Aktueel: beroemde auto-tuner bouwt nu zichzelf om

Algemeen

Moderator: Moderators

Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Oh gottegot, wat geef ik weer verschrikkelijk negatief commentaar zeg. Waar haal ik het lef vandaan om te laten weten dat ik het jammer vind dat ze, als 50-plusser, een te kort rokje aanheeft. Nou nou! Wat een bitcherige k*t-opmerking, nu ik er over nadenk .. Een eigen mening, het zou verboden moeten worden! :roll:

Natuurlijk moet iedereen dragen wat hij of zij wil (doe ik zelf ook), maar het 'conflicteert' een beetje met het beeld wat ze neerzet in haar verhalen in de pers. En dan zou je dus wel eens kunnen krijgen dat mensen haar wat minder serieus gaan nemen. En dat vind ik dus jammer, omdat ik denk dat ze zichzelf er geen dienst ermee bewijst. Ze is nl. vrouwelijk genoeg zonder dat ze een riem als rok hoeft aan te doen.

Een paar jaar geleden stond er in de Aktueel een artikel over een man die zeer vrouwelijke kenmerken had, maar zichzelf niet als vrouw beschouwde, en het ook niet vond kunnen om rokjes te dragen (wel make-up enzo, maar geen rokjes ..). En wat had hij (nb: hij beschouwde zichzelf als hij, dus niet over me heen vallen nu) aan op de foto's? Hotpants en panties ..

Nou kwam die persoon niet al te intelligent op me over (gebaseerd op het artikel), maar bovenstaande dame absoluut wel. En ik weet dat het in de wereld van dit soort (sensatie) bladen er toch vooral gaat om bepaalde beelden kracht bij te zetten: trans == sexy vrouwenkleding. Dus misschien is het Carly's eigen keuze geweest om voor deze kleding te kiezen maar ik vermoed dat er toch ook wel enige druk vanaf de kant van de Aktueel is geweest.

En is dat niet zo, en houdt Carly gewoon van dat soort kleding, dan is dat haar goed recht, net zoals het mijn goed recht is om het jammer te vinden dat ze zichzelf zo profileert, net zoals het het goed recht is van andere mensen om het jammer te vinden dat ik mezelf als vrouw presenteer in het dagelijkse leven.

En mijn mening is wel degelijk gebaseerd op een bepaalde gedachtengang (verhaal vs uiterlijk), terwijl Frederique al meteen moord & brand schreeuwt zonder waarschijnlijk het artikel te hebben gelezen, anders had ze het niet constant over een travestiet gehad .. Maar ja, iemand die zo is gericht op het maar verdedigen van iemands keuze-vrijheid om er bij te lopen zoals die persoon wil (nogal logisch, gezien haar eigen situatie) wil er natuurlijk liever niet bij stil staan dat soms een 'normalere' presentatie je veel meer respect kan opleveren :roll:

Frederique: het 'beeld van travestie' (..) wat ze neerzet kan me echt niets schelen, ik heb mijn eigen beleving net zoals jij de jouwe hebt, en ik hoop echt heel hard dat andere mensen dat onderscheid ook kunnen maken. Want het laatste wat ik wil is vergeleken worden met anderen, en zeker iemand zoals jij.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Coco schreef:Daarom snap ik ook niet waarom je het te berde brengt. Ik zie de relevantie er namelijk niet van in.
Och, Coco, waar zou dat aan liggen? Misschien aan jou, misschien aan mij, wie zal het zeggen. Misschien moet je travestiet zijn om het te begrijpen. Als ik op een forum voor lesbiennes zou komen, zou er ongetwijfeld dingen zijn waar ik geen vat op krijg. En dit forum heet tenslotte Travestie.org. Zelfs travestieten, transgenders en transseksuelen onderling begrijpen elkaar niet altijd. Wellicht zijn er momenten wanneer Elsa Denise niet begrijpt en gaat ze kibbig doen tegen hem, en zij zijn met elkaar getrouwd! Het ligt ook misschien aan je doel hier. Als je hier bent om ons de les te lezen en aan ons uit te leggen hoe wij ons horen te gedragen, kan ik je ongenoegen begrijpen, wanneer wij niet voldoen aan je verwachtingen. En als je insteek is om al de verschillende facetten van het T*-zijn te begrijpen, dan zou je misschien wat geduldiger moeten zijn, want soms is er tijd voor nodig om al de kenmerken van de verschillende varianten van T*-zijn te leren onderscheiden. Belangrijk is dat wij elkaar accepteren en respecteren ondanks al onze verschillen en menselijke tekortkomingen, in plaats van elkaar constant daarvoor af te rekenen en op elkaar te blijven vitten. Ja, toch?

