Ik kreeg te horen in het ziekenhuis dat correcties pas worden uitgevoerd nadat je de SRS hebt gehad. Daarvoor wordt er NIETS veranderd aan je uiterlijk.Joanne schreef:Correcties als nosejobs en adams appel correcties mogen pas na een jaar hormonen ondergaan worden en dan ben je inderdaad afhankelijk van je polisvoorwaarden. .
Adamsappel correctie.
Moderator: Moderators
- esther-marye
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Groetjes
In sommige situaties is dat inderdaad zo maar volgens de regeltjes mag het al na een jaar hormonen. En dan bedoel ik de regeltjes zoals die beschreven staan in de algemene afspraken die wereldwijd gemaakt zijn over geslachtsaanpassingen. Ben de naam even kwijt van die regelgeving maar staat vast wel op de site van Sas: What the papers say
- Carola-Voorvelt
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Na het groene licht heb ik via mijn huisarts een verwijskaart gekregen
om mijn stembanden en adams appel correctie te laten doen.
In die periode ben ik geholpen in het Bernhoven ziekenhuis in Veghel, door Dr. F. de Jong.
Dit werd gewoon volledig vergoed door het VGZ. Ik ging er 's maandags heen en in die week werd ik op vrijdag eraan geopereerd.
De operatie duurde bij mij een klein uurtje en het litteken was al bijna na een half jaar niet meer te zien.
Zelf ben ik HEEL tevreden met het eind resultaat. Geen meneer meer wanneer ik de telefoon oppak maar mevrouw.
Gôh wat was ik HaPpY toen ik de telefoon opnam en aan de andere kant van de lijn zei "goedemiddag mevrouw"
om mijn stembanden en adams appel correctie te laten doen.
In die periode ben ik geholpen in het Bernhoven ziekenhuis in Veghel, door Dr. F. de Jong.
Dit werd gewoon volledig vergoed door het VGZ. Ik ging er 's maandags heen en in die week werd ik op vrijdag eraan geopereerd.
De operatie duurde bij mij een klein uurtje en het litteken was al bijna na een half jaar niet meer te zien.
Zelf ben ik HEEL tevreden met het eind resultaat. Geen meneer meer wanneer ik de telefoon oppak maar mevrouw.
Gôh wat was ik HaPpY toen ik de telefoon opnam en aan de andere kant van de lijn zei "goedemiddag mevrouw"
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
- Marcella
- ff weer wat posten
- Contacteer:
zelf ben ik 2 jaar geleden geweest voor stemband bij KNO arts hier te MST enschede... men vertelde mij niet eerder te opereren als de srs is geweest. dit ivm kans op beschadigen van de geopereerde stembanden. tijdens de SRS wordt je namelijk beademd, dus grote kans op beschadiging. Vandaar dat de KNO arts toendertijd besliste : pas na SRS. Zal begin volgend jaar wel kontakt opnemen met hem. Ben de operaties ff wel zat momenteel. 16 dec moet ik nog voor SRS controle in het AZG zijn. Mischien moet ik nog een schaamlip correctie ook. Wie zalt zeggen. Gelukkig hoeft er niets te gebeuren aan mijn adams appel. Die is niet zichtbaar. En zoals carola schreef: tis niets vervelender om aan de telefoon "mijnheer" te horen zeggen. Daarom doe ik het nu zo van: u spreekt met mevrouw ......
Groetjes,
Begrip kan je krijgen...respekt moet je verdienen.
Begrip kan je krijgen...respekt moet je verdienen.
Ik schrijf dit even om aan mensen die er niet zo veel van weten duidelijk te maken dat er dus twee operaties zijn die je aan je strottehoofd kunt doen. Dit om verwarring te voorkomen dus niet tegen iemand in het byzonder. Je hebt namelijk de gewone adamsappelcorrectie en de stembandcorrectie al dan niet gecombineerd met die eerste correctie.
Gaat u verder met de discussie
Gaat u verder met de discussie
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ik heb Annieke gister aan de lijn gehad, ik ga er kapot van dat ik met de logopedie niet echt opschiet, heb haar gevragen, als ik in januari op controle moet komen ook meteen een afspraak verder boven bij de KNO te regelen
Ik praat wel vrouwelijk, zeggen me mensen, maar wel doe ik dat met een mannenstem, ik faal bij elke keer bellen, ik zou zo graag uns van de andere beller het woord mevrouw horen
In Maart zit ik een jaar in de RLE en heb nu al 5 jaar monen.....
