Uw pizza is klaar meneer! Auw! Eet smakelijk mevrouw! Zucht.

Algemeen

Moderator: Moderators

Vida Jane
ff weer wat posten

Re: Uw pizza is klaar meneer! Auw! Eet smakelijk mevrouw! Zu

Bericht door Vida Jane »

Caroline B schreef:
Is het ultieme vrouw zijn dan zonder make-up en in spijkerbroek door het leven gaan. Of is het de wens om in een mannelijke 'outfit' als vrouw herkent te worden.
Caroline, als je doorleest zie dat ik in de volgende zin zeg na het minimaliseren van de make-up en kledin;
Ik weet uit eigen ervaring dat dit een manier is om jezelf te beschermen.

Ik zou niets liever doen dan meer uiting te geven aan mijn vrouwelijkheid door make-up en vrouwelijke kleding. Ik moet elke dag met bus en trein van Amsterdam naar Amersfoort en weer terug. Dit is een reis door de 'dwarsdoorsnede van de samenleving'. Dus je komt nette mensen en gaaies tegen zeg maar. Verderop zeg ik ook nog dat er geen pijl op valt te trekken. Ga je Androgyn wordt je met mevr. of meneer aangesproken dat zelfde geldt ook andsersom. Dus met meer vertoon. Mijn ervaring is wel dat als je de verkeerde tegenkomt men anders reageert. D.w.z. in rok en met make-up wordt er sneller ehhh en kerel geroepen dan als je androgyn gaat. Dit geldt niet alleen voor mij want ik ga dikwijls met zeer vrouwelijke en passabele transen op pad.

Liefs Vida
Als je van iemand houdt, heeft alles nog meer zin.
klik!exit>gone...zwaai
ff weer wat posten

Bericht door klik!exit>gone...zwaai »

hoi hoi

ik hoop langs deze weg wat te kunnen bijdragen in de onmacht die je als mens(vrouw) kunt voelen in dit leven ,
zelf was ik een dagje in amsterdam geweest samen met mijn man...
ik zou hem de stad eens laten zien ...
het was dinsdag een uur of 3 overdag .

Heerlijk in het zonnetje.... liepen we al pratend richting Waterlooplein...op eens werd ik zomaar midden in mijn kruis gepakt door een man, ik schrok ,schoot vervolgens van stres in de lach..keek naar mijn man en liep door ,ik keek 1x achterom en zag 4 mannen van marocaanse afkomst zonder blikken of blozen door lopen

ik dacht meteen aan de tijd dat ik getrouwd was met mijn ex(die travestiet was)...en ik wist dus, dat ze twijfelde of ik man of vrouw moest zijn...of ik niet mijn penis verstopt had ik een strakbroekje.

sja wat het voor nut heeft gehad dat hij mij betaste weet ik nu nog steeds niet,of ik met hem uit had gegaan daarna ofzo..pff
wat heeft iemand die je niet eens ken ...aan deze input of je vrouw of man bent?

niks dus lijkt mij...het valt mij wel op dat ik hier vaker word opgemerkt..zou ze man ..of vrouw zijn...als ze mijn gezicht niet goed zien mijn stem niet horen zeggen ze heel snel..meneer mag ik u wat vragen?

als ik dan ga praat of omkijk hoor ik meestal OHW..sorry hoor
ik lach dan vriendelijk.. en denk weet ze weten niet beter ...ik ben immers 1.80 lang, en ik ging veel met mannen om dat ik jonger was ...dus ik ben net zo kwa doen en laten als hun waren...ik was veel met make-up in de weer en leek vaak op boy george http://web.swedevice.com/sistergeorge/m ... george.asp ...dus ja wat wil je dan .

NU ,zeg ik.. het maakt mij niks meer uit of ze me mevrouw of meneer noemen...ik ben daar toch onmachtig in..dus ,heb dit maar los gelaten en heb me zelf aangeleerd..ik ben mens

en daar moeten ze het maar mee doen.. ja toch, en als ze dan nog een beetje normaal doen ..vind ik het al helemaal goed, dan mogen ze zelfs mijn naam nog fout zeggen ..als ik maar beter weet .

