Advies, of het ultieme antwoord op de panty/kousenvraag

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Loesje
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za apr 05, 2003 0:42

Advies, of het ultieme antwoord op de panty/kousenvraag

Bericht door Loesje »

Ok, naar aanleiding van de thread over pantymaten, hier de ultieme vraag: Welke moet ik in godsnaam hebben??

Ik lees regelmatig in posts van mensen dat ze het ene merk panties of kousen aanbevelen, of ze noemen weer wat anders. Ik heb me er eigenlijk nooit zo voor geintresseerd en kocht meestal gewoon 'een' merk bij de Hema of de V&D, maar gezien het grote aantal ladders wil ik toch iets duurzamers. Daarnaast ben ik vaak veel te lang voor die soorten die ze daar hebben. Ik heb het dan voornamelijk over hold up kousen. Panties draag ik eigenlijk vrij weinig.

Maar goed.. dan dé vraag:

Wat is dé soort hold up kousen die ik moet hebben als ik een soort zoek die je regelmatig kan dragen, niet super snel laddert en niet té duur is (mijn arme studentenportomonnee kan het allemaal niet meer aan) ?

Ik ben 1.87 lang, en heb vrij lange benen. Ik heb al een keertje maat 'Large' gekocht en die kwamen uiteindelijk ietsje hoger dan mijn knieen (echt waar ja), dus daar moet ik zeker rekening mee houden.
In de andere thread plaatste Caroline B al de site mythights.com, en ik zou op zich wel bij zoiets willen bestellen, maar het liefst in Nederland (ivm verzendkosten).

dus.. hebben jullie tips voor deze goedkope onverwoestbare perfect zittende kousen? :D
Gebruikersavatar
Nicole-vt
dagelijks aanwezig
Berichten: 190
Lid geworden op: wo sep 03, 2003 23:12
Locatie: C'borg

Bericht door Nicole-vt »

Wolford.....

Duur maar wel goed. Ze ladderen een stuk minder dan andere merken en ze vallen ook wat langer uit dan andere merken (ik heb overigens alleen ervaring met panties en niet met kousen.

Helaas de prijs :cry:

Een goede site om online beenmode vind ik www.beenmode.nl

greetz, Nicole
Let it be..
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Advies, of het ultieme antwoord op de panty/kousenvraag

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Marloes,

het ultieme antwoord heb ik niet, maar een antwoord misschien wel. Goedkoop en goed gaan, als het om kousen gaat, helaas zelden samen. Ik ben niet ontevreden over de duurdere merken die je bij V&D kan krijgen.

Om te voorkomen dat ze snel ladderen is de truc ze niet met je blote handen aan te trekken. Doe eerst een paar dunne sokken over je handen, of wanten, iets waar in elk geval geen scherpe uitsteeksels aan zitten en wat de losse velletjes aan je vingertoppen of scherpe nagels bedekt. Trek dan je kousen pas aan. Doe hetzelfde als je ze weer uittrekt en ze terugstopt in de verpakking. Niet los in de kast leggen dus.

Wat betreft het lengteprobleem. Wat ik doe om ze op te rekken is ze vóór de eerste keer dragen aan de waslijn hangen (met plastic knijpers, geen houten, want daar zitten splinters aan die de kousenband kunnen beschadigen.) met een batterij onderin. 24 uur laten hangen en de zwaartekracht doet de rest. Verder is het zo dat hoe vaker je ze draagt hoe meer ze rekken. Geef dus niet de moed op als een kous de eerste keer net over je knie komt. Na meerdere keren komt-ie wel verder.

succes, groetjes,

Monica
Gebruikersavatar
Sjaleesha
ff weer wat posten
Berichten: 55
Lid geworden op: zo feb 22, 2004 14:38
Locatie: Tussen de rivieren

Bericht door Sjaleesha »

Marloes, Je zou eens kunnen kijken op www.cl-lgs.com/superkous.html ik heb ze zelf ook en mij bevallen ze goed. Zijn inderdaad langer als de "gewone" hold-up. Werden bij mij bijzonder snel geleverd en voor die prijs moet je het zelf gewoon een keer geprobeerd hebben.
We lezen je ervaringen wel weer op het forum.

Liefs..........Sjaleesha
Door vriendschap wordt vreugde verdubbeld en verdriet gedeeld.
Loesje
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za apr 05, 2003 0:42

Bericht door Loesje »

Bedankt voor de tips! Ik zal het een en ander de komende tijd wel uit gaan proberen, en zodra ik dé perfecte kous heb gevonden laat ik het jullie wel weten! ;)
Gebruikersavatar
Kim Femme
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: do jul 05, 2001 2:00
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Kim Femme »

Hi Marloes,
Ik ben 1.86 lang en heb goede ervaringen met:
Large Camel 40 denier stay-up (bij V&D art.nr. 400.04066.959) en OROBLU Large 50 denier stay-up. Bij het aan- en uittrekken heb ik ook dunne handschoenen aan om ophaaltjes en ladder te voorkomen.
Succes.
gr.
Kim Femme.
"Verdroom je leven niet, leef je dromen"
http://www.flickr.com/photos/kim_femme
Gebruikersavatar
Adeline_
dagelijks aanwezig
Berichten: 136
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 15:12
Locatie: Antwerpen

