Zal aan mij liggen, maar ik kan geen andere postings van jou vinden in dit draad.Chantal C. schreef:(overigens deed ik al mee in de discussie, maar dat terzijde)
Lisa
Moderator: Moderators
Groetjes,Frederique_ schreef:Ik denk dat er meer bestaat dan de extremen positief of negatief. Ik ben ook niet tegen kritiek of tegen andere meningen, sterker nog, ik denk dat het de kracht van een forum is dat er andere meningen zijn en dat we het regelmatig niet eens zijn.
Toch is er een verschil tussen "het niet eens zijn/kritiek hebben/vragen stellen bij" en "elkaar geen ruimte geven".
Er zit een (m.i. groot) verschil tussen "met een ander meedenken" en "een probleem voor een ander willen oplossen"
Er zit een (m.i. groot) verschil tussen "een ander vertellen hoe jij iets aan zou pakken" en "een ander vertellen hoe een ander iets moet aanpakken".
Met een paar simpele trucs is dit al te bereiken:
* als mensen vanuit zichzelf schrijven ("ik vind", "ik denk"),
* als ze vragen ("zou het geen idee zijn om ..."),
* als schrijvers accepteren dat een ander soms een andere aanpak kiest dan de schrijver zou doen als die in de schoenen van die ander zou staan (waardoor je veel minder vaak een herhaling van zetten zou krijgen)
* als schrijvers het trekken van conclusies over een ander bij die ander laten (niet meer "jij bent te sterk gefocussed op ...", ook niet "jij bent geen TV/TG/TS maar een TV/TG/TS")
...dan zou er m.i. veel gewonnen zijn ten opzichte van "doe ... en je probleem is opgelost".
Martiene schreef:Beste allemaal,
...
in deze is het mijn mening dat ik vind dat er erg luchtig wordt gedaan over het wel schren van je benen. Gezien enkele reacties klopt dat dus ook. Ik krijg dan het gevoel niet serieus genomen te worden als je niet met de "kliek" meedoet. Dat je daar toch een goede reden voor hebt bijvoorbeeld om je partner of omgeving of je werk of (ja ja daar komt tie) sport, wordt daar alweer vrij gemakkelijk over gedaan.
Althans zo vat ik dat op. (zal ook wel weer niet goed zijn).
Hat kan best zo zijn dat je van je partner wel toestemming hebt om verdere stapjes te nemen in je T-ontwikkeling, maar je omgeving legt je eenmaal ook beperkingen op.
...
Blijkbaar moet je nu eenmaal je T-gevoelens verder ontwikkelen en mag je niet blijven hangen waar je staat. Nou waarom niet eigenlijk.
Weet je, waarom ben ik hhiier eigenlijk nog lid van.
Klopt iik geef het maar op, laf he....tabee
Lisa met een S schreef:"Alles in het leven heeft een prijs die je moet betalen. Uiteindelijk kies je zelf wat het belangrijkste voor jou is." Dat is me uit het hart gegrepen.Martiene schreef:Ja hoor, die kan ik ook terzijde leggen, ik weet alleen wel zeker dat als ik mijn T-gevoelens openlijk op mijn werk zou vertellen ik mijn baan wel kan vergeten. Alles wat je hebt opgebouwd kan je dan weggooien. Dit kan een hele balangrijke reden zijn. Voor mij in elk geval wel. Als ik dus mijn omgeving over de zelfde kam scheer als mijn partner mag dat alsjeblieft. IK vind dat even belangrijk.
Wat jij schrijft over het niet respecteren van jouw mening komt in de discussies ook regelmatig naar voren. Ik weet niet of dat helemaal klopt.Martiene schreef:Snap je nu waarom er zo weinig leden hier op het echt actief meedoen in een discussie.
Omdat een ander zij/haar mening niet gerespecteerd wordt. Trouwens is dat niet alleen hier het geval hoor. Maar dat even terzijde
Oftewel: je mag hier schrijven welke keuzes je maakt, maar je mag hier niet schrijven over de pijn die die keuzen doen?Lisa met een S schreef:Als je onze verhalen leest, dan zou je merken dat wij er allemaal over praten, wat voor ons de grens is (of zijn). Maar wij beklagen ons daar niet over. En wij zullen je niet minder serieus nemen omdat je een grens hebt.
Zucht .. hou nou eens op met psycholoog te spelen, want je kunt het niet, echt niet.Frederique_ schreef:@Maruscha: ik denk dat je jezelf eens de vraag zou moeten stellen waarom je je zo laat raken door mensen die hier over hun twijfel en hun pijn schrijven...
En ik denk dat je de plank volledig misslaat. Zullen we het daar bij laten?Frederique_ schreef:Op basis van je taalgebruik ("gramofoon", "knuffels en glaasjes water", "heeft je pappa je vroeger geslagen soms") denk ik dat je kwaad was op het moment dat je die berichten schreef. Ik vind dat je op die punten overreageert: je had het ook kunnen negeren, of er veel rustiger op kunnen reageren. Het schijnt je emotioneel te raken dat aandacht vraag voor ruimte voor gevoelens en emoties binnen de travestie...
Pardon? Je kent me niet eens, hoe kan je dan een oordeel vellen? Dat bedoel ik nou met mannelijke hardheid. Natrappen omdat je iemand niet mag. Leer eerst eens iemand kennen alvorens je dingen gaat roepen...Maruscha schreef:Als ik wat betreft deze discussie ergens spijt van heb is dat ik me 'uit de kast' heb laten lokken door Chantal, iemand die zelf niets, maar dan ook niets vrouwelijks uitstraalt, maar wel voortdurend een "holier than thou" houding aanneemt.
Perceptie is realiteit. En nee, ik ken je niet IRL, dus baseer ik mijn mening op hoe je hier en op dat andere forum overkomt en dat is niet als een vrouw. Maar verder een prima advies hoor, jammer dat je er zelf niets mee doet ..Chantal C. schreef:Pardon? Je kent me niet eens, hoe kan je dan een oordeel vellen? Dat bedoel ik nou met mannelijke hardheid. Natrappen omdat je iemand niet mag. Leer eerst eens iemand kennen alvorens je dingen gaat roepen...Maruscha schreef:Als ik wat betreft deze discussie ergens spijt van heb is dat ik me 'uit de kast' heb laten lokken door Chantal, iemand die zelf niets, maar dan ook niets vrouwelijks uitstraalt, maar wel voortdurend een "holier than thou" houding aanneemt.