Ik snap maar al te goed dat als je het niet los kunt laten ...dat je het dan erg naar vind.... als ze anders over je praten dan wat je echt bent .

liefs van mij voor jullie
Vrijheid is het recht niet te hoeven liegen over jezelf!
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

mimi schreef:Heerlijk in het zonnetje.... liepen we al pratend richting Waterlooplein...op eens werd ik zomaar midden in mijn kruis gepakt door een man, ik schrok ,schoot vervolgens van stres in de lach..keek naar mijn man en liep door ,ik keek 1x achterom en zag 4 mannen van marocaanse afkomst zonder blikken of blozen door lopen
Dus als ik het goed begrijp wordt jij in je kruis gepakt, en doet je man daar niets tegen? Okay dan ..
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Hoi Mimi...
Wat is dat nou, wat een vreemde lui....
Achterlijk gewoon.
In mijn jongere jaren 15-25 maakte ik ook een aantal keer zo iets mee...
Niet dat ze in mijn kruis zaten maar dat iemand (mannen) ongewenst aan mij zat.
Ik wist niet hoe ik er mee moest omgaan,
Het heeft mij toen de tijd heel erg onzeker gemaakt.
Gelukkig heb ik daar nu geen last meer van.
Ik zou niet weten hoe je daar op moet reageren.
Vlug weg wezen denk ik....
Wil geen herrie met die gasten
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Even een reactie op Frederique:
Hoi Jamie,

De vraag is ook: waarom wil je 100% passabel zijn? Omdat ik dan pas het leven kan leiden wat ik wil leven; namelijk als vrouw. Is het laatste spoortje mannelijkheid uit je lichaam verwijderen werkelijk het aller-aller-aller-belangrijkste in je leven? Nou om eerlijk te zijn; JA wel zoveel mogelijk. Ik voel me echt zo erg GEEN man dat alles wat aan mijn mannelijkheid doet herinneren me gewoon tegenstaat en me ook belemmerd in mijn dagelijks functioneren. Er zijn dingen die ik niet kan veranderen zoals oa mijn lengte en het feit dat ik nooit kinderen zal kunnen baren maar voorderest wil ik toch wel de dingen aanpassen die ik kan.

Je wordt ook door je omgeving geaccepteerd als je minder (of zelfs helemaal niet) passabel bent. Het is mij niet alleen te doen om acceptatie; het mij meer te doen om gewoon me helemaal mezelf te kunnen voelen/ zijn en dan ook blij zijn met mijn lichaam en gezicht.Pas als je je eigen angst voor het niet-passabel zijn opzij gezet hebt kun je afwegen wat jezelf wel/niet belangrijk vindt om aan je eigen lichaam aan te passen. Het gaat mij er niet alleen om de passabiliteit, maar ik vind die mannelijke kenmerken aan mijn gezicht zelf ook gewoon afschuwelijk en DAARBIJ zal het ook zeker een positieve invloed hebben op je passabiliteit Je kunt dan ook de risico's (slecht resultaat, bijwerkingen, enz) en de kosten (zowel financieel als de pijn en de moeite die het je kost om die behandeling/operatie te volgen) afwegen tegen het andere uiterlijk dat je verwacht. Sommige mensen vinden om deze reden ook een SRS of een FFS niet nodig. Die hebben niet zo'n grote afkeer tegen -bijv- hun eigen gezicht dat ze het nodig vinden om dat te laten behandelen. Je bent er echt geen minder mens door, of een "watje", als je bepaalde behandelingen/operaties niet volgt. Dat heb je mij ook nooit horen zeggen; iedereen moet doen waar hij of zij gelukkig van wordt en als operaties naar jouw idee niet nodig zijn dan moet je het ook vooral NIET doen.. Ik geloof niet in iemand die "maar" een TV, "maar" een TG, "maar" een pre-op of "slechts niet passabel" is t.o.v. "een echte TS die niet van een biologische vrouw te onderscheiden is".

Niet alles wat medisch kan, moet daarom ook. Ik weet niet wat jij voor beeld hebt van wat het VU aanbiedt, maar FFS hoort daar dus absoluut niet standaard bij en als je het al wilt zul je het zelf volledig moeten bekostigen.. Dus het is echt niet zo dat die ideeën mij opgedrongen worden door wie of wat dan ook; IK wil ze echt zelf heel erg graag... In een goed TG/TS-traject heb jij en niemand anders de regie over wat je wel/niet doet en doe je dat alleen op basis van het verschil tussen jouw gevoel met jouw uiterlijk. En zal het je een zorg zijn wat je vrienden/vriendinnen/familieleden/buren/voorbijgangers/andere T*'s daarvan vinden (en of ze je als man of als vrouw zien)...

Passabiliteit en medische behandelingen/operaties worden door T*'s naar mijn mening overschat t.o.v. een psychisch traject wat je leert afstand te nemen van meningen van anderen en waarin je leert je eigen koers te volgen. Ik heb daar veel gesprekken over gehad met meerdere psychologen en psychiaters en ik heb ook genoeg tips gehad maar wat mij toch uiteindelijk het beste geholpen heeft waren medische behandelingen en hormonen... Pas als je dat laatste goed gedaan hebt kun je goed afwegen welk uiterlijk nu werkelijk bij jou past (ipv past bij het beeld over jou dat jij van je omgeving terugkrijgt).