Liefs,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:
Coco schreef:Daarom snap ik ook niet waarom je het te berde brengt. Ik zie de relevantie er namelijk niet van in.
Och, Coco, waar zou dat aan liggen? Misschien aan jou, misschien aan mij, wie zal het zeggen. Misschien moet je travestiet zijn om het te begrijpen. Als ik op een forum voor lesbiennes zou komen, zou er ongetwijfeld dingen zijn waar ik geen vat op krijg. En dit forum heet tenslotte Travestie.org. Zelfs travestieten, transgenders en transseksuelen onderling begrijpen elkaar niet altijd. Wellicht zijn er momenten wanneer Elsa Denise niet begrijpt en gaat ze kibbig doen tegen hem, en zij zijn met elkaar getrouwd! Het ligt ook misschien aan je doel hier. Als je hier bent om ons de les te lezen en aan ons uit te leggen hoe wij ons horen te gedragen, kan ik je ongenoegen begrijpen, wanneer wij niet voldoen aan je verwachtingen. En als je insteek is om al de verschillende facetten van het T*-zijn te begrijpen, dan zou je misschien wat geduldiger moeten zijn, want soms is er tijd voor nodig om al de kenmerken van de verschillende varianten van T*-zijn te leren onderscheiden. Belangrijk is dat wij elkaar accepteren en respecteren ondanks al onze verschillen en menselijke tekortkomingen, in plaats van elkaar constant daarvoor af te rekenen en op elkaar te blijven vitten. Ja, toch?

Liefs,
Lisa
Dat is een heel mooi verhaal Lisa, maar wat in niet snap: waarom leg je dan niet aan Coco uit wat de relevantie van je opmerking was? Want zo lang je dat niet doet, kan je ook niet van haar (en van anderen) verwachten dat er meer begrip ontstaat.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Maruscha schreef: En ik weet dat het in de wereld van dit soort (sensatie) bladen er toch vooral gaat om bepaalde beelden kracht bij te zetten: trans == sexy vrouwenkleding. Dus misschien is het Carly's eigen keuze geweest om voor deze kleding te kiezen maar ik vermoed dat er toch ook wel enige druk vanaf de kant van de Aktueel is geweest.
Daar had ik niet aan gedacht, maar als ik er aan denk, denk ik ook meteen: dat weet Carly ook en haar keuze om ten eerste de publiciteit te zoeken en ten tweede in zo'n blad te gaan staan, doet wel vermoeden dat zij wel zo gezien wil worden. Ze had zich bij wijze van spreken ook door Andries Knevel kunnen laten interviewen.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Maruscha schreef:Dat is een heel mooi verhaal Lisa, maar wat in niet snap: waarom leg je dan niet aan Coco uit wat de relevantie van je opmerking was? Want zo lang je dat niet doet, kan je ook niet van haar (en van anderen) verwachten dat er meer begrip ontstaat.
Maruscha,

Ik heb één poging gewaagd en als dat niet gelukt is laat ik het erbij. Ik denk dat het verstandiger – en belangrijker – is om elkaar in onze waarden te laten dan door te gaan totdat iemand geïrriteerd raakt. Ik vind sowieso dat mensen in hun waarde laten hoger staat dan elkaar begrijpen.

Liefs,
Lisa
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Janiek schreef:
Maruscha schreef: En ik weet dat het in de wereld van dit soort (sensatie) bladen er toch vooral gaat om bepaalde beelden kracht bij te zetten: trans == sexy vrouwenkleding. Dus misschien is het Carly's eigen keuze geweest om voor deze kleding te kiezen maar ik vermoed dat er toch ook wel enige druk vanaf de kant van de Aktueel is geweest.
Daar had ik niet aan gedacht, maar als ik er aan denk, denk ik ook meteen: dat weet Carly ook en haar keuze om ten eerste de publiciteit te zoeken en ten tweede in zo'n blad te gaan staan, doet wel vermoeden dat zij wel zo gezien wil worden. Ze had zich bij wijze van spreken ook door Andries Knevel kunnen laten interviewen.

