgender, zwart en toch wit???!!! Ik probeer hier alleen dingen te snappen!!!
xmarax
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik denk dat dat komt omdat de meeste mensen hier hun "vrouwelijker kant" aan het onderzoeken zijn, dat maakt dat ze minder aandacht hebben voor hun mannelijke(r) kant.Mara schreef:Ik snap alleen niet waarom op mijn topic ''ik voel me man'' zo weinig reakties kwamen om uit te leggen wat het nou leuk maakt de mannelijke lichaam te behouden, maar op de andere topic van Lisa de mensen met een mannenlichaam reuze bezwerden ooh zoo vrouwelijk te zijn, very strange, zal ik maar zeggen!!!
Voor mij gaat het om gevoel: mijn "slurfje" hoort bij mij, net zo goed als mijn "borstjes" bij mij horen. Het nadeel van gevoel is dat je dat moeilijk wetenschappelijk of met argumenten (= verstand) kunt beredeneren. Daarom is het ook zo moeilijk om jou van een goed, voor jou verstandelijk te begrijpen, antwoord te voorzien. En voor alle duidelijkheid: dat ligt in de aard van het probleem en niet aan jou of aan jouw verstand...
Groetjes,
Annegreet
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Ik denk dat er twee redenen voor zijn. Een is, zoals Annegreet stelt, dat men hier komt om beter hun vrouwelijke kant te onderzoeken. Belangstelling om wat hun "man" laat voelen, hebben ze echt niet. De tweede reden is, denk ik, dat de transseksuelen dat helemaal niet voelen, en dat de transgenders en travestieten geen zin hebben om weer 'ns een keer te horen "zie je wel, je bent toch een man, dat zei ik altijd". Maar ik blijf je nog een antwoord over mijn man-zijn schuldig, Mara. Ik denk er regelmatig aan, hoe ik dat het beste kan verwoorden.Mara schreef:Ik snap alleen niet waarom op mijn topic ''ik voel me man'' zo weinig reakties kwamen om uit te leggen wat het nou leuk maakt de mannelijke lichaam te behouden, maar op de andere topic van Lisa de mensen met een mannenlichaam reuze bezwerden ooh zoo vrouwelijk te zijn, very strange, zal ik maar zeggen!!!
Voor de rest van de discussie, als Violet of welke T* dan ook geen zin heeft om bij welke groepering dan ook te voegen, dan moeten ze dat maar niet doen. Maar dan moeten ze ook niet verwachten dat wie dan ook in de samenleving solidair met hen willen zijn:
Dan moeten ze inderdaad niet vreemd opkijken, wanneer de GAB uit het ziekenfondspakket verdwijnt, want het beginsel waarop de ziekenfonds gebaseerd is, is de solidariteit van burgers met elkaar, om voor elkaar te zorgen in hun (medische) behoeftes.violet schreef:Ook, en gebrek aan overeenkomsten.Lisa met een S schreef:Gebrek aan solidariteit, misschien?Violet Skye schreef:Zoveel transen zijn er niet, iets van 3000 meende ik. Veel daarvan zullen zich niet bezig willen houden met de problemen van pre opjes.
Lisa
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Voor wat hoort wat. De ziekenfondspremies die ik, mijn vrouw en werkende kinderen betalen, dragen bij aan de kosten van jouw behandeling. Evengoed als onze belastingcenten dragen bij aan jouw uitkering. Als je zelf niet bereid bent om solidair met anderen te zijn, waarom verwacht je dat anderen solidair met jou zijn?
Lisa
Lisa
Onzin, ik betaal ook ziekenfondspremie. Wat de belasting betreft, breek me de bek niet open, omdat ik studiefinanciëring heb genoten is mijn hypotheek rente ineens niet meer aftrekbaar. Iedereen moet zhaar steentje bijdragen, de armen wat meer als de rijken. De T wereld is een leuk initiatief voor degenen die geen gab willen. Ik zal er nooit aan ontkomen trans te zijn, maar dat maakt me niet hetzelfde als de transgender men. Daarom zul je mij niet aantreffen bij een dergelijke belangenvereniging. Enneh, fyi, ik heb een verschrikkelijk duur betaalde baan.Lisa met een S schreef:Voor wat hoort wat. De ziekenfondspremies die ik, mijn vrouw en werkende kinderen betalen, dragen bij aan de kosten van jouw behandeling. Evengoed als onze belastingcenten dragen bij aan jouw uitkering. Als je zelf niet bereid bent om solidair met anderen te zijn, waarom verwacht je dat anderen solidair met jou zijn?
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Zonder je weg te willen jagen, maar wat trekt jou hier dan nog?v schreef:De T wereld is een leuk initiatief voor degenen die geen gab willen.
Niemand heeft ooit anders beweerd...v schreef:Ik zal er nooit aan ontkomen trans te zijn, maar dat maakt me niet hetzelfde als de transgender men.
De belangenvereniging LKGT&T staat voor: landelijke kontaktgroep Travestie en Transseksualiteit. Waarom suggereer je dat deze vereniging niets doet voor transseksuelen? In de laatste 4 blaadjes die ik van die groep mocht ontvangen is de nadruk op transseksuelen groter dan op travestie/transgender...v schreef:Daarom zul je mij niet aantreffen bij een dergelijke belangenvereniging.
Groetjes,
Annegreet
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
ik klaag niet. ik geloof in het solidariteitsbeginsel. Maar als jij er niet in gelooft, dat het belangrijk is dat wij met z'n allen elkaar helpen en steunen, dan zou het je sieren als je ervan afzag, om gebruik te maken van faciliteiten die wij met z'n allen onderhouden.
Lissa
Lissa
Leering ende vermaack.Annegreet schreef:
Zonder je weg te willen jagen, maar wat trekt jou hier dan nog?
Het wordt wel gesuggereerd door te stellen dat ik door deel uit te maken van een T verening de gab veilig zou stellen. Ik heb niks tegen een T vereniging, maar voel me er gewoon niet tot behoren. De doelgroep is te breed en de belangen te tegenstrijdig.Annegreet schreef: Niemand heeft ooit anders beweerd...
Het organiseren van verkleed (en verstop) avondjes en het uitgeven van een blaadje maakt je niet tot een belangenvereniging. Als de lkg dat was, hadden ze de media moeten opzoeken toen het gesnij in de gab begon.Annegreet schreef: De belangenvereniging LKGT&T staat voor: landelijke kontaktgroep Travestie en Transseksualiteit. Waarom suggereer je dat deze vereniging niets doet voor transseksuelen? In de laatste 4 blaadjes die ik van die groep mocht ontvangen is de nadruk op transseksuelen groter dan op travestie/transgender...
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.