Mara
Ik praat wel vrouwelijk, zeggen me mensen, maar wel doe ik dat met een mannenstem, ik faal bij elke keer bellen, ik zou zo graag uns van de andere beller het woord mevrouw horen
In Maart zit ik een jaar in de RLE en heb nu al 5 jaar monen.....
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Hoi Mara
Hoe lang zit je al op logopedie en hoe vaak oefen je? Ik heb een half jaar les gehad en ben daarna in het echte leven gaan proberen vrouwelijk te praten. Hoe meer ik oefende en hoe overdrevener hoe beter mijn stem werd in het echte gebruik. Dat is niet iets wat in een half jaartje rond was kan ik je wel zeggen. Heeft wel een jaar of drie geduurd voor ik zonder er bij na te denken mijn stem zo vrouwelijk te gebruiken. Maar nu is het mijn stem en zou ik niet meer zo goed weten hoe hem weer mannelijk te gebruiken. Volgens mijn psychologe ben ik een mooie lange vrouw met een mooie diepe altstem. Absoluut vrouwelijk maar wel buiten de middenmoot qua stem. Toch is het geen weggevertje ervaar ik telkens weer. Heb ooit wel eens aan die stembandoperatie gedacht maar heb ook veel voorbeelden gezien waarbij de stem er absoluut niet op vooruit gegaan is. Vooral het verlies van bepaalde stemhoogtes maakt soms dat er een monotoon stemmetje uitkomt. Dit zou opgelost moeten worden met alweer een hoop logopedie en oefenen. Maar dat wordt niet altijd gedaan. Met als resultaat een onrealistisch aandoende stem vergelijkbaar met die van iemand met keelkanker na de operatie en met zo'n trilapparaatje. Er zullen ook wel goeie resultaten zijn en zou die ook best eens willen horen maar mij lijkt puur natuur nog altijd de beste manier om je stem aan te passen. Oefenen oefenen oefenen en nog eens oefenen.
Hoe lang zit je al op logopedie en hoe vaak oefen je? Ik heb een half jaar les gehad en ben daarna in het echte leven gaan proberen vrouwelijk te praten. Hoe meer ik oefende en hoe overdrevener hoe beter mijn stem werd in het echte gebruik. Dat is niet iets wat in een half jaartje rond was kan ik je wel zeggen. Heeft wel een jaar of drie geduurd voor ik zonder er bij na te denken mijn stem zo vrouwelijk te gebruiken. Maar nu is het mijn stem en zou ik niet meer zo goed weten hoe hem weer mannelijk te gebruiken. Volgens mijn psychologe ben ik een mooie lange vrouw met een mooie diepe altstem. Absoluut vrouwelijk maar wel buiten de middenmoot qua stem. Toch is het geen weggevertje ervaar ik telkens weer. Heb ooit wel eens aan die stembandoperatie gedacht maar heb ook veel voorbeelden gezien waarbij de stem er absoluut niet op vooruit gegaan is. Vooral het verlies van bepaalde stemhoogtes maakt soms dat er een monotoon stemmetje uitkomt. Dit zou opgelost moeten worden met alweer een hoop logopedie en oefenen. Maar dat wordt niet altijd gedaan. Met als resultaat een onrealistisch aandoende stem vergelijkbaar met die van iemand met keelkanker na de operatie en met zo'n trilapparaatje. Er zullen ook wel goeie resultaten zijn en zou die ook best eens willen horen maar mij lijkt puur natuur nog altijd de beste manier om je stem aan te passen. Oefenen oefenen oefenen en nog eens oefenen.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Joanne, ik ben op de truck al zo lang ik denken kan mee aan zingen bij mijn faforiete, met name JimmySummerville en RobertSmith, ja hoor zijn mannen, maar wel met een behoorlijk hoge stem, hoger dan menige vrouw, dus
Ik heb gewoon k*t dikke stembanden, van jaren drugsgebruik geschonden, oefenen doe ik wel, moet ook toegeven niet vaak, maar ik zit wel vaak en lang dan bij Patries van de petshop om de hoek om maar te kletsen, dat kan ik namelijk goed, l*l echt wel graag en veel, ik probeer daarbij ook wat hoger te praten maar ik vind dat mijn stem niet is veranderd sinds april, waar ik met de logo ben begonnen! Ben alleen maar hees elke avond van de kletspartijen overdaags en niks verandert! Ik geloof echt niet in logopedie, ben ook ermee gestopt omdat ik echt de moed ben verloren, heb al genoeg depries en dat ik ermee niet opschiet bezorgt me nog un paar bovenop, kan ik ff niet gebruiken, helaas!!
