Geaardheid travo's

Algemeen

Moderator: Moderators

Wat is jouw geaardheid?

Hetero
30
65%
Homo
5
11%
Weet het niet/ Wil het niet zeggen
11
24%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Gebruikersavatar
Adeline_
dagelijks aanwezig
Berichten: 136
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 15:12
Locatie: Antwerpen

Bericht door Adeline_ »

Ik ben homo val dus onder mannen(echte wel),maar ben van mening dat geaardheid niks met je T-zijn te maken heeft maar gewoon met je keuze met welk menspersoon dat je als partner wil.En als die persoon nou een man of vrouw is maakt niet uit zolang hij/zij je T-zijn aanvaardt.'k Weet dat hier overintelektuelen op het forum komen die van een mug nen olifant maken,maar ik geef men mening toch :P



Groetjes Adeline
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

'k Weet dat hier overintelektuelen op het forum komen die van een mug nen olifant maken,maar ik geef men mening toch

Tja, als je met een woord als 'overintellectueel' komt, hoef je niet lang te wachten op zo'n reactie.

Ik ben homo val dus onder mannen(echte wel),maar ben van mening dat geaardheid niks met je T-zijn te maken heeft maar gewoon met je keuze met welk menspersoon dat je als partner wil.

Ik geloof niet dat je hier kunt spreken van een keuze. Als jij ervoor kiest om homosexueel te zijn, mag je wat mij betreft nog eens achter je oor krabben. Ik ga er echter van uit dat het hier geen keuze betreft, maar een deel van je wezen dat je niet kunt veranderen. Als het anders is, hoor ik het uiteraard graag.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

welke oen houdt er nou een poll naar geaardheid en geeft dan als opties alleen he, ho of weet niet? Nooit gehoord van bi? Of, om het wat ingewikkelder te maken: hetero als man, maar ook hetero als vrouw?

Overigens is het inderdaad zo dat de meeste T's heteroseksuele mannen zijn. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de percentages homo's, sm-liefhebbers of, pakweg, citroën-rijders of sportvissers, onder travestieten hoger is dan onder niet travestieten.

groetjes,

Monica
miss_tessy
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 16:57
Locatie: Borgerhout, België

Bericht door miss_tessy »

Monica Dreamgirl schreef:Hoi,

welke oen houdt er nou een poll naar geaardheid en geeft dan als opties alleen he, ho of weet niet? Nooit gehoord van bi? Of, om het wat ingewikkelder te maken: hetero als man, maar ook hetero als vrouw?

Overigens is het inderdaad zo dat de meeste T's heteroseksuele mannen zijn. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de percentages homo's, sm-liefhebbers of, pakweg, citroën-rijders of sportvissers, onder travestieten hoger is dan onder niet travestieten.

groetjes,

Monica
Wat voor een bitch zijde gij eigelijk? Nooit gehoord van beleefdheid? Ik heb bi er niet bijgezet omdat me dat niet interesseert, wou gewoon het percentage homo's weten!
Live, and let live!
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

miss_tessy schreef: Wat voor een bitch zijde gij eigelijk? Nooit gehoord van beleefdheid? Ik heb bi er niet bijgezet omdat me dat niet interesseert, wou gewoon het percentage homo's weten!
Het lijkt me eerder dat Monica (die overigens een directe edoch zeer vriendelijk dame is) hier een zeer terechte constatering doet en dat jij door je taalgebruik een geheel gebrek aan fatsoenlijke beleefdheid laat blijken. Sterker als je werkelijke bedoeling van de vraag was geweest om dat percentage uit te vinden, dan laat je ook een gebrek aan intelligentie merken aangezien in dat geval de vraagstelling uiteraard geheel fout is.

En nee, ik heb nu gewoon even geen zin om vriendelijk te zijn, bovendien is mijn gebruikelijke nick op een andere forum 'Crazy Bitch' en soms moet je dat aspect ook eens uitleven :)
miss_tessy
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 16:57
Locatie: Borgerhout, België

Bericht door miss_tessy »

jenni_b schreef:
miss_tessy schreef: Wat voor een bitch zijde gij eigelijk? Nooit gehoord van beleefdheid? Ik heb bi er niet bijgezet omdat me dat niet interesseert, wou gewoon het percentage homo's weten!
Het lijkt me eerder dat Monica (die overigens een directe edoch zeer vriendelijk dame is) hier een zeer terechte constatering doet en dat jij door je taalgebruik een geheel gebrek aan fatsoenlijke beleefdheid laat blijken. Sterker als je werkelijke bedoeling van de vraag was geweest om dat percentage uit te vinden, dan laat je ook een gebrek aan intelligentie merken aangezien in dat geval de vraagstelling uiteraard geheel fout is.

En nee, ik heb nu gewoon even geen zin om vriendelijk te zijn, bovendien is mijn gebruikelijke nick op een andere forum 'Crazy Bitch' en soms moet je dat aspect ook eens uitleven :)
Wat is dit nu eigenlijk? Willen jullie mij zowat afbreken tot en met? Ik wou gewoon het percentage homo's weten, biseksuelen moesten dus niet meedoen!
Einde forum.
Live, and let live!
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Tessy,

Ik? Een bitch??? Darling, ik ben de vriendelijkheid zelve. Het woord oen was misschien wat ongelukkig gekozen, waarvoor bij deze mijn excuses.

Maar ik blijf er wel bij dat je poll niet goed is. Je zet er als kop boven 'geaardheid travo's', maar geeft vervolgens maar twee keuzemogelijkheden. Zeker in een regenbooggemeenschap als de T-scene is dat een ontkenning van de vele mogelijkheden die er zijn en de vele geaardheden waarmee mensen rondlopen. Dat alles anders dan hetero of homo je niet interesseert getuigt ofwel van een gebrek aan kennis over wat er zoal leeft in de T-gemeenschap of een gebrek aan echte interesse in je transgender medemens.

Als er nou één deel van de samenleving is waar we, hoop ik toch, met z'n allen van de tweedeling afwillen (er zijn nou eenmaal grijstinten tussen het zwart/wit van man/vrouw en hetero/homo, wij vormen het levende bewijs) dan is het wel in de T-gemeenschap. Zolang wij zelf halsstarrig blijven volhouden dat er maar twee opties zijn krijgen we de rest van de maatschappij nooit overtuigd van het tegendeel. Dus vandaar dat er wat mij betreft een heel lijstje had moeten staan. Naast bi bijvoorbeeld ook nog lesbisch travestiet, hetero she-male, homo drag-king, hetero vrouw-naar-man-trans en ga zo maar door.

Overigens denk ik niet dat je op deze site een getrouw beeld zou krijgen.

Tenslotte heb ik het ook niet zo op het woord travo's, dat klinkt me altijd wat denigrerend, maar dat is een slak waar ik geen zout aan zal verspillen.

En Jenny, dank voor je steun en je complimentje.

groetjes,

Monica
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

miss_tessy schreef:(...)Wat is dit nu eigenlijk? Willen jullie mij zowat afbreken tot en met? Ik wou gewoon het percentage homo's weten, biseksuelen moesten dus niet meedoen!
Einde forum.
Wij jou willen afbreken? Laat me niet lachen zeg... Jij stelt een vraag, daarover ontstaat een discusse (waarbij jij nergens te bekennen bent, was je daar wel geweest had je veel eerder je echte bedoeling met de vraag kunnen vertellen), Monica gebruikte het krassere woord 'oen' om aan te geven dat de vraag echt niet compleet is en jij schiet uit je slof... Laten we wel bij de juiste feiten blijven ajb.

Tenslotte kom je op de proppen, dat hoewel je vraag A stelde, je eigenlijk vraag B bedoelde. Nu vraag ik je hoe had dat iemand kunnen weten?

Mijn mening over het opschrijven van de vraag die je niet bedoelde, kun je vast wel invullen. Waarom vraag A - die je dus _wel_ opschreef - niet klopt daar heeft Monica inmiddels al op geantwoord.
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi, Tessy

ik vind je vraag duidelijk, je wilt gewoon percentages weten en ofdat er meer travestieten zijn dan homo's, niets meer en niets minder:

Eerst travestieten:
Seksuele gerichtheid Travestie in Nederland:
Aan travestie doen 1-5% van de mannen in cijfers 70.000/300.000
Van deze percentages is:
87% hetero seksueel
7% homo
4% aseksueel (opm. dit cijfer verbaasd mij)
2% geen

Cijfers van Nisso onderzoek 1997, denk dat deze cijfers weinig veranderd zullen zijn.

Ik heb altijd begrepen dat als vuist regel wordt gehanteerd dat 1 op de 20 mensen homo is, als dat zo is dan komt dat neer op 5% van de bevolking, dus er zijn meer homo's dan travestieten. (5% travestieten is over 50% van de bevolking en 5% homo's is over 100% van de bevolking dus in feite er zijn minimaal 2x zoveel homo's als travestieten.

Verdere vergelijking gaat niet op omdat voor de ene "groep" (homo's) we het hebben over seksuele geaardheid ("voorkeur" - voor het eigenlijke/zelfde geslacht) en travestie heeft niets temaken met seksuele geaardheid, het gaat om omkleden alhoewel dit soms zo ver kan gaan dat men zich permanent zich presenteerd als "vrouw", :D maar niet verder dan dit. :-?

groetjes
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

Monica Dreamgirl schreef: Of, om het wat ingewikkelder te maken: hetero als man, maar ook hetero als vrouw?
En als je je mannelijke en vrouwelijke kant niet strikt gescheiden houdt, wordt het al gauw heel erg overbodig om in categorieën als he en ho te denken.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

adriana schreef:Ik heb altijd begrepen dat als vuist regel wordt gehanteerd dat 1 op de 20 mensen homo is
Hou het maar op één op de tien. Dat zijn er dus 600.000.000 in totaal. Je struikelt bijna over het aantal homosexuele mensen in deze wereld, zeg.

:roll:
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

adriana schreef:
Cijfers van Nisso onderzoek 1997, denk dat deze cijfers weinig veranderd zullen zijn.
Adriana, het zo goed kunnen zijn dat het Nisso ook een wat beperkt aantal keuzemogelijkheden heeft gelaten. Het zal zeker zo zijn dat het merendeel van de travestieten met een vrouw getrouwd is, maar ik heb een sterk vermoeden dat een heel groot aantal sowieso in fantasie breder geïnteresseerd is en dat het geen uitzondering is dat daarmee ook geëxperimenteerd wordt. Of men daar open over is, is een andere kwestie.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

Coco schreef:
adriana schreef:Ik heb altijd begrepen dat als vuist regel wordt gehanteerd dat 1 op de 20 mensen homo is
Hou het maar op één op de tien. Dat zijn er dus 600.000.000 in totaal. Je struikelt bijna over het aantal homosexuele mensen in deze wereld, zeg.

:roll:
Iemand vertelde me laatst over een onderzoek waaruit bleek, dat slechts 2 op de tien mensen hetero zijn, 2 zijn homoseksueel en de overige 6 zouden bi zijn; daarvan zou ook nog eens de helft "praktiserend" bi zijn.

Oftewel zoals de gebroeders Flint zongen: "en wat er achter die gordijne geschiedt, dat kun je wel raden maar je weet het niet".

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Bericht door marjan »

Janiek schreef: Iemand vertelde me laatst over een onderzoek waaruit bleek, dat slechts 2 op de tien mensen hetero zijn, 2 zijn homoseksueel en de overige 6 zouden bi zijn; daarvan zou ook nog eens de helft "praktiserend" bi zijn.
Enig idee waar dat onderzoek is te vinden? Deze cijfers lijken me namelijk erg onwaarschijnlijk.

Groetjes,
Marjan
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Janiek schreef:
Coco schreef:
adriana schreef:Ik heb altijd begrepen dat als vuist regel wordt gehanteerd dat 1 op de 20 mensen homo is
Hou het maar op één op de tien. Dat zijn er dus 600.000.000 in totaal. Je struikelt bijna over het aantal homosexuele mensen in deze wereld, zeg.

:roll:
Iemand vertelde me laatst over een onderzoek waaruit bleek, dat slechts 2 op de tien mensen hetero zijn, 2 zijn homoseksueel en de overige 6 zouden bi zijn; daarvan zou ook nog eens de helft "praktiserend" bi zijn.

Oftewel zoals de gebroeders Flint zongen: "en wat er achter die gordijne geschiedt, dat kun je wel raden maar je weet het niet".

<<groetjes
Heb dat ook ergens gelezen, maar weet niet meer waar. Misschien hier ergens op het forum? De cijfers lijken me trouwens ook erg onwaarschijnlijk. Straks hebben we helemaal geen hetero's meer in deze wereld. Worden er geen kindertjes meer geboren. Extinction human race. Lijkt me geen goed idee.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Plaats reactie