<<groetjes
Leuk ideetje, Janiek. Ik denk alleen niet dat Andries zich inlaat met 'dat soort gepeupel'. Een beetje christen van zijn kaliber moet ten slotte niets hebben van alles wat afwijkt van de Heilige Schrift.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

Mag ik me ook even bemoeien met deze discussie ?? :D

Carly is iemand die jaren lang in de autosport heeft gezeten (en nog zit) op laag en hoog niveau , namelijk internationaal, zie ik het volgende er wel in: "Waar je mee omgaat, word je mee besmet"

Het is een apart wereldje die hele autosportelarij, ik houd ook zelf wel van de gierende banden en ronkende motoren. Alleen is Carly er dus veel langer en meer bij betrokken als team-baas van Carly-Motorsports. Als je zo'n pitystraat doorloopt net voor de start, zie je heel veel jong vrouwelijk schoon lopen, van tieners tot hoge 50'ers die rokjes dragen alles wat maar opvalt. Haar prive leven kennen we allemaal niet, maar ik kan me voorstellen dat er toch wel een deel van haar smaak voor kleding en het zelf dragen van komt uit d ejarenlange frustratie die ze heeft gehad als er om de seconde een meisje/vrouw voorbij kwam in een leuke set kledij.

Ik vind het enorm gaaf van haar dat zij op haar leeftijd na jarenlang toch de stap heeft durven zetten in deze toch wel mannenwereld (Een bouwvakker met dezelfde gevoelens zal zich ook minder kunnen uiten dan de kapper die het zelfde gevoel kent)

En met het bezoeken van de races af en toe hoop ik haar eens tegen te komen...om een complimentje te geven..maar zal zelf ook wel eens willen racen :D
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Coco schreef:
Leuk ideetje, Janiek. Ik denk alleen niet dat Andries zich inlaat met 'dat soort gepeupel'. Een beetje christen van zijn kaliber moet ten slotte niets hebben van alles wat afwijkt van de Heilige Schrift.
Ik zag het wel al helemaal voor me :o . Er zou eens een trans moeten opstaan in die kringen. Ze zijn er wel, christelijke transen, een dominee zelfs, maar niet aan die kant van het spectrum :wink: .

<<groetjes
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Lisa met een S schreef:
Maruscha schreef:Dat is een heel mooi verhaal Lisa, maar wat in niet snap: waarom leg je dan niet aan Coco uit wat de relevantie van je opmerking was? Want zo lang je dat niet doet, kan je ook niet van haar (en van anderen) verwachten dat er meer begrip ontstaat.
Maruscha,

Ik heb één poging gewaagd en als dat niet gelukt is laat ik het erbij. Ik denk dat het verstandiger – en belangrijker – is om elkaar in onze waarden te laten dan door te gaan totdat iemand geïrriteerd raakt. Ik vind sowieso dat mensen in hun waarde laten hoger staat dan elkaar begrijpen.

Liefs,
Lisa
Hoe kun je iemand in zijn waarde laten als je elkaar niet begrijpt? Het niet eens zijn met iemands leefwijze en hem of haar toch in zijn waarde laten is iets anders als hem of haar niet begrijpen.

En nee, je poging om het uit te leggen is niet geslaagd. Want je schrijft wel veel in je posting, maar een antwoord geef je niet. Want wat mijn reden ook mag zijn om op dit forum te schrijven (respect voor mijn medemens; ik zal het je maar verklappen), dat ik hier schrijf, wil nog niet zeggen dat ik alles maar begrijp wat hier neergepend wordt. Maar misschien ligt dat wel aan mijn intelligentie. Sorry, ik ben niet zo slim als de rest hier. Vergeef me mijn lompheid.
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Janiek schreef:
Coco schreef:
Ik zag het wel al helemaal voor me :o . Er zou eens een trans moeten opstaan in die kringen. Ze zijn er wel, christelijke transen, een dominee zelfs, maar niet aan die kant van het spectrum :wink: .

