Caroline, als je doorleest zie dat ik in de volgende zin zeg na het minimaliseren van de make-up en kledin;Caroline B schreef:
Is het ultieme vrouw zijn dan zonder make-up en in spijkerbroek door het leven gaan. Of is het de wens om in een mannelijke 'outfit' als vrouw herkent te worden.
Ik weet uit eigen ervaring dat dit een manier is om jezelf te beschermen.
Ik zou niets liever doen dan meer uiting te geven aan mijn vrouwelijkheid door make-up en vrouwelijke kleding. Ik moet elke dag met bus en trein van Amsterdam naar Amersfoort en weer terug. Dit is een reis door de 'dwarsdoorsnede van de samenleving'. Dus je komt nette mensen en gaaies tegen zeg maar. Verderop zeg ik ook nog dat er geen pijl op valt te trekken. Ga je Androgyn wordt je met mevr. of meneer aangesproken dat zelfde geldt ook andsersom. Dus met meer vertoon. Mijn ervaring is wel dat als je de verkeerde tegenkomt men anders reageert. D.w.z. in rok en met make-up wordt er sneller ehhh en kerel geroepen dan als je androgyn gaat. Dit geldt niet alleen voor mij want ik ga dikwijls met zeer vrouwelijke en passabele transen op pad.
Liefs Vida