Ik heb gewoon k*t dikke stembanden, van jaren drugsgebruik geschonden, oefenen doe ik wel, moet ook toegeven niet vaak, maar ik zit wel vaak en lang dan bij Patries van de petshop om de hoek om maar te kletsen, dat kan ik namelijk goed, l*l echt wel graag en veel, ik probeer daarbij ook wat hoger te praten maar ik vind dat mijn stem niet is veranderd sinds april, waar ik met de logo ben begonnen! Ben alleen maar hees elke avond van de kletspartijen overdaags en niks verandert! Ik geloof echt niet in logopedie, ben ook ermee gestopt omdat ik echt de moed ben verloren, heb al genoeg depries en dat ik ermee niet opschiet bezorgt me nog un paar bovenop, kan ik ff niet gebruiken, helaas!!
Hoi Mara,
Dat hees worden na zo'n hele dag kletsen komt door een verkeerd gebruik van je stembanden. Het gevaar hiervan is dat je op een gegeven moment je stem geheel kwijt kunt raken.
Mijn advies aan jou is zoek een goede logopediste die veel ervaring heeft met het aanleren ven een vrouwelijke stem met transseksuelen. Vraag dus ook voor je een afspraak maakt met een logopedist of en hoeveel ervaring die al heeft.
Ik weet namelijk uit ervaring hoe vervelend het is wanneer je stem er helemaal mee ophoud, geloof me dat is echt niet leuk en zeer zeker reden om depresief van te worden.
Dat hees worden na zo'n hele dag kletsen komt door een verkeerd gebruik van je stembanden. Het gevaar hiervan is dat je op een gegeven moment je stem geheel kwijt kunt raken.
Mijn advies aan jou is zoek een goede logopediste die veel ervaring heeft met het aanleren ven een vrouwelijke stem met transseksuelen. Vraag dus ook voor je een afspraak maakt met een logopedist of en hoeveel ervaring die al heeft.
Ik weet namelijk uit ervaring hoe vervelend het is wanneer je stem er helemaal mee ophoud, geloof me dat is echt niet leuk en zeer zeker reden om depresief van te worden.
Groetjes,
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Franciska, ik ben bij een heel goeie logopediste geweest in Maastricht, ene met heel veel ervaring met TS, ik ben op gegeven moment ermee gestopt, na een half jaar, om dat ik ff met heel andere problemen zit, want de overheit houd ervan mensen die in problemen zitten en zich van zelf uit de str*nt trekken, nog dieper in te doeien! Ik hoor ook van velen en ook mijn logopediste zei het, je komt er niet goed vooruit met de stem als je met problemen zit............
Hoi Mara,
Dat is natuurlijk ook wel weer waar, in dit geval zou ik je willen adviseren om minder hoog met je stem te gaan kletsen want je overbelast je stembanden, waardoor je 's avonds hees bent.Mara schreef:Franciska, ik ben bij een heel goeie logopediste geweest in Maastricht, ene met heel veel ervaring met TS, ik ben op gegeven moment ermee gestopt, na een half jaar, om dat ik ff met heel andere problemen zit, want de overheit houd ervan mensen die in problemen zitten en zich van zelf uit de str*nt trekken, nog dieper in te doeien! Ik hoor ook van velen en ook mijn logopediste zei het, je komt er niet goed vooruit met de stem als je met problemen zit............
Groetjes,
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ik ben nu weer hees, zat weer de hele namiddag te kletsen, zal wel un beetje op moeten letten dat ik er niet zo entusiast aan praten ben, maar als je een keer in het verhaal bent dan ben je dat
Noem me maar een kletswijf
Noem me maar een kletswijf
Mmm klinkt vervelend allemaal. Moet toegeven dat ook bij mijn stem ik nogal geluk heb. Kan me dus jouw situatie ook goed voorstellen als je maar in je achterhoofd houd dat de stemband operatie ook verre van ideaal is te noemen. Mijn ervaring is dat hoe langer ik na mijn SRS zit hoe minder ik me druk maak om mijn stem. Truukje wat ik aan de foon vaak gebruik is geen Joanne te zeggen maar mevrouw XXXXXXXX. Daarmee dwing ik iemand al gewoon mevrouw te zeggen ook al horen ze maar een mannenstem. Werkt tot nu toe prima.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Dat truukje hoor ik deze week al het 2de keer, zal het vanaf nu ook toepassen
Maar Joanne, misschien ben ik ook maar te lui, misschien moet ik maar gewoon rustig aan oefenen en niet te entuisiast en niet teveel verwachten en te snel de kop in de zand steken
Maar Joanne, misschien ben ik ook maar te lui, misschien moet ik maar gewoon rustig aan oefenen en niet te entuisiast en niet teveel verwachten en te snel de kop in de zand steken