<<groetjes
Jammer, ik zou die christenen eens graag op de barricades zien. Kunnen ze zelf eens zien hoe belachelijk ze zich soms kunnen maken met hun irritante ideeën over wat goed en kwaad is.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Coco schreef: Jammer, ik zou die christenen eens graag op de barricades zien.
Is wel gebeurd, hoor. Lees maar:

http://www.europeants.org/WTPS/Papers/g ... ominee.htm

Voor zover ik weet is zij inmiddels Remonstrants predikante.

<<groetjes
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Kijk, da's nou nog eens een vrouw met kloten!

:wink:
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Coco,
Coco schreef:Hoe kun je iemand in zijn waarde laten als je elkaar niet begrijpt?
Iedere mens heeft recht om met waardigheid te worden behandeld. Hij of zij hoeft er niks voor te doen. Het is de omgekeerde wereld om te eisen dat je dat recht op welke manier dan ook moet verdienen. Ik hoef niks te bewijzen, niks uit te leggen, om te verwachten dat ik netjes wordt behandeld, zelfs als men niet met mij eens is. Als je inderdaad je medemens respecteert, dan laat je ze in hun waarde onvoorwaardelijk, ook al begrijp je ze niet.
Coco schreef:En nee, je poging om het uit te leggen is niet geslaagd. Want je schrijft wel veel in je posting, maar een antwoord geef je niet.
Als jij mij daarvoor de zwarte piet toe wilt spelen, vind ik het best. Wij kunnen eeuwig welles-nietes spelen, maar dat heeft weinig zin. Ik denk dat het voor ons allebei vergeefse moeite is om nogmaals te proberen en verkies liever om gewoon te accepteren dat het zo is, zonder de schuld bij een van ons neer te moeten leggen. Hiermee laat ik ons allebei in onze waarden.
Coco schreef:Sorry, ik ben niet zo slim als de rest hier. Vergeef me mijn lompheid.
Of je niet slim bent zijn jouw woorden, niet de mijne. Maar slimheid en lompheid hebben niks met elkaar te maken. De slimste mensen kunnen vaak ook erg lomp doen. Er is geen excuus voor onbeleefdheid, en lompheid kan je voorkomen. Als je zelf vindt dat je lomp bent geweest, kan je daar wel wat aan doen.

Groetjes,
Lisa
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Ik zie ze wel vaker hoor, de TS meisjes van 50+, en ik verbaas me iedere keer weer. Kwestie van smaak zullen we maar zeggen. Wat me nog meer verbaast is dat die TS meisjes van 50+ niet inzien dat ultra vrouwelijke kleding etc masculine trekjes benadrukt, of liever gezegd: ongelooflijk uitvergroot.
Dat even terzijde hoor......

Met dat cliche verhaal bedoel ik dus de stoere/macho hetero man die een vrouw blijkt te zijn, cliche vrouwelijk gekleed gaat, althans in het begin, en ...........de media volop opzoekt! Ongelooflijk, de Telegraaf, de Rits, en weet ik wat al niet meer voor (tamelijk) sleazy kranten en tijdschriften. Het heeft zoiets......eh.....exhibionistisch?
De TS gevoelens worden bijna dwangmatig aan de grote klok gehangen, maar zou ze er nou ook bij stil staan dat ze allerlei zeer persoonlijke vragen van wildvreemden zou kunnen krijgen als ze bij de bakker in de rij staat te wachten? Dat dwangmatige uitleggen en verantwoording uitleggen via de media, waar komt dat vandaan? Of verwacht ze steun en bijval?
Groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Oh ja, Lisa? Hoezo nichterig en vals? Heb je eigenlijk enig idee waar die minderwaardigheidscomplexen van vrouwen vandaan komen? Dat word niet veroorzaakt door mannen, die kunnen het uiterlijk van vrouwen niet zo heel veel schelen, tenzij die man een (stiekeme) TV is, maar vrouwen onderling bezorgen elkaar een minderwaardigheidscomplex door elkaars uiterlijk af te kraken en te bekritiseren. Niet alleen kleding/make up etc, maar ook het figuur. Echt waar, als je als vrouw leeft, dan maak je dat ongetwijfeld mee. Niet als je als man leeft........
Ik weet wel dat vrouwen door tv's en cd's als halfgodinnen worden aanbeden, en dat vele TS'en zich uit overcompensatie tot het feminisme wenden, maar vrouwen zijn beslist geen heiligen, niet to mannen, en zeker niet onder elkaar.
Groetjes Mila.
Plaats reactie