Bericht door Adeline_ »

panty's en stay-ups in de handel zijn meestal geent op vrouwenlengte 1m55 tot 1m72.vrouwen die groter zijn hebbendezelfde problemen als T's die langer dan 1m72 zijn.Plus wordt er enkel rekening gehouden met klein voetenmaten van vrouwen max41.
Ladders voorkomen is katoenen handschoenen dragen bij het aantrekken en uitdoen en er voor zorgrne dat je geeen grove hielen hebt-afvijlendus en creme gebruiken om voeten zachter te maken-en hoe ouder je wordt hoe meer last je van dit laatste krijgt,spreek uit ervaring.
Maar ik ga je geen merk aanbevelen want je budget lijkt beperkt.Maar het beste is van zodra je een goed merk gevonden hebt daar bij te blijven want elk merk levert en andere kwaliteit en de prijs is ook bepalend voor dit laatste.Wanneer ik uitga heb ik altijd panty's in reserve bij van zeeman(je kan nooit weten),en die zijn redelijk ruim en hebben lange benen.


Groetjes Adeline :wink:
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Gebruikersavatar
Caroline B
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: di nov 18, 2003 10:44
Locatie: Arnhem

Bericht door Caroline B »

Marloes,

Die van http://www.cl-lgs.com kende ik nog niet. Ik zie dat de er een grote keuze is en niet erg duur. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Wat ik wel ken zijn de hold-ups van Gerbe. Niet goedkoop maar wel lang. Ik kan ze tot in mijn liezen optrekken. Als ik weer een bestelling bij mythights.com doe zou ik er ook een paar voor jou kunnen bestellen dan betaal je alleen de verzendkosten in Nederland. Laat in dat geval maar even een berichtje in mijn pb achter.
Caroline
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ach al die moeilijke en dure merken gewoon die van zeeman in het blauwe doosje. Glanspanty met de kleur gipsy. Is geloof ik 2 euro of zo en doen het erg goed.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joanne schreef:Ach al die moeilijke en dure merken gewoon die van zeeman in het blauwe doosje. Glanspanty met de kleur gipsy. Is geloof ik 2 euro of zo en doen het erg goed.
Die heb ik laatst ook gekocht. Vind ze ook mooi en goed bij mij passen, maar heb bij de V&D wel mooiere kleuren gezien. Helaas niet in mijn maat :cry: .

Met deze temperaturen zijn trouwens ook de veel dikkere "leggings" van de V&D aan te raden.

Groetjes,

Frederique
Kim van der Maas

V&D en Hema bevalt me altoijd prima en H&M ook eigen

Bericht door Kim van der Maas »

Tsja ik heb een kast vol panty's en ze zijn eigenlijk allemaal maat 40/44 en ladderen dat doen ze echt zelden. Misschien ligt het aan de manier waarop ik ze aandoe... ik weet het niet.

Ik draag meestal wel panty's van minimaal 30 dernier. Als die andere vind ik niet echt mooi en die ladderen te veel bij mij en dat is wel lastig.
Ik koop ze voornamelijk bij de V&D en Hema en dan betaal ik zon 5 eurp per panty, maar dat zijn ze best waard, want ze gaan lang mee....

en wat betreft lengte. Ik ben 1 cm korter dan jou marloes en ik heb ook nette lange benen. dus zodra je begint aan 40/44 of zlefs 44/46 moet het geen probleem zijn denk ik. Vooral bij dunnere panties moet je sneller een maat groter nemen.

succes er mee

Kim
joan-
daar ben ik weer
Berichten: 13
Lid geworden op: di nov 05, 2002 21:32
Locatie: Zuid Holland

Bericht door joan- »

Marlous, ik ben 1.90 m en koop meestal in de uitverkoop Oroblu, die hebben vor sommige modellen mt 48-50. Die passen prima. Ook de hold-ups van H&M, XL zijn lekker lang en niet duur. Ook Falke en Kunert vallen lang. Kunert gaat voor panties zelfs tot XXL. De Bijenkor heeft vaak aanbiedingen van Kunert. De kousen en panties van V&D komen bij mij ook niet verder dan mijn kinieen.
groetjes, Joan
Simone XXX
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 15:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door Simone XXX »

Beste Marloes,

Om ladders te voorkomen kan je voordat je de panty aantrekt het topje van een oude panty om je tenen doen. Je schoenmaat neemt zo wel ietsjes toe maar wanneer je je handen ook bedekt bij het aantrekken, dan moet je wel heel raar doen wil je dan nog ladders krijgen, bij het aantrekken dan... :wink: Ook is het van belang dat je voeten zacht zijn, misschien even lekker wat lotion erop, eelt kan ook scherp zijn. Ik zelf heb goede ervaring met het merk SISSI, sterke panty's voor zo rond de tien euro en ben totaal niet voorzichtig met ze en toch geen ladders :D

Groetjes,

Simone
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Een tientje vind ik toch vrij prijzig... Ik koop ze voor 5 euro bij C&A, zijn ook heel stevig (45 den). Eén panty gaat zeker een paar maanden mee.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Simone XXX
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 15:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door Simone XXX »

Hoi Frederique,

Klopt, maar dan heb je echt hele mooie kousen, dus niet een panty, stijlvol afgewerkt met bescheiden kant aan de bovenkant en er zitten een soort anti-slip randen in waardoor ze de gehele dag op hun plaats worden gehouden!

Maar ik zal eens kijken bij de C&A.

Groetjes,

Simone
Plaats reactie