Groetjes,

Frederique
klik!exit>gone...zwaai
ff weer wat posten

hoi hoi

Dus als ik het goed begrijp wordt jij in je kruis gepakt, en doet je man daar niets tegen? Okay dan ..

nee, hij deed geheel niks ...als hij niet hoeft te vechten zal hij dit nooit doen....het zit gewoon niet in hem,dit neemt niet weg dat hij het niet erg vind dat ik die dingen altijd tref....maar, hij heeft zulke dingen nog nooit meegemaakt dat hij moest vechten... daarnaast is het een rationeel mens en die denken eerst voor ze wat doen....en dan is het meestal al telaat (ik ben een gevoels mens, dus ik handel eerder)dit neemt niet weg dat ik ook niks deed en doorliep..waarschijnlijk deed hij daarom niks omdat ik ook niks deed...maar hij heeft er wel van geleerd ...dat we laatst naar sail waren geweest met onze zoon..werd ik weer bijna in elkaar geslagen door een dronken man in de trein..hij ging er nu toch mooi voor staan al hoefde hij weer niet te vechten(omdat de conducteur kwam om ons te beschermen)had hij toch gehandeld...en ik was daar trots op....niet iedereen is ruzie e.d gewend en weet hoe ze daar mee om moeten gaan.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mimi,

jeetje zeg! Wat een agressie krijg jij bij tijd en wijle over je heen? Ik schrik er gewoon van, als ik dat zo lees! En dat voor een geboren vrouw?

De beruchte greep in het kruis is een kennis van me ook eens overkomen: zij is een geboren vrouw, maar 1.95 lang, grote handen en voeten.......'hee, hij (sic) is al geopereerd, werd er ook nog verbaasd geroepen.

Ik wil niet vervelend klinken hoor, maar het lijkt wel of jij meer agressie over je heen krijgt dan de gemiddelde TS?

Een vriendin (bio vrouw) van me is KLM stewardess, en iederen ziet haar altijd, zonder uitzondering voor een TS aan.....toen ze in verwachting was, moest ze een positie uniform aanvragen, waarop toen ontzettend verbaast gereageerd werd, en zij reageerde al wijzend op haar buik met: 'en wat dacht je dat dit was dan? Een bierbuik of zo'?

Ondanks het feit dat zij standaard, door iedereen voor een TS aangezien word, word ze dus wel vriendelijk en aardig behandeld. Trouwens: ze is alles behalve mannelijk, niet lang ook. Grote onderkaak en kin, dat doet het em meestal.

Sterkte verder,

groetjes Mila.
claudia66
ff weer wat posten

Bericht door claudia66 »

Ik ben zelf TS en heb ondervonden dat je moet oppassen dat
het passabel willen zijn geen obsessie wordt.
Het is nou eenmaal zo dat een geboren man er niet 100 % als
vrouw uit kan zien.Maar loop eens door een winkelcentrum heen
en kijk dan eens hoeveel "model-achtige" vrouwen er lopen.
Heel weinig kan ik je zeggen en de meeste vrouwen die je tegenkomt
zien er dus ook niet uit,maar het zijn wel 100 % vrouwen.
Wat ik ermee wil zeggen dat is dat je overtuigend moet overkomen,
de houding waarmee je jezelf toont is wellicht belangrijker dan je
uiterlijk.Ik kan bijvoorbeeld de ene keer op een drukke zaterdag-
ochtend bij 's lands grootste kruidenier zonder problemen mijn
weekendboodschappen doen en daar tegenover op een rustige maan-
dagochtend bij diezelfde kruidenier worden aangestaard door de
enige andere klant in die zaak.
Er zijn nou eenmaal mensen (vooral vrouwen) die een scherpere
kijk hebben dan anderen.Vrouwen letten vooral op de kleine details,
de kleine dingetjes zoals je manier van lopen,de manier waarop je
spulletjes beetpakt en natuurlijk je kleding.
Zorg dat je er verzorgd uitziet kwa haardracht,kleding en make-up.
En bij dat laatste geldt:less is better....
Mannen letten vooral op borsten en korte rokjes,dus als je hun
aandacht wil trekken:vooral niet laten maar mij niet gezien.
please try to understand
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
klik!exit>gone...zwaai
ff weer wat posten

hoi hoi

ik ben heel blij(klinkt dat erg stom ?)dat ik lees dat ik NIET de enige bio-vrouw ben die dit overkomt,en ja als ik wel eens mee ging naar de lellebel te amsterdam werd ik ook lastig gevallen...dan stond ik netjes tussen mijn tv en ts vriendinnen in ik dacht dan meestal nou,heb ik dat weer...maar nu lees ik dat ik niet de enige ben ...ik ben ook niet erg tenger gebouwd nee...het zal er wel mee te maken hebben dat ze dan denken ..is dat een vrouw egnie!maar ook ik ben wel een vrouw.die het niet onwijs erg (zolang het bij kijken blijft )vind dat ze het niet snappen maar het is wel storend als je een dagje met je manlief uit gaat .

