Dus je valt op......

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
KarinTgirl
is nieuw hier
Berichten: 7
Lid geworden op: do mar 31, 2005 20:58

Bericht door KarinTgirl »

Hallo Pinkslipper,

Nog even een recatie op de meningen en verhalen uit de Bijbel.
Inderdaad staan ge noemde zinsneden hier in.
Hetgeen Monica Dreamgirl schijft is waar, het dragen van vrouwenkleren door een man tijden rituele processen, kon TOEN niet.
Enige tijd geleden sprak ik er met een predikant over en die zei:
"God is liefde en als jij je best probeert te doen om een goed mens te zijn en je voelt je blij met wat je hebt en wie je bent, dan is God ook blij".
M.a.w. het maakt niet uit hoe je bent en hoe je er uit ziet. Het gaat erom hoe je er mee omgaat. Als je dan gelukkig bent met het dragen van kleding van het andere geslacht omdat jij je nu eenmaal zo voelt, dan is er niets mis mee.
God houdt dan van iedereen!
Dacht iedereen er maar zo over!
Karin.
Blijf ALTIJD jezelf, dat is heel belangrijk! Jijzelf bent de enige die je echt kent.
Ook al heb je twee gevoelslevens, je ziet er uit zoals je je voelt.
Geniet zoveel als je kunt.
Liefs, Karin
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Je kunt ook zeggen: de naam van God is JHWH (= "ik ben die ik ben"). Als God de mensen naar Zijn beeld geschapen heeft dan mogen wij ook zijn die we zijn...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Frederique_ schreef:Als God de mensen naar Zijn beeld geschapen heeft dan mogen wij ook zijn die we zijn...
Ik moet er niet aan dénken dat ik er zo zou uitzien.
Als je zó de metro instapt met een rugzak om en die blik in je ogen wil ik wel eens zien hoe lang het duurt voordat er actie is. *lol*

Afbeelding
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
zou 'Hij' er zo uitgezien hebben ???
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hehehe ik was er altijd van overtuigd dat God een negerin was. En toen zag ik laatst op discovery dat de enige mens op de wereld die evt Adam zou kunnen zijn een Afrikaanse origine had. Zou dat geen vreselijk leuke grap zijn?
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Joanne schreef:Hehehe ik was er altijd van overtuigd dat God een negerin was. En toen zag ik laatst op discovery dat de enige mens op de wereld die evt Adam zou kunnen zijn een Afrikaanse origine had. Zou dat geen vreselijk leuke grap zijn?
Kan me herinneren dat ik ooit een keer een vriend van me ontzettend boos heb gekregen door hem te vertellen dat de eerste mens uit Afrika kwam .. ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joanne schreef:Hehehe ik was er altijd van overtuigd dat God een negerin was. En toen zag ik laatst op discovery dat de enige mens op de wereld die evt Adam zou kunnen zijn een Afrikaanse origine had. Zou dat geen vreselijk leuke grap zijn?
Binnen de theologie is dit een tijdlang een stroming geweest (weet niet zeker of'ie nog steeds bestaat), naast de "vrouwelijke Jezus". Met hele discussies waarom dat wel/niet zou kunnen. Het leuke van dat soort discussies is dat je ziet hoe cultuurbepaald de inkleuring van een godsdienst wel niet is. Waarbij ze vervolgens nagaan wat nu cultuur is en wat "wezenlijk voor de godsdienst" is.

Eigenlijk heb ik hetzelfde gevoel als ik documentaires over transseksualiteit zie: de medische techniek is internationaal wel hetzelfde, de manier waarop transseksuelen en hun omgeving op elkaar reageren verschilt enorm...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
JeanineO
ff weer wat posten
Berichten: 35
Lid geworden op: ma feb 21, 2005 13:26
Locatie: nabij Utrecht

Bericht door JeanineO »

Ik zeg altijd dat ik het oudste beroep ter wereld beoefen :-? :-?

n.m. electricein!!
In de bijbel staat toch: op de 2e dag schiep God het licht :)(correct me if i was wrong!).

×JeanineO
i love my dresses.
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Wel een heel ondeugend antwoord! Als het daar dan maar bij blijft, bij dat scheppen van licht.

Overigens, er staat toch ook dat God de vrouw schiep uit (een rib van) de man. Alle TV's scheppen danwel niet DE vrouw, maar wel uitgaande van een man een vrouw. Vreemd trouwens dat God eerst Adam kan scheppen en dan een stukje Adam nodig heeft om Eva te scheppen. Een beetje gepruts lijkt me. Nu moet ik wel toegeven dat het scheppen van een 'echte' vrouw, daarmee bedoel ik een vrouw die kinderen kan baren, mijn vermogens en de vermogens van de andere TV's voorlopig nog wel behoorlijk te boven gaat.

Het is maar goed dat God geen TV was. Dan hadden we een prachtige Barbie gekregen die geen kinderen kon krijgen. Waren er verder nooit mensen geweest. Misschien wel fijn voor de ecosystemen van de planeet Aarde. Misschien was God toch niet echt slim. Anders was hij nooit aan al die ellende begonnen. Of hij moet zich echt ongelooflijk hebben zitten vervelen.

Groetjes, Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

JeanineO schreef:Ik zeg altijd dat ik het oudste beroep ter wereld beoefen :-? :-?
.......eerste..... :roll:
JeanineO schreef:n.m. electricein!!
In de bijbel staat toch: op de 2e dag schiep God het licht
......het was toch op tweede dag, dus niet het oudste beroep :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
JeanineO
ff weer wat posten
Berichten: 35
Lid geworden op: ma feb 21, 2005 13:26
Locatie: nabij Utrecht

Bericht door JeanineO »

......het was toch op tweede dag, dus niet het oudste beroep
_________________

Wat was dan het 1e beroep :D
i love my dresses.
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

kim dietrich schreef:Wel een heel ondeugend antwoord! Als het daar dan maar bij blijft, bij dat scheppen van licht.

Overigens, er staat toch ook dat God de vrouw schiep uit (een rib van) de man. Alle TV's scheppen danwel niet DE vrouw, maar wel uitgaande van een man een vrouw. Vreemd trouwens dat God eerst Adam kan scheppen en dan een stukje Adam nodig heeft om Eva te scheppen. Een beetje gepruts lijkt me. Nu moet ik wel toegeven dat het scheppen van een 'echte' vrouw, daarmee bedoel ik een vrouw die kinderen kan baren, mijn vermogens en de vermogens van de andere TV's voorlopig nog wel behoorlijk te boven gaat.

Het is maar goed dat God geen TV was. Dan hadden we een prachtige Barbie gekregen die geen kinderen kon krijgen. Waren er verder nooit mensen geweest. Misschien wel fijn voor de ecosystemen van de planeet Aarde. Misschien was God toch niet echt slim. Anders was hij nooit aan al die ellende begonnen. Of hij moet zich echt ongelooflijk hebben zitten vervelen.

Groetjes, Kim D.
Typisch dat in het scheppingsverhaal de vrouw voortkomt uit de man, terwijl het biologisch andersom is.
Het embryo is 'by default' vrouwelijk en wordt pas mannelijk door toevoeging van allerlei stofjes en -genen.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Wendy B schreef:Typisch dat in het scheppingsverhaal de vrouw voortkomt uit de man, terwijl het biologisch andersom is.
Het embryo is 'by default' vrouwelijk en wordt pas mannelijk door toevoeging van allerlei stofjes en -genen.
Misschien wist de auteur van het scheppingsverhaal dat niet? :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

Ik ben een poos niet op het forum geweest, dus ik ga even terug naar het oorspronkelijke onderwerp:
Wendy B schreef:
Monica Dreamgirl schreef:Hoi allemaal,
De vraag is gewoon: Waarom draag je meisjeskleren?
Niet alleen wordt die je vraag je zelden gesteld, het antwoord is ook niet eenvoudig. Want als ik zeg "omdat ik moet, anders word ik vanzelf een keer gek" is de volgende vraag "maar waarom dan?" En dan mompel ik maar wat over dat het wel iets in m'n genen of hersens zal zijn en dat ik het verder ook niet weet. Want ik weet het verder ook niet. Ik moet. Punt uit. Maar daar is niemand natuurlijk tevreden mee. Dus als iemand nog een simpel en voor iedereen begrijpelijk antwoord weet hou ik me aanbevolen.

groetjes,

Monica
Die vraag kreeg ik dus laatst van een groepje kinderen en eigenlijk het enige wat ik kon verzinnen was: 'Dat vindt ik gewoon leuk'
Veel meer kon ik er op dat moment ook niet van maken.
Dat lijkt mij toch voldoende?
Overigens heb ik er niet zo'n probleem mee als men mij wil indelen in het hokje "homo". Dat deed men vroeger ook al, omdat ik niet getrouwd was. Ook al zo'n kromme gedachtengang.
Bovendien, het is toch geen schande om homo te zijn?

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

kim dietrich schreef:Wel een heel ondeugend antwoord! Als het daar dan maar bij blijft, bij dat scheppen van licht.

Overigens, er staat toch ook dat God de vrouw schiep uit (een rib van) de man. Alle TV's scheppen danwel niet DE vrouw, maar wel uitgaande van een man een vrouw. Vreemd trouwens dat God eerst Adam kan scheppen en dan een stukje Adam nodig heeft om Eva te scheppen. Een beetje gepruts lijkt me. Nu moet ik wel toegeven dat het scheppen van een 'echte' vrouw, daarmee bedoel ik een vrouw die kinderen kan baren, mijn vermogens en de vermogens van de andere TV's voorlopig nog wel behoorlijk te boven gaat.

Het is maar goed dat God geen TV was. Dan hadden we een prachtige Barbie gekregen die geen kinderen kon krijgen. Waren er verder nooit mensen geweest. Misschien wel fijn voor de ecosystemen van de planeet Aarde. Misschien was God toch niet echt slim. Anders was hij nooit aan al die ellende begonnen. Of hij moet zich echt ongelooflijk hebben zitten vervelen.

Groetjes, Kim D.
Vanuit een ander oogpunt, maar wel een leuke.

Gott schuf die Welt in alten Zeiten.
Vom Mann zuerst ein Exemplar.
Doch schien dies freilich anzudeuten,
daß Gott schon etwas müde war.
Denn als er nun sein Werk beaugte,
da fehlte dies, da fehlte das
und von dem ganzen Manne taugte
nur eine einz'ge Rippe was.
Auch diese wurde ihm genommen
und eine Frau daraus gemacht.
D'rum seid ihr zwar zuerst gekommen,
doch wir geschaffen mit Bedacht.
D'rum zu der Frau gerechtem Lob.
Erkennt man's auf den ersten Blick.
Der Mann war nur ein Stück zur Probe,
wir Frauen sind das Meisterstück.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Plaats reactie