groetjes(ik heb al 3x dan een bierbuik gehad :oops: )
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mimi,

nee hoor, je bent niet de enige bio vrouw die dat overkomt. Het lijkt me wel erg vervelend als je moet uitleggen dat je een bio vrouw bent, en geen TS of een 'man'.......als TS weet je dat je een TS bent, dus dan liggen de zaken anders dan voor een geboren vrouw die voor TS of 'man' aangezien word.

Ik zelf heb een hoogstmerkwaardige 'oversteek' gemaakt van een zeer vrouwelijke, kleine (1.75) 'man', naar een lange (nog steeds 1.75) licht jongensachtige vrouw gemaakt.

In mijn zeer vrouwelijke 'mannen'tijd werd ik volcontinue lastiggevallen en uitgescholden, want te vrouwelijk om passabel als 'man' te kunnen zijn. Geheel naturel wel te verstaan, dus zonder make up, zonder vrouwelijke kleding, gewoon, te vrouwelijk qua uiterlijk, motoriek, uitstraling etc om een 'man' te kunnen zijn.
Nu ben ik weliswaar passabel als vrouw, maar mijn verleden als zeer vrouwelijke man waarin ik zo lastiggevallen werd speelt me wel parten, het leeft namelijk nog steeds, inmiddels zo'n 15 jaar na dato, en dan nog pavlov reacties geven als er naar me gekeken word (door mannen trouwens, vrouwen kijken alleen naar mijn kapsel, make up, kleding etc, niet zo zeer wat er nou allemaal precies in en tussenzit).

Groetjes Mila.
klik!exit>gone...zwaai
ff weer wat posten

hoi hoi

wat je schrijft begrijp ik maar al te goed, wat er vroeger werd gezegd tegen mij ...nu meer parten speelt dan vroeger het geval was....ik heb meer tijd(of rust)om over deze dingen na te denken.
Vaak vraag ik mij af waarom dacht iedereen vroeger dat ik lesbi was? waarom waren veel van mijn vrienden homo&lesbo(die vrienden heb ik nog :) )waarom viel ik op vrouwelijke mannen(ben ik dan toch lesbi..nee want, ik voel niks als ik naar vrouwen kijk enz)ik was getrouwd met een tv..vele mensen uit deze tijd dachten ook dat ik een tv was of ts...ik had ook geen moeite met hun aanwezigheid...
ik ben mij wel gaan afvragen wat het toch is met mij :) dat ik zo op bepaalde mensen val...of ik zien het eigenlijk anders...ik zien lieve mensen ...en als ze dan niet bij de grotere groep horen maakt mij geheel niks uit...als er maar een klik is tussen ons.Maar ook ik ben vaak gaan twijfelen ...maar nu heb ik een man die zeer zacht is en rustig ...waar andere aan hebben gevraagd ..goh , ben jij homo? waarop hij antwoorden nee, ik heb alleen nog niet de juiste vrouw gevonden en daarom ben ik nog alleen.Voor mij is hij de man die bij mij past kwa zachtheid...maar het valt mij weer op ...dat hij ook niet zit met hoe mensen eruit zien ..als ze maar gewoon doen en het leuk is samen(dit beleef ik net zo)gelukkig denken wij het zelfde ...nu de rest van de mensheid nog :lol:
sja ,....dan word het ook weer saai als iedereen het zelfde gaat denken,en ik laat altijd mijn striae zien als mensen twijfelen(daar heb ik genoeg van )want, dat je met een kind rondloopt zegt natuurlijk niks ..die had ik ook kunnen adopteren zeggen ze dan (had gekunt).zo zie je maar zei ik gisteren nog tegen mijn ega..volgens mij is het dan toch per persoon verschillend ...dat ze mij zien als zijnde man e.d ......nadat ik op dit forum mijn antwoord kreeg op mijn vraag(waar ik al heel lang mee rondhuppel) liefs van mij voor jou :wink:
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

hallo mimi, heb jouw foto op het prikbord gezien, is toch niets mis mee?
Lijkt mij erg als je zoiets overkomt. Gebeurt dat ook wanneer je alleen bent?
Misschien is het ook afhankelijk in welke stad je woont, toch blijf ik het wel merkwaardig vinden. Er lopen genoeg 'bio' vrouwen die er mannelijk uitzien( ken er eentje in de buurt ) maar zoiets heb ik nog nooit gehoord.

groetjes ..ohja ik heb al 6x een bierbuik gehad :wink:
klik!exit>gone...zwaai
ff weer wat posten

hoi hoi

Ik heb minder geluk in die dingen denk ik dan maar, al is het hier in arnhem veel minder dan ,als dat ik elders zou zijn...hier zijn ze meer van leven en laten leven(hier hoort iedereen erbij).Ik vroeg het me slechts af hoe mensen hier op het forum er tegen aan kijken als ze mij zien...ook verschillend dus :) , dit leert mij dat het niet echt persoonlijk is bedoeld maar meer iets is,.. van zou ze.....en hij zijn?? ..e.d(al is gelukkig niet iedereen zo)omdat het mij al mijn hele leven gebeurd ben ik me dit toch gaan afvragen ...waarom mensen dit zovaak zeggen tegen mij :oops:

*lang leven het bier dan maar :lol: *
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mimi,

< )want, dat je met een kind rondloopt zegt natuurlijk niks ..die had ik ook kunnen adopteren zeggen ze dan>

Eeeeehhhhhhmmmmmmmmmmm......nou.........er zijn hier ettelijke transen die geen moeder maar *vader* zijn van hun kinderen...........die mogelijkheid bestaat dus ook nog.....lolz! En ze hebben die kinderen als man helemaal zelf verwekt.

Maar ik blijf erbij: als je als bio vrouw en moeder van kinderen uit moet leggen dat je geen 'man' of TS bent, dan is dat verschrikkelijk. Ben je een TS en vader, dan is dat iets geheel anders. Die hebben die kinderen idd verwekt als man zijnde, en weten ook heel goed dat ze TS zijn. Of te wel: een verleden als man meedragen is heel wat anders dan als een bio vrouw uit moeten leggen dat..........

En ja, ik zie soms ook heel mannelijke vrouwen rondlopen, maar die maken zich in de regel niet op, en ze dragen in de regel mannenkleding en hebben in de regel kort haar. En meestal dragen ze ook geen oorbellen ed. Oftewel: het 'past bij elkaar', qua verschijning/motoriek/uitstraling.

Ik denk dat de combi van 1 of meerdere mannelijke gezichtstrekken met make up, lang haar en sieraden etc, juist het beeld van een TS/TV/'man' oproept. Dat is ook het geval bij mijn bio vriendin en die bio kennis die ook een volle greep in haar kruis kreeg te voortduren.

Zou je heel androgyn gekleed gaan, dan is er plotseling veel minder aan de hand, dat was trouwens ook de strekking van Vida's verhaal.

Maar laat je vooral niet weerhouden om je leuk op te tutten hoor, maar ik kan me je verwarring wel heel goed voorstellen, dat wel.

Oh ja..........jij lastig gevallen worden in uitgerekend de Lellebel?? Dat wekt nog het meest mijn verbazing, dat is nou net de geeigende plek voor tv/ts/tg??

Groetjes Mila.
klik!exit>gone...zwaai
ff weer wat posten

hoi hoi mila

yeps ...die mogelijkheid bestaat ook gelukkig nog,dat je op die manier kindertjes hebt...
en ..ik krijg de zelfde opmerkingen als ik geen of bijna geen make-up op heb ...vooral de laatstetijd krijg ik vaker meneer te horen... :) en dat toen bij de lellebel ...was geloof ik in 2000 en dus al een tijdje geleden(die andere dingen waren van kort geleden)....mijn schoolvriendin van vroeger (sandra)komt nog altijd bij de lellebel ...omdat ze daar veel vrienden heeft o.a de baas van de lel..en zij heeft daar geen(niet dat ik weet) ooit last van gehad,dus het kan ook anders blijkbaar(ik heb het in de lel altijd super leuk gevonden :D ) het was dan ook GEEN tv ts tg of iets in die richting ..maar een liefhebber van ,als ik het zo mag zeggen(en die hebben schijnbaar HEEL veel lief ..op hun manier) het verwonderde mij slechts dat hij mij pakte en niet een ander :oops: daarom begrijp ik anderen zo goed als ze zeggen kan/mag ik er nu niet eens meer uitzien hoe ik me voel op dit moment... :wink:

groetjes van mij voor jou